Hovet eller Globen - nästa säsong?
Hmmm 10k på Hovet? Skall de skaffa mer ståplatser då eller?Stocky skrev:Men 10.000 på Hovet nästa säsong är väl inte helt fel? Jag röstar på Hovet efter upprustningen. Även om det är jävligt skönt drag i Globen när det är fullt, men glöm inte bort att det händer 1 gång om året i grundserien.
Låter nästan lite för bra om ni frågar mig.
10k känns annars som ganska bra storlek då Globen känns några tusen för stor...
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Det har (från en viss person som är bannad från detta forum) talats om att den "permanenta lösningen" som Axén-Olin talade om förut bl.a. består av att Hovet i framtiden ska ta 10k. Hur man ska få till denna ombyggnad lämnar jag osagt.Kall-El skrev:Hmmm 10k på Hovet? Skall de skaffa mer ståplatser då eller?Stocky skrev:Men 10.000 på Hovet nästa säsong är väl inte helt fel? Jag röstar på Hovet efter upprustningen. Även om det är jävligt skönt drag i Globen när det är fullt, men glöm inte bort att det händer 1 gång om året i grundserien.
Jag håller annars med om att det är en bra storlek, om man samtidigt kan behålla "ishallskänslan".
Sänk rinken och bygg på med sittplatser i samma lutning som den nuvarande. Det skulle ge omkring 1500 nya platser + en riktig mardröm för gästande lag med DIF-fans tätt packade runt hela rinkenDiffe89 skrev:Det har (från en viss person som är bannad från detta forum) talats om att den "permanenta lösningen" som Axén-Olin talade om förut bl.a. består av att Hovet i framtiden ska ta 10k. Hur man ska få till denna ombyggnad lämnar jag osagt.

Senast redigerad av Bautabröl den 2008-02-03 21:10:28, redigerad totalt 1 gånger.

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl

När "bar" delen rivs på ena kort sidan frigörs ju många platser. Hovet rymde väl runt 11.000 innan man tog bort ena kortsidan?Kall-El skrev:Hmmm 10k på Hovet? Skall de skaffa mer ståplatser då eller?Stocky skrev:Men 10.000 på Hovet nästa säsong är väl inte helt fel? Jag röstar på Hovet efter upprustningen. Även om det är jävligt skönt drag i Globen när det är fullt, men glöm inte bort att det händer 1 gång om året i grundserien.
Mot slutet av säsongen skulle jag kunna tänka mig att betala mer pengar för en biljett till ett fullsatt Hovet än att betala normalpris för ett nästan slutsålt Globen.
I slutspelet är det väl dock acceptabelt att i dagsläget flytta matcherna till Globen. Men om nu Hovet ska rustas upp och dessutom få mer platser kanske det till och med går att spela slutspel där i framtiden.
I slutspelet är det väl dock acceptabelt att i dagsläget flytta matcherna till Globen. Men om nu Hovet ska rustas upp och dessutom få mer platser kanske det till och med går att spela slutspel där i framtiden.
- blårandigt
- Säsongskort: Ja
Ställningsfrågan om Hovet vs Globen kommer säkerligen gå i skilda åsikter ett tag till framöver.
Globen är inte ett felbygge, kallar man sveriges modernaste arena för detta, ja då bör man nog snarast tänka om. Problematiken ligger inte i arenafrågan om du kollar ur ett större perspektiv och om dessa är rätt eller fel. Faktum är att för få Djurgårdare går på ishockey, vilket bidrar till den sits föreningen ligger i gällande arenafrågan. Föreningen gick tidigt ut inför årets säsong att alla matcher ska flyttas till Hovet till nästa säsong, vilket i mitt tycke man borde avaktat med. I den besvärliga ekonimi som klubben ligger i behövs alla pengar som kan tas emot. Just nu bör man tänka kortsiktigt och inse att matcherna som spelas på Globen ger större klirr i kassan.
