HA 22/23: Djurgårdens IF - Västerås 4/1

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Jag förstår inte att ni orkar gnälla på domarna varenda match. Det är inte deras fel att vi förlorar. Ja dom suger men det här laget suger ännu mer.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Wishes skrev: 2023-01-04 21:51:26 Ledsen Morrison, men ingen kan någonsin tycka i någon bemärkelse att vi gör en bra match. Det vore i så fall höjden av självbedrägeri.
Får väl sträcka mig till en okej match. Vi kan bättre men jag vill påstå att vi behöver lite mer kontinuitet för det. Men verkligen ingen katastrofmatch.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Doyle
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Doyle »

Man undrar ju efter den här katastrofala insatsen om det går nått virus i truppen. Så här klappuselt kan det helt enkelt inte se ut med friska spelare.
Hoppas nu på bra mycket bättre insats mot Löven på fredag. För sämre går det omöjligt att prestera..
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Bara statistiker kan gilla denna match.
Tobbe P är säkert supernöjd då alla hans statistikpilar är på rätt väg.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Praetori

Inlägg av Praetori »

Jim Morrison skrev: 2023-01-04 21:45:36
Praetori skrev: 2023-01-04 21:41:05
Jag håller med om att det är slumpmål men det spelar mindre roll. De hade öppen kasse och brände den och ett par bra lägen till.

Slumpmål ska inte vara avgörande med det spelarmaterial som DIF har.
Jag tycker att defensiven sitter rätt bra nu faktiskt men offensiven hackar verkligen och vi har för bra spelarmaterial för det. Kan handla om tillfälligheter och otur, kan handla om att vi knappt kunnat spela med en kedja i fler än två matcher i följd innan någon försvunnit. Får vi lite kontinuitet tror jag det släpper.

Titta på Nicky D idag. Har hur många chanser som helst men pucken vill inte in.
Jag tycker att vi är på tok för passiva i defensiven.
Ja hålla motståndarna på utsida i all ära men vi ger ifrån oss alla former av chanser till mentalt och fysiskt momentum.
Schilling gör slarvsylta av en Västeråschans både på puck och kropp men vi omvandlar inte sekunderna som det skapar utan det är torrmjölkspulver i väntan på varmvatten.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Jim Morrison skrev: 2023-01-04 21:54:19
Wishes skrev: 2023-01-04 21:51:26 Ledsen Morrison, men ingen kan någonsin tycka i någon bemärkelse att vi gör en bra match. Det vore i så fall höjden av självbedrägeri.
Får väl sträcka mig till en okej match. Vi kan bättre men jag vill påstå att vi behöver lite mer kontinuitet för det. Men verkligen ingen katastrofmatch.
Nej det var inte katastrof. Men det var fasiken inte "bra" nånstans heller.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Får ställe mig emot ovanstående och säga att det är en katastrofmatch.

Vi möter ett bottenlag. Med 7 raka förluster. Med en hel drös spelare borta.

Och vi lyckas knappt skapa ett skit på 60 minuter. Det enda vi gör matchen igenom är att åka ner i sargen och stångas tills vi tappar pucken. 90% av passningarna går till stillastående mottagare i uppspelen, och de få gånger de försöker spela i fart så går passningen en meter bakom mottagaren.

Det är inte en bra match. Det är inte en "okej" match.

Det är en fullständig katastrof. Och inga skottkartor kan få mig att se det annorlunda.
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

Iom att vi torskat mot både gnaget/vik. Så skjuter väll styrelsen till 500k till så vi landar Brickley. Sen blir det väll 2 forwards till. Falk ut.

Vinner vi slutspelet så är allt glömt/förlåtet 🏳️!
Per-Allan

Inlägg av Per-Allan »

Mattias_87 skrev: 2023-01-04 21:52:36 Jag förstår inte att ni orkar gnälla på domarna varenda match. Det är inte deras fel att vi förlorar. Ja dom suger men det här laget suger ännu mer.
Ett bra lag åker skridskor och då får de utvisningar med sig. DIF brunkar mest i hörnen och bakom båda målen. Lite fart=lite PP. Hög fart=många PP.
LAGET FELBYGGT och nu med stukat självförtroende kommer vår duktiga målvakt hem från JVM.
Men som någon sa för några år sedan, när hockeyn går bra så går fotbollen dåligt. Under säsongen 22/23 får vi se om det åter blir på det viset.
Tack ändå till er som släpade er till Hovet och kvällens förnedring.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Per-Allan

Inlägg av Per-Allan »

Mattias_87 skrev: 2023-01-04 21:52:36 Jag förstår inte att ni orkar gnälla på domarna varenda match. Det är inte deras fel att vi förlorar. Ja dom suger men det här laget suger ännu mer.
Ett bra lag åker skridskor och då får de utvisningar med sig. DIF brunkar mest i hörnen och bakom båda målen. Lite fart=lite PP. Hög fart=många PP.
LAGET FELBYGGT och nu med stukat självförtroende kommer vår duktiga målvakt hem från JVM.
Men som någon sa för några år sedan, när hockeyn går bra så går fotbollen dåligt. Under säsongen 22/23 får vi se om det åter blir på det viset.
Tack ändå till er som släpade er till Hovet och kvällens förnedring.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Intressant, en ny tidräkning har börjat (förutom 2023)

Jag var på en väldigt trevlig middag ikväll, helt ovetandes om att det var JK-dagen (trodde den var i helgen typ).
Känns faktiskt både sunt och skönt att detta inte har prio ett längre
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Wishes

Inlägg av Wishes »

Osten östlund skrev: 2023-01-04 22:27:39 Iom att vi torskat mot både gnaget/vik. Så skjuter väll styrelsen till 500k till så vi landar Brickley. Sen blir det väll 2 forwards till. Falk ut.

Vinner vi slutspelet så är allt glömt/förlåtet 🏳️!
Jag vill inte ha någon Brickley eller någon annan undergörare. Vi har bra spelare. Jag vill ha inställning, järnkaminsanda och faaaan anamma.
Stolt, men aldrig nöjd
Användarvisningsbild
sauron

Inlägg av sauron »

Efter att ha kollat matchen i efterhand så är min uppfattning att vi var bättre än vik sett över 60 minuter samt att råttan måste gå under "lex Lärking", mao aldrig mer tillåtas att döma mot oss.

Edit, det är ju som att Robin Kovac dömer mot oss.
It's the hope that kills you.
maag80

Inlägg av maag80 »

Jag måste bara göra ett fånigt tillägg......
Förutom denna hemska förlust, så hörde ni kommentatorn i CMore?
Han har någon dialekt kanske men vilket lustigt eftertryck han har på sista ordet.
BrodinÖH!
Mål av VästeråsÖH!!
"De hade fem, men de ville ha sex, och de fick de när Foppa tryckte in den!"
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

maag80 skrev: 2023-01-05 07:53:09 Jag måste bara göra ett fånigt tillägg......
Förutom denna hemska förlust, så hörde ni kommentatorn i CMore?
Han har någon dialekt kanske men vilket lustigt eftertryck han har på sista ordet.
BrodinÖH!
Mål av VästeråsÖH!!
Inte konstigare än skräniga Lena och hennes "LulllÄÄÄ" istället för Luleå.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Skriv svar