Hovet eller Globen - nästa säsong?
-
Hovet eller Globen - nästa säsong?
Bra krönika i ämnet. http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1077&a=739139
Jag håller med Esk, men önskar ändå Hovet som huvudarena nästa säsong. Att spela alla matcher där känns däremot fel. Upplägget i år med att spela i Hovet (de flesta fajterna i alla fall) fram till mitten av januari har varit bra.
Nästa säsong vill jag se:
Hovet som huvudarena
Stormatcher från januari och framåt i Globen
Helgdagsmatcher i Globen
Slutspelet i Globen
Jag håller med Esk, men önskar ändå Hovet som huvudarena nästa säsong. Att spela alla matcher där känns däremot fel. Upplägget i år med att spela i Hovet (de flesta fajterna i alla fall) fram till mitten av januari har varit bra.
Hovet som huvudarena
Helgdagsmatcher i Globen
Slutspelet i Globen
Inga matcher alls på Globen, om man inte kan ha det upplägget att man med kortare varsel kan flytta en match vid behov. Med tanke på is-reklam och liknande torde dock detta knappast vara möjligt tyvärr rent praktiskt. Jag vill i alla fall inte ha några matcher på Globen om antalet åskådare på plats är under 12 000, då känns det bättre att låta matcherna på Hovet blir hetare i och med att det finns färre platser där att sälja slut på.
Faktum är att stämningen / trycket blir bra mycket bättre på Hovet och därför bör matcherna liras där. Dock kan jag acceptera att man bryter loss 2-3 matcher under grundserien och kör dem på Globen under förutsättning att det går att sälja slut på biljetterna.
Men som sagt har dock svårt att se hur ett mer rörligt upplägg skulle kunna fungera rent praktiskt så det lär nog inte bli något med detta i alla fall.
OM jag inte är helt fel ute har DIF denna säsong hittills dragit in mer pengar på biljetter jämfört med flrra säsongen så flytten till Hovet har inte bara haft spelmässiga fördelar utan även ekonomiska.
Faktum är att stämningen / trycket blir bra mycket bättre på Hovet och därför bör matcherna liras där. Dock kan jag acceptera att man bryter loss 2-3 matcher under grundserien och kör dem på Globen under förutsättning att det går att sälja slut på biljetterna.
Men som sagt har dock svårt att se hur ett mer rörligt upplägg skulle kunna fungera rent praktiskt så det lär nog inte bli något med detta i alla fall.
OM jag inte är helt fel ute har DIF denna säsong hittills dragit in mer pengar på biljetter jämfört med flrra säsongen så flytten till Hovet har inte bara haft spelmässiga fördelar utan även ekonomiska.
Men det bästa vore ju att det blev som i år .
Att ha globen som arena till de sista tio hemmamatcherna det måste ge klubben mer inkomster
och om du väger över att kanske få in ca 1000000-1500000 til kassan i globen eller att ni får ett bättre tryck på klacken i hovet .
Då vet ju jag vad jag hade röstat på
Att ha globen som arena till de sista tio hemmamatcherna det måste ge klubben mer inkomster
och om du väger över att kanske få in ca 1000000-1500000 til kassan i globen eller att ni får ett bättre tryck på klacken i hovet .
Då vet ju jag vad jag hade röstat på
DIF kommer vara nummer 1 igen
- blårandigt
- Säsongskort: Ja
Re: Hovet eller Globen - nästa säsong?
Precis!jensa öhling skrev:Bra krönika i ämnet. http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1077&a=739139
Hovet som huvudarena
Helgdagsmatcher i Globen
Slutspelet i Globen
Re: Hovet eller Globen - nästa säsong?
Klockrehnt av Esk!jensa öhling skrev:Bra krönika i ämnet. http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1077&a=739139
Hovet som huvudarena
Helgdagsmatcher i Globen
Slutspelet i Globen

