Säsongen 22/23

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av diftobbe89 »

Manijock skrev: 2022-11-28 17:15:59
diftobbe89 skrev: 2022-11-28 16:58:23
Manijock skrev: 2022-11-28 16:35:21 Haha men seriöst :lol: Fan om jag inte föredragit Barry eller Boork...

Garpen är en Djurgårdsikon, visst, men uträttat noll som coach. Till skillnad från Fagervall till exempel. Nichlas Falk har ett bättre cv, på riktigt. Hans tid som förbundskapten är endast något negativt i hans situation. Är han den med sämst resultat genom alla tider?

Helt sinnessjukt dåligt och nu börjar jag på riktigt tvivla på KG också. Skriker panik och kommer till 99,9999% bara försämra våran situation. Hoppas ni är nöjda ni gemene sopa i pöbeln som pressat fram detta.....

Garpenlöv kommer att bli ytterligare en Djurgårdshjälte som med en usel tränargärning kommer dra ner honom i smutsen. Hemskt tråkigt!
Du tycker inte du dömer ut honom lite väl snabbt? Mig veterligen har han aldrig coachat i allsvenskan eller varit huvudcoach i DIF tidigare, kanske är ett uppdrag som passar perfekt eller att Garpen, Honken och Ragge blir ett bra team tillsammans.

Jag har inga problem att kasta någon under bussen men känns ganska risigt att göra det mot någon som inte ens påbörjat sitt uppdrag ännu.

Sen köper jag inte att alla coacher är usla hela tiden som enda anledning. Barry, Musse, Fagervall, Garpen, till och med Robban var ifrågasatt.
Nåja, det kan jag väl erkänna. Garpen kommer att få sin chans. Men det retar mig att folk haft en smått raljerande jargong mot Fagervall sen dag ett. Nu ersätter vi en erkänt bra/helt okej tränare med en direkt oprövad. En svågervärvning rakt av som i stort sett misslyckats med allt i tränarväg...

Visst han kanske vänder på skutan och blir ett helgon. Då är jag den första som bugar. Men på förhand är det en chansning med extremt låg träffchans(sämre än Fagervalls), framstressad för att Modo går som tåget, och våra supportrar har tålamod som en haschtörstande söderbrorsa.
Jag känner varken bu eller bä. Kul med förändring. Tror inte vi hade kommit mycket längre med Fagervall såg ju riktigt hopplöst ut på slutet.

MEN. Nu får fan spelarna börja ta lite ansvar också. Det ska glöda i ögonen. Är dom missnöjda med allt kan dom väl börja spela för oss supportrar om inte annat. Hemvändarna tänker jag främst på.
Spela fult
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Säsongen 22/23

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Känns osäkert, skakigt och lite Classic DIF La Familia.
Fagervall är av det jag förstått en kompetent tränare, men jag tror hans röst blev ohörd och helt dränkt i bruset från Akut Återkomst Till SHL-stress.
Risken att vi kapsejsat med JF vid rodret var nog ändå ganska stor, så på det sättet tror jag förändring var nödvändig.

Garpens Headcoach-kunskaper är för mig helt okända, förutom Tre Kronors devalvering då (en inte helt rättvis referens för att det skulle gå åt skogen nu).
Jag säger ett stort lycka till, till alla inblandade, vi har typ december på oss nu att få någon sorts styrning på detta

DIF utstrålar nu allt annat än lugn, stabilitet och pondus.
Är ganska säker på att MoDo, Löven och SSK myser i tysthet nu, DIF:s identitetssökande fortsätter, mitt under skenande säsong

Som någon sa, nu har vi Fet DIF-faktor, i alla led i truppen = som bäddat för ett gigantiskt magplask.
Spännande, eller nåt....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
HCCL

Säsongen 22/23

Inlägg av HCCL »

Jag önskar verkligen Johan Garpenlöv lycka till oavsett vad hann har för meriter, även om jag personligen hellre hade sett någon annan!
Skidlöparn

Säsongen 22/23

Inlägg av Skidlöparn »

Lycka till Garpen! Riktig gamble då han ännu inte bevisat något som coach, men Kruger, Brodin, Klasen och Norman har iaf mycket erfarenhet från honom i tre kronor, så om de inte litade på honom hoppas jag att de sagt ifrån (förutsatt att KG frågat spelarna för referens, vilket jag nästan förutsätter).
Manijock

Säsongen 22/23

Inlägg av Manijock »

diftobbe89 skrev: 2022-11-28 17:44:15
Manijock skrev: 2022-11-28 17:15:59
diftobbe89 skrev: 2022-11-28 16:58:23
Manijock skrev: 2022-11-28 16:35:21 Haha men seriöst :lol: Fan om jag inte föredragit Barry eller Boork...

Garpen är en Djurgårdsikon, visst, men uträttat noll som coach. Till skillnad från Fagervall till exempel. Nichlas Falk har ett bättre cv, på riktigt. Hans tid som förbundskapten är endast något negativt i hans situation. Är han den med sämst resultat genom alla tider?

Helt sinnessjukt dåligt och nu börjar jag på riktigt tvivla på KG också. Skriker panik och kommer till 99,9999% bara försämra våran situation. Hoppas ni är nöjda ni gemene sopa i pöbeln som pressat fram detta.....

Garpenlöv kommer att bli ytterligare en Djurgårdshjälte som med en usel tränargärning kommer dra ner honom i smutsen. Hemskt tråkigt!
Du tycker inte du dömer ut honom lite väl snabbt? Mig veterligen har han aldrig coachat i allsvenskan eller varit huvudcoach i DIF tidigare, kanske är ett uppdrag som passar perfekt eller att Garpen, Honken och Ragge blir ett bra team tillsammans.

