Säsongen 22/23

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Nu svär jag i kyrkan. Men visade inte Stråle ett uns av mänsklighet under presskonferensen?
Sedan är jag fortsatt stolt över hur Garpen för sig i media. Liten onödig passning om Wagels uppkäftighet, men annars bra och proffsig.

Trodde inte vi skulle vinna igår, särskilt inte då Löven, utan att vara bra, får ta ledningen med 2-0.
Men skönt att ha fel. Stor eloge till laget.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Donkels-3.0
Säsongskort: Ja

Säsongen 22/23

Inlägg av Donkels-3.0 »

klintan85 skrev: 2023-04-08 18:56:42
Donkels-3.0 skrev: 2023-04-07 16:14:01
klintan85 skrev: 2023-04-07 15:44:02 Garpen har gjort allt bra hittills med tanke på förutsägningarna den här säsongen. Det är otroligt tråkigt med alla skador som inte har gett någon kontinuitet i spelet som de andra lagen har fått. Sen att många spelare som ska vara ledande i ett slutspel inte kliver fram eller är skadade är ju fortfarande ett resultat av lång frånvaro.

Klasen väldigt viktig spelare som kan avgöra matcher själv fortfarande skadad, Norman borta stora delar av säsongen har inte matchträning som behövs för ett slutspel, Vejdemo samma där och Liss som är den största besvikelsen hittills i slutspel har knappt synts i matcherna mot Björklöven och gör flera misstag i anfallszonen som leder till kontringar. Samma sak gäller ju också Brodin som har tappat allt kämpaglöd han stod för förut när han blev supporterfavorit och årets järnkamin. Odelius fortsätter att vara osäker och gör otroligt dåliga beslut. Dessa spelare skulle ju gör väldigt stor skillnad i form. Det är mest juniorerna och Krüger som har klivit fram hittills. Hoppas att de börja släppa för dessa spelare snart och att Klasen kan vara med i fortsättningen. Men behöver Brodin och Klasen i första pp.
Brodin i första PP- ALDRIG!!!
Ser direkt när Brodin är med i pp så blir det mål. :wink:
Får göra en pudel och ge dig rätt kanske är i PP vi ska matcha honom med Krüger, Klasen. Danielsson och Elliott så får Östlund. Lekki och co husera i andra pp uppställningen ser gärna att Liss kommer ur sin formdipp då han ändå är nyttig med sin poängfabrikation
EspenK

Säsongen 22/23

Inlägg av EspenK »

Donkels-3.0 skrev: 2023-04-09 06:52:09
klintan85 skrev: 2023-04-08 18:56:42
Donkels-3.0 skrev: 2023-04-07 16:14:01
klintan85 skrev: 2023-04-07 15:44:02 Garpen har gjort allt bra hittills med tanke på förutsägningarna den här säsongen. Det är otroligt tråkigt med alla skador som inte har gett någon kontinuitet i spelet som de andra lagen har fått. Sen att många spelare som ska vara ledande i ett slutspel inte kliver fram eller är skadade är ju fortfarande ett resultat av lång frånvaro.

Klasen väldigt viktig spelare som kan avgöra matcher själv fortfarande skadad, Norman borta stora delar av säsongen har inte matchträning som behövs för ett slutspel, Vejdemo samma där och Liss som är den största besvikelsen hittills i slutspel har knappt synts i matcherna mot Björklöven och gör flera misstag i anfallszonen som leder till kontringar. Samma sak gäller ju också Brodin som har tappat allt kämpaglöd han stod för förut när han blev supporterfavorit och årets järnkamin. Odelius fortsätter att vara osäker och gör otroligt dåliga beslut. Dessa spelare skulle ju gör väldigt stor skillnad i form. Det är mest juniorerna och Krüger som har klivit fram hittills. Hoppas att de börja släppa för dessa spelare snart och att Klasen kan vara med i fortsättningen. Men behöver Brodin och Klasen i första pp.
Brodin i första PP- ALDRIG!!!
Ser direkt när Brodin är med i pp så blir det mål. :wink:
Får göra en pudel och ge dig rätt kanske är i PP vi ska matcha honom med Krüger, Klasen. Danielsson och Elliott så får Östlund. Lekki och co husera i andra pp uppställningen ser gärna att Liss kommer ur sin formdipp då han ändå är nyttig med sin poängfabrikation
+1 på det resonemanget. Ungdomar + elliot i pp2 vore mumma.
EspenK

Säsongen 22/23

Inlägg av EspenK »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-04-09 06:46:51 Nu svär jag i kyrkan. Men visade inte Stråle ett uns av mänsklighet under presskonferensen?
Sedan är jag fortsatt stolt över hur Garpen för sig i media. Liten onödig passning om Wagels uppkäftighet, men annars bra och proffsig.

Trodde inte vi skulle vinna igår, särskilt inte då Löven, utan att vara bra, får ta ledningen med 2-0.
Stråhle… Blir arg bara jag ser han. Råågers oäkting från ett fulragg i södra Sverige.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 22/23

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

EspenK skrev: 2023-04-09 07:15:49
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-04-09 06:46:51 Nu svär jag i kyrkan. Men visade inte Stråle ett uns av mänsklighet under presskonferensen?