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl

Hovet är inte en värdig elitseriearena
Härliga Globen!
Jag står för att jag vantrivs på Hovet. Hovet, den arena jag älskade så mycket en gång i tiden. Min och många andras substitut för ungdomsgård. Nu när jag går på Hovet ser jag bara mörker, sunkiga utrymmen och undermålig publikservice. Globen är stor, ljus och en arena värdig att få hysa Sveriges skönaste lag. Vi är bättre än Hovet, vi förtjänar Globen.
Jag står för att jag vantrivs på Hovet. Hovet, den arena jag älskade så mycket en gång i tiden. Min och många andras substitut för ungdomsgård. Nu när jag går på Hovet ser jag bara mörker, sunkiga utrymmen och undermålig publikservice. Globen är stor, ljus och en arena värdig att få hysa Sveriges skönaste lag. Vi är bättre än Hovet, vi förtjänar Globen.
Re: Hovet är inte en värdig elitseriearena
OM du vill ha ljus och effekter kan du köpa plåtar till Disney on Ice. Vill man se ett krigande hockeylag så passar Hovet bättre alla dagar i veckan. Dessutom trodde jag man gick på hockey för idrottens skull, inte för vad som erbjuds i kioskerna, även om jag håller med om att den servicen borde kunna bli bättre på Hovet. Globen skulle kunna fungera om det tekniskt gick att sätta upp något form av innertak som gjorde att den totala höjden inne i arena minskades ner rejält. Det är främst denna rymd som gör arena urusel ur stämningssynpunkt.styvben skrev:Härliga Globen!
För övrigt finner jag Globen vara ett skrytbygge utan like och därmed inte anpassad för någon form av seriespel utan snarast för de stora evenemang som politikerna så gärna vill få till stan. Det smartaste vore om man gjorde om Hovet till en ren hockeyarena kombinerat med viss upprustning sedan kan Globen få hysa sina enstaka större tillställningar vilket den byggdes upp för att göra.
För övrigt har jag nu insett att ESks artikel är fullständigt urusel och killen kan inte ha mycket till koll på någonting. Han skriver nämligen i krönikan att vi har en perfekt arena situation. Den person som hävdar att vi har en perfekt eller ens bra arena situation borde belönas med X antal piskrapp. DIF har antagligen Sveriges sämsta läge när det handlar om arena. Bara för att ta ett väldigt tydligt exempel. VI har ca 800 åskådare lägre snitt i publik jämfört med HV och FBK. Likväl gör de båda sistnämnda klubbarna jättevinster medan vi gör förluster. Kan inte vara direkt svårt att räkna ut vad som skiljer oss åt kanske?
Re: Hovet är inte en värdig elitseriearena
Så sant, så sant!Kall-El skrev:För övrigt finner jag Globen vara ett skrytbygge utan like och därmed inte anpassad för någon form av seriespel utan snarast för de stora evenemang som politikerna så gärna vill få till stan.
Vi som var med under hockey-VM 1989 vet vad det var för typ av människor som bevistade detta evenemang.
Mycket pengar, lite vett och champagne i plastglas. Den typen av människor valde det globliknande alternativet till ny evenemangsarena vid den gamla Isstadion.

-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Bara för vi drog 12000 en match och lyckades vinna får alla storhetsvansinne och börjar yra om att flytta till Globen...
Säg att vi torskat igår, alla gästande/inflyttade brynäsbönder kört deras ramsa och hoppat runt sista kvarten så hade alla garanterat suttit idag och sagt att -aldrig mer Globen, hata Globen osv...
Nä, vi hör hemma på Hovet.. alltid, oavsett...
Det var Globen som en gång hjälpte till att starta hockeyns förfall i Stockholm...
Säg att vi torskat igår, alla gästande/inflyttade brynäsbönder kört deras ramsa och hoppat runt sista kvarten så hade alla garanterat suttit idag och sagt att -aldrig mer Globen, hata Globen osv...
Nä, vi hör hemma på Hovet.. alltid, oavsett...
Det var Globen som en gång hjälpte till att starta hockeyns förfall i Stockholm...
Precis varenda jävla journalist har bondementalitet. Det ska vara "bekvämt" att gå på hockey.
Varenda journalist som idag propagerar för att Globen ska vara arenan DIF ska spela i tänker enbart på sig själva då de inte trivs med pressläktaren på Hovet.
De skriver sådana här krönikor enbart för att DIF ska ge med sig mot media och välja Globen framför Hovet.
Sponsorerna är positiva till flytten. Globe Arenas är väldigt positiva till flytten. De flesta hardcore-supportrar (ni vet, de som går på fler än mellan 3-5 matcher om året) trivs bättre på Hovet.
Media och "Svenssons" vill ha Globen, för det är en upplevelse. Fan vad jag tycker synd om dessa "Svenssons" som inte varit på hockey den här säsongen i Hovet. De har verkligen missat något!!!!
Varenda journalist som idag propagerar för att Globen ska vara arenan DIF ska spela i tänker enbart på sig själva då de inte trivs med pressläktaren på Hovet.
De skriver sådana här krönikor enbart för att DIF ska ge med sig mot media och välja Globen framför Hovet.
Sponsorerna är positiva till flytten. Globe Arenas är väldigt positiva till flytten. De flesta hardcore-supportrar (ni vet, de som går på fler än mellan 3-5 matcher om året) trivs bättre på Hovet.
Media och "Svenssons" vill ha Globen, för det är en upplevelse. Fan vad jag tycker synd om dessa "Svenssons" som inte varit på hockey den här säsongen i Hovet. De har verkligen missat något!!!!
´Micke Nylander skrev:Precis varenda jävla journalist har bondementalitet. Det ska vara "bekvämt" att gå på hockey.
Jag är uppvuxen på Hovet, men kan ibland finna ett nöje i att få bevista Globen. Inte för att den är bekväm, utan endast för att den kan ge mer klirr i kassan åt Djurgår´n.
Stämningsmässigt är Hovet överlägset!
Om man är säker på att få fler än 11000 åskådare är det fasiken snudd på tjänstefel att inte välja Globen.