Samtigt som man vädjar om supportrarnas röst gällande arenafrågan bör man tänka om att större budget ger större ekonomi och därifrån kan vi bygga ett slagkraftigare lag. Uppläget som varit iår har varit gynnsamt helt klart. Föreningen vill skapa sig en identitet med Hovet och befästa sig med arenan, vilket du måste kolla mångsidigt på. Hovet är sunkig och sliten helt klart, det köper dem flesta men stämningsmässigt höjs känslan avsevärt på Hovet, därför bör mestadels av matcherna gå just där, men när man har en sådan moderna arena till befogan är det rent ut sagt korkat att slänga ut den valmöjligheten. Vill vi kunna rikta in oss med de så kallade topplagen måste vi ha en permanent arena vilket inte är fallet, men det bästa föreningen kan göra av nuläget är att spela 17 matcher på Hovet och resterande 10 på Globen. Uppläget ska ligga precist och vi ska inte spela någon match överhuvudtaget på Globen under första halvan av serielunken.
Föreningens syfte och förhoppning är att fylla Hovet till nästa säsong mestadels av matcherna, där ifrågasätter jag den ideologin.
DIF Hockey har för få trogna suportrar som stödjer laget, vi har för mycket engångsbesökare vilket är en stark bidragande orsak till denna problematik. Dystra sanningen är att det ska vara bekvämt att gå på hockey. Det ska vara rätt arena, rätt tid, rätt lag, rätt speldagar och massa annat. Vi har en liten skara trogna och lojala supportrar som stödjer föreningen i våt och torrt. Likheten med fotbollen kan dras fram.
Du har en hel hästsko med fanatiska supportrar som alla besitter enorm kunskap om laget, tränarna, serien osv. Hockeyintresset i Stockholm är dött, tycker man något annar visar det bara brist på självrannsakan.
Det är inte lockande och underhållande att se hockey i Stockholm, det resonemanget köper jag och därför lägger jag rösten på att låta mestadels av matcherna gå på Hovet för stämmningens skull, men släng inte för guds skull bort Globen. Resultatet igår har mindre betydande roll då jag hoppas hellre att DIF fick en bra slant med sig.
Föreningen har gått ut med ett mål om SM-guld senast år 2010/2011.
Det kan låta som positivt med ambitioner men ekonomin måste fullbordas om än vi ska dra några som helst paralleller om guld.
DIF Hockey måste helt enkelt komma tillbaka till toppen, så enkelt är det men det kommer ta sin tid och därav krävs att ekonomin först och främst inte är hotande. Du kommer aldrig kunna vinna ett slutspel utan ett stjärnlag även om det är små marginaler i hockeyn..
Globen är inte ett felbygge, kallar man sveriges modernaste arena för detta, ja då bör man nog snarast tänka om. Problematiken ligger inte i arenafrågan om du kollar ur ett större perspektiv och om dessa är rätt eller fel. Faktum är att för få Djurgårdare går på ishockey, vilket bidrar till den sits föreningen ligger i gällande arenafrågan. Föreningen gick tidigt ut inför årets säsong att alla matcher ska flyttas till Hovet till nästa säsong, vilket i mitt tycke man borde avaktat med. I den besvärliga ekonimi som klubben ligger i behövs alla pengar som kan tas emot. Just nu bör man tänka kortsiktigt och inse att matcherna som spelas på Globen ger större klirr i kassan.
Samtigt som man vädjar om supportrarnas röst gällande arenafrågan bör man tänka om att större budget ger större ekonomi och därifrån kan vi bygga ett slagkraftigare lag. Uppläget som varit iår har varit gynnsamt helt klart. Föreningen vill skapa sig en identitet med Hovet och befästa sig med arenan, vilket du måste kolla mångsidigt på. Hovet är sunkig och sliten helt klart, det köper dem flesta men stämningsmässigt höjs känslan avsevärt på Hovet, därför bör mestadels av matcherna gå just där, men när man har en sådan moderna arena till befogan är det rent ut sagt korkat att slänga ut den valmöjligheten. Vill vi kunna rikta in oss med de så kallade topplagen måste vi ha en permanent arena vilket inte är fallet, men det bästa föreningen kan göra av nuläget är att spela 17 matcher på Hovet och resterande 10 på Globen. Uppläget ska ligga precist och vi ska inte spela någon match överhuvudtaget på Globen under första halvan av serielunken.