Stråhle… Blir arg bara jag ser han. Råågers oäkting från ett fulragg i södra Sverige.
:lol:

Blev bara förvånad när han dels berömde oss som lag vid ett flertal tillfällen. När han dessutom kryddade med att ge beröm till vår publik så visade han ändå någon form kapacitet. Fram till igår har han ju enbart varit dyngdryg mot allt och alla.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
HCCL

Säsongen 22/23

Inlägg av HCCL »

Jo, jag tycker att han var ändå rätt ödmjuk, han säger ju själv att löven tar ledningen med 2-0 utan att förtjäna det..
sirwilliam

Säsongen 22/23

Inlägg av sirwilliam »

Det är bara spel för galleriet. Han vill nu framstå som någon slags gentleman. Och cmore, varför låter man han stå där och igen försöka påverka domarna? De tar upp en jävla interference, när det fanns så mycket annat galet att ta upp från matchen. Han får stå där och försöker belägga skuld på domarna att två utv på mustonen var felaktiga och avgörande. En var klar, snyggt av domarna att se att klubban sveper benet. Den andra var klar men kanske att både Brodin och mustonen skulle åkt.. sen nu plötsligt sätter käntä munkavle på weigel när hans käft är både större och låter mer än Mick Jagger är ju också för att skaffa fördelar för kommande straff.. för nu minsann ska han vara en snäll skolpojke och vara tyst i klassen.

Brodin vilken järnkamin han var igår. Kung!
DIFLuWi

Säsongen 22/23

Inlägg av DIFLuWi »

sirwilliam skrev: 2023-04-09 08:15:20

Det är bara spel för galleriet. Han vill nu framstå som någon slags gentleman. Och cmore, varför låter man han stå där och igen försöka påverka domarna? De tar upp en jävla interference, när det fanns så mycket annat galet att ta upp från matchen. Han får stå där och försöker belägga skuld på domarna att två utv på mustonen var felaktiga och avgörande. En var klar, snyggt av domarna att se att klubban sveper benet. Den andra var klar men kanske att både Brodin och mustonen skulle åkt.. sen nu plötsligt sätter käntä munkavle på weigel när hans käft är både större och låter mer än Mick Jagger är ju också för att skaffa fördelar för kommande straff.. för nu minsann ska han vara en snäll skolpojke och vara tyst i klassen.

Ja, faktiskt helt bedrövligt att han får stå och gnälla på domslut efter match.
Dessutom ivrigt påhejad av cmores egen ”expert”.
Säga vad man vill om SHL, men inte fan hade Sanny eller Staffan stått med Jörgen Jönsson och pekat på felaktigt domslut och gnällt om hur dåligt det är…!

Väldigt märkligt.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Dju

Säsongen 22/23

Inlägg av Dju »

DIFLuWi skrev: 2023-04-09 08:40:30
sirwilliam skrev: 2023-04-09 08:15:20

Ja, faktiskt helt bedrövligt att han får stå och gnälla på domslut efter match.
Dessutom ivrigt påhejad av cmores egen ”expert”.
Säga vad man vill om SHL, men inte fan hade Sanny eller Staffan stått med Jörgen Jönsson och pekat på felaktigt domslut och gnällt om hur dåligt det är…!

Väldigt märkligt.
Ja det känns tämligen sjukt att cmore gör sådär. Vad jag vill minnas så var det ju total mörkning efter Weigels yxhugg, efter att dom visat reprisen en gång för att få svar på varför Vejde sitter och grinar ordentligt på bänken. Sen var det tyst.
Det dom istället rullade var ju sekunden efter när han fullföljer övergreppet med en "slewfoot". I ett kollage av "oh kolla här, vilken fysisk och härlig match". Pissråttor.
Användarvisningsbild
captcash

Säsongen 22/23

Inlägg av captcash »

Men det är väl ganska glasklart att Vejdemo har lirat klart för denna match serie, lär få 3 matcher minst att sitta av så enda möjlighet för honom att lira mer är att vi på något magiskt sätt vinner minst 1 bortamatch mot Löven och går vidare till finalspelet.

Trist som fan att Weigel vann den mentala matchen, mer brain på honom än Vejdemo tyvärr.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Cyber

Säsongen 22/23

Inlägg av Cyber »

captcash skrev: 2023-04-09 10:41:01 Men det är väl ganska glasklart att Vejdemo har lirat klart för denna match serie, lär få 3 matcher minst att sitta av så enda möjlighet för honom att lira mer är att vi på något magiskt sätt vinner minst 1 bortamatch mot Löven och går vidare till finalspelet.

Trist som fan att Weigel vann den mentala matchen, mer brain på honom än Vejdemo tyvärr.
Är det bara jag som skulle velat se Hutchings slewfoot prövas? Det vara en solklar sådan på Emil Berglund.
nevyn

Säsongen 22/23

Inlägg av nevyn »

När började man anmäla missade utvisningar i efterhand? Känner inte igen det här från tidigare år riktigt.
Cyber

Säsongen 22/23

Inlägg av Cyber »

nevyn skrev: 2023-04-09 11:29:17 När började man anmäla missade utvisningar i efterhand? Känner inte igen det här från tidigare år riktigt.
Jo, så har det varit länge. Dock brukade det kanske inte missades lika många utvisningar... Att de inte tog Rahimis på Albano, Weigels på Vejdemo eller Hutchings igår var bedrövligt.

Sedan undrar jag varför HA inte kan ta snabba beslut som SHL? Ska det dröja till matchdag återigen innan lagen vet om Vejdemo eller Hutchings kan spela?

Sannolikt är båda avstängda då disciplinnämnden nästan alltid tar minst en match
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av Mattias_87 »

Får Vejdemo fler matchers avstängning än Weigel vet jag inte vart jag tar vägen. Och jag tror fortfarande att Hutchings blir frikänd faktiskt. Det brukar inte ens bli en femma vid dessa situationer.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Vikas

Säsongen 22/23

Inlägg av Vikas »

Två matchers avstängning var.

Kommer undan helt för slewfooten som var värre.

Parodi.
Skriv svar