Problemet här som jag ser det... var att Jocke satsade på oscoutade Icke-svenska spelare vars karaktär han inte visste något om. Det är skillnad mellan en sådan spelare och en scoutad spelare som har rätt egenskaper karaktär och vinnarmentalitet. Man behöver inte vara fostrad i DIF för det, och alla spelare som är fostrade i klubben håller dessvärre inte för HA, bara för att dom är det. ALLA behöver inte vara fostrade i våra färger.....eller ha hejat på klubben sedan barnsben, vilket typ är fallet nu.klintan85 skrev: ↑2022-08-16 14:46:25Det var väl det som var Jockes syn till en viss del, ta bort DIF spelare med hjärta och bara satsa på bra spelare och det gick ju som det gick. Jag har full förtoende för K-G att han kommer lösa detta. Det är bara göra motsatt mot Jocke så löser man det.Knickedick skrev: ↑2022-08-16 12:20:35Har ni hört talas om Lias Andersson?Jim Morrison skrev: ↑2022-08-16 11:56:59Du köper det inte men så är det. Din arbetsgivare äger din situation. Vi har ett system där vi är en draft-liga till NHL och dom är således chefen. Om du vill ha en framtid i NHL är nog inte det bästa att gå tvärtemot din arbetsgivare och bara köra ditt eget race. Sedan ser hockeyvärlden ut som så att alla unga spelare har en dröm att spela i NHL oavsett om vi DIF-supportrar gillar det eller ej. Då kan argumentet komma igen att vi inte ska spela juniorer men då återkommer jag till att vi enbart har att förlora på det.DIF_Soldier skrev: ↑2022-08-16 11:45:55 Jag sätter personligt ansvar och integritet före allt annat. Jag köper inte att man är "offer för omständigheter" och allt är stora elaka NHL:s fel. Du har alltid final say om din egen framtid. Jag har ingenting emot spelare som väljer att satsa på NHL. Jag är emot när de inte har stake att säga till DIF "jag kör här borta oavsett om det blir NHL eller AHL"
Det är när de anser sig för fina att lira AHL och är villig att sätta DIF:s planering i limbo på grund av egoism som jag är emot. Tydliga direktiv, that's it.
Det är som med dejting. Har du en velig jävel som letar grönare gräs, dumpa fanskapet. Du är värd mer.
Vill du bli kallad "quiter" och bli "persona non grata" i din NHL-klubb så kan vara en "chicken Swede" och försöka bråka dig tillbaka till Sverige. Det är så de bedömmer din karaktär där borta. Inget bra move om klubben önskar något annat. Och klubbens plan ändras hela tiden. Beroende på skador och hur andra spelare gör ifrån sig. Med det sagt. Så är det klart att vi ska ta hand om våra juniorer. De ger oss mycket NHL-Pengar att signa andra spelare för. Mer än att de bara kan ge oss mycket på isen nu och sen.
Sanningen just nu är att vi har för tunn trupp och jag tror helt ärligt att KG har målat in sig lite i ett hörn. Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Det har tittats för mycket på att spelare vi värvar ska ha Klubb-hjärta mer än att det ska vara en spelare som faktiskt kan spela den typen av hockey vi vill spela....eller är rätt spelare för Hockeyallsvenskan...vilket såklart gör "marknaden är jävligt tunn". Sen tror jag att man har överskattat betydelsen av värvningar av Krüger, Brodin, Norman. Personligen tror jag att man trodde att det skulle göra att fler tyngre namn( läs Claesson, Holm, Alsing m,fl) skulle vilja komma hem och nysatsa med Djurgårn. Nu när så inte blir fallet så står man här med mössan i hand.
Nu kommer vi få vänta....det kommer säkert in någon back snart men jag tror att vi kommer se mer värvningar först när NHL_camperna är över och deras rosters är satta. Blir säkert en del lån från DIV.1, botten allsvenskan i början av säsongen när junisarna är borta där spelare kan gå fram och tillbaka mellan utlånande klubb och DIF....
Jag tror man missbedömt situationen och sin plats i näringskedjan lite här.
Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
-
Berglund hade inte varit andra/tredjecenter i MoDo eller Björklöven.Manijock skrev: ↑2022-08-16 18:25:57 Sånt jävla nonsens. Alla har naturligtvis svårt för vissa spelare, men det måste finnas gränser. Satans Aik-fasoner! Vet hut.
Vi har seriens överlägset bästa fjärdecenter. LÄTT! I vilket annat lag som helst hade Berglund blivit som sämst andra/tredjecenter. Sen kan man störa sig på att han är liten, men det var Tim Eriksson också. Han blev sen Djurgårdens bästa spelare genom tiderna.....