Föreningens syfte och förhoppning är att fylla Hovet till nästa säsong mestadels av matcherna, där ifrågasätter jag den ideologin.
DIF Hockey har för få trogna suportrar som stödjer laget, vi har för mycket engångsbesökare vilket är en stark bidragande orsak till denna problematik. Dystra sanningen är att det ska vara bekvämt att gå på hockey. Det ska vara rätt arena, rätt tid, rätt lag, rätt speldagar och massa annat. Vi har en liten skara trogna och lojala supportrar som stödjer föreningen i våt och torrt. Likheten med fotbollen kan dras fram.
Du har en hel hästsko med fanatiska supportrar som alla besitter enorm kunskap om laget, tränarna, serien osv. Hockeyintresset i Stockholm är dött, tycker man något annar visar det bara brist på självrannsakan.
Det är inte lockande och underhållande att se hockey i Stockholm, det resonemanget köper jag och därför lägger jag rösten på att låta mestadels av matcherna gå på Hovet för stämmningens skull, men släng inte för guds skull bort Globen. Resultatet igår har mindre betydande roll då jag hoppas hellre att DIF fick en bra slant med sig.
Föreningen har gått ut med ett mål om SM-guld senast år 2010/2011.
Det kan låta som positivt med ambitioner men ekonomin måste fullbordas om än vi ska dra några som helst paralleller om guld.
DIF Hockey måste helt enkelt komma tillbaka till toppen, så enkelt är det men det kommer ta sin tid och därav krävs att ekonomin först och främst inte är hotande. Du kommer aldrig kunna vinna ett slutspel utan ett stjärnlag även om det är små marginaler i hockeyn..
Re: Hovet eller Globen - nästa säsong?
Så jävla bra sagt och bra krönika, stämmer bra det du säger!jensa öhling skrev:Bra krönika i ämnet. http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1077&a=739139
Jag håller med Esk, men önskar ändå Hovet som huvudarena nästa säsong. Att spela alla matcher där känns däremot fel. Upplägget i år med att spela i Hovet (de flesta fajterna i alla fall) fram till mitten av januari har varit bra.
Nästa säsong vill jag se:
Hovet som huvudarena
Stormatcher från januari och framåt i Globen
Helgdagsmatcher i Globen
Slutspelet i Globen
- Christopher J
Jag säger HOVET, men då FÅR MAN TA OCH RENOVERA DEN KÄRA GAMLA ARENAN ORDENTLIGT!!! Ny jumbotron, bort med alla tomma stålskal till reklamskyltar och ännu starkare profilering. Klacken ska inte stå framför tomma reklamskyltar, fyll de med en fet djurgårdlogga eller nåt! Nån som vet var entrekaminen tagit vägen förresten, varför används inte den?
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det finns ingen hockeyupplevese i Sverige som slår ett fullsatt Globen. Ett fullsatt Hovet är helt okej men kan inte jämföra sig med 12000-13000 supportrar i Globen. Jag håller delvis med Esk i den här artikeln, men problemet är att publiken i Stockholm är för ojämn. Det kan svänga ifrån 5000 till 12000 bara mellan två matcher. Och 5000 i Globen är helt värdelöst.
100% DJURGÅRDSJ***L
Hellre 8000 oxtokiga DIF-fans på Hovet, än 13850 duracell-ape-klappandes evenemangssupportrar i Globen.Jockmaniac skrev:Det finns ingen hockeyupplevese i Sverige som slår ett fullsatt Globen. Ett fullsatt Hovet är helt okej men kan inte jämföra sig med 12000-13000 supportrar i Globen. Jag håller delvis med Esk i den här artikeln, men problemet är att publiken i Stockholm är för ojämn. Det kan svänga ifrån 5000 till 12000 bara mellan två matcher. Och 5000 i Globen är helt värdelöst.

