Man kan ha åsikter och vara kritisk, men stolt Djurgårdare är man alltid.
HA 22/23: Västerås- Djurgårdens IF 26/11
Stolt, men aldrig nöjd
Hela den här föreningens identitet verkar vara att låta saker bara falla samman och agera först efter att det är för sent. Åka ur SHL två gånger på tio år och sedan inte kunna få ett lag som på pappret vore topplag i SHL att fungera. Varför rullar huvuden alltid långt efter att skadan är skedd hundra gånger om?
Sista 20 sekunder samanfattar Dif just nu
-
Tragiskt, bara tragiskt
- Lee Harvey Oswald
Spelmässigt är detta den klart sämsta upplagan av DIF....ever.
Sämre än 2011/12, sämre än 2012/13 ....och sämre än 2021/22
Så, sträck på er alla inblandade, ni håller på att skapa historia nu genom att cementera DIF i serie B.
Tänk ändå, vilken resa att få ha varit med om, att ha det på CV:t
Sämre än 2011/12, sämre än 2012/13 ....och sämre än 2021/22
Så, sträck på er alla inblandade, ni håller på att skapa historia nu genom att cementera DIF i serie B.
Tänk ändå, vilken resa att få ha varit med om, att ha det på CV:t
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Ca 50 skott och ett mål... Kanske borde träna avslut med våra stjärnspelare.
It's the hope that kills you.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Tycker det låter som Fagervall har gett upp, låter apatisk och på nåt sått likgiltig i intervjun.
Stolt, men aldrig nöjd
-
För ett tag sedan hade vi 5 poäng ner till 3:an, nu har vi 4 poäng ner till Mora på en sjätteplats (som har en match mindre spelad).
Det går inte att vänta längre. Någon får fan ta sitt jävla ANSVAR och agera.
Det är inte ens säkert att vi tar Topp-6 med de här prestationerna, långt ifrån.
Det går inte att vänta längre. Någon får fan ta sitt jävla ANSVAR och agera.
Det är inte ens säkert att vi tar Topp-6 med de här prestationerna, långt ifrån.
Senast redigerad av Nattuggla_ den 2022-11-26 20:29:03, redigerad totalt 2 gång.
En känsla och kärlek för klubben och föreningen, som jag burit med mig sen barnsben. Betyder inte att jag inte ställer krav och inte är kritisk när jag tycker det är befogat. Stoltheten tar jag med mig även i motgångar. Så gör jag, andra får göra som de vill.
Stolt, men aldrig nöjd
Apatiska ensamkommande hockeyspelare och en ledarstab som mest ser ut som fågelholkar. 5 min i PP 5-4 utan att skapa något. Om vi hade haft en 2 målsledning och dragit på oss ett 5 min BP så hade Västerås vänt matchen.
Förlorarmentaliten lyser igenom hela vägen i detta lag. Förutom vår unge målvakt som match efter match håller oss kvar in i det sista.
27/12 och 29/12 dubbelmöte mot Aik.
Två matcher där vi inte har Carl i målet plus minst 4 st utespelare. Sorkarna har fullt manskap och vi ska vara favoriter.
Lär bli stökigt vid dessa drabbningar.
Är Fagervall kvar till dessa matcher eller blir det då han tjackar spikskor och listigt drar iväg?
Förlorarmentaliten lyser igenom hela vägen i detta lag. Förutom vår unge målvakt som match efter match håller oss kvar in i det sista.
27/12 och 29/12 dubbelmöte mot Aik.
Två matcher där vi inte har Carl i målet plus minst 4 st utespelare. Sorkarna har fullt manskap och vi ska vara favoriter.
Lär bli stökigt vid dessa drabbningar.
Är Fagervall kvar till dessa matcher eller blir det då han tjackar spikskor och listigt drar iväg?
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Så uselt så man inte vet vad man ska ta sig till.
Senast redigerad av Per-Allan den 2022-11-26 23:19:41, redigerad totalt 1 gånger.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Med tanke på vår "form", JVM och tabelläget vi satt oss i så riskerar vi att ligga utanför slutspelsplats vid nyår.
"Man ska vara som bäst i Mars", jaja, men det spelar ingen roll om man missar slutspel genom uruselt spel resten av säsongen.
"Man ska vara som bäst i Mars", jaja, men det spelar ingen roll om man missar slutspel genom uruselt spel resten av säsongen.
Det är alltid mörkast före gryningen. Stundtals har vi spelat propagandahockey och låst motståndarna i egen zon och haft ett sjukt övertag i skott på mål. Jag tror inte nåt lag vill möta oss i ett slutspel. Nu går det tungt men besten kommer vakna. Om det sker iom tränarbyte eller bara av sig själv vet jag inte. Men tar mycket hellre den här svackan nu än senare. Därmed inte sagt att jag är nöjd eller harmonisk, tvärtom, "Gud, döda mig!" har aldrig tidigare varit en mer relevant bön
När hockeyn går dåligt har jag svårt att glädjas över fotbollen.