Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
emilin
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inläg

Inlägg av emilin »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-01-06 00:17:51
emilin skrev: 2023-01-05 23:45:35
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-01-05 23:10:51 Vi är inte ens förstaval längre…….i Allsvenskan.
Nya tider.

Tänk att man ändå fick vara med då vi var förstavalet i Elitserien.
Det ni ungdomar, det var tider det.
Espen Knutsen, en av Europas största talanger, valde mellan oss och Färjestad.
Kan bara hålla med, man är grymt nöjd att få ha upplevt Djurgårdens storhetstid.
Trodde faktiska detta år skulle vara det året då allt vände, tittar man på vilka spelare som stannade + spelare vi värvade in, andades mer Djurgården än vi gjort på många år.
Samarbetet med Järnkaminerna har verkligen förbättras.
Många tunga namn som stöttar klubben offentligt jagar sponsorer mm
Vid sidan finner många som jobbar för varumärket Djurgården skribenter, podar.
Djurgårdshjärtat engagerar sig i hockeyn äntligen.
Fanns mycket som luktade revansch och att samtliga i Djurgårdsfamiljen knöt näven.
Men någonstans skiter sig sakerna ändå trotts i mina ögon bra förutsättningar.
Nu är det ju inte slut än men vid den här tiden på säsongen trodde jag inte att vi fortfarande försöker hitta oss själva och ett spel som kännetecknar Djurgården.
Jag har nämnt det förut, tror inte att det endast hjälper att värva spelare, vi måste hitta någon några som kan snabbt analysera vad som är fel och vidta åtgärder direkt, vi bör ha dessa personer i vår organisation men tydligen har vi ej det, så in med någon annan utifrån som kan sätta fingret på problemet, ge personen veto att kliva in och ändra på allt vad gamla idéer innebär, för som det är nu så har man söndrat i många år och detta måste få ett slut omgående, helst redan för 2 år sedan då vi hade Robban vid rodret.

Vore intressant att höra vår spelvisionär Tobbe P uttala sig.
Styr i kulisserna år efter år. Vem utvärderar honom?
Han håller sig verkligen undan media.

Jag vet att jag tjatar om Saik och Växjö. Men nu råkar de ha varit sverigeledande senaste 10 åren.
Saik byter tränare efter tränare. Ändå spelar de bra hockey år efter år. De byter också ut en hel del spelare.
Växjö byter ut deras ikon Hallam. Och blir nästan bättre!

En klubb måste ha duktigt hockeyfolk som styr.

I många andra klubbar pratas om corsi och andra siffror. Leksand och Frölunda har lagt stora summor på statistiker. Sedan den satsningen har det bara gått utför. De lastar in enorma löner utan att nå längst fram. Börjar vara länge sedan storsatsande Frölunda vann något.

Man får bra statistik av ett bra spel.
Förbättra spelet så blir siffrorna bättre.

Men i vår förening, liksom i många andra verkar förståelsen av att hockey spelas med hjärta och vilja i första hand saknas.
Hjärta, vilja och en hög kravnivå ger framgång.
För att ställa kravnivå måste man också ha spelare som backar upp det och visar genom att vara goda föredömen. Möller, Lindström, Rosen, Josefsson.
Eller tror ni det är Robban som helt plötsligt gjort Saik till ett top 2 lag?

Hur kan Liss få spela matchen efter att ha avgjort ett derby till Aiks fördel?
Att han ens fick spela vidare den matchen, han borde bänkats.
Det var ju inte ett litet misstag han gjorde.

Vi borde rimligtvis ha ledartyper i laget. Brodin, Kruger, Norman. Alltså saknas krav bland de styrande.

