Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg
-
Finns inget lugn i denna förening just nu. För utvecklingen, tålamod etc etc. Då vet vi var Odelius spelar nästa säsong 
-
Samt tränartrion.Jim Morrison skrev: ↑2023-02-01 11:17:43 Lustigt att ett topplag i SHL känner att dom kan ha nytta av Odelius. Mitt förtroende för KG som ansvarig för sporten och tränarstaben är på historiskt låg nivå. Vet inte vad dom kan göra för att vinna tillbaka i alla fall mitt förtroende.
Om K-G fått indikationer på att de inte ska använda Odelius så tycker jag det är bra att han lånas ut.
Bättre det än att få 5 min.
Men i det stora är det ett underbetyg till samtliga.
K-G på ett år till dessutom, roligt.
Helt sjukt att en av våra bästa backar behandlas så. Men ligger väl mer på Garpen och Ragge som vägrar spela honom så mycket som han förtjänar. KG kan väl iofs göra en Jocke och styra lite över vilka de ska ta ut.Jim Morrison skrev: ↑2023-02-01 11:17:43 Lustigt att ett topplag i SHL känner att dom kan ha nytta av Odelius. Mitt förtroende för KG som ansvarig för sporten och tränarstaben är på historiskt låg nivå. Vet inte vad dom kan göra för att vinna tillbaka i alla fall mitt förtroende.

- Jim Morrison
Odelius ska såklart inte ens vara i positionen att behöva lånas ut. Men KG behöver gå in där och ha en dialog. Han ska inte ens överväga att låna ut honom.Nattuggla_ skrev: ↑2023-02-01 11:26:09Samt tränartrion.Jim Morrison skrev: ↑2023-02-01 11:17:43 Lustigt att ett topplag i SHL känner att dom kan ha nytta av Odelius. Mitt förtroende för KG som ansvarig för sporten och tränarstaben är på historiskt låg nivå. Vet inte vad dom kan göra för att vinna tillbaka i alla fall mitt förtroende.
Om K-G fått indikationer på att de inte ska använda Odelius så tycker jag det är bra att han lånas ut.
Bättre det än att få 5 min.
Men i det stora är det ett underbetyg till samtliga.
K-G på ett år till dessutom, roligt.
Till en toppklubb i SHL dessutom. Undra varför det inte blev division 1 om han bara behöver lite speltid?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Gå upp i SHLJim Morrison skrev: ↑2023-02-01 11:17:43 Lustigt att ett topplag i SHL känner att dom kan ha nytta av Odelius. Mitt förtroende för KG som ansvarig för sporten och tränarstaben är på historiskt låg nivå. Vet inte vad dom kan göra för att vinna tillbaka i alla fall mitt förtroende.
Jag tycker Odeius gjorde det klart bättre än förväntat i höstas men håller med KG att det inte funkat ngt vidare efter JVM. Kan detta hjälpa honom att hittat tillbaka till sin högre nivå är det ju inte fel.Jim Morrison skrev: ↑2023-02-01 11:17:43 Lustigt att ett topplag i SHL känner att dom kan ha nytta av Odelius. Mitt förtroende för KG som ansvarig för sporten och tränarstaben är på historiskt låg nivå. Vet inte vad dom kan göra för att vinna tillbaka i alla fall mitt förtroende.
Ok att vi haft en del skador men fan vi motarbetar oss så jävla mycket denna säsong. Odelius och Kevin får mindre och mindre speltid, Liss kastas ned i en fjärdekedja, Nicky D spelar back. Hur tänker Garpen och Ragge???
