HA 22/23: Västerås- Djurgårdens IF 26/11
- Jimmy Peterson
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Matchstart 18:00 ikväll. Det lät på Fagervall under presskonferensen som att hårtorken var på högsta fart igår. Blir det någon effekt av det idag tro?
- Lee Harvey Oswald
Med tanke på hur det sett ut hittills (det var ju inte bara igår det såg håglöst ut) så tror jag "hårtorken" gått varm efter flertal tidigare bottennapp under hösten, men det ser ju inte ut att ha hjälpt.
Fagervalls röst verkar inte plockas upp av gruppen, något underliggande är trasigt i detta Skrytbygge.
Som att det saknas både tillit och insikt om vad som kommer krävas.
För det ska inte behöva se ut så här med så fina namn på tröjorna
Fagervalls röst verkar inte plockas upp av gruppen, något underliggande är trasigt i detta Skrytbygge.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Tror faktiskt inte Fagervall plockat fram hårtorken så mkt hittills, men igår så luftade nog han den.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2022-11-26 10:50:04 Med tanke på hur det sett ut hittills (det var ju inte bara igår det såg håglöst ut) så tror jag "hårtorken" gått varm efter flertal tidigare bottennapp under hösten, men det ser ju inte ut att ha hjälpt.
Ja, om laget inte taggar till i den här amtchen efter igår så kommer de aldrig göra det. Och då kan de lika gärna riva kontrakten och gå hem.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Nu gäller det inte bara att få igång ett bra spel utan också få med oss trepoängare, lagen underifrån börjar komma ikapp och Modo dra ifrån.
Avskaffa tre mot tre.
Modo kommer vi aldrig i fatt, vi får sikta in oss på plats 2 och sen hoppas att vi kan spöa dem i kvalserien eller hur fan upp och nedflyttningar funkar denna säsong. Hur som, hamna på en OK plats för att få ett enklare spelschema sen när det gäller... det är allt vi kan hoppas på med hur laget funkar just nu!
Idag blir det spö igen, så det visslar om det! Fyfan vilken piss helg.
Idag blir det spö igen, så det visslar om det! Fyfan vilken piss helg.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- Harmageddon
Det är nog årets understatement att man måste studsa tillbaks idag med besked. Speciellt om det var en hårtork el. lösprat efter matchen igår laget fick. Samtidigt tycker jag att lite röster borde ha lyfts upp i den senaste 3-4 matcherna då man tappat ledningar och inte bara efter matchen igår.
Gör oss glada ikväll i DIF så man kan få en någorlunda trevlig helg, tack…och kämpa DIF(ska det vara så svårt)!
PS. Ikväll vill jag se en Brodda som visar vägen med sitt järnkamins spel som man vet att han besitter så det smittar av sig på övriga laget.
Gör oss glada ikväll i DIF så man kan få en någorlunda trevlig helg, tack…och kämpa DIF(ska det vara så svårt)!
PS. Ikväll vill jag se en Brodda som visar vägen med sitt järnkamins spel som man vet att han besitter så det smittar av sig på övriga laget.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Håller med om att det är fel i grunden. Mycket är sig likt sen förra säsongen. Vi spelar ängsligt och försiktigt åt båda hållen.
Vi släpper till väldigt mycket målchanser. Vi har väldigt svårt att förändra en matchbild. Vi har en hel del perioder i matcherna där vi har vi svårt att komma ur zon på ett bra sätt, med mera med mera ..
Det finns ett väldigt tydligt samband mellan dessa säsonger. Det råkar dessutom vara den som ansvarar för spelet.
Inte helt säker på att det är som Fagervall vill få det att framstå. Att det är dom ledande spelarnas fel och att vi spelar "hoppas hockey" som JF själv menar på.
Jag tror att spelarna ofta följer dåliga grunder och en medioker gameplan, en "hoppas" gameplan, som JF uppenbart har svårt att ändra på.
Han har haft en väldigt lång tid med laget. Det kan vi också konstatera.
Väldigt mycket tyder på , och det har det gjort ganska länge, att JF inte kommer lyckas med sitt uppdrag.
Den sportsliga ledningen måste väl se det här?
Jag tycker det är alldeles uppenbart att vi måste få in en ny HC.
Vi släpper till väldigt mycket målchanser. Vi har väldigt svårt att förändra en matchbild. Vi har en hel del perioder i matcherna där vi har vi svårt att komma ur zon på ett bra sätt, med mera med mera ..
Det finns ett väldigt tydligt samband mellan dessa säsonger. Det råkar dessutom vara den som ansvarar för spelet.
Inte helt säker på att det är som Fagervall vill få det att framstå. Att det är dom ledande spelarnas fel och att vi spelar "hoppas hockey" som JF själv menar på.
Jag tror att spelarna ofta följer dåliga grunder och en medioker gameplan, en "hoppas" gameplan, som JF uppenbart har svårt att ändra på.
