Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg
-
Hur kan man inte ha lyckats sätta ett bättre försvarsspel och usel struktur framåt när man har så enormt mycket rutin, skicklighet och talang i laget ?
Kan det möjligen bero på att idéerna, förlåt, idén! är för dålig ? För orimlig att lyckas med för att idén rent av är föråldrad????
Nej nej ...
Fagervall kommer fortsätta lägga all skuld på spelarna ända till döden. För själv vet eller kan han inget annat.
Lösningen på alla problem enligt JF är två nya backar;
Med dom kommer vi ;
"- kunna spela pucken bättre och därav få bättre fart och ingångar".
Det är EXAKT den lösningen han har. Det ska hjälpa oss vinna ett tufft slutspel och luckra upp tuffa förvar... Den här mannen ÄR INTE RÄTT för DIF! Inte för något lag med ambitioner !!.
Tillåt mig både skratta högt och tvivla !
Oduglig. Kass . Usel. Direkt dålig och olämplig.
Kan det möjligen bero på att idéerna, förlåt, idén! är för dålig ? För orimlig att lyckas med för att idén rent av är föråldrad????
Nej nej ...
Fagervall kommer fortsätta lägga all skuld på spelarna ända till döden. För själv vet eller kan han inget annat.
Lösningen på alla problem enligt JF är två nya backar;
Med dom kommer vi ;
"- kunna spela pucken bättre och därav få bättre fart och ingångar".
Det är EXAKT den lösningen han har. Det ska hjälpa oss vinna ett tufft slutspel och luckra upp tuffa förvar... Den här mannen ÄR INTE RÄTT för DIF! Inte för något lag med ambitioner !!.
Tillåt mig både skratta högt och tvivla !
Oduglig. Kass . Usel. Direkt dålig och olämplig.
Senast redigerad av Djurgårdseken den 2022-10-08 21:19:30, redigerad totalt 1 gånger.
Fredrik Claessons Järnkamimer
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Laget är ju byggt med väldigt mycket skills, talang och individuell skicklighet. Vi har helt enkelt för få spelare som gillar att spela fysiskt, tror det är den enkla förklaringen, och man är inte särskilt bra på det heller då det inte är den främsta styrkan hos majoriteten av spelarna, vi är ganska små till storleken dessutom. En lite bättre balans där skulle jag gärna önskat men det är ju lite sent nu. Även om det låter positivt att KG letar efter åtminstone en forward av den typen. Bättre än inget.Knickedick skrev: ↑2022-10-08 21:03:03Precis! I allsvenskan går många ut av lagen på ren adrenalin och energi och de är klart att de vill smälla på oss lite extra för vi är mesta mästarna.diftobbe89 skrev: ↑2022-10-08 20:54:38Du har så rätt så. W.Nilsson är den enda som har klivit fram där, lite skrämmande att en junior tar täten men tittar man på laget saknar vi ju helt den typen av spelare. Jag tror det skulle vara klokt att ha åtminstone 2-3 stycken till, inte minst i en liga som allsvenskan.Knickedick skrev: ↑2022-10-08 20:49:13Idag blir man ju nästan rädd när någon sätter in en tackling. Man undrar om något är fel![]()
Jag tycker mycket av problemet är att vi spelar en hockey utan energi. Inga aktoiner som ger energi till laget eller tar energi från motståndaren. Här är Hank och framförallt Ahlén extremt saknade. De satte laget före jaget. Brodin brukade vara bra på detta när han kom fram som junior och sedan tog en större plats i laget runt 2010.... Men jag vet inte om jag har sätt honom bomba in en tackling i år?? Är han rädd för ytvisningar och avstängningar?
Här vill jag dock plusa för Wiktor Nilsson som jag tycker är den som spelar mest uppofrande i detta avseende idag. Förutom honom tycker jag inte det är någon som bidrar med den dimensionen i sitt spel... Vilket också är viktigt att få med när man bygger ett lag.
Här tror jag Fredrik Forsberg hade kunnat bidra lite, jag tyckte han visade lite utav den typen av spel förra säsongen. Men han får tyvärr (tycker jag) aldrig chansen. Jag tycker att det finns många tillfällen där vi viker undan istället för att sätta in en tackling denna säsong. Jag vet inte om vi är rädda?? antingen för egna skador eller för att skada motståndaren eller för utvisningar och avstängningar....men det har sett väldigt tamt ut på den här fronten. Och som du säger... lite skrämmande att han måste ta den taktpinnen men starkt av honom att göra det i det här gänget, det säger mycket om hans mod och karaktär, som vissa andra verkligen inte visar....
Det är därför Tim är min favoritspelare i laget. Han kan göra precis ALLT och dessutom göra det bra.
