Säsongen 22/23

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av #10 »

Även om jag tyckte att det var dags för ett tränarbyte så lägger jag mig platt och erkänner att vi hade haft 99% större chans att gå upp om Fagervall varit kvar
Nattuggla_

Säsongen 22/23

Inlägg av Nattuggla_ »

‪Önskar jag kunde radera Djurgården Hockey ur hjärnan.
Men skadad som man är tror man fortfarande att någon i föreningen vill ha en förändring och sen sitter man där och hoppas ändå.
Då sipprar nyheten ut att man vill förlänga med tränartrion trots att det ser ut såhär. Varför? För att man vill skapa kontinuitet. Jo men det vore väl bra om man fick ut resultat också?

Tyvärr gör det ingenting om jag som enskild inte köper nytt säsongskort eller slutar köpa biljetter men jag hoppas verkligen sponsorer börjar ställa krav. För det här fungerar inte.

K-G och Djurgården lever kvar på 80-talet medan alla andra klubbar går framåt. Utveckling, nytänk, scouting etc.
Det finns en anledning till varför klubbar som Skellefteå och Växjö gått så otroligt bra senaste 15 åren. Nu ser vi Oskarshamn göra samma resa, eller iallafall påväg.

Så JÄVLA trött på Djurgården Hockey.
Vill så gärna bara logga ut och aldrig mer besöka Hovet.
Men lita på att man sitter där på lördag igen.
Fyfan.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Säsongskort: Ja

Säsongen 22/23

Inlägg av Mattias_87 »

Kontinutet med tränarna och spelare är sjukt viktigt. Om vi kickar Garpen efter denna säsong och sedan har vi en dålig start de tio första matcherna nästa säsong kommer ni vilja att den tränaren också sparkas. Och nästa. Och nästa.

Det tar tid att få ihop ett lag.
Avskaffa tre mot tre.
Per-Allan
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av Per-Allan »

Nästa år kör vi vidare med Ölvestad och ett fysteam som ser till att spelarna blir söndertränade och inte orkar med säsongen.
Se och lär av lag som Oskarshamn med flera.
80 talets träning fungerar inte längre
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
DifLars

Säsongen 22/23

Inlägg av DifLars »

Spelar ingen roll hur mycket jag gillar Brodin. Han har inte gjort många bra byten den här säsongen. I Schweiz verkar han fått för sig att han är en finlirare som ska åka runt på halvfart och göra läckra mål. Jag saknar den powerforward han en gång var.

Trodde han skulle visa upp det i dag på ett kokande Hovet. För min del får han gärna lämna plats för någon av våra hungrigare spelare på lördag. Forsberg fyller den rollen bättre i dagsläget.
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

Mattias_87 skrev: 2023-04-06 21:30:14 Kontinutet med tränarna och spelare är sjukt viktigt. Om vi kickar Garpen efter denna säsong och sedan har vi en dålig start de tio första matcherna nästa säsong kommer ni vilja att den tränaren också sparkas. Och nästa. Och nästa.

Det tar tid att få ihop ett lag.
Du har rätt, Garpen har gjort det väldigt bra sen han kom in tänk om man kunde fått in honom i början istället för Fagervall. Det är ju självklart att man ska förlänga med Garpen och gänget och ge dem lite tid. Man kan ju inte sparka tränare hela tiden och särskilt inte när de inte har gjort ett dåligt jobb. Han har ju gjort ett otroligt bra jobb med tanke på omständigheterna med skador och allt.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

Nattuggla_ skrev: 2023-04-06 21:11:53 ‪Önskar jag kunde radera Djurgården Hockey ur hjärnan.
Men skadad som man är tror man fortfarande att någon i föreningen vill ha en förändring och sen sitter man där och hoppas ändå.
Då sipprar nyheten ut att man vill förlänga med tränartrion trots att det ser ut såhär. Varför? För att man vill skapa kontinuitet. Jo men det vore väl bra om man fick ut resultat också?

Tyvärr gör det ingenting om jag som enskild inte köper nytt säsongskort eller slutar köpa biljetter men jag hoppas verkligen sponsorer börjar ställa krav. För det här fungerar inte.