Robban misslyckades, Barry misslyckades, Fagervall misslyckades , Garpenlöv misslyckas just nu.
Är alla dåliga tränare?
Kortfattat så det du beskriver håller jag fullt med om.
Det kan inte vara materialet enbart som felar år efter år, vi har haft en hel del tränare under åren och likt förbannat ser det exakt lika bedrövligt ut oavsett vem som står i båset, vi har haft enormt många olika spelare och spelartyper, samma sak ser exakt lika värdelöst ut.
Därför måste man först hitta problemet och sedan döda det och aldrig mer gräva upp det. Tror inte att en enskild duktig spelare eller för den delen duktig ledare kan komma in och ändra allt till det bättre.
Vi måste hitta roten till det onda, om det är spelsystem eller något äckligt klägg som har satt sig i väggarna så måste skiten bort omedelbart.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

emilin:
Väl sammanfattat.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
klintan85

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inläg

Inlägg av klintan85 »

emilin skrev: 2023-01-06 00:44:11
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-01-06 00:17:51
emilin skrev: 2023-01-05 23:45:35
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-01-05 23:10:51 Vi är inte ens förstaval längre…….i Allsvenskan.
Nya tider.

Tänk att man ändå fick vara med då vi var förstavalet i Elitserien.
Det ni ungdomar, det var tider det.
Espen Knutsen, en av Europas största talanger, valde mellan oss och Färjestad.
Kan bara hålla med, man är grymt nöjd att få ha upplevt Djurgårdens storhetstid.
Trodde faktiska detta år skulle vara det året då allt vände, tittar man på vilka spelare som stannade + spelare vi värvade in, andades mer Djurgården än vi gjort på många år.
Samarbetet med Järnkaminerna har verkligen förbättras.
Många tunga namn som stöttar klubben offentligt jagar sponsorer mm
Vid sidan finner många som jobbar för varumärket Djurgården skribenter, podar.
Djurgårdshjärtat engagerar sig i hockeyn äntligen.
Fanns mycket som luktade revansch och att samtliga i Djurgårdsfamiljen knöt näven.
Men någonstans skiter sig sakerna ändå trotts i mina ögon bra förutsättningar.
Nu är det ju inte slut än men vid den här tiden på säsongen trodde jag inte att vi fortfarande försöker hitta oss själva och ett spel som kännetecknar Djurgården.
Jag har nämnt det förut, tror inte att det endast hjälper att värva spelare, vi måste hitta någon några som kan snabbt analysera vad som är fel och vidta åtgärder direkt, vi bör ha dessa personer i vår organisation men tydligen har vi ej det, så in med någon annan utifrån som kan sätta fingret på problemet, ge personen veto att kliva in och ändra på allt vad gamla idéer innebär, för som det är nu så har man söndrat i många år och detta måste få ett slut omgående, helst redan för 2 år sedan då vi hade Robban vid rodret.

Vore intressant att höra vår spelvisionär Tobbe P uttala sig.
Styr i kulisserna år efter år. Vem utvärderar honom?
Han håller sig verkligen undan media.

Jag vet att jag tjatar om Saik och Växjö. Men nu råkar de ha varit sverigeledande senaste 10 åren.
Saik byter tränare efter tränare. Ändå spelar de bra hockey år efter år. De byter också ut en hel del spelare.
Växjö byter ut deras ikon Hallam. Och blir nästan bättre!

En klubb måste ha duktigt hockeyfolk som styr.

I många andra klubbar pratas om corsi och andra siffror. Leksand och Frölunda har lagt stora summor på statistiker. Sedan den satsningen har det bara gått utför. De lastar in enorma löner utan att nå längst fram. Börjar vara länge sedan storsatsande Frölunda vann något.

Man får bra statistik av ett bra spel.
Förbättra spelet så blir siffrorna bättre.

Men i vår förening, liksom i många andra verkar förståelsen av att hockey spelas med hjärta och vilja i första hand saknas.
Hjärta, vilja och en hög kravnivå ger framgång.
För att ställa kravnivå måste man också ha spelare som backar upp det och visar genom att vara goda föredömen. Möller, Lindström, Rosen, Josefsson.
Eller tror ni det är Robban som helt plötsligt gjort Saik till ett top 2 lag?

Hur kan Liss få spela matchen efter att ha avgjort ett derby till Aiks fördel?
Att han ens fick spela vidare den matchen, han borde bänkats.
Det var ju inte ett litet misstag han gjorde.

