Helt ärligt, vi hade kunnat sätta McDavid där fram och han hade drabbats av ett sorts Djurgårdssyndrom där man blir helt lamslagen i 57 min för att sedan ”kämpa” sista 3 min.#10 skrev: ↑2023-01-04 21:25:53Har du nån på radarn som inte kommer gå ner sig 4-5 snäpp?Nattuggla_ skrev: ↑2023-01-04 21:23:15Kommer inte bli ett jäkla dugg skillnad.Jim Morrison skrev: ↑2023-01-04 21:17:55 Rätt bra match spelmässigt. Ingen bländade offensiv men ändå övertag i farliga chanser. Känns verkligen som att vi saknar nån spelare eller tre som är ’heta’ just nu. Som har lite streak och kan gå i bräschen med lite medstuds.
Längtar verkligen tills dagen då vi har alla spelare tillgängliga och kan ställa upp som vi vill. Inte varit så på hela säsongen.
Det spelar ingen roll vem vi sätter på isen. Så jävla usla rakt igenom. Vi möter altså ett bottenlag idag? Det märks inte ens.
Därav är jag väldigt tveksam till Brickley också, för han lär vara svindyr och kommer gå ner sig 4-5 snäpp när han kommer hit.
31 matcher in. Vad är ursäkten den här veckan?
HA 22/23: Djurgårdens IF - Västerås 4/1
-
- Jim Morrison
Dom feta gröna plupparna framför vårt mål är deras mål. Då är det två totala slumpmål, ett i öppen kasse och en kontring när vi ligger på som fan. Utöver dom har dom en chans framför vårt mål. Jag tycker vi gör en bra match och tycker det är lite slumpmässigt att vi förlorar. Nej, ingen bländande offensiv men vi saknar lite flyt just nu. Men vi håller dom på utsidan nästan hela matchen.Nattuggla_ skrev: ↑2023-01-04 21:23:15Kommer inte bli ett jäkla dugg skillnad.Jim Morrison skrev: ↑2023-01-04 21:17:55 Rätt bra match spelmässigt. Ingen bländade offensiv men ändå övertag i farliga chanser. Känns verkligen som att vi saknar nån spelare eller tre som är ’heta’ just nu. Som har lite streak och kan gå i bräschen med lite medstuds.
Längtar verkligen tills dagen då vi har alla spelare tillgängliga och kan ställa upp som vi vill. Inte varit så på hela säsongen.
Det spelar ingen roll vem vi sätter på isen. Så jävla usla rakt igenom. Vi möter altså ett bottenlag idag? Det märks inte ens.
Därav är jag väldigt tveksam till Brickley också, för han lär vara svindyr och kommer gå ner sig 4-5 snäpp när han kommer hit.
(Detta är en skottkarta för att förtydliga)

Senast redigerad av Jim Morrison den 2023-01-04 21:33:56, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Usch vad hockey är jobbigt nu. Men nästa vecka bör vi kunna få ett hyfsat fullt lag igen.
Avskaffa tre mot tre.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Var det för att statuera ett exempel att ”vi gör som vi vill” från domarbasen att dessa muppar fick döma igen? De missade en del klara utv. Som kunnat varit skillnad ikväll då vi inte spelade på bra! Jag vill inte se dessa herrar igen.
-
Det här var inte bra på något sätt !!
- diftobbe89
Snällt att du visade pluppar för oss så alla förstår vad som hände och att vi faktiskt var bra. Måste bara älska statistik 

Spela fult
- Jim Morrison
Haha, var lite otydlig men det är en skottkarta alltså. En positiv förändring med Garpenlöv är att vi knappt släpper till något skott i egen skottsektor till skillnad från med Fagervall då vi släppte till mest i serien.diftobbe89 skrev: ↑2023-01-04 21:34:18 Snällt att du visade pluppar för oss så alla förstår vad som hände och att vi faktiskt var bra. Måste bara älska statistik![]()
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
DIF i Allsvenskan borde kunna ha typ Robin Kovacs som domare utan att kunna gnälla på domarna.sirwilliam skrev: ↑2023-01-04 21:33:05 Var det för att statuera ett exempel att ”vi gör som vi vill” från domarbasen att dessa muppar fick döma igen? De missade en del klara utv. Som kunnat varit skillnad ikväll då vi inte spelade på bra! Jag vill inte se dessa herrar igen.
Hamnar vi i en situation att vi skyller på domarna så är vi FÖR JÄVLA DÅLIGA!!
Senast redigerad av Praetori den 2023-01-04 21:41:29, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Jag håller med om att det är slumpmål men det spelar mindre roll. De hade öppen kasse och brände den och ett par bra lägen till.Jim Morrison skrev: ↑2023-01-04 21:29:30Dom feta gröna plupparna framför vårt mål är deras mål. Då är det två totala slumpmål, ett i öppen kasse och en kontring när vi ligger på som fan. Utöver dom har dom en chans framför vårt mål. Jag tycker vi gör en bra match och tycker det är lite slumpmässigt att vi förlorar. Nej, ingen bländande offensiv men vi saknar lite flyt just nu. Men vi håller dom på utsidan nästan hela matchen.Nattuggla_ skrev: ↑2023-01-04 21:23:15Kommer inte bli ett jäkla dugg skillnad.Jim Morrison skrev: ↑2023-01-04 21:17:55 Rätt bra match spelmässigt. Ingen bländade offensiv men ändå övertag i farliga chanser. Känns verkligen som att vi saknar nån spelare eller tre som är ’heta’ just nu. Som har lite streak och kan gå i bräschen med lite medstuds.
![]()
Slumpmål ska inte vara avgörande med det spelarmaterial som DIF har.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Nu är det nog dags att låsa in sig titta över hur vi vill spela hockey, vi har i åt helvete för många år misslyckas med hur vi vill spela hockey, väldig återkommande utryck under många år att vi ej följer game plan, om det är problemet så skulle i alla fall jag titta över game planen, oavsett spelare på isen så har vi aldrig lyckas med vårt spel, som jag skriver så har det pågått en massa år nu.
Vet ej om det är Tobias fel men det har pågått sen han klev in i sin roll, funkar tydligen bra på junior verksamhet men ej på senior.
Det som sker nu kan inte endast tillskrivas vårt material på isen, utan vi måste hitta ett spel som våra spelare känner sig trygga med, och sedan utveckla spelet när vi fixar del 1
Vet ej om det är Tobias fel men det har pågått sen han klev in i sin roll, funkar tydligen bra på junior verksamhet men ej på senior.
Det som sker nu kan inte endast tillskrivas vårt material på isen, utan vi måste hitta ett spel som våra spelare känner sig trygga med, och sedan utveckla spelet när vi fixar del 1
- Hepsnastian
I match efter match är vi så scoutade. Motståndarna vet preeecis vad dom ska göra för att få djurgården i brygga.
Vi är helt enkelt för lättlästa, och på det en massa av slarv, pucktapp och oförmågan att ta sig in och krascha nätet.
Berglund, Elliott, Schlyter, Falk.. Bara ett gäng som är urusla idag.
Norman, Wtf. Han gör så mycket jobb (likt Tim), men får fan inte ut ett skit.
Vi är helt enkelt för lättlästa, och på det en massa av slarv, pucktapp och oförmågan att ta sig in och krascha nätet.
Berglund, Elliott, Schlyter, Falk.. Bara ett gäng som är urusla idag.
Norman, Wtf. Han gör så mycket jobb (likt Tim), men får fan inte ut ett skit.
Delägare
Efter att ha sett dagens match är jag helt säker. Vill börja med en STOR eloge till Djurgårdens fans och alla som ställde upp på JK-dagen och läktarna. Tyvärr har DIF som organisation svikit rejält de senaste åren, och nu får vi summa summarum - DIF Hockey kommer spela i HA minst tio år framåt. Har följt DIF Hockey sen barnsben (typ 50 år tillbaka) och jag har aldrig sett ett så håglöst och viljelöst spel som jag sett från laget med gult/rött/blått på bröstet som jag sett de senaste åren. Bland många ser jag ett antal huvudorsaker, och DIF Hockey som organsisation har inte visat upp en lysande strategi de senaste åren:
1. Styrelsen gick på JE’s skitsnack och gjorde sig av med Tjomme
2. JE diktatoriska ledarstil och mycket tveksamma lagbyggnad fick Robban atg ge upp och sluta
3. Ständiga och långvariga skador på ledande spelare, trpr inte alls på Ölvestads träningsstrategi.
4. Spelarna ser trötta, ointresserade och håglösa ut. Tror verkligen inte att de är det, men återigen ett resultat av Ölvestads träningsstrategi.
