HA 22/23: Djurgårdens IF - Västerås 4/1

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Järnkaminernas dag ska vara den bästa publikmatchen på Hovet för säsongen. Allt under 8000 är en usel publiksiffra så köp biljett för f*n: https://difhockey.ebiljett.nu/Tickets/Choose/386?S=0

Bild
Avskaffa tre mot tre.
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Djurgårdens IF - Västerås 04/01

Inlägg av Praetori »

JK-dagen brukar vara bra på läktarna och mindre bra på isen. När vann vi senast en JK-dags-match?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.

Inlägg av #10 »

Praetori skrev: 2023-01-02 16:38:55 JK-dagen brukar vara bra på läktarna och mindre bra på isen. När vann vi senast en JK-dags-match?
Nu är det dags.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Praetori skrev: 2023-01-02 16:38:55 JK-dagen brukar vara bra på läktarna och mindre bra på isen. När vann vi senast en JK-dags-match?
Var väl i runda slängar samtidigt som när vi vann ett fotbollsderby mot ajk! :lol: :| :cry:
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Det ser riktigt illa ut om man tittar på biljettsidan inför denna match, tyvärr. Lär bli den första icke slutsålda JK-dag om inte verkligen alla i leden ställer upp nu och dyker upp samt får med sig polare.
DIF!
Manijock

Inlägg av Manijock »

Daniel942 skrev: 2023-01-02 23:39:24 Det ser riktigt illa ut om man tittar på biljettsidan inför denna match, tyvärr. Lär bli den första icke slutsålda JK-dag om inte verkligen alla i leden ställer upp nu och dyker upp samt får med sig polare.
Hade tänkt passa på denna rent i besvikelse över Söderlund-situationen..... Bet ihop igår och bokade ändå. Vafan liksom... Älskade Tim :cry:
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Manijock skrev: 2023-01-03 08:27:22
Daniel942 skrev: 2023-01-02 23:39:24 Det ser riktigt illa ut om man tittar på biljettsidan inför denna match, tyvärr. Lär bli den första icke slutsålda JK-dag om inte verkligen alla i leden ställer upp nu och dyker upp samt får med sig polare.
Hade tänkt passa på denna rent i besvikelse över Söderlund-situationen..... Bet ihop igår och bokade ändå. Vafan liksom... Älskade Tim :cry:
Starkt Manijock. För mig kommer det ta en stund att komma över den här besvikelsen.
Göra sig av med den klart mest roliga spelaren att titta på. Klasen är ju hockeygodis han med, men hans ljumskar verkar vara körda.
Vi har ju inte en enda lirare kvar längre.
Jag får invänta Östlund som åtminstone verkar vara på väg att bli en hockeyspelare som kan behandla pucken med kontroll.

Är verkligen Axelsson för gammal? Det ska ju vara kul att titta på hockey.
Blir tröttsamt att endast få se tuta/ köra/ tappa skäret- hockey även om det också har sin charm och behövs det med.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Manijock

Inlägg av Manijock »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-01-03 11:43:37
Starkt Manijock. För mig kommer det ta en stund att komma över den här besvikelsen.
Göra sig av med den klart mest roliga spelaren att titta på. Klasen är ju hockeygodis han med, men hans ljumskar verkar vara körda.
Jag får invänta Östlund som åtminstone verkar vara på väg att bli en hockeyspelare som kan behandla pucken med kontroll.

Blir tröttsamt att endast få se tuta/ köra/ tappa skäret- hockey även om det också har sin charm och behövs det med.
Djurgården har ju haft en ful ovana sista åren att misshandla de spelarna som faktiskt skänker underhållning. Bedrövligt! Känns som att dessa spelare som bryter mönstret är lite "farliga". Bättre att premiera hårt arbetande spelare som är radiostyrda helt utan känsloyttringar. Hemskt tråkig utveckling som är jätteskadlig för framtidens nyrekrytering av supportrar. Är ju just spelarna som sticker ut som man minns år efter år.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Det tar sig... passerat 6000 nu ikväll. Kommer vi över 7000 så är det ju ändå "okej" med tanke på en stor klack. Dubbla derbyn har väl skapat en effekt av att många är nöjda med hockey en kort tid framöver. Sedan JVM-semifinal precis samtidigt.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
ken1968

Inlägg av ken1968 »

Manijock skrev: 2023-01-03 12:13:42
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-01-03 11:43:37

Djurgården har ju haft en ful ovana sista åren att misshandla de spelarna som faktiskt skänker underhållning. Bedrövligt! Känns som att dessa spelare som bryter mönstret är lite "farliga". Bättre att premiera hårt arbetande spelare som är radiostyrda helt utan känsloyttringar. Hemskt tråkig utveckling som är jätteskadlig för framtidens nyrekrytering av supportrar. Är ju just spelarna som sticker ut som man minns år efter år.
Hårt arbetande nu tar du väl i
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Frycklund, Jansson Lorek, Cheek, Lunsjö borta för Västerås, och vi har JK-dagen.
Solklar förlust på förhand.

1-2 efter förlängning.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Nattuggla_ skrev: 2023-01-04 12:05:06 Frycklund, Jansson Lorek, Cheek, Lunsjö borta för Västerås, och vi har JK-dagen.
Solklar förlust på förhand.

1-2 efter förlängning.
Vi har alla JVM borta, Klasen osv samt lägg där till att vi skeppat iväg vår enda kille som kan åka skridskor. Frågan är om vi ställer upp med mer än 7 forwards idag och vilken Div2 klubb som varit snäll och lånat ut ett halvt lag till oss?

Jepp, är förbannat deppig på vår generella situation i hockeyn, ser bara mörker just nu! :(
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Per-Allan

Inlägg av Per-Allan »

Ser lika mörkt ut för tillfället för DIF hockey som det gjorde på Kameruns avbytarbänk för många år sedan.
Trots detta mörker så kraftsamlar jag och mina vänner oss till Hovet för kvällens på förhand säkra förlust.
Junisarna på VM och en av få speedkulor på isen har precis skeppats iväg från klubben där det även är en JK kväll som också borgar för en förlust med en massa tal etc före matchen.

Väl mött i kväll alla självplågare, men en dag vänder det och då vill man vara på plats och sjunga ut sin glädje.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Allmänt hängigt tillstånd och snöovädret bäddar för tv-tittande idag ändå....

Att Västerås saknar spelare ligger bara till vår nackdel.

1-3
Användarvisningsbild
svenwig

Inlägg av svenwig »

Hej alla,

Jag har en biljett över pga sjukdom. Platsen är sektion A9 rad 19.
Jag ger den till en Djurgårdare som vill gå men som inte har råd.
Skriv svar