HA 22/23: AIK - Djurgårdens IF 29/12
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Som sagt, det säger mycket om gnaget som knappt mäktar med seger trots en hel tunna full med fördelar
.
De som krigar gör det bra, verkligen. Synd på Liss utvisning men jag fattar. Tröttheten tar ut sin rätt
Förväntar mig att Håkan Södergren dömer nästa derby
.
De som krigar gör det bra, verkligen. Synd på Liss utvisning men jag fattar. Tröttheten tar ut sin rätt
Förväntar mig att Håkan Södergren dömer nästa derby
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2022-12-29 21:42:54, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
- Jim Morrison
Knickedick skrev: ↑2022-12-29 21:39:54Neeej! Säger jag! Jag säger Neeeeeej!!!Jim Morrison skrev: ↑2022-12-29 21:37:50Haha lite kul var det väl ändå?Knickedick skrev: ↑2022-12-29 21:36:54Det där va inte ens kul!! Du vet att Friggebo va gnagare va?Jim Morrison skrev: ↑2022-12-29 21:33:15 Nu tycker jag att vi i denna sal gemensamt sjunger 'We shall overcome”
Typ det dummaste du kunde säga just nu!!
Hoppas inte du skrattar åt dessa förluster…..

Men som sagt smart gameplan av gnägget, synd att vi faller in i den såpass lätt. En uppretad(?) Liss som tar en utvisning i offensiv zon bara på grund av frustration precis efter 1-0. Så jävla själviskt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nästa säsong lär det också bli 2 derbyn i mellandagarna och vi lär även 23/24 bygga laget runt junisar och då vet förbundet att det är ända möjligheten för råttjävlarna att fylla Globen hockey/fotbollsförbundet ett evigt äktenskap med råttpacket.Manijock skrev: ↑2022-12-29 21:38:46 Olle Liss ska be om ursäkt för den här matchen.... Hade vi inte haft detta manfall hade jag gladeligen skickat honom till Tyresö. Jävla pajasfasoner!
Sviker laget
Övriga krigar åtminstone för skölden. Knasigt det här med att det alltid är Krüger och Brodin som blir sjuka. Virus biter tydligen bara på förstalinorna.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Inte direkt oväntat med torsk. Oväntat dock att ajk är så pissusla att det tar dem nästan 50 minuter att göra ett mål när vi ställer upp med B-laget.
Att säga att vi inte klarar grishockey förstår jag inte. Vi smällde på riktigt bra och vi stod upp kring målen.
Sen åker vi ut för våra hakningar men inte dom för sina, första 15 i första är horribla rent ut sagt.
Liss ska inte leda laget, han ska spela femtefiol och peta in sina poäng, inte hans fel dock han gör vad han kan men är begränsad som spelare.
Torsk i ett derby är riktigt jävligt men denna kommer man ha glömt sen, jag gillar att de ordinarie backarna fick känna på hur man kan spela när man måste spela enklare. Var väl bara en riktig dålig sekvens som Kevin satte oss i(?).
Bra med några dagars paus nu.
Sen åker vi ut för våra hakningar men inte dom för sina, första 15 i första är horribla rent ut sagt.
Liss ska inte leda laget, han ska spela femtefiol och peta in sina poäng, inte hans fel dock han gör vad han kan men är begränsad som spelare.
Torsk i ett derby är riktigt jävligt men denna kommer man ha glömt sen, jag gillar att de ordinarie backarna fick känna på hur man kan spela när man måste spela enklare. Var väl bara en riktig dålig sekvens som Kevin satte oss i(?).
Bra med några dagars paus nu.
Precis så. Slarvigt i första men vi tappar en hel kedja precis vid nedsläpp. Får ordning på det och står upp bra sedan, nära sno matchen. Orkar med en hygglig forcering trots att vi gått på 2,5 kedjor hela matchen typ.Praetori skrev: ↑2022-12-29 21:39:07Gnaget har ett turmål och vi lyckas inte i 5v3 medan de lyckas i 5v4. Såna är marginalerna i derby.Vikas skrev: ↑2022-12-29 21:37:00 Med tanke på att halva laget är borta och andra halvan ser ut att spela sjuka så får man väl vara nöjd med att det ens var jämnt.
Sen att en domare med 6 AIK-säsonger i bagaget tillåts döma ett derby är fullständig skandal. Hoppas de får rejält med skit för det hjärndöda beslutet.
Bra kamp av de typ 5 friska gubbar vi mönstrar.
-
Utvisningar hit eller dit. Hur fan ska vi kunna vinna matcher framöver när vi aldrig har ett fullt lag att ställa på banan.Jim Morrison skrev: ↑2022-12-29 21:41:27Knickedick skrev: ↑2022-12-29 21:39:54Neeej! Säger jag! Jag säger Neeeeeej!!!Jim Morrison skrev: ↑2022-12-29 21:37:50Haha lite kul var det väl ändå?Knickedick skrev: ↑2022-12-29 21:36:54Det där va inte ens kul!! Du vet att Friggebo va gnagare va?Jim Morrison skrev: ↑2022-12-29 21:33:15 Nu tycker jag att vi i denna sal gemensamt sjunger 'We shall overcome”
Hoppas inte du skrattar åt dessa förluster…..![]()
Men som sagt smart gameplan av gnägget, synd att vi faller in i den såpass lätt. En uppretad(?) Liss som tar en utvisning i offensiv zon bara på grund av frustration precis efter 1-0. Så jävla själviskt.