Vi borde rimligtvis ha ledartyper i laget. Brodin, Kruger, Norman. Alltså saknas krav bland de styrande.

Robban misslyckades, Barry misslyckades, Fagervall misslyckades , Garpenlöv misslyckas just nu.
Är alla dåliga tränare?
Kortfattat så det du beskriver håller jag fullt med om.
Det kan inte vara materialet enbart som felar år efter år, vi har haft en hel del tränare under åren och likt förbannat ser det exakt lika bedrövligt ut oavsett vem som står i båset, vi har haft enormt många olika spelare och spelartyper, samma sak ser exakt lika värdelöst ut.
Därför måste man först hitta problemet och sedan döda det och aldrig mer gräva upp det. Tror inte att en enskild duktig spelare eller för den delen duktig ledare kan komma in och ändra allt till det bättre.
Vi måste hitta roten till det onda, om det är spelsystem eller något äckligt klägg som har satt sig i väggarna så måste skiten bort omedelbart.
Det kanske är att man har fel träningsupplägg med Ölvestad. För jag har hört flera spelare som har sagt att de inte har tränat så mycket som när de är i DIF.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Difjs

Inlägg av Difjs »

Hur ser laget ut nästa säsong tror ni?
Vilka JVM killar får vi behålla tror ni ? Eller sticker dom till shl klubbar / Ahl?
För vi är då inte en shl klubb till nästa säsong.
Shilling kan vi bryta med. Kostar absolut för mycket pengar men gör alldeles för lite nytta för dom. Berglund ska MAX vara extra spelare, killen sliter väldigt mycket och offrar sig men det räcker liksom inte för han är extremt begränsad utöver det.
Forsberg skickar vi.

Reideborn (?) / Galajda

Ytterell ( om skadefri)- NY
ARNESSON-NY
NY-NY
Karlsson

Liss-Kruger-NY
Klasen-Rensfeldt-NY
Brodin-Norman-NY
NY-Wictor Nilsson-NY
NY
NY
NY
Berglund
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

KG har hittar sin nya "brunkar forward". Blir en bra ekonomisk lösning med:

Nr 41 Alexander Falk!
Manijock

Inlägg av Manijock »

Precis noll förtroende för KG just nu. Sätter man sig i den här situationen(Söderlund out) helt utan plan så är man direkt inkompetent. Fan heller att man släpper spelare mitt under en period där vi saknar halva jävla truppen utan ersättare.

Två eller tre nyförvärv på forwardssidan. TACK!
benganfs

Inlägg av benganfs »

Min sambo sa något sunt mitt i mina väl valda ord. Absolut dessa jävla förluster mot gnaget & löven men det avgörs i slutet.. Sen måste något ske man kan inte vara så jävla öppen i försvarszonen sen att man inte kan spela pucken på bladet i omgång 32 är rent utsagt förjävligt. Sen samtidigt när vi väl får ett liitet momentum i matchen ne då tar stolpskottet en utvisning. Suck
Gutesäck
Säsongskort: Ja

Inlägg av Gutesäck »

Difjs skrev: 2023-01-06 19:26:42 Hur ser laget ut nästa säsong tror ni?
Vilka JVM killar får vi behålla tror ni ? Eller sticker dom till shl klubbar / Ahl?
Shilling kan vi bryta med. Kostar absolut för mycket pengar men gör alldeles för lite nytta för dom. Berglund ska MAX vara extra spelare, killen sliter väldigt mycket och offrar sig men det räcker liksom inte för han är extremt begränsad utöver det.
Forsberg skickar vi.