5. Senast i raden av felbeslut: Göra sig av med en spelare som Tim - en av få som gav järnet varje match, ville visa vägen och vilja, bryta mönster.
Nope, så länge det här klubbledarspapet får fortsätta som kommer vi få nöja oss med att se DIF Hockey i mellanskiktet i HA. Tyvärr!
1. Styrelsen gick på JE’s skitsnack och gjorde sig av med Tjomme
2. JE diktatoriska ledarstil och mycket tveksamma lagbyggnad fick Robban atg ge upp och sluta
3. Ständiga och långvariga skador på ledande spelare, trpr inte alls på Ölvestads träningsstrategi.
4. Spelarna ser trötta, ointresserade och håglösa ut. Tror verkligen inte att de är det, men återigen ett resultat av Ölvestads träningsstrategi.
5. Senast i raden av felbeslut: Göra sig av med en spelare som Tim - en av få som gav järnet varje match, ville visa vägen och vilja, bryta mönster.
Nope, så länge det här klubbledarspapet får fortsätta som kommer vi få nöja oss med att se DIF Hockey i mellanskiktet i HA. Tyvärr!
Stolt, men aldrig nöjd
- Jim Morrison
Jag tycker att defensiven sitter rätt bra nu faktiskt men offensiven hackar verkligen och vi har för bra spelarmaterial för det. Kan handla om tillfälligheter och otur, kan handla om att vi knappt kunnat spela med en kedja i fler än två matcher i följd innan någon försvunnit. Får vi lite kontinuitet tror jag det släpper.
Titta på Nicky D idag. Har hur många chanser som helst men pucken vill inte in.
Ja, då var man hemma från en helt bortkastad JK-dag. Vad konstigt.
Blir inte klok på det här laget. En sorglig skara spelare som inte kan slå en passning rätt och en spelidé som lämnar oceaner av yta i mitten av plan medans 3 spelare står stilla på offensiv blå och väntar på pucken.
Ligger under med 1-2 inför tredje. Nån sorts forcering? Nä, händer inte ett skit förrän vi släpper in 1-3 och spelarna verkar inse allvar.
Nej, kommer inte bli ett dugg skillnad när Östlund och Öhgren kommer tillbaks. Lekkerimäki räknar jag inte ens som en förstärkning.
Det här laget går aldrig upp i SHL.
Blir inte klok på det här laget. En sorglig skara spelare som inte kan slå en passning rätt och en spelidé som lämnar oceaner av yta i mitten av plan medans 3 spelare står stilla på offensiv blå och väntar på pucken.
Ligger under med 1-2 inför tredje. Nån sorts forcering? Nä, händer inte ett skit förrän vi släpper in 1-3 och spelarna verkar inse allvar.
Nej, kommer inte bli ett dugg skillnad när Östlund och Öhgren kommer tillbaks. Lekkerimäki räknar jag inte ens som en förstärkning.
Det här laget går aldrig upp i SHL.
Ledsen Morrison, men ingen kan någonsin tycka i någon bemärkelse att vi gör en bra match. Det vore i så fall höjden av självbedrägeri.Jim Morrison skrev: ↑2023-01-04 21:29:30Dom feta gröna plupparna framför vårt mål är deras mål. Då är det två totala slumpmål, ett i öppen kasse och en kontring när vi ligger på som fan. Utöver dom har dom en chans framför vårt mål. Jag tycker vi gör en bra match och tycker det är lite slumpmässigt att vi förlorar. Nej, ingen bländande offensiv men vi saknar lite flyt just nu. Men vi håller dom på utsidan nästan hela matchen.Nattuggla_ skrev: ↑2023-01-04 21:23:15Kommer inte bli ett jäkla dugg skillnad.Jim Morrison skrev: ↑2023-01-04 21:17:55 Rätt bra match spelmässigt. Ingen bländade offensiv men ändå övertag i farliga chanser. Känns verkligen som att vi saknar nån spelare eller tre som är ’heta’ just nu. Som har lite streak och kan gå i bräschen med lite medstuds.
![]()
Stolt, men aldrig nöjd