Han har haft en väldigt lång tid med laget. Det kan vi också konstatera.
Väldigt mycket tyder på , och det har det gjort ganska länge, att JF inte kommer lyckas med sitt uppdrag.
Den sportsliga ledningen måste väl se det här?
Jag tycker det är alldeles uppenbart att vi måste få in en ny HC.
Hörde att Fagervall kastar om i femmorna. Istället för Kruger å Brodin så är det Brodin å Kruger nu.
Jag tror det lossnar nu
Jag tror det lossnar nu

Min oro ligger i att även om det påtalas att ödmjukhet inför motståndet är viktigt så hamnar vi gång på gång i samma situation, var finns spelardialogen? Vem tar det snacket inom truppen och varför får man inte effekt av det, om det tas?
Nej, en hård och fysisk match i dag är ett måste om vi ska vinna och bibehålla hoppet om att gå tillbaka till shl den här säsongen.
Nej, en hård och fysisk match i dag är ett måste om vi ska vinna och bibehålla hoppet om att gå tillbaka till shl den här säsongen.
It's the hope that kills you.
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Har varit så förbannad efter matchen igår. Var ännu mer förbannad då jag vaknade i morse. Pga det har jag valt att hantera min skrivklåda genom avstå skrivandet några timmar. Känner mig nu iaf lite mer neutraliserad och aggressionen har dämpat sig.
Det som stör mig är att så många älskar DIF hockey. De köper säsongskort souvenirer mm. Allt detta för att se laget lyckas o glädjas med spelarna. Att man då i DIF-uniformen på isen och de tre vise männen i båset har ett så håglöst mindset gör mig så galet irriterad. Man borde förstå att det lönekuvert som kvitteras ut varje månad har förpliktelser som måste infrias. Just nu skulle detta lönekuvert i stället donerats till Börje Salmings ALS-fond. Är så skamligt dåligt agerat de senaste matcherna så jag är just nu inte i närheten av ordvitsen ”Alltid Oavsett”
För att ni i laget o ledartrojkan ska återfå en gnutta av den förlorade tilliten vill jag se en fulländad insats över 60 minuter idag mot Västerås. Om inte så är det dax att gå fram med ett tyngre artilleri för att ta bort sånt som inte fungerat..
Fortfarande galet besviken o bitter men har förhoppning på bättring gällande mitt humör

Det som stör mig är att så många älskar DIF hockey. De köper säsongskort souvenirer mm. Allt detta för att se laget lyckas o glädjas med spelarna. Att man då i DIF-uniformen på isen och de tre vise männen i båset har ett så håglöst mindset gör mig så galet irriterad. Man borde förstå att det lönekuvert som kvitteras ut varje månad har förpliktelser som måste infrias. Just nu skulle detta lönekuvert i stället donerats till Börje Salmings ALS-fond. Är så skamligt dåligt agerat de senaste matcherna så jag är just nu inte i närheten av ordvitsen ”Alltid Oavsett”
För att ni i laget o ledartrojkan ska återfå en gnutta av den förlorade tilliten vill jag se en fulländad insats över 60 minuter idag mot Västerås. Om inte så är det dax att gå fram med ett tyngre artilleri för att ta bort sånt som inte fungerat..
Fortfarande galet besviken o bitter men har förhoppning på bättring gällande mitt humör
- diftobbe89
Kräver ett rejält närkampsspel idag (även den mest begränsade spelaren klarar av det) det är en inställningsfråga, efter matchen igår ska ni åka till Västerås och spela ENKELT, spela HÅRT och spela lite extra för skölden. Uppfattat? Eller är det för komplicerat?
Hoppas någon hemvändande ''stjärna'' är bänkad förövrigt för att skicka signaler till övriga att det är dags att börja förtjäna sin plats nu. Annars spelar du inte. Punkt.
Hoppas någon hemvändande ''stjärna'' är bänkad förövrigt för att skicka signaler till övriga att det är dags att börja förtjäna sin plats nu. Annars spelar du inte. Punkt.
Spela fult
- Hepsnastian
Sitter å kikar Frölunda - Linköping (ganska lojt) men hur kan det vara sån skillnad på fart om.man jämför med dif? Jag menar, vi har en trupp som lätt skulle kunna platsa i shl, men det är som att vi spelar i slowmotion i jämförelse.
Delägare
Vilken skillnad i forechecking, vi lallar på med 1 spelare som blir bortspelad, här är det 2 till 3 spelare som ligger på hela tidenHepsnastian skrev: ↑2022-11-26 15:50:09 Sitter å kikar Frölunda - Linköping (ganska lojt) men hur kan det vara sån skillnad på fart om.man jämför med dif? Jag menar, vi har en trupp som lätt skulle kunna platsa i shl, men det är som att vi spelar i slowmotion i jämförelse.
-
Given förlust ikväll då det inte går att vinna med backar som 41 och 42