Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Pepp91 skrev:Inför nästa säsong är det fritt fram för ES lagen att lägga bud på Mika Hannula, borde väl passa tillsammans med Anger och Ottosson?
Ja, varför inte. Han kan även dra lite extrapublik...
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

warrant skrev:Rudslätt, Tjärnqvist, Hannula, Ekman och Thoresen vore något att satsa på
Vilken av Tjärnqvistarna menar du? Ekman är jag relativt säker kommer spela för oss nästa säsong...
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

wallander skrev:
DIF_Soldier skrev:
stolpskott skrev:Förresten, Daniel Rudslätt's kontrakt i Tyskland går väl ut, när denna säsongen är slut?
Han är mycket gärna välkommen, enligt mig. :lol:
Njaa. Det vi behöver är spelskickliga backar, klasscenter och spetsforward. Forwardsplatsen bör vara för Ekman/Nilson i första hand, men Rudslätt är inte fy skam det heller. Kanske lite för defensiv för att kallas "spets"

Tänkte på det, nu när vi har begränsat med plats i truppen lär vi gå miste om talangbröderna Ahlström.
Ursäkta? Talangbröderna Ahlström!
Hoppas du skämtar??

Kommer de med i DIF är det ett lågvattenmärke av sällan skådat slag!

Att amn plockade upp Dick från Huddinge var kanon, att man missade Linus K var mindre bra, men om man överhuvudtaget funderar på Ahlströmarna är det ett skämt.
Finns betydligt bättre spelare i våra J-lag.
Det är inte för inte som Huddinge ligger fast förankrat i botten av allsvenskan.
Det var ju inte så att man missade Klasen, SSK snodde honom och lockade med mer istid...
Användarvisningsbild
warrant
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av warrant »

Rocker skrev:
warrant skrev:Rudslätt, Tjärnqvist, Hannula, Ekman och Thoresen vore något att satsa på
Vilken av Tjärnqvistarna menar du? Ekman är jag relativt säker kommer spela för oss nästa säsong...
Daniel såklart
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

warrant skrev:
Rocker skrev:
Daniel såklart
Ja, någon av dessa herrar borde man värva. Vi är på väg in i en ny fas nu, nästnästa säsong är det guld som gäller, enligt ledningen. Om vi ska bygga ett slagkraftigt lag behövs det verkligen mer spets än vad vi har i dagens läge.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Skulle man ranka dessa spelare efter nyttighet för laget borde listan se ut något som följer:

Tjärnqvist ( solklar etta )
Thoresen ( LIka solklar 2a )
Ekman
Hannula
Rudslätt

Dock håller jag helt med om att Ekman nog är troligast att vi får se i DIF dressen nästa säsong av ovan nämnda spelare. Kunde man få Tjärnqvist och Thoresen till nästa säsong hade det dock sett väldigt intressant ut. En back samt en spelare som kan leda en kedja....
jjonas
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av jjonas »

Vilken klubb spelar Thoresen i just nu?
peter johansson

Inlägg av peter johansson »

Jag vill ha in Toni Salmelainen vilken fart vilket skott impade på mig i LG-hockeygames
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

jjonas skrev:Vilken klubb spelar Thoresen i just nu?
Edmonton Oilers / Deras farmarlag.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Kall-El skrev:
Skulle man ranka dessa spelare efter nyttighet för laget borde listan se ut något som följer:

Tjärnqvist ( solklar etta )
Thoresen ( LIka solklar 2a )
Ekman
Hannula
Rudslätt

Dock håller jag helt med om att Ekman nog är troligast att vi får se i DIF dressen nästa säsong av ovan nämnda spelare. Kunde man få Tjärnqvist och Thoresen till nästa säsong hade det dock sett väldigt intressant ut. En back samt en spelare som kan leda en kedja....
Håller med. Däremot så är nog Ekman den jag minst vill se i DIF nästa säsong. Han har en förmåga att ta väldigt många dumma utvisningar. Dock så är det en profil som kan dra lite fler folk till matcherna.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Rocker skrev:Däremot så är nog Ekman den jag minst vill se i DIF nästa säsong.
Anledningen till att jag inte vill se Nisse i DIF är att han tror att han är större än laget.
Bild

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl :D
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Håller med. Däremot så är nog Ekman den jag minst vill se i DIF nästa säsong. Han har en förmåga att ta väldigt många dumma utvisningar. Dock så är det en profil som kan dra lite fler folk till matcherna.
Ja, vi värvar inte Ekman för att han tar många dumma utvisningar... Han gör ju inte, sådär mycket poäng eller så?
Användarvisningsbild
Necrodamus
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Necrodamus »

DIF var och högg i Salmelainen inför denna säsongen, dock valde han bort DIF ganska fort för att satsa på NHL.
Så vi kan nog glömma honom.
peter johansson skrev:Jag vill ha in Toni Salmelainen vilken fart vilket skott impade på mig i LG-hockeygames
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Necrodamus skrev:DIF var och högg i Salmelainen inför denna säsongen, dock valde han bort DIF ganska fort för att satsa på NHL.
Ja, jäklar i min låda vilken impact han gjorde där och han har ändå tid att lira i Swiden Håkki Gäjms :shock:
Bild

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl :D
mankan

Inlägg av mankan »

Dessa spelare skulle inte jag ha nåt emot att se i dif tröjan till nästa säsong: Tomas Kollar, Nicklas Persson, Daniel Tjärnqvist, Henrik Petré..
Mankan
Låst