Spela fult
-
Ja du har rätt, Man borde tänkt på det tidigare. Jag trodde vi skulle få lite mer rivighet av Brodin, men det kanske kommer. Hoppas KG hittar någon som kan spela oömt. Vi behöver visa lite mer känslor på isen tycker jag. Schilling kanske kan bidra med karaktär.diftobbe89 skrev: ↑2022-10-08 21:17:50Laget är ju byggt med väldigt mycket skills, talang och individuell skicklighet. Vi har helt enkelt för få spelare som gillar att spela fysiskt, tror det är den enkla förklaringen, och man är inte särskilt bra på det heller då det inte är den främsta styrkan hos majoriteten av spelarna, vi är ganska små till storleken dessutom. En lite bättre balans där skulle jag gärna önskat men det är ju lite sent nu. Även om det låter positivt att KG letar efter åtminstone en forward av den typen. Bättre än inget.Knickedick skrev: ↑2022-10-08 21:03:03Precis! I allsvenskan går många ut av lagen på ren adrenalin och energi och de är klart att de vill smälla på oss lite extra för vi är mesta mästarna.diftobbe89 skrev: ↑2022-10-08 20:54:38Du har så rätt så. W.Nilsson är den enda som har klivit fram där, lite skrämmande att en junior tar täten men tittar man på laget saknar vi ju helt den typen av spelare. Jag tror det skulle vara klokt att ha åtminstone 2-3 stycken till, inte minst i en liga som allsvenskan.Knickedick skrev: ↑2022-10-08 20:49:13Idag blir man ju nästan rädd när någon sätter in en tackling. Man undrar om något är fel![]()
Jag tycker mycket av problemet är att vi spelar en hockey utan energi. Inga aktoiner som ger energi till laget eller tar energi från motståndaren. Här är Hank och framförallt Ahlén extremt saknade. De satte laget före jaget. Brodin brukade vara bra på detta när han kom fram som junior och sedan tog en större plats i laget runt 2010.... Men jag vet inte om jag har sätt honom bomba in en tackling i år?? Är han rädd för ytvisningar och avstängningar?
Här vill jag dock plusa för Wiktor Nilsson som jag tycker är den som spelar mest uppofrande i detta avseende idag. Förutom honom tycker jag inte det är någon som bidrar med den dimensionen i sitt spel... Vilket också är viktigt att få med när man bygger ett lag.
Här tror jag Fredrik Forsberg hade kunnat bidra lite, jag tyckte han visade lite utav den typen av spel förra säsongen. Men han får tyvärr (tycker jag) aldrig chansen. Jag tycker att det finns många tillfällen där vi viker undan istället för att sätta in en tackling denna säsong. Jag vet inte om vi är rädda?? antingen för egna skador eller för att skada motståndaren eller för utvisningar och avstängningar....men det har sett väldigt tamt ut på den här fronten. Och som du säger... lite skrämmande att han måste ta den taktpinnen men starkt av honom att göra det i det här gänget, det säger mycket om hans mod och karaktär, som vissa andra verkligen inte visar....
Det är därför Tim är min favoritspelare i laget. Han kan göra precis ALLT och dessutom göra det bra.
Kul att höra att vi har samma favoritspelare också, Jag tycker att han är snäppet över alla andra även skillsmässigt.
-
Konstruktivt!? ..........Vad skulle "vi experter" ge KG o co för råd/ tips nu, samt vad ska han prioriterar/göra nu efter 6 omgångar(får vi hoppas att han läser här sen)?
Så här. KG behöver vara en "enabler" för Fagervall.Osten östlund skrev: ↑2022-10-09 14:12:36 Konstruktivt!? ..........Vad skulle "vi experter" ge KG o co för råd/ tips nu, samt vad ska han prioriterar/göra nu efter 6 omgångar(får vi hoppas att han läser här sen)?
Det är inga duvungar vi snackar om så vad som "behövs" tex i form av en analytiker/statistiker eller annat tillskott till tränarstaben kan nog Fagervall själv peka på. Och KGs uppgift är då att gå till styrelsen och få en påse pengar att lösa det med.
Pengarna i sin tur är den frågan som alla VI kan hjälpa till att lösa. Det är i princip bara det som vi faktiskt kan påverka (möjliggöra för möjliggöraren).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Jag såg att Axel Jonsson Fjällby är satts på Waivers av Washington och att det ryktas att han är på väg bort.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- Hepsnastian
Jo. Men om dom inte blir plockade av något annat lag så hamnar dom väl hos farmarligan? Vet inte vad som gäller väl där dock.
Samma för Bemström. Men han är ju för bra för att inte bli plockad.
Delägare
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
NHL-spelare är inte aktuella för oss för att dom sätts på waivers och har lite DIF-koppling.
Winnipeg valde att ta Fjällby från Washington för övrigt.
Expert.
-
Tänker att när SHL lagen börjar plocka in spets och behöver banta sina trupper så kan vi kanske plocka därifrån, från SHL alltså.SirDIFalot skrev: ↑2022-10-10 20:18:32 NHL-spelare är inte aktuella för oss för att dom sätts på waivers och har lite DIF-koppling.
Tror inte vi ska förvänta oss spelare som precis varit med på NHL camper eller liknande.
