HA 22/23: Djurgårdens IF - MoDo 15/11

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

Kan ju finnas orsaker bakom? Har de uttalat att Elliott inte är bra nog att lira PP? Har de uttalat att Kevin inte platsar på sportslig grund? Kan det finnas något annat? Varför kommer ingen intervju med tränarna om detta förövrigt? Många undrar ju. Men är det inte bättre att sätta Robin som headcoach, Morrison och du som assisterande. Jonas kan ta SC-jobbet! Bara kolla hockeylabbet en gång i veckan så är saken klar. Snacka kunskap :wink:

Diftobbe89, sensei och jag får väl ta fysen
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Manijock skrev: 2022-11-15 12:04:15 Kan ju finnas orsaker bakom? Har de uttalat att Elliott inte är bra nog att lira PP? Har de uttalat att Kevin inte platsar på sportslig grund? Kan det finnas något annat? Varför kommer ingen intervju med tränarna om detta förövrigt? Många undrar ju. Men är det inte bättre att sätta Robin som headcoach, Morrison och du som assisterande. Jonas kan ta SC-jobbet! Bara kolla hockeylabbet en gång i veckan så är saken klar. Snacka kunskap :wink:

Som sagt, kolla med Modos supportrar om de vill byta ut Bernhardt i PP mot Ingman och sedan sitta lugnt i båten och lita på Karlin. Blir intressanta svar där.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Manijock skrev: 2022-11-15 11:23:05
Nattuggla_ skrev: 2022-11-15 10:49:34
Jim Morrison skrev: 2022-11-15 10:47:33 Hoppas Honken är den lösningen vi behöver och han har fått rätt fria tyglar under uppehållet. Annars får vi förlita oss på Lindbom.
Och sen får vi hoppas man kommit till insikt gällande Elliott och Karlsson, förstnämnde ska såklart spela PP och Karlsson ska inte sitta och nöta bänk.
Det plus det du skriver krävs om vi ska kunna utmana. Annars slarvar vi bort en otroligt bra chans på okunskap.
Men för tusan, okunskap???? Landa bara! Inse att folk bara tycker olika. Vad har du för meriter för att kalla dina åsikter för sanningar och "kunskap"? Du lyssnar på DIFpodden och får "the holy knowledge"???? Mycket bra kommer därifrån, men den bästa och mest spännande fråga/svar som kommit därifrån är Farids: "Men vad är det ni missar?". Mycket bra ödmjukt och klokt svar av Jonas därefter.

Jag tycker inte coachningen är perfekt, långt därifrån. Jag hade gjort mycket annorlunda. Bland annat det du skriver. Sen är jag inte naiv nog att tro att min begränsade inblick och mitt långt ifrån fulländade hockeysinne, ens kommer i närheten av Fagervalls, Ragges eller Honkens.
Jag tror att vi har missat precis hur bra Lindbom är egentligen. Vi ska släppa in ungefär 4-5 mål till per match än vad vi gör just nu om man går efter statistiken. Det kombinerat med bra PP-spel är mycket av vår framgång.

Men jävligt bra fördelar att ha senare om spelet börjar stämma.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Nattuggla_ skrev: 2022-11-15 12:10:58
Manijock skrev: 2022-11-15 12:04:15 Kan ju finnas orsaker bakom? Har de uttalat att Elliott inte är bra nog att lira PP? Har de uttalat att Kevin inte platsar på sportslig grund? Kan det finnas något annat? Varför kommer ingen intervju med tränarna om detta förövrigt? Många undrar ju. Men är det inte bättre att sätta Robin som headcoach, Morrison och du som assisterande. Jonas kan ta SC-jobbet! Bara kolla hockeylabbet en gång i veckan så är saken klar. Snacka kunskap :wink:

Som sagt, kolla med Modos supportrar om de vill byta ut Bernhardt i PP mot Ingman och sedan sitta lugnt i båten och lita på Karlin. Blir intressanta svar där.
Är ju knappast Alm vi sätter på blå, så ditt exempel faller rätt rejält. Det ska fungera skitbra även med Ytterell i PP. Vi har en svinbra trupp med många potentiella PP-killar.

Övertygad om att vi kommer se Elliott i PP snart, försök lugna ner er.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Manijock skrev: 2022-11-15 12:04:15 Diftobbe89, sensei och jag får väl ta fysen
Snarare en roll som värdegrundsansvarig och expert-kommitté till KG.. precis som de flesta andra här på forumet :lol:
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Får man inte vara med på ett hörn, materialare?
Manijock

Inlägg av Manijock »

Alm borta. Kevin ersätter! Så nu kan ni sluta gråta. Minst tio måls vinst?

Även Wiktor Nilsson borta. Blomgren ersätter och går fortsatt före Forsberg.

Lindbom

Ytterell-Arnesson
Liss-Kruger- Klasen

Elliott-Shilling
Brodin-Norman-Söderlund

Karlsson-Odelius
Blomgren-Rensfeldt-Berglund

Hedström
Lekkerimäki-Östlund-Öhgren

Forsberg
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Nattuggla_ skrev: 2022-11-15 07:36:03 Säsongens första storförlust?
Säger 1-5 Modo.
Då säger jag 5-1.
Spela fult
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Att statistiken säger att vi ska ligga betydligt längre ned i tabellen säger då en jävla massa om just statistiken. :D

Krossa Modo.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-11-15 18:44:08 Att statistiken säger att vi ska ligga betydligt längre ned i tabellen säger då en jävla massa om just statistiken. :D

Krossa Modo.
Tungt att höra för de som vigt hela sitt hockeyintresse på ettor och nollor :D

"Kul att vi gick upp och sådär men expected goals per high sticking-utvisningar delat med längden på Lindboms plockhandske säger ju att vi bör ha åkt ut"
Säg den glädje som varar
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Stuuuuugaaaa
Janzoo
Säsongskort: Ja

Inlägg av Janzoo »

Satt precis och kände att det här slutar 0-10. Skön-t
Användarvisningsbild
super djurgårn

Inlägg av super djurgårn »

Stuga. På kassen, perfekt såna mål behöver vi!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Sedärja Kevin.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

Vilket jävla skott!!
Skriv svar