HA 22/23: AIK - Djurgårdens IF 29/12
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Då kör vi ännu en publikfest. Denna gång även slutsålt på motståndarnas kortsida.
Avskaffa tre mot tre.
Råttpacket lär förmodligen vara supertaggade på revansch, så misstagen i gårdagens match får ej upprepas om vi ska ta detta!

-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Underbara mellandagar. Synd att man inte ser fram emot alla matcher som man gör till dessa.
In i kaklet imorn, på isen och på läktaren, och även hemma i sofforna.
Inget bjud i kväll som vid 1 -1 målet i tisdags.
–Ni gömmer er som ubåtar där ute, men inte du, Fimpen. Du ligger och flyter som en död jävla planka
- Lee Harvey Oswald
Inte optimalt ingångsvärde för DIF, att möta aik i hockey är lite som att möta Sundsvall i fotboll.
Dvs om aik vinner är det endast för att DIF underpresterat nåt enormt
Hypotetisk tanke, jag vet.
Men om DIF bara som omväxling skulle ge fan i att slarva/kladda med puck i relativt ostressade lägen i uppspelsfasen, ja då har aik precis noll att hämta här
Solnas Stolthet kommer få kämpa för att klara kontraktet denna säsong, dom har ett otroligt svagt begränsat lag.
Men självklart har dom ändå chans till 3p ikväll, om vi ger dom en bra start
Men om DIF bara som omväxling skulle ge fan i att slarva/kladda med puck i relativt ostressade lägen i uppspelsfasen, ja då har aik precis noll att hämta här
Solnas Stolthet kommer få kämpa för att klara kontraktet denna säsong, dom har ett otroligt svagt begränsat lag.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jag säger att ingen på läktaren kommer bli förbannad om vi bara väljer att slå sarg ut typ var femte gång. Visst, vi ger motståndarna en chans att ställa upp i mittzon igen men med de defensiva forwards vi har så har vi ändå en ordentlig chans att sabba deras försök att återigen ta sig in i zon.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2022-12-29 10:09:33 Inte optimalt ingångsvärde för DIF, att möta aik i hockey är lite som att möta Sundsvall i fotboll.
Som det är nu letar vi alltid pass alt vänder hem vilket skiljer sig åt mot de backar som man ofta beskriver som de bästa. Ett karaktärsdrag för dessa är att veta när de ska göra det enkla t.ex. sarg ut.
Så länge vi slutar fjanta med puck framför egen målis är jag nöjd. I förrgår var det helt makalöst mkt kladd, små fjuttpassar och indianare vi drog i egna slottet, det är inte ok, ever, någonsin. Ge fan i det så kommer nog detta gå bra!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Känner som i mitt tidigare inlägg att vi måste vara på tå i hela matchen ikväll. Råtta ik kommer sälja sig dyrt och säkert satsa allt på ett kort ikväll. Hur jag än övertygar mig själv om att jag har fel så säger magkänslan, TORSK… 

- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Senast var det rätt jämnt, åtminstone de två första perioderna. Starkt att vinna.
Inför dessa dubbelderbyn hoppades jag på 4 poäng. Alltid svårt att vinna två raka i sådana här dubbelmöten.
Vinner vi kampen så är vi solklara favoriter att vinna matchen då vi har mer skills i vårt lag.
Gissar att AIK kommer sälja sig ruskigt dyrt ikväll så jag hoppas vi är redo att betala priset för en seger till.
Hoppas det blir en bättre match ikväll. Mycket slarv senast, passningar långt från blad, typisk mellandagshockey.
Var ju inte ens nära att vara hett ute på isen, känslorna var som i vilken seriematch som helst.
Det enda som höll högsta klass var publiken.
Inför dessa dubbelderbyn hoppades jag på 4 poäng. Alltid svårt att vinna två raka i sådana här dubbelmöten.
Vinner vi kampen så är vi solklara favoriter att vinna matchen då vi har mer skills i vårt lag.
Gissar att AIK kommer sälja sig ruskigt dyrt ikväll så jag hoppas vi är redo att betala priset för en seger till.
Hoppas det blir en bättre match ikväll. Mycket slarv senast, passningar långt från blad, typisk mellandagshockey.
Var ju inte ens nära att vara hett ute på isen, känslorna var som i vilken seriematch som helst.
Det enda som höll högsta klass var publiken.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Mordor har alldeles för mycket som gnager
i huvudet.
Med lite vilja och Wiktor Nilsson så kunde vi vinna förra matchen.
Inte orolig.

Med lite vilja och Wiktor Nilsson så kunde vi vinna förra matchen.
Inte orolig.
Helt rätt. Ett karaktärsdrag för de bästa är att de vet när det är läge att göra en dragning och en på-bladet-hail-mary-pass eller att lägga sarg ut. Sen finns det backar som 'tror' att spelsystemet tvingar dem att spela pucken istället. Skillnaden är pondus och det brukar synas i +/- statsen mot slutet av säsongen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Exakt, mer sarg ut åt folketPraetori skrev: ↑2022-12-29 14:27:16Helt rätt. Ett karaktärsdrag för de bästa är att de vet när det är läge att göra en dragning och en på-bladet-hail-mary-pass eller att lägga sarg ut. Sen finns det backar som 'tror' att spelsystemet tvingar dem att spela pucken istället. Skillnaden är pondus och det brukar synas i +/- statsen mot slutet av säsongen.
Fan vilken puls jag får när det börjar närma sig matchstart, samma i förrgår, inte hälsosamt det här….
Nej fy fan.... Skriker förlust idag! Vi är mätta och bekväma. Gnaget vet att det är vinst eller avgå Som gäller.
4-1 till de sorgliga förlorarna från Rittorp.
4-1 till de sorgliga förlorarna från Rittorp.