Jag har inga problem att kasta någon under bussen men känns ganska risigt att göra det mot någon som inte ens påbörjat sitt uppdrag ännu.

Sen köper jag inte att alla coacher är usla hela tiden som enda anledning. Barry, Musse, Fagervall, Garpen, till och med Robban var ifrågasatt.
Nåja, det kan jag väl erkänna. Garpen kommer att få sin chans. Men det retar mig att folk haft en smått raljerande jargong mot Fagervall sen dag ett. Nu ersätter vi en erkänt bra/helt okej tränare med en direkt oprövad. En svågervärvning rakt av som i stort sett misslyckats med allt i tränarväg...

Visst han kanske vänder på skutan och blir ett helgon. Då är jag den första som bugar. Men på förhand är det en chansning med extremt låg träffchans(sämre än Fagervalls), framstressad för att Modo går som tåget, och våra supportrar har tålamod som en haschtörstande söderbrorsa.
Jag känner varken bu eller bä. Kul med förändring. Tror inte vi hade kommit mycket längre med Fagervall såg ju riktigt hopplöst ut på slutet.

MEN. Nu får fan spelarna börja ta lite ansvar också. Det ska glöda i ögonen. Är dom missnöjda med allt kan dom väl börja spela för oss supportrar om inte annat. Hemvändarna tänker jag främst på.
Där är ju ett grundproblem. Hockeyspelare anses av många vara lobotomerade idioter som inte klarar av att hantera minsta lilla ansvar. Tränaren däremot ska se till att alla gör rätt i alla situationer precis hela tiden.
Användarvisningsbild
Vikas

Säsongen 22/23

Inlägg av Vikas »

Det tråkiga är ju att Garpen också riskerar en väldigt svag start med tanke på vår skadelista. Och då lär inte humöret bli bättre.
Praetori

Säsongen 22/23

Inlägg av Praetori »

Vikas skrev: 2022-11-28 18:58:59 Det tråkiga är ju att Garpen också riskerar en väldigt svag start med tanke på vår skadelista. Och då lär inte humöret bli bättre.
Jag skulle inte bli överraskad om folk sågar Garpen redan under matchen imorgon. Innan han ens tillträtt. :lol:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Magnutz

Säsongen 22/23

Inlägg av Magnutz »

"Avgå Garpen! Fan, måste ju bänka Falken, Berglund och Leckerimäki ju föööfaaan!"

Klart att Garpen kommer börja sin gärning i uppförsbacke. Det gör väl alla som tar över efter att laget de tagit över betett sig som ett IT-gäng på Finlandskryssning.. Bra planer men uselt utförande.

Jag väljer att tro att detta blir bra tills dess att det gått åt helvete.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Manijock

Säsongen 22/23

Inlägg av Manijock »

Magnutz skrev: 2022-11-28 19:07:48 "Avgå Garpen! Fan, måste ju bänka Falken, Berglund och Leckerimäki ju föööfaaan!"

Klart att Garpen kommer börja sin gärning i uppförsbacke. Det gör väl alla som tar över efter att laget de tagit över betett sig som ett IT-gäng på Finlandskryssning.. Bra planer men uselt utförande.

Haha hoppas vid gud att vi slipper gnäll om bänkningar med tanke på att vi knappt har en enda forward som är hel. Falk lirar nog forward inom kort.
Magnutz

Säsongen 22/23

Inlägg av Magnutz »

Manijock skrev: 2022-11-28 19:11:11
Magnutz skrev: 2022-11-28 19:07:48 "Avgå Garpen! Fan, måste ju bänka Falken, Berglund och Leckerimäki ju föööfaaan!"

Haha hoppas vid gud att vi slipper gnäll om bänkningar med tanke på att vi knappt har en enda forward som är hel. Falk lirar nog forward inom kort.
Hehe.. jo. Tungt att bänka folk när vi har trasiga pjäser på brädet. Det blir spännande att se hur det går för det kommer att bli annorlunda. Frågan är om det blir annorlunda/bra eller annorlunda/neeeee e...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av #10 »

Tränarbytet verkar ju vara ganska förankrat med spelare (vissa iaf enligt KG i Aftonbladet , så jag tror det är helt rätt att bryta med Jocke, tyvärr
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Säsongen 22/23

Inlägg av DIF_Soldier »

Nu är det nån ostbågsrygg till moderator som tagit bort mina inlägg medan man låter psykfallen härja. Ge fan i mina inlägg dumjävlar

Garpen är ett luftslott. Han är axelgnuggare av rang, han har inte uträtt ett skit förutom att vara på rätt plats och vara "omtyckt". Ketchupreklam och Aftonbladet studio borde varit hans peak. Detta är ett bottenlöst mörker.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2022-11-28 19:26:05, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Säsongen 22/23

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF_Soldier skrev: 2022-11-28 19:23:39 Nu är det nån ostbågsrygg till moderator som tagit bort mina inlägg medan man låter psykfallen härja. Ge fan i mina inlägg dumjävlar
Haha.. :lol:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Knickedick

Säsongen 22/23

Inlägg av Knickedick »

DIF_Soldier skrev: 2022-11-28 19:23:39 Nu är det nån ostbågsrygg till moderator som tagit bort mina inlägg medan man låter psykfallen härja. Ge fan i mina inlägg dumjävlar
NEEEEJ!!! Då kan jag ju inte svara :lol:
Knickedick

Säsongen 22/23

Inlägg av Knickedick »

Garpen har iaf respekt hos spelare i att ha varit på den högsta nivån själv. Han vet hur det känns och hur det går till där ute.
Valet är gjort och även om det kanske inte är den tränaren många önskar inklusive mig själv, så är vi av med Fagervall och kan blicka fram mot något nytt
Senast redigerad av Knickedick den 2022-11-28 19:43:30, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar