Säsongen 22/23

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
wardo

Säsongen 22/23

Inlägg av wardo »

wardo skrev: 2022-11-25 21:38:32 Nu får det vara nog med Fagervall. Vi har alltså torskat 3 raka mot Almtuna, ALMTUNA!!!

Kan ge mig fan på att Garpen kommer innan jul.
I told you…..
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av #10 »

wardo skrev: 2022-11-28 19:39:27
wardo skrev: 2022-11-25 21:38:32 Nu får det vara nog med Fagervall. Vi har alltså torskat 3 raka mot Almtuna, ALMTUNA!!!

Kan ge mig fan på att Garpen kommer innan jul.
I told you…..
Innan jul var en dålig gardering av dig, inom 5 dagar hade jag varit imponerad 😀
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av DIF_Soldier »

Knickedick skrev: 2022-11-28 19:26:14
DIF_Soldier skrev: 2022-11-28 19:23:39 Nu är det nån ostbågsrygg till moderator som tagit bort mina inlägg medan man låter psykfallen härja. Ge fan i mina inlägg dumjävlar
NEEEEJ!!! Då kan jag ju inte svara :lol:
Jag gav dig en överdriven gliring som ett dagisbarn kunde fatta var med glimten i ögat. Men det gick inte in i svålhuvudet hos trigger happy trollet under bron med stora röda knappen, Vad jag sa får du aldrig veta, men jag kan lova att det var det bästa jävla inlägget någonsin, trollet blev väl sotis

Anyway, adjö DIF. Det har varit kul (not)
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2022-11-28 19:59:25, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Knickedick

Säsongen 22/23

Inlägg av Knickedick »

DIF_Soldier skrev: 2022-11-28 19:52:05
Knickedick skrev: 2022-11-28 19:26:14
DIF_Soldier skrev: 2022-11-28 19:23:39 Nu är det nån ostbågsrygg till moderator som tagit bort mina inlägg medan man låter psykfallen härja. Ge fan i mina inlägg dumjävlar
NEEEEJ!!! Då kan jag ju inte svara :lol:
Jag gav dig en överdriven gliring som ett dagisbarn kunde fatta var med glimten i ögat. Men det gick inte in i svålhuvudet hos trigger happy trollet under bron med stora röda knappen. Vad jag sa får du aldrig veta, men jag kan lova att det var det bästa du nånsin sett
Tur att nån i den här klubben är trigger happy. Staffar hårdare än Olle Liss.
Säg inte det till mig.... säg det till moderatorn. Det är hans fel att du aldrig får läsa svaret.

Kan vi inte bara vara överens om samtliga här att om vi misslyckas nu så avsätter vi hela styrelsen!

LÅT STÅ!
STINGRAY71

Säsongen 22/23

Inlägg av STINGRAY71 »

Okey..klassiskt "billigare byta tränare än halva truppen"..hmm rätt el fel !? Tiden får utvisa..
Känns som spelarna slängde Fagerwall under bussen för ett antal matcher sedan och slutade lyssna..!? Garpen som tränare !? BEATS ME ⁉️ inget vidare Cv men en förrändring..bara hålla tummarna för att det blir en väckarklocka...
2 nya rejäla backar är väl önskvärt...hur vi kan ha haft tillit till dessa när vi gick in i säsongen är för mig mega naivt såsom 8, 41 och Kevin och till råga på allt sen lägga sån tyngd på junisarna..
Ledande spelare måste väl ändå se sig själva i spegeln och skämmas en hel del över sitt eget agerande på isen..oavsett brist på fungerande system...!? Berglund !? Alltid samma narrativ "stort hjärta" men ingen tyngd gäller likväl våra juniorer offensivt..MEN framförallt var finns stoltheten för skölden hos ledande spelare !? TACKLA ÄR TILLÅTET ‼️ ❤️ 💛 💙 man kan bara hjärtstarta om en gång så nu gäller det..
Nattuggla_

Säsongen 22/23

Inlägg av Nattuggla_ »

Efter lite funderingar så både hoppas jag och tror detta är rätt ändå.
Jag önskar att Djurgården snart byter riktning och plockar in en ung spännande coach med nytänk. Men jag kan hålla med många här inne om att det inte är rätt timing för det.

När 20 matcher har gått och med den satsningen vi gör så är jag osäker på hur många unga coacher som hade pallat pressen. Här tror jag Garpenlöv är ett mycket bättre val.

Med facit i hand så hade väl typ hela forumet fel när vi plockade in Säcken 2014 också, sen vet vi hur det gick.
HCCL

Säsongen 22/23

Inlägg av HCCL »

Knickedick skrev: 2022-11-28 19:58:42 Kan vi inte bara vara överens om samtliga här att om vi misslyckas nu så avsätter vi hela styrelsen!

