Bara vejdemo. Det är la lite hur det går med hans rehab. Sören är ju ett rykte vi har startat typ.Osten östlund skrev: ↑2023-01-07 22:49:56 -Ngn som tror att vi får se Sören denna säsong ( mål o ass idag av honom)?
-Intressant att veta hur tjeckiska ligan , står sig mot HA? Tim lira i 1:a kedjan där iallafall!
-Tror Falk blir kvar som powerforward hos oss nu.
- Något rykte truppen?
Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg
- Jim Morrison
Sörensen droppade faktiskt madhawk i sin pod att han hade fått från en trovärdig källa. Men nu har tiden gått och Sören har verkligen börjat varva upp i Schweiz med åtta poäng dom senaste tio matcherna så den är bara att glömma.benganfs skrev: ↑2023-01-07 23:17:15Bara vejdemo. Det är la lite hur det går med hans rehab. Sören är ju ett rykte vi har startat typ.Osten östlund skrev: ↑2023-01-07 22:49:56 -Ngn som tror att vi får se Sören denna säsong ( mål o ass idag av honom)?
-Intressant att veta hur tjeckiska ligan , står sig mot HA? Tim lira i 1:a kedjan där iallafall!
- Något rykte truppen?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Såpass. Nej ja vet inte verkar rätt dött inte många som har presenterat något va jag vet? mer än hv71 shore och någon kaski va?Jim Morrison skrev: ↑2023-01-07 23:21:49Sörensen droppade faktiskt madhawk i sin pod att han hade fått från en trovärdig källa. Men nu har tiden gått och Sören har verkligen börjat varva upp i Schweiz med åtta poäng dom senaste tio matcherna så den är bara att glömma.benganfs skrev: ↑2023-01-07 23:17:15Bara vejdemo. Det är la lite hur det går med hans rehab. Sören är ju ett rykte vi har startat typ.Osten östlund skrev: ↑2023-01-07 22:49:56 -Ngn som tror att vi får se Sören denna säsong ( mål o ass idag av honom)?
- Något rykte truppen?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Spännande att se ändå hur Pontus Åberg ligger på 1PPG i NL och får spela första-line med Roman Cervenka i Rapperswil.
Någonting säger mig att vår sportsliga ledning agerar helt utan Hockeysense....
Använder våra spelare helt fel och helt ignorerar betydelsen av att ha spelare som kan göra aktioner i hög fart är avgörande i dagens hockey.
Den som bestämmer hur vi ska spela och vilka spelare vi ska ha som passar in det är helt ute och cyklar.
Använder våra spelare helt fel och helt ignorerar betydelsen av att ha spelare som kan göra aktioner i hög fart är avgörande i dagens hockey.
Den som bestämmer hur vi ska spela och vilka spelare vi ska ha som passar in det är helt ute och cyklar.
Känner att du är Tim Söderlund spåret jag kan köpa det till viss del. Absolut han fick några chanser att spela högre upp men kanske inte tillräckligt mycket. Sen samtidigt var det hjärndött att låta han gå vid jul när vi redan var 24 man kort... Det jag tycker ledningen måste bli bättre på kommunikationen till supportrar... Det här snacket att det är ett VI nu kan dom slänga i havet.. Precis som vanligt med skador och dyl Klasen är dagtilldag etc..Söderlund drar när vi är extremt kort med folk.Knickedick skrev: ↑2023-01-07 23:50:42 Spännande att se ändå hur Pontus Åberg ligger på 1PPG i NL och får spela första-line med Roman Cervenka i Rapperswil.
Använder våra spelare helt fel och helt ignorerar betydelsen av att ha spelare som kan göra aktioner i hög fart i är avgörande i dagens hockey.
-
Det handlar inte bara om Söderlund, men han är väl det färskaste exemplet. Jag känner väl snarare att de som bygger laget inte har så bra koll på hur vissa spelare dels passar in i det spel vi vill spela samt hur de faktiskt klarar av HA. Samtidigt tycker jag att det är konstigt att vissa spelare presterar så pass dåligt i den här ligan. Men å andra sidan så visar ju de att de inte är bättre än så. Det här borde ju en bra scout kunna se...såååå VEM FAN SCOUTAR?? och vem värvar dessa spelare. Är det enbart KG som tittar på spelare och värvar utefter det?? Kollar han ens på spelare han värvar?benganfs skrev: ↑2023-01-08 00:01:16Känner att du är Tim Söderlund spåret jag kan köpa det till viss del. Absolut han fick några chanser att spela högre upp men kanske inte tillräckligt mycket. Sen samtidigt var det hjärndött att låta han gå vid jul när vi redan var 24 man kort... Det jag tycker ledningen måste bli bättre på kommunikationen till supportrar... Det här snacket att det är ett VI nu kan dom slänga i havet.. Precis som vanligt med skador och dyl Klasen är dagtilldag etc..Söderlund drar när vi är extremt kort med folk.Knickedick skrev: ↑2023-01-07 23:50:42 Spännande att se ändå hur Pontus Åberg ligger på 1PPG i NL och får spela första-line med Roman Cervenka i Rapperswil.
Använder våra spelare helt fel och helt ignorerar betydelsen av att ha spelare som kan göra aktioner i hög fart i är avgörande i dagens hockey.
Hur som helst så får vi inte ihop en grupp som spelar som ett lag och vissa faller helt ur ramen även i kvalitet. Alla som sett HA de senaste åren vet att det är mycket start och stopp och hög fart. Tror vi behöver se över vårt sportsliga arbete ordentligt.
- MarcusDaze
Vi skulle slå Timrå i bästa av 7 på pappret också, det gick sådär.Sainte skrev: ↑2023-01-07 17:10:26Det där laget kommer slå Modo i bäst av 7 när det väl gällerEspenK skrev: ↑2023-01-07 16:33:36 Tänker mig följande utifrån roller och prestation. Det handlar också om att vi med vårt spelsätt ska kunna nöta ner motståndarna.