Reideborn (?) / Galajda

ARNESSON-NY
NY-NY
Karlsson

Liss-Kruger-NY
Klasen-Rensfeldt-NY
Brodin-Norman-NY
NY-Wictor Nilsson-NY
NY
NY
NY
Berglund
V.Nilsson kommer det ryckas i om vi inte går upp. Han förtjänar helt klart att fortsätta sin påbörjade fina resa och lär inte vara kvar.
Om Östlund inte gör en mindre succe andra halvan av denna säsong så kommer han förmodligen att kunna vara kvar.
Sen Lekki, vad ska han till Kanada att göra som han presterar nu kan man undra.. Nu jävlar får han ta och steppa upp. Samma sak med Rensfeldt. Norman kan också lite bättre även om Rensfeldt ska skämmas mer.

Berglunds kontrakt måste såklart rivas. KG behöver inse att det var en klart överskattad hoppas värvning. Vem kunde ana !?...
Jag tycker dessutom att Hammarlund smekmånaden är över. Aldrig tyckt att han ska före någon av de backar vi har på kontrakt. Han har flera riktigt svaga matcher i rad och nu behöver garpen åtminstone ta ut honom från matchtruppen om vi inte väljer att ersätta Yterell.

Kollar vi på matchen igår så är det såklart givet på förhand att vi ska torska.
Vi spelar alltså med ett halvt lag som håller väldigt väldigt låg HA klass, ett par spelare inte ens det.
Dessutom är en kedja väldigt sällan starkare än dess svagaste länk. Vi har Shlyter i andra tillsammans med tröga Liss ( som är jävligt bra för övrigt, abslout) och tröga Rensfeldt.
V Nilsson kan inte på något sätt , hur bra han faktiskt än är, bära tredje. Den kedjan igår höll väldigt väldigt låg klass.
Och så fjärde.. Ja ni.. Falk som fw kan definitivt inte en bära den så kallade kedjan. För det råder Inga som helst tvivel att han, Falk, är den klart bästa länken i den formationen, vilket säger extremt mycket.
Så matchen igår var väldig väntad.
Den kunde vara sluta på ett sätt.
Tänk er in i situationen som back när du ena gången har Kruger Brodin mfl att spela upp pucken till. Medans andra , större delen av matchen, har dom andra stjärnorna att försöka skapa något tillsammans med... Hopplöst!

Nu efter återsamlingen vill jag se följande kedjor. Klasen, Liss och Danielsson bör inte gå med varandra, blir så Enormt trögt.

Norman Brodin Klasen
Kruger Liss Öhgren
V Nilsson Östlund Lekki ( får en sista chans nu )
Rensfeldt Danielsson Blomgren

(5. Shlyter Ovasuri /Forsberg)
16.Ahlen
17.Frylen
18.Berglund

Till sist. Det var bara en enda person här inne som direkt sa att värvningen av Schilling kommer att kosta mycket mer än det smakar. Bara en lite tangent...

Tillsammans ♥️♥️ osv..
benganfs

Inlägg av benganfs »

Gutesäck skrev: 2023-01-07 14:19:59
Difjs skrev: 2023-01-06 19:26:42 Hur ser laget ut nästa säsong tror ni?
Forsberg skickar vi.

Reideborn (?) / Galajda

ARNESSON-NY
NY-NY
Karlsson

Liss-Kruger-NY
Klasen-Rensfeldt-NY
Brodin-Norman-NY
NY-Wictor Nilsson-NY
NY
NY
NY
Berglund
V.Nilsson kommer det ryckas i om vi inte går upp. Han förtjänar helt klart att fortsätta sin påbörjade fina resa och lär inte vara kvar.
Om Östlund inte gör en mindre succe andra halvan av denna säsong så kommer han förmodligen att kunna vara kvar.
Sen Lekki, vad ska han till Kanada att göra som han presterar nu kan man undra.. Nu jävlar får han ta och steppa upp. Samma sak med Rensfeldt. Norman kan också lite bättre även om Rensfeldt ska skämmas mer.

Berglunds kontrakt måste såklart rivas. KG behöver inse att det var en klart överskattad hoppas värvning. Vem kunde ana !?...
Jag tycker dessutom att Hammarlund smekmånaden är över. Aldrig tyckt att han ska före någon av de backar vi har på kontrakt. Han har flera riktigt svaga matcher i rad och nu behöver garpen åtminstone ta ut honom från matchtruppen om vi inte väljer att ersätta Yterell.

