Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg
Får ta med mig kikare och leta efter rask i Uppsala på lördag 

Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
-
Greppar det hör med att en kvinna är konferencier. Applåder visst. Men hon är bara så oduglig! Fel namn konstant och verkar kunna exakt noll hockey. Anställ åtminstone,(!!!) någon som kan spelarnas namn. Var lika illa förra året. Sitter på livstidskontrakt? Tillsammans med Vanten..
Fredrik Claessons Järnkamimer
Och vad har detta med silly season att göra? Ska vi se om vi kan tradea bort henne till Almtuna vid nästa fönster och samtidigt försöka få in en annan speaker, helst med nhl-rutin eller?Djurgårdseken skrev: ↑2022-10-07 17:54:20 Greppar det hör med att en kvinna är konferencier. Applåder visst. Men hon är bara så oduglig! Fel namn konstant och verkar kunna exakt noll hockey. Anställ åtminstone,(!!!) någon som kan spelarnas namn. Var lika illa förra året. Sitter på livstidskontrakt? Tillsammans med Vanten..
Man måste få in målgörare i detta lag som klarar att göra mål i 5 mot 5. Man måste få in en ny klassforward bredvid Krüger och Brodin för Östlund håller inte i en första kedja
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
Avgå Fagervall. Låt Ragge ta över och ta in någon med användbara idéER (PLURAL) , Holmqvist tex. Eller istort sett vem som helst som är förankrad i dagens hockeyverklighet.
Vi kan värva ihjäl oss. Utan en coach så vinner vi inga matcher.
Bara att se på straffläggningen.
Skickar ut Liss+ 2 helt iskalla spelare.
Självklart för mig att man väljer två av Norman, Söderlund och Kevin Karlsson…
Men men.
-
Med dom forwards vi har finns materialet så det räcker och blir över mot dom lagen vi hittills mött.
Man kan inte bara värva ihop ett lag 100% fyllt av stjärnor.
Det är dom usla idéerna det är fel på. Fagervalls enorma tafatthet. Ju förr alla begriper det desto bättre för dif. Vi ska spela ut Almtuna tex alla dagar i veckan med det laget vi har. Och visst en enstaka match osv... Men att den dyker upp sådär 100ggr mer än rimligt är ett tecken på att DET ÄR FEL PÅ PLAN A. plan B finns inte . Kämpa och täcka skott vinner INGA serier. Man behöver ha ett bra spel och ledare med faktiskta ideer som kan åtminstone försöka att förändra vid behov.
En usel tränare vi kommer få dras med tills KG vaknar och inser det många redan vet. Han kommer I N T E ta oss tillbaka.
Men dom är väl bästa kompisar nu.. och FG har gråtit ut att det blir synd om honom om han får lämna . Så kan vi ju inte ha det, visst ? Vi är ju en social verksamhet ( Berglund host harkel ...) Vad ska dom göra då
Spelarna har ju också ett ansvar och de har de inte tagit hittills.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Nu har jag smält detta och tänkt lite och jag skulle vilja ha en djävul som kan väcka laget. En elak Henrik Eriksson.
Avskaffa tre mot tre.
Svaret på alla frågor är alltid Hank.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Nu föreslog jag inte Hank då jag tycker han saknar djävulen i sig. Men den spelartypen iallafall.
Avskaffa tre mot tre.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Idag blir man ju nästan rädd när någon sätter in en tackling. Man undrar om något är fel

Jag tycker mycket av problemet är att vi spelar en hockey utan energi. Inga aktioner som ger energi till laget eller tar energi från motståndaren. Här är Hank och framförallt Ahlén extremt saknade. De satte laget före jaget. Brodin brukade vara bra på detta när han kom fram som junior och sedan tog en större plats i laget runt 2010.... Men jag vet inte om jag har sett honom bomba in en tackling i år?? Är han rädd för utvisningar och avstängningar?
Här vill jag dock plusa för Wiktor Nilsson som jag tycker är den som spelar mest uppofrande i detta avseende idag. Förutom honom tycker jag inte det är någon som bidrar med den dimensionen i sitt spel... Vilket också är viktigt att få med när man bygger ett lag.
- diftobbe89
Du har så rätt så. W.Nilsson är den enda som har klivit fram där, lite skrämmande att en junior tar täten men tittar man på laget saknar vi ju helt den typen av spelare. Jag tror det skulle vara klokt att ha åtminstone 2-3 stycken till, inte minst i en liga som allsvenskan.Knickedick skrev: ↑2022-10-08 20:49:13Idag blir man ju nästan rädd när någon sätter in en tackling. Man undrar om något är fel![]()
Jag tycker mycket av problemet är att vi spelar en hockey utan energi. Inga aktoiner som ger energi till laget eller tar energi från motståndaren. Här är Hank och framförallt Ahlén extremt saknade. De satte laget före jaget. Brodin brukade vara bra på detta när han kom fram som junior och sedan tog en större plats i laget runt 2010.... Men jag vet inte om jag har sätt honom bomba in en tackling i år?? Är han rädd för ytvisningar och avstängningar?
Här vill jag dock plusa för Wiktor Nilsson som jag tycker är den som spelar mest uppofrande i detta avseende idag. Förutom honom tycker jag inte det är någon som bidrar med den dimensionen i sitt spel... Vilket också är viktigt att få med när man bygger ett lag.
Spela fult
-
Precis! I allsvenskan går många ut av lagen på ren adrenalin och energi och de är klart att de vill smälla på oss lite extra för vi är mesta mästarna.diftobbe89 skrev: ↑2022-10-08 20:54:38Du har så rätt så. W.Nilsson är den enda som har klivit fram där, lite skrämmande att en junior tar täten men tittar man på laget saknar vi ju helt den typen av spelare. Jag tror det skulle vara klokt att ha åtminstone 2-3 stycken till, inte minst i en liga som allsvenskan.Knickedick skrev: ↑2022-10-08 20:49:13Idag blir man ju nästan rädd när någon sätter in en tackling. Man undrar om något är fel![]()
Jag tycker mycket av problemet är att vi spelar en hockey utan energi. Inga aktoiner som ger energi till laget eller tar energi från motståndaren. Här är Hank och framförallt Ahlén extremt saknade. De satte laget före jaget. Brodin brukade vara bra på detta när han kom fram som junior och sedan tog en större plats i laget runt 2010.... Men jag vet inte om jag har sätt honom bomba in en tackling i år?? Är han rädd för ytvisningar och avstängningar?
Här tror jag Fredrik Forsberg hade kunnat bidra lite, jag tyckte han visade lite utav den typen av spel förra säsongen. Men han får tyvärr (tycker jag) aldrig chansen. Jag tycker att det finns många tillfällen där vi viker undan istället för att sätta in en tackling denna säsong. Jag vet inte om vi är rädda?? antingen för egna skador eller för att skada motståndaren eller för utvisningar och avstängningar....men det har sett väldigt tamt ut på den här fronten. Och som du säger... lite skrämmande att han måste ta den taktpinnen men starkt av honom att göra det i det här gänget, det säger mycket om hans mod och karaktär, som vissa andra verkligen inte visar....