Öhgren Kruger Brodin
Liss Rensfeldt Klasen
Norman Nilsson Danielsson
Schlyter/Ny Östlund Lekkerimäki
Öhgren kan lira i vilken kedja som helst.
Det viktigaste uppdraget närmsta tiden måste vara ett få in minst en ny back, 2 st känns övermäktigt ekonomiskt och att det skulle finnas ledigt på marknaden
Hammarlund behöver komma bort som topp 6 back.
Skulle vi kunna värva 2 nya backar som är skridskostarka med bra första pass så skulle jag vad jag sett i år få ner speltiden på antingen shilling som är storrisk spelare och har haft svårt att leverera första pass eller Arnessons som är seg på gorillorna och inte heller kan slå ett bra första pass.
Det är nog en utopi att värva 2 nya bra backar som ska passa in i laget men 1 ny är ett måste plus att dom befintliga backar måste höja sig för spelet bakifrån är det som driver hela spelet och nu är de det som fallerar i varje match
Skulle vi kunna värva 2 nya backar som är skridskostarka med bra första pass så skulle jag vad jag sett i år få ner speltiden på antingen shilling som är storrisk spelare och har haft svårt att leverera första pass eller Arnessons som är seg på gorillorna och inte heller kan slå ett bra första pass.
Det är nog en utopi att värva 2 nya bra backar som ska passa in i laget men 1 ny är ett måste plus att dom befintliga backar måste höja sig för spelet bakifrån är det som driver hela spelet och nu är de det som fallerar i varje match
Helt fel tyvärr. Backarna som statistiskt sett har haft svårast att leverera förstapass är Odelius och Falk. Sen att Schilling och Arnesson är relativt ofarliga offensivt är en annan femma.Praljak skrev: ↑2023-01-08 22:05:17 Det viktigaste uppdraget närmsta tiden måste vara ett få in minst en ny back, 2 st känns övermäktigt ekonomiskt och att det skulle finnas ledigt på marknaden
-
Johan droppade precis i podden Sanny & Svensson att vi har varit på Stefan Nyman som headcoach.
Sen vet jag inte om detta fortfarande är aktuellt eller om det var innan. Men det är ju helt sjukt egentligen att man aldrig lär sig.
Det är verkligen inget namn som skriker framgång, oavsett om vi blir kvar i Hockeyallsvenskan eller inte.
Sen vet jag inte om detta fortfarande är aktuellt eller om det var innan. Men det är ju helt sjukt egentligen att man aldrig lär sig.
Det är verkligen inget namn som skriker framgång, oavsett om vi blir kvar i Hockeyallsvenskan eller inte.
- Jim Morrison
Nej men snällaNattuggla_ skrev: ↑2023-01-09 08:08:12 Johan droppade precis i podden Sanny & Svensson att vi har varit på Stefan Nyman som headcoach.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Till skillnad från Garpenlöv då......Nattuggla_ skrev: ↑2023-01-09 08:08:12 Johan droppade precis i podden Sanny & Svensson att vi har varit på Stefan Nyman som headcoach.
Nyman istället för Ragge hade man ju gärna sett. Men headcoach? Njaa.
-
Jag var inte superimponerad av den värvningen heller.Manijock skrev: ↑2023-01-09 08:15:48Till skillnad från Garpenlöv då......Nattuggla_ skrev: ↑2023-01-09 08:08:12 Johan droppade precis i podden Sanny & Svensson att vi har varit på Stefan Nyman som headcoach.
Nyman istället för Ragge hade man ju gärna sett. Men headcoach? Njaa.
Sen är det ju bara bra att vårat spel faktiskt sett bättre ut än väntat.
Men det känns som att vi fortfarande står och trampar vatten medan resterande Hockeysverige vill framåt, med nytänk.
- Jim Morrison
Jag tycker vi skaffar en tombola och lägger i bollar med gamla DIF-ledare och DIF-spelare sen kan vi spara in kostnaden för en sportchef 

Av alla utsökta skribenters inlägg kom jag,för en tid sedan,att fastna för BOMBOM BOUCHARD'S kloka synpunkter och tankar.Jag hoppas den kommer med så det framgår vad som åsyftas.
Läs och begrunda.
För övrigt,vilket säkerligen omnämnts tidigare,torde Robert Olsson som i vissa stycken gjorde resan från en ostämd och hopplös orkester till ett välfungerande och självspelande piano (SAIK) sitta inne med svar som många av oss med förtvivlan söker.
Oavsett hoppas jag Robban en dag åter ses i Djurgårdens bås.
Som en parentes noterade jag att jag förärats med somliga andra medlemmars alster när jag kikade på egen historik.
Gedigen är den inte.Ändå har jag förhoppning att det inte sker igen.Inte minst för din och allas vår andras skull
Läs och begrunda.
För övrigt,vilket säkerligen omnämnts tidigare,torde Robert Olsson som i vissa stycken gjorde resan från en ostämd och hopplös orkester till ett välfungerande och självspelande piano (SAIK) sitta inne med svar som många av oss med förtvivlan söker.
Oavsett hoppas jag Robban en dag åter ses i Djurgårdens bås.
Som en parentes noterade jag att jag förärats med somliga andra medlemmars alster när jag kikade på egen historik.
Gedigen är den inte.Ändå har jag förhoppning att det inte sker igen.Inte minst för din och allas vår andras skull

Hall of fame-backen Larry Robinson efter att
ha vunnit Player of the week-utnämningen
" Was Wayne Gretzky sick? "
ha vunnit Player of the week-utnämningen
" Was Wayne Gretzky sick? "