LÅT STÅ!
Iofs. så tycker jag att styrelsen borde ha avgått till sista man iom. att DIF åkte ur SHL, det är en hederssak!
Användarvisningsbild
crike

Säsongen 22/23

Inlägg av crike »

Sanny sa en intressant sak i deras senaste podd angående en trolig orsak till varför HV hade börjat gå lite bättre sedan Hjalmarsson kom in.
Hjalmarsson ska haft ett snack med laget gällande vad som krävs och att dom internt behöver ha en högre kravbild på varandra. Ganska självklart i sig men enligt Sanny är det svårt för ledande spelare att ha den kravbilden när dom själva inte är levererar.

Det får mig då och tänka på typ Krüger och Brodin. Är inte direkt så att dom levererat enligt förväntan och att i deras position försöka ställa krav på typ juniorerna eller någon av de andra som inte alls har deras lönecheck är troligen problematiskt. Kanske att Garpen kan göra något här men eventuellt hade vi behövt en ”Hjalmarsson”. Eller så har Klasen försökt och hela teorin är skit 😂
Nattuggla_

Säsongen 22/23

Inlägg av Nattuggla_ »

Heinerö, som nu spelar i Mora, kolliderade med domaren i senaste matchen och har nu altså fått en avstängning på 3 matcher.

Haha, det är helt sinnes.
Är det bara i Sverige domarna har noll fingertoppskänsla? På riktigt.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Säsongen 22/23

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

crike skrev: 2022-11-29 19:30:15 Sanny sa en intressant sak i deras senaste podd angående en trolig orsak till varför HV hade börjat gå lite bättre sedan Hjalmarsson kom in.
Hjalmarsson ska haft ett snack med laget gällande vad som krävs och att dom internt behöver ha en högre kravbild på varandra. Ganska självklart i sig men enligt Sanny är det svårt för ledande spelare att ha den kravbilden när dom själva inte är levererar.

Det får mig då och tänka på typ Krüger och Brodin. Är inte direkt så att dom levererat enligt förväntan och att i deras position försöka ställa krav på typ juniorerna eller någon av de andra som inte alls har deras lönecheck är troligen problematiskt. Kanske att Garpen kan göra något här men eventuellt hade vi behövt en ”Hjalmarsson”. Eller så har Klasen försökt och hela teorin är skit 😂
Hehe, ja den teorin kan gå åt bägge håll :wink:

Finns dock en skillnad på HV:s tunga start och DIF:s start (eller, egentligen massor av skillnader, men...).
HV har faktiskt spelat rätt så bra i många matcher jag sett, men fått med sig typ 0 och ingenting, men det har funnits nåt att bygga vidare på.
Lite tvärtom med DIF, vi har presterat otroligt lite men fått med oss massor, fram tills nyligen då PP och Lindbom blev vanligt dödliga
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 22/23

Inlägg av Mattias_87 »

Hoppas Tim Söderlund kan bli en fanbärare för oss.
Avskaffa tre mot tre.
Praetori

Säsongen 22/23

Inlägg av Praetori »

Mattias_87 skrev: 2022-11-29 21:18:14 Hoppas Tim Söderlund kan bli en fanbärare för oss.
Tim borde få en egen "han gör som han vill"-ramsa.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Zyn79

Säsongen 22/23

Inlägg av Zyn79 »

Garpen som huvudtränare var väl inte helt otippat. Man får ju hoppas att han lyckats rädda skutan. Och han är ju inte helt rookie som tränare heller. Dom flesta nämner landslaget men är minnet verkligen så kort hos vissa?
Bild

Han var ju med som andretränare under Wikegård i 3 år...
Användarvisningsbild
jsson

Säsongen 22/23

Inlägg av jsson »

Blir minst sagt spännande att se om Garpens två VM-guld och ett VM-silver som assisterande i Tre Kronor kan innebära någon sorts fallenhet för att coacha ett allsvenskt lag.

Det är inte med sarkasm jag skriver det. Han har meriter, men mer från ett självspelade landslag.

Det såg ut som att grabbarna hade roligare på isen idag än senaste veckan. Bådar för något bättre resultat framöver iallafall.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
thelinho
Säsongskort: Ja

Säsongen 22/23

Inlägg av thelinho »

Äntligen lite effektivitet! 4 mål i fem mot fem är ett steg i rätt riktning. Och då såg det fortfarande rätt trögt ut. :P Kommer Garpen in med lite energi nu kan detta bli riktigt bra!
Sväva i det blå
Skriv svar