Kortfattat så det du beskriver håller jag fullt med om.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2023-01-06 00:17:51emilin skrev: ↑2023-01-05 23:45:35Kan bara hålla med, man är grymt nöjd att få ha upplevt Djurgårdens storhetstid.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2023-01-05 23:10:51 Vi är inte ens förstaval längre…….i Allsvenskan.
Nya tider.
Tänk att man ändå fick vara med då vi var förstavalet i Elitserien.
Det ni ungdomar, det var tider det.
Espen Knutsen, en av Europas största talanger, valde mellan oss och Färjestad.
Trodde faktiska detta år skulle vara det året då allt vände, tittar man på vilka spelare som stannade + spelare vi värvade in, andades mer Djurgården än vi gjort på många år.
Samarbetet med Järnkaminerna har verkligen förbättras.
Många tunga namn som stöttar klubben offentligt jagar sponsorer mm
Vid sidan finner många som jobbar för varumärket Djurgården skribenter, podar.
Djurgårdshjärtat engagerar sig i hockeyn äntligen.
Fanns mycket som luktade revansch och att samtliga i Djurgårdsfamiljen knöt näven.
Men någonstans skiter sig sakerna ändå trotts i mina ögon bra förutsättningar.
Nu är det ju inte slut än men vid den här tiden på säsongen trodde jag inte att vi fortfarande försöker hitta oss själva och ett spel som kännetecknar Djurgården.
Jag har nämnt det förut, tror inte att det endast hjälper att värva spelare, vi måste hitta någon några som kan snabbt analysera vad som är fel och vidta åtgärder direkt, vi bör ha dessa personer i vår organisation men tydligen har vi ej det, så in med någon annan utifrån som kan sätta fingret på problemet, ge personen veto att kliva in och ändra på allt vad gamla idéer innebär, för som det är nu så har man söndrat i många år och detta måste få ett slut omgående, helst redan för 2 år sedan då vi hade Robban vid rodret.
Vore intressant att höra vår spelvisionär Tobbe P uttala sig.
Styr i kulisserna år efter år. Vem utvärderar honom?
Han håller sig verkligen undan media.
Jag vet att jag tjatar om Saik och Växjö. Men nu råkar de ha varit sverigeledande senaste 10 åren.
Saik byter tränare efter tränare. Ändå spelar de bra hockey år efter år. De byter också ut en hel del spelare.
Växjö byter ut deras ikon Hallam. Och blir nästan bättre!
En klubb måste ha duktigt hockeyfolk som styr.
I många andra klubbar pratas om corsi och andra siffror. Leksand och Frölunda har lagt stora summor på statistiker. Sedan den satsningen har det bara gått utför. De lastar in enorma löner utan att nå längst fram. Börjar vara länge sedan storsatsande Frölunda vann något.
Man får bra statistik av ett bra spel.
Förbättra spelet så blir siffrorna bättre.
Men i vår förening, liksom i många andra verkar förståelsen av att hockey spelas med hjärta och vilja i första hand saknas.
Hjärta, vilja och en hög kravnivå ger framgång.
För att ställa kravnivå måste man också ha spelare som backar upp det och visar genom att vara goda föredömen. Möller, Lindström, Rosen, Josefsson.
Eller tror ni det är Robban som helt plötsligt gjort Saik till ett top 2 lag?
Hur kan Liss få spela matchen efter att ha avgjort ett derby till Aiks fördel?
Att han ens fick spela vidare den matchen, han borde bänkats.
Det var ju inte ett litet misstag han gjorde.
Vi borde rimligtvis ha ledartyper i laget. Brodin, Kruger, Norman. Alltså saknas krav bland de styrande.
Robban misslyckades, Barry misslyckades, Fagervall misslyckades , Garpenlöv misslyckas just nu.
Är alla dåliga tränare?
Det kan inte vara materialet enbart som felar år efter år, vi har haft en hel del tränare under åren och likt förbannat ser det exakt lika bedrövligt ut oavsett vem som står i båset, vi har haft enormt många olika spelare och spelartyper, samma sak ser exakt lika värdelöst ut.
Därför måste man först hitta problemet och sedan döda det och aldrig mer gräva upp det. Tror inte att en enskild duktig spelare eller för den delen duktig ledare kan komma in och ändra allt till det bättre.
Vi måste hitta roten till det onda, om det är spelsystem eller något äckligt klägg som har satt sig i väggarna så måste skiten bort omedelbart.