Kollar vi på matchen igår så är det såklart givet på förhand att vi ska torka.
Vi spelar alltså med ett halvt lag som håller väldigt väldigt låg HA klass, ett par spelare inte ens det.
Dessutom är en kedja väldigt sällan starkare än dess svagaste länk. Vi har Shlyter i andra tillsammans med tröga Liss ( som är jävligt bra för övrigt, abslout) och tröga Rensfeldt.
V Nilsson kan inte på något sätt , hur bra han faktiskt än är, bära tredje. Den kedjan igår höll väldigt väldigt låg klass.
Och så fjärde.. Ja ni.. Falk som fw kan definitivt inte en bära den så kallade kedjan. För det råder Inga som helst tvivel att han, Falk, är den klart bästa länken i den formationen, vilket säger extremt mycket.
Så matchen igår var väldig väntad.
Den kunde vara sluta på ett sätt.
Tänk er in i situationen som back när du ena gången har Kruger Brodin mfl att spela upp pucken till. Medans andra , större delen av matchen, har dom andra stjärnorna att försöka skapa något tillsammans med... Hopplöst!

Nu efter återsamlingen vill jag se följande kedjor. Klasen, Liss och Danielsson bör inte gå med varandra, blir så Enormt trögt.

Norman Brodin Klasen
Kruger Liss Öhgren
V Nilsson Östlund Lekki ( får en sista chans nu )
Rensfeldt Danielsson Blomgren

(5. Shlyter Ovasuri /Forsberg)
16.Ahlen
17.Frylen
18.Berglund

Till sist. Det var bara en enda person här inne som direkt sa att värvningen av Schilling kommer att kosta mycket mer än det smakar. Bara en lite tangent...

Tillsammans ♥️♥️ osv..
Väldigt lustiga formationer. Kruger & liss hittar inte alls varandra danielsson och kruger hittar varandra sen tycker jag att Wiktor nilsson ska få chansen med öhgren & östlund.. Klasen tsm med liss och typ norman/brodin lekki kan dra till fjärde.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Tänker mig följande utifrån roller och prestation. Det handlar också om att vi med vårt spelsätt ska kunna nöta ner motståndarna.

Öhgren Kruger Brodin
Liss Rensfeldt Klasen
Norman Nilsson Danielsson
Schlyter/Ny Östlund Lekkerimäki

Öhgren kan lira i vilken kedja som helst.
Sainte

Inlägg av Sainte »

EspenK skrev: 2023-01-07 16:33:36 Tänker mig följande utifrån roller och prestation. Det handlar också om att vi med vårt spelsätt ska kunna nöta ner motståndarna.

Öhgren Kruger Brodin
Liss Rensfeldt Klasen

Det där laget kommer slå Modo i bäst av 7 när det väl gäller
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Sainte skrev: 2023-01-07 17:10:26
EspenK skrev: 2023-01-07 16:33:36 Tänker mig följande utifrån roller och prestation. Det handlar också om att vi med vårt spelsätt ska kunna nöta ner motståndarna.

Öhgren Kruger Brodin
Liss Rensfeldt Klasen

Det där laget kommer slå Modo i bäst av 7 när det väl gäller
Jupp, gäller bara att ta sig dit
Användarvisningsbild
Mattias_87
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Kommer slå Modo i bäst av sju på papperet. Så som vårt spel ser ut kommer vi inte att göra det.
Avskaffa tre mot tre.

Inlägg av #10 »

Mattias_87 skrev: 2023-01-07 19:21:45 Kommer slå Modo i bäst av sju på papperet. Så som vårt spel ser ut kommer vi inte att göra det.
Lugn bara, långt dit
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

-Ngn som tror att vi får se Sören denna säsong ( mål o ass idag av honom)?

-Intressant att veta hur tjeckiska ligan , står sig mot HA? Tim lira i 1:a kedjan där iallafall!

-Tror Falk blir kvar som powerforward hos oss nu.

- Något rykte truppen?
Låst