K-G och Djurgården lever kvar på 80-talet medan alla andra klubbar går framåt. Utveckling, nytänk, scouting etc.
Det finns en anledning till varför klubbar som Skellefteå och Växjö gått så otroligt bra senaste 15 åren. Nu ser vi Oskarshamn göra samma resa, eller iallafall påväg.

Så JÄVLA trött på Djurgården Hockey.
Vill så gärna bara logga ut och aldrig mer besöka Hovet.
Men lita på att man sitter där på lördag igen.
Fyfan.
Hur kan man sitta och skriva att man vill kunna radera DIF hockey ur hjärnan. Har man ens den tanken så är man väl aldrig en riktig Djurgårdare. Och sen har man ju fått stora resultat under Garpenlöv både med resultat men också att man har börjat spelat bättre och många spelare som har tagit kliv under hans ledning. Och detta fast han inte har haft ett fullt lag att spela ihop på hela säsongen.

Man spelar ju jämt med Björklöven fast de knappt har haft någon skada på hela säsongen och har kunnat spelat ihop sig under en längre tid. Plus att de hade en större grund att stå på när säsongen började för att de inte behövde bygga om helt från grunden. Jag är så trött på allt smutskastning mot laget man säger man älskar och i nästa stund när det går bra så är de bäst i världen. Alltid oavsett som sagt inte bara i medgång.
-Rolle Stoltz
GULD

Säsongen 22/23

Inlägg av GULD »

Inget att beskylla domare för dom dömde i vår fördel tom

HELT ENKELT VÅRA SPELARE VILLE INTE HA PUCKEN
Att hela tiden vänta på att någon annan vill göra spelet
Istället för att göra sin egen gubbe!!!

Och att så rutinerade spelare låter sej stressas så av mediokra Allsvenska B transatlanter och Allsvenskan bönder
SKÄMS!!!
The DIF ONE
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 22/23

Inlägg av Jim Morrison »

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... vla-daliga

https://www.expressen.se/sport/hockey/h ... -egna-ord/

Smart Garpen! Du var tvungen att ge dom detta när vi precis hade fått dom ur balans mentalt. Svag. Allt du hade behövt göra var att hålla käft.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Säsongen 22/23

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jim Morrison skrev: 2023-04-07 07:01:34 https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... vla-daliga

Smart Garpen! Du var tvungen att ge dom detta när vi precis hade fått dom ur balans mentalt. Svag. Allt du hade behövt göra var att hålla käft.

Mmh, som både ledare och coach har Garpen precis allt kvar att bevisa

Sedan tycks det helt klart olika om vad DIF ska stå för, bara Stockholmare i truppen, inga utlänningar, bara DIF i ledarstaben?
Typ, -Vi kan lira i korpen, Vi är DIF iaf En fin romantisk idé som man absolut kan ha som ideal.

Konstaterar bara att nya tider/förutsättningar kommer kräva nytt tänk.
Skrota allt, börja om, DIF-anknytning är ett + men trumfar aldrig Hockey-IQ.

Börjar ana att jag nog är mer hockeyintresserad är enbart DIF-intresserad

Fanns det lite DIF-anknytning kvar i truppen, uppblandat med spets från övriga Sverige/Europa/Världen...och DIF vann titlar på det upplägget.
Tjaa.....jag skulle kunna leva med det
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Tellqvist32

Säsongen 22/23

Inlägg av Tellqvist32 »

Vi är inte lika noggranna och disciplinerade på Hovet som i Umeå. Det är som att man förväntar sig att det lilla sista ska komma gratis bara för att vi spelar hemma. Det gör det inte.

Vi har spelat rätt bra kollektivt försvarsspel i båda matcherna där uppe, men i andra perioden går vi bort oss minst 5-6 gånger och det kunde lika gärna varit 2-3 mål till. Fullständigt haveri som laget inte lyckades att stoppa.