Ska Klasen ens spela mer? Fan. Irriterad man blir.
- Jim Morrison
Det är väl lite nackdelen med att värva massa gubbar. Kroppen har tagit stryk i en väldans massa år. Ljumskarna hänger inte med längre.Nattuggla_ skrev: ↑2022-12-29 21:44:00 Utvisningar hit eller dit. Hur fan ska vi kunna vinna matcher framöver när vi aldrig har ett fullt lag att ställa på banan.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Lee Harvey Oswald
aik är ett så sjukt begränsat lag, men så ger vi dom vinnarkänslan i 3:e.
Detta blir självklart inte godkänt från oss, för detta icke-lag i svart ska vi slå 9 gånger av 10, även med 50% av truppen borta.
Vi var inte med från start (typ 1 skott på mål efter 1:a per).
Sedan när vi väl kämpat till oss en fin chans att ändå ta 3å, då ger vi dom Lillfingret iaf
Neej du Liss, den kommer jag minnas ett tag.
Jävla egoistiskt Tjockisbeteende att ta den i anfallszon, bakom mål, i ledning, i ett derby
Du får avgöra kvalet, så kanske jag återkommer med en "allt är glömt och förlåtet"
Detta blir självklart inte godkänt från oss, för detta icke-lag i svart ska vi slå 9 gånger av 10, även med 50% av truppen borta.
Vi var inte med från start (typ 1 skott på mål efter 1:a per).
Sedan när vi väl kämpat till oss en fin chans att ändå ta 3å, då ger vi dom Lillfingret iaf
Neej du Liss, den kommer jag minnas ett tag.
Jävla egoistiskt Tjockisbeteende att ta den i anfallszon, bakom mål, i ledning, i ett derby

Du får avgöra kvalet, så kanske jag återkommer med en "allt är glömt och förlåtet"
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skvätter vi inte puck hela första och bitvis i andra så vinner vi denna oavsett 10 skador, sån jävla skillnad är det. Sen vore det ju bra med mindre utv i offensiv zon
Tydligt att han var mest av alla fysiskt märkt av speltiden och helt slut. Visst han är kanske inte smartaste spelaren alltid annars heller men nu åkte han runt med reptilhjärna.
-
- Säsongskort: Ja
Domaren de största horungen som någonsin dömt på den här nivån och samtliga gnagets spelare är genetiska missfoster men vi får vara nöjda med att både Löven och Modo torskade ikväll
-
Jag tycker vi tappar allt vad fysik heter från förra matchen! Vi har knappt en tackling! AIK är rakare och kommer med mer fart! Sen tycker jag att vi är dåliga på att vinna kamperna och lägger inga puckar på mål de två första perioderna! Vi hade vår bästa period i matchen när Liss drar på sig sin utvisning och momentumet blir deras! Vi är inte tillräckligt mycket i ansiktet på dem som förra matchen. Däremot är dom det på oss. Benen känns sega vad det nu beror på…Jim Morrison skrev: ↑2022-12-29 21:41:27Knickedick skrev: ↑2022-12-29 21:39:54Neeej! Säger jag! Jag säger Neeeeeej!!!Jim Morrison skrev: ↑2022-12-29 21:37:50Haha lite kul var det väl ändå?Knickedick skrev: ↑2022-12-29 21:36:54Det där va inte ens kul!! Du vet att Friggebo va gnagare va?Jim Morrison skrev: ↑2022-12-29 21:33:15 Nu tycker jag att vi i denna sal gemensamt sjunger 'We shall overcome”
Ändå pratar folk om att laget är fullt.... Vi måste börja kalkylera med tio spelare borta från November och framåt. Det kan ju inte komma som en överraskning varje år.Nattuggla_ skrev: ↑2022-12-29 21:44:00Utvisningar hit eller dit. Hur fan ska vi kunna vinna matcher framöver när vi aldrig har ett fullt lag att ställa på banan.Jim Morrison skrev: ↑2022-12-29 21:41:27Knickedick skrev: ↑2022-12-29 21:39:54Neeej! Säger jag! Jag säger Neeeeeej!!!Jim Morrison skrev: ↑2022-12-29 21:37:50Haha lite kul var det väl ändå?Knickedick skrev: ↑2022-12-29 21:36:54
Det där va inte ens kul!! Du vet att Friggebo va gnagare va?
Vem bryr sig om Modo? De har vunnit serien redan.Donkels-3.0 skrev: ↑2022-12-29 21:47:05 Domaren de största horungen som någonsin dömt på den här nivån och samtliga gnagets spelare är genetiska missfoster men vi får vara nöjda med att både Löven och Modo torskade ikväll