Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2023-02-01 12:20:25
Nattuggla_ skrev: 2023-02-01 12:11:24
Jim Morrison skrev: 2023-02-01 11:58:40
mb81 skrev: 2023-02-01 11:36:51 Det var ett skämt. De har nog en dialog och tycker väl tvärtom mot vad vi gör. Men känns som lite facit när Färjestad vill låna honom att vi matchat honom helt galet.
Jo, förstod det. Men känns som att KG valt att gå totalt motsatt håll istället när kritiken om Jocke som detaljstyrde kom fram och det blir ju fel åt det andra hållet istället.

Men, som Robin skrev på twitter;

Om 3:e placerade laget i SHL vill låna din 7:e back och du är 6:e placerade laget i HockeyAllsvenskan så gör du troligtvis något fel, ja.
Tycker förövrigt att Robin och Jonas har en klockren poäng i de senaste avsnittet av DIFpodden.
Det klagas på att vi har problem i spelet med puck på backsidan, från Djurgårdshåll, sen spelar man de puckskickligaste backarna vi har MINST, eller till och med bänkar.
Karlsson och Odelius ska spela mest av alla.
Det finns inget logik i det.

Lovar att Karlsson går in och dominerar i SHL nästa säsong, om han hamnar i ett Växjö eller Skellefteå typ.
Det är kompetensen i båset som är för låg här, inte spelarmaterialet.
Japp, så är det. Jag litar inte på att KG anställer rätt människor som ska ratta lagen längre. Inte en enda bra person har kommit in till båset under honom.
Helt seriöst nu, jag tar gärna 2 säsonger till i Hockeyallsvenskan om det innebär att vi etablerar oss som ett stabilt topplag och samtidigt tar in rätt kompetens i bås och i ledning. Mycket hellre det alternativet än att vi skulle skrälla oss upp nu och fortsätter med samma personer.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Manijock skrev: 2023-02-01 12:25:16 Vi kommer ändå inte ta några poäng i veckans matcher. Då kan vi lika gärna tjäna lite pengar. Smart val!

Mest orolig för att Danielsson lessnar helt nu när han fortsätter att tvingas ner på backen.
Han såg faktiskt rejält less ut i intervjun senast när de frågade om hur det är att spela back och hur det kommer sig.
Döden
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Döden »

Jävlar vad det blåser vindar här... en slank han hit och en slank han dit... ena sekunden är Odelius den sämsta backen som någonsin stått på ett par grillor, nästa sekund är han vår bästa back, tredje sekunden är det hemskt att låna ut honom, vad stod det? En vecka?

Jag lägger mig i mellanmjölksskålen, det kan ju inte bli så mycket sämre? Eller? Vi har ju Danielsson, han verkar ju älska att spela back.

Nämen seriöst, det är mycket underligt som sker nu, är det inte en back på G typ NU, så är det ett knasigt beslut. Sen är jag, som någon skrev ovan, mycket fundersam över Schillingryktet samt KGs dementi. Det ryktet kan väl inte vara taget ur luften??

Kaos på backsidan kan vi ju enas om iaf
Torspo500

Inlägg av Torspo500 »

Helt otroligt vad som händer.

Jag brukar tänka att de som är anställda och är runt laget har bättre koll än mig själv och övriga på forumet, men jag tvivlar.

Vi har skadade spelare och samtidigt lånar ut vår mest talangfulle back.

Vi saknar speed och någon som bryter mönstret i anfallet, då släpper man Tim.
Plockar in en tränare som inte har tränat ett lag på elit nivå, annat än Hanvikens P95.
(Landslag coachar man och tar ut en trupp, men man  tränar fan inte eller för den delen  utvecklare spelare  eller sätter ett spelsystem)

Har vi inte en superback och en topp 3 forward på väg in så undrar jag om inte något random nick här på forumet skulle segla skutan bättre.
(Är det så att ekonomin är risig så kan jag också köpa de märkliga beslut som tas).

I'll pray for a better tomorrow, och hoppas på mirakel
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Döden skrev: 2023-02-01 12:32:54 Jävlar vad det blåser vindar här... en slank han hit och en slank han dit... ena sekunden är Odelius den sämsta backen som någonsin stått på ett par grillor, nästa sekund är han vår bästa back, tredje sekunden är det hemskt att låna ut honom, vad stod det? En vecka?

Jag lägger mig i mellanmjölksskålen, det kan ju inte bli så mycket sämre? Eller? Vi har ju Danielsson, han verkar ju älska att spela back.

Nämen seriöst, det är mycket underligt som sker nu, är det inte en back på G typ NU, så är det ett knasigt beslut. Sen är jag, som någon skrev ovan, mycket fundersam över Schillingryktet samt KGs dementi. Det ryktet kan väl inte vara taget ur luften??

Forumet är inte en enhetlig röst där bara en sak tycks. Det är förmodligen inte samma personer som skriver att Odelius är ”sämst” som tycker det är kasst att han lånas ut?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Döden

Inlägg av Döden »

Jim Morrison skrev: 2023-02-01 12:37:06
Döden skrev: 2023-02-01 12:32:54 Jävlar vad det blåser vindar här... en slank han hit och en slank han dit... ena sekunden är Odelius den sämsta backen som någonsin stått på ett par grillor, nästa sekund är han vår bästa back, tredje sekunden är det hemskt att låna ut honom, vad stod det? En vecka?