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl

Den här gången håller jag med dig till punkt och pricka Micke.Micke Nylander skrev:Precis varenda jävla journalist har bondementalitet. Det ska vara "bekvämt" att gå på hockey.
Varenda journalist som idag propagerar för att Globen ska vara arenan DIF ska spela i tänker enbart på sig själva då de inte trivs med pressläktaren på Hovet.
De skriver sådana här krönikor enbart för att DIF ska ge med sig mot media och välja Globen framför Hovet.
Sponsorerna är positiva till flytten. Globe Arenas är väldigt positiva till flytten. De flesta hardcore-supportrar (ni vet, de som går på fler än mellan 3-5 matcher om året) trivs bättre på Hovet.
Media och "Svenssons" vill ha Globen, för det är en upplevelse. Fan vad jag tycker synd om dessa "Svenssons" som inte varit på hockey den här säsongen i Hovet. De har verkligen missat något!!!!
Sedan jag skippade 1:a-radenstuket så föredrar jag Hovet alla dagar i veckan. Jag har upptäckt att jag själv tycker att 100 pers i klacken emot Mora än roligare än det tredubbla emot Linköping eller HV. Det är så pass mycket bättre stämning.
Jag måste också säga, att när jag tidigare sagt att Scaniarinken är den bästa hockeyarenan, så jag har sett det helt opartiskt ur en Svensson-synvinkel.
Med ett upprustat Hovet med framförallt bättre ljud och belysning samt lite tydligare DIF-profilering kommer jag nog aldrig att säga samma sak igen.
Men, alla har ju olika aspekter som man får hänsyn till när man går på hockey. Vissa vill sjunga och hoppa, andra ta med barn, andra vill bara se bra lir, någon slinker med på någon företagsbiljett e.t.c.
Det som är positivt genomgående att rent allmänt så verkar det folk som "kommit tillbaka" till Djurgår'n fått en härlig känsla som har samma gemensamma nämnare: (bra) Inställning.
D.v.s. Det som vi har som inte tidigare funnits under 2000-talet, en bra klack, en riktigt kämpalag och en i övrigt rätt engagerad publik och servicekunnig personal som utnyttjar de båda arenornas kapacitet till max.
Jag tror till 110% på Hovet, jag tror på en geniun hockeyupplevelse på kortsida såväl som långsida. Framförallt kommer det inte att vara lätt att komma och möta DIF på Hovet. Vi ger oss aldrig och jag är övertygad om att vårt varumärke är på väg upp i värde igen.
Detta tror jag även Kalle Svensson med barn i framtiden kommer att uppskatta lika mycket som en varm sommardag på långsidan på Stadion.
En kille som fattat vad supporterkultur går ut på!
Engelsk fotboll? Nej för fan, de slåss ju bara! (Älskar när man nämner en minoritet som argument!)
Drar man Bajen och DIF över en kam, då kan man lika gärna dra Götet och japanska svärdfisksfiskare över en kam också, de luktar ju lika jävla illa!
NHLs publik? Grym!Stockholms publiken är kass att dom mesta bara går dit för att slåss. Titta nu vad som hände uppe i Leksand dumma 08:or skämmer ut sej igen. Det är bara att inse ni som tror att Stockholms publiken är så bra. Dom sanna supportrarna bor Göteborg ,där har dom 12000 på läktarna nästan jämt. Det sker någon enstaka incident men aldrig att dom slår sönder hallarna. Nu var det Hammarbys fans som skämde ut sej, men Djurgårdens och Aiks supportrar är lika goda kålsupare.
Engelsk fotboll? Nej för fan, de slåss ju bara! (Älskar när man nämner en minoritet som argument!)
Drar man Bajen och DIF över en kam, då kan man lika gärna dra Götet och japanska svärdfisksfiskare över en kam också, de luktar ju lika jävla illa!