Man kan ju misstänka att Islanders har ett finger med i spelet.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
- Jim Morrison
Jag tycker inte att sportchefen ska in och detaljstyra tränarnas jobb men som ansvarig för sporten måste ju KG ha en dialog med tränarstaben. Jocke var extrem men detta är ju absurt åt det andra hållet istället.mb81 skrev: ↑2023-02-01 11:26:24Helt sjukt att en av våra bästa backar behandlas så. Men ligger väl mer på Garpen och Ragge som vägrar spela honom så mycket som han förtjänar. KG kan väl iofs göra en Jocke och styra lite över vilka de ska ta ut.Jim Morrison skrev: ↑2023-02-01 11:17:43 Lustigt att ett topplag i SHL känner att dom kan ha nytta av Odelius. Mitt förtroende för KG som ansvarig för sporten och tränarstaben är på historiskt låg nivå. Vet inte vad dom kan göra för att vinna tillbaka i alla fall mitt förtroende.![]()
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Det var ett skämt. De har nog en dialog och tycker väl tvärtom mot vad vi gör. Men känns som lite facit när Färjestad vill låna honom att vi matchat honom helt galet.Jim Morrison skrev: ↑2023-02-01 11:35:07Jag tycker inte att sportchefen ska in och detaljstyra tränarnas jobb men som ansvarig för sporten måste ju KG ha en dialog med tränarstaben. Jocke var extrem men detta är ju absurt åt det andra hållet istället.mb81 skrev: ↑2023-02-01 11:26:24Helt sjukt att en av våra bästa backar behandlas så. Men ligger väl mer på Garpen och Ragge som vägrar spela honom så mycket som han förtjänar. KG kan väl iofs göra en Jocke och styra lite över vilka de ska ta ut.Jim Morrison skrev: ↑2023-02-01 11:17:43 Lustigt att ett topplag i SHL känner att dom kan ha nytta av Odelius. Mitt förtroende för KG som ansvarig för sporten och tränarstaben är på historiskt låg nivå. Vet inte vad dom kan göra för att vinna tillbaka i alla fall mitt förtroende.![]()
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Nu måste väl minst 1 back till in och INTE från fucking Tyresö/Hanviken annars är det en stor krater i den sportsliga ledningens skallar
- Jim Morrison
Jo, förstod det. Men känns som att KG valt att gå totalt motsatt håll istället när kritiken om Jocke som detaljstyrde kom fram och det blir ju fel åt det andra hållet istället.
Men, som Robin skrev på twitter;
Om 3:e placerade laget i SHL vill låna din 7:e back och du är 6:e placerade laget i HockeyAllsvenskan så gör du troligtvis något fel, ja.
-
Tycker förövrigt att Robin och Jonas har en klockren poäng i de senaste avsnittet av DIFpodden.Jim Morrison skrev: ↑2023-02-01 11:58:40Jo, förstod det. Men känns som att KG valt att gå totalt motsatt håll istället när kritiken om Jocke som detaljstyrde kom fram och det blir ju fel åt det andra hållet istället.
Om 3:e placerade laget i SHL vill låna din 7:e back och du är 6:e placerade laget i HockeyAllsvenskan så gör du troligtvis något fel, ja.
Det klagas på att vi har problem i spelet med puck på backsidan, från Djurgårdshåll, sen spelar man de puckskickligaste backarna vi har MINST, eller till och med bänkar.
Karlsson och Odelius ska spela mest av alla.
Det finns inget logik i det.
Lovar att Karlsson går in och dominerar i SHL nästa säsong, om han hamnar i ett Växjö eller Skellefteå typ.
Det är kompetensen i båset som är för låg här, inte spelarmaterialet.
- Jim Morrison
Japp, så är det. Jag litar inte på att KG anställer rätt människor som ska ratta lagen längre. Inte en enda bra person har kommit in till båset under honom.Nattuggla_ skrev: ↑2023-02-01 12:11:24Tycker förövrigt att Robin och Jonas har en klockren poäng i de senaste avsnittet av DIFpodden.Jim Morrison skrev: ↑2023-02-01 11:58:40Jo, förstod det. Men känns som att KG valt att gå totalt motsatt håll istället när kritiken om Jocke som detaljstyrde kom fram och det blir ju fel åt det andra hållet istället.
Det klagas på att vi har problem i spelet med puck på backsidan, från Djurgårdshåll, sen spelar man de puckskickligaste backarna vi har MINST, eller till och med bänkar.
Karlsson och Odelius ska spela mest av alla.
Det finns inget logik i det.
Lovar att Karlsson går in och dominerar i SHL nästa säsong, om han hamnar i ett Växjö eller Skellefteå typ.
Det är kompetensen i båset som är för låg här, inte spelarmaterialet.
Vi kommer ändå inte ta några poäng i veckans matcher. Då kan vi lika gärna tjäna lite pengar. Smart val!
Mest orolig för att Danielsson lessnar helt nu när han fortsätter att tvingas ner på backen.
Mest orolig för att Danielsson lessnar helt nu när han fortsätter att tvingas ner på backen.