Vi spelade smartare och mer noggrant på bortaplan. Vi måste vara mer cyniska mot ett lag som Björklöven. De har en mycket bättre spets än vad vi har.
Nattuggla_

Säsongen 22/23

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2023-04-07 07:01:34 https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... vla-daliga

Kan någon markera mot honom eller? Weigel.
Hans käft får gå i ett, han gör vad han vill på isen och han säger vad han vill.
Visst att vi inte behöver svara i media men på isen ska han ha markering konstant. Precis på samma sätt som Videll fick i första matchen mot SSK.
Jag förespråkar aldrig något fult. Men det ska vara tufft för honom i varje byte. Vi är alldeles för tama.
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

Garpen har gjort allt bra hittills med tanke på förutsägningarna den här säsongen. Det är otroligt tråkigt med alla skador som inte har gett någon kontinuitet i spelet som de andra lagen har fått. Sen att många spelare som ska vara ledande i ett slutspel inte kliver fram eller är skadade är ju fortfarande ett resultat av lång frånvaro.

Klasen väldigt viktig spelare som kan avgöra matcher själv fortfarande skadad, Norman borta stora delar av säsongen har inte matchträning som behövs för ett slutspel, Vejdemo samma där och Liss som är den största besvikelsen hittills i slutspel har knappt synts i matcherna mot Björklöven och gör flera misstag i anfallszonen som leder till kontringar. Samma sak gäller ju också Brodin som har tappat allt kämpaglöd han stod för förut när han blev supporterfavorit och årets järnkamin. Odelius fortsätter att vara osäker och gör otroligt dåliga beslut. Dessa spelare skulle ju gör väldigt stor skillnad i form. Det är mest juniorerna och Krüger som har klivit fram hittills. Hoppas att de börja släppa för dessa spelare snart och att Klasen kan vara med i fortsättningen. Men behöver Brodin och Klasen i första pp.
-Rolle Stoltz
Donkels-3.0

Säsongen 22/23

Inlägg av Donkels-3.0 »

klintan85 skrev: 2023-04-07 15:44:02 Garpen har gjort allt bra hittills med tanke på förutsägningarna den här säsongen. Det är otroligt tråkigt med alla skador som inte har gett någon kontinuitet i spelet som de andra lagen har fått. Sen att många spelare som ska vara ledande i ett slutspel inte kliver fram eller är skadade är ju fortfarande ett resultat av lång frånvaro.

Klasen väldigt viktig spelare som kan avgöra matcher själv fortfarande skadad, Norman borta stora delar av säsongen har inte matchträning som behövs för ett slutspel, Vejdemo samma där och Liss som är den största besvikelsen hittills i slutspel har knappt synts i matcherna mot Björklöven och gör flera misstag i anfallszonen som leder till kontringar. Samma sak gäller ju också Brodin som har tappat allt kämpaglöd han stod för förut när han blev supporterfavorit och årets järnkamin. Odelius fortsätter att vara osäker och gör otroligt dåliga beslut. Dessa spelare skulle ju gör väldigt stor skillnad i form. Det är mest juniorerna och Krüger som har klivit fram hittills. Hoppas att de börja släppa för dessa spelare snart och att Klasen kan vara med i fortsättningen. Men behöver Brodin och Klasen i första pp.
Brodin i första PP- ALDRIG!!!
Användarvisningsbild
Doyle

Säsongen 22/23

Inlägg av Doyle »

Var inte ens besviken igår. Den som kan sin ABC-bok gällande DIF-hockey kunde med spädbarns intellekt räknat ut att det skulle bli toktorsk igår. Vet inte hur många gånger man haft förhoppningar om en glödande DIF låga och att man slår in 4 tums spiken i kistan innan matchen spelats men sen misslyckas totalt. O nog faan fick man rätt igen. Varför lär man sig inte att fullsatt Hovet mot vilka det nu vara månde blir förlust. Vi blir på ngt sätt förhäxad på isen o tappar både energi o individuell skicklighet. Vi måste på ngt sätt nu bryta trolleriet o se att vi i stället spelar på bortaplan o anpassar spelet därefter. Är så galet jävla trött att vi kliver i samma jävla latringrop varje gång det gäller något. Sååå, upp på hästen nu igen o visa nu krigaranda som ni har o kör över Lövröv så det stänker om det. Ni har den kraften o energin i gruppen💛🩷💙
”Make DIF Great Again”
Skriv svar