Trist det hade varit en perfekt spelare, lite som Tim Söderlund med sin snabbhet.Hepsnastian skrev: ↑2022-10-10 19:53:58Jo. Men om dom inte blir plockade av något annat lag så hamnar dom väl hos farmarligan? Vet inte vad som gäller väl där dock.
Samma för Bemström. Men han är ju för bra för att inte bli plockad.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Det vi verkligen skulle behöva är en pucktrygg spelare som kan sätta upp spelare som Lekkerimäki och Liss.
Typ som en Dick eller Weigel(typ svordom för vissa, jag vet).
De växer tyvärr inte på träd.
Typ som en Dick eller Weigel(typ svordom för vissa, jag vet).
De växer tyvärr inte på träd.
-
Börja spela musik vid spel avbrotten. Bortsett derbyt och i slutspelet. Klacken håller medioker HA klass i röststyrka. Även om klacken möjligen ligger topp fem i HA. Så är den otroligt jäkla överskattad. Visst när väl fotbolls grabbarna hittar till ett utsålt Hovet. Då är dom Överlägsna i Sverige. Lätt. Helt ohotade.
Men jösses vad trött det är . Dåliga val av ramsor när man försöker få med sittplats och samma trötta ramsor om och om och om igen. Tror spelarna skulle tända till lite mer av lite bra drag i högtalarna.
Hejja Berglund friskt humör, du är den som suger gör..
Men jösses vad trött det är . Dåliga val av ramsor när man försöker få med sittplats och samma trötta ramsor om och om och om igen. Tror spelarna skulle tända till lite mer av lite bra drag i högtalarna.
Hejja Berglund friskt humör, du är den som suger gör..
Fredrik Claessons Järnkamimer
-
Vad tycker/tror vi om nya formationerna.
Hade nog viljat ha kedjorna:
Tim- Kruger- John
Brodin- Ludde - Liss
Tim har ej fått ngt " flow " heller. Bra med Kruger, så han börjar passa/skjuta mer förhoppningsvis. Slutar åka i åttor.
Brodin har vart grym. Liss tycker jag sett seg ut. Hamnat "på mellis lite gran". Ludde/ brodin "stökar" så kan liss fokusera på att skjuta.
Dom 2 sista som nu.
Cam-Alm lär väll bli första par nu!?
Hade nog viljat ha kedjorna:
Tim- Kruger- John
Brodin- Ludde - Liss
Tim har ej fått ngt " flow " heller. Bra med Kruger, så han börjar passa/skjuta mer förhoppningsvis. Slutar åka i åttor.
Brodin har vart grym. Liss tycker jag sett seg ut. Hamnat "på mellis lite gran". Ludde/ brodin "stökar" så kan liss fokusera på att skjuta.
Dom 2 sista som nu.
Cam-Alm lär väll bli första par nu!?
När Elliott kommer in sen skulle jag vilja degradering på Ytterell i det mesta.
Schilling - Alm
Arnesson - Elliott
Karlsson - Ytterell
Hedström
Hedström rycker in som stabilitet så fort Karlsson/Ytterell visar tecken på dålig balans. Tror dock att det skulle funka med två relativt offensiva spelare ihop i det här fallet just med tanke på Kevins smartness även i egen zon. Tvåvägsback ut i fingerspetsarna. Något jag tycker Ytterell saknar fullkomligt.
Vill även ha Elliott i första PP och Kevin i andra. Även där kan Ytterell få svårt att behålla sin plats på sikt. Tror jag!
Tycker verkligen inte att han direkt dålig någonstans men inte heller särskilt övertygande. Mellanmjölk! Bevisa mig VÄLDIGT GÄRNA fel.
Schilling - Alm
Arnesson - Elliott
Karlsson - Ytterell
Hedström
Hedström rycker in som stabilitet så fort Karlsson/Ytterell visar tecken på dålig balans. Tror dock att det skulle funka med två relativt offensiva spelare ihop i det här fallet just med tanke på Kevins smartness även i egen zon. Tvåvägsback ut i fingerspetsarna. Något jag tycker Ytterell saknar fullkomligt.
Vill även ha Elliott i första PP och Kevin i andra. Även där kan Ytterell få svårt att behålla sin plats på sikt. Tror jag!
Tycker verkligen inte att han direkt dålig någonstans men inte heller särskilt övertygande. Mellanmjölk! Bevisa mig VÄLDIGT GÄRNA fel.
- Jim Morrison
Rent statistiskt har Odelius bäst siffror av alla backar så känns väldigt hårt att han inte ens skulle få byta om. Han spelar ju även, till och från, nästan mest av alla i fem mot fem bland backar så känns inte heller troligt. Hade känts fegt att peta honom bara för att han är yngst.Manijock skrev: ↑2022-10-12 06:25:50 När Elliott kommer in sen skulle jag vilja degradering på Ytterell i det mesta.
Schilling - Alm
Arnesson - Elliott
Karlsson - Ytterell
Hedström
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.