Forumet är inte en enhetlig röst där bara en sak tycks. Det är nog inte samma personer som skriver att Odelius är ”sämst” som tycker det är kasst att han lånas ut?
Nej, menade inte att det var samma person, tycker det är fascinerande att det är såna HELT olika uppfattningar om vissa spelare.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Döden skrev: 2023-02-01 12:38:57
Jim Morrison skrev: 2023-02-01 12:37:06

Forumet är inte en enhetlig röst där bara en sak tycks. Det är nog inte samma personer som skriver att Odelius är ”sämst” som tycker det är kasst att han lånas ut?
Nej, menade inte att det var samma person, tycker det är fascinerande att det är såna HELT olika uppfattningar om vissa spelare.
Ja, så är det ju. Men man orkar ju inte ta striden ibland när Odelius precis gjort en skitmatch och folk skriver att han är värdelös, sämst i laget osv för man får ju bara huvudvärk då.

Sedan tror jag inte att alla som skriver så efter en dålig match vill att han ska helt väck ur laget heller med tanke på den potentialen han ändå besitter och det han faktiskt har levererat mestadels denna säsong.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Detblir3poäng

Inlägg av Detblir3poäng »

Hänger inte med i logiken bakom DIF:s beslut längre. Man försöker och försöker förstå, men lagom till att man har förlikat sig med att "det kanske är nåt spel bakom kulissen" så kommer nästa tweet med budskap som skickar en djupare ner i galenskapen.... Hade nån sagt till mig inför säsongen 21/22 att Djurgården kommer vara ett mittenlag i allsvenskan om ca 1,5 år och att våran då näst bäste poängplockare och bästa målskytt kommer vara nertvingad i 3:e kedjan, att Brodin blivit en "mjukis" och att Niklas Danielsson kommer vara tillbaka men att han spelar back medans våran jvm-back lånas ut till en toppklubb i SHL hade jag bett denne skriva in sig på tokstugan!
Manijock

Inlägg av Manijock »

Nattuggla_ skrev: 2023-02-01 12:31:14
Manijock skrev: 2023-02-01 12:25:16 Vi kommer ändå inte ta några poäng i veckans matcher. Då kan vi lika gärna tjäna lite pengar. Smart val!

Mest orolig för att Danielsson lessnar helt nu när han fortsätter att tvingas ner på backen.
Han såg faktiskt rejält less ut i intervjun senast när de frågade om hur det är att spela back och hur det kommer sig.
Det är ju klart. Som paniklösning kändes det berättigat men att fortsätta med det och typ bänka backar är ju naturligtvis inget annat än idioti. Är ju knappast så att Nicky inte platsar i forwardsbesättningen heller utan han ligger ju snarare på övre halvan.

Hade snudd på sagt upp mig. Vad är nästa steg? Vi hittar ingen anfallare med power och grit så då testar vi med Galajda där istället....

Sagt det förut och säger det igen. Garpenlöv coachar som att han han har hand om ett korpenlag. Amatörmässigt räcker inte till.
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

Odelius behöver tid, tålamod o lugn. Bara se hans meriter, samt draftad. Han kommer bli en Toppback. Ingen av Junisarna kommer va kvar hos oss nästa år. W Nillson spelar med troligtvis i SHL med nästa år

Det enda som kan dämpa kaoset nu, är att VINNA. Möter seriens formstarkaste lag ikväll. Lycka till!
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Man kanske tagit in Berglund som tränare och flyttat Garpenlöv till sportchef eller tvärtom istället för att han gick till HV.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Har man glömt att vi och FBK är bittra rivaler? Inget som spelar roll? Nähe. Kanske ska låna ut Lindbom till aik? Nära och bra och allt.

VARFÖR ska man bry sig om detta? Föreningen själv verkar ju totalt sakna sportslig integritet
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Det kan nog vara skönt för Odelius att komma iväg lite och testa nya saker. Det gäller ju bara några matcher p.g.a. de har stora skadeproblem på backsidan. Det var väl inge farligt att reagera över.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Donkels-3.0
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-3.0 »

DIF_Soldier skrev: 2023-02-01 14:07:19 Har man glömt att vi och FBK är bittra rivaler? Inget som spelar roll? Nähe. Kanske ska låna ut Lindbom till aik? Nära och bra och allt.

VARFÖR ska man bry sig om detta? Föreningen själv verkar ju totalt sakna sportslig integritet
Ja det är äckligt att vi lånar ut till vidrigheternas vidrigheter
//WiktorK

Inlägg av //WiktorK »

klintan85 skrev: 2023-02-01 14:12:34 Det kan nog vara skönt för Odelius att komma iväg lite och testa nya saker. Det gäller ju bara några matcher p.g.a. de har stora skadeproblem på backsidan. Det var väl inge farligt att reagera över.
Jag hör vad du säger och jag skulle kunna instämma. Men det som stör mig är att vi själva redan är kort om backar, har en usel formkurva och två tuffa och viktiga matcher framför oss.

Med det i åtanke så förstår jag inte varför man skickar iväg en back från en redan skör backsida?
Låst