Några toppkonkurrenter kan han ha svårt att gå in som andra eller till och med tredjecenter. Men poängen är väl mest att det är lyx att kunna ha den centersidan vi har. Berglund kanske inte ens är vår fjärde bästa center.Inkräktaren skrev: ↑2022-08-16 19:05:42Berglund hade inte varit andra/tredjecenter i MoDo eller Björklöven.Manijock skrev: ↑2022-08-16 18:25:57 Sånt jävla nonsens. Alla har naturligtvis svårt för vissa spelare, men det måste finnas gränser. Satans Aik-fasoner! Vet hut.
Vi har seriens överlägset bästa fjärdecenter. LÄTT! I vilket annat lag som helst hade Berglund blivit som sämst andra/tredjecenter. Sen kan man störa sig på att han är liten, men det var Tim Eriksson också. Han blev sen Djurgårdens bästa spelare genom tiderna.....
-
Han går inte in som tredje center i varken MoDo eller Björklöven. Han fick kämpa som fan för å skrapa ihop 30 pinnar i Almtuna och det i en stor roll ska tilläggas. Men det är ju inte heller i poänggörandet som han har sina styrkor. En bra fjärde center i ett lag som satsar mot SHL.mb81 skrev: ↑2022-08-16 20:09:51Några toppkonkurrenter kan han ha svårt att gå in som andra eller till och med tredjecenter. Men poängen är väl mest att det är lyx att kunna ha den centersidan vi har. Berglund kanske inte ens är vår fjärde bästa center.Inkräktaren skrev: ↑2022-08-16 19:05:42Berglund hade inte varit andra/tredjecenter i MoDo eller Björklöven.Manijock skrev: ↑2022-08-16 18:25:57 Sånt jävla nonsens. Alla har naturligtvis svårt för vissa spelare, men det måste finnas gränser. Satans Aik-fasoner! Vet hut.
Löven och Modo är dock tilltänkta topplag i Allsvenskan och skulle varit givna i en SHL med fler lag i ligan.Inkräktaren skrev: ↑2022-08-16 20:55:16Han går inte in som tredje center i varken MoDo eller Björklöven. Han fick kämpa som fan för å skrapa ihop 30 pinnar i Almtuna och det i en stor roll ska tilläggas. Men det är ju inte heller i poänggörandet som han har sina styrkor. En bra fjärde center i ett lag som satsar mot SHL.mb81 skrev: ↑2022-08-16 20:09:51Några toppkonkurrenter kan han ha svårt att gå in som andra eller till och med tredjecenter. Men poängen är väl mest att det är lyx att kunna ha den centersidan vi har. Berglund kanske inte ens är vår fjärde bästa center.Inkräktaren skrev: ↑2022-08-16 19:05:42Berglund hade inte varit andra/tredjecenter i MoDo eller Björklöven.Manijock skrev: ↑2022-08-16 18:25:57 Sånt jävla nonsens. Alla har naturligtvis svårt för vissa spelare, men det måste finnas gränser. Satans Aik-fasoner! Vet hut.
En spelare med (mestadels) brunkaruppgifter som jobbar till sig 30p är inte fy skam i ett lag som Almtuna.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Inget ont om Berglund, men han brunkade inte till sig sina poäng. Han spelade pp och offensiva starter.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
- Jim Morrison
Och hade väldigt bra underliggande siffror när han gjorde det. Berglund är lätt seriens bästa fjärdecenter och skulle definitivt kunna centra högre upp.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
37 dagar till seriepremiär och fortfarande utan riktig spets på backsidan.
Senast redigerad av Nattuggla_ den 2022-08-17 07:55:34, redigerad totalt 1 gånger.
Vilket förmodligen kommer göra att han hamnar på lägre siffror hos oss och mer defensiva zonsrarter och begränsad tid i PP. Jag är nöjd om han stannar på 15-20 poäng.
Haaaaaaaaallllåååååååååå KG?
-
Officiellt från HV71 att Ytterell lämnar.
Samtidigt på Instagram började systern följa Djurgården.
Som vanligt kan det bara vara ett sammanträffande men men.
Återstår att se om det blir Djurgården.
Otroligt tufft om han ska gå in som en tilltänkt spets?
In med honom bara. Allsvensk rutin. Högerfattad! Fantastiskt. Kommer bidra. Folk får gärna komma in i matchen när det kommer till våran plats i näringskedjan. Till folk som tycker att Tom Nilsson och Jens Olsson var för svaga.... Wake up call!Nattuggla_ skrev: ↑2022-08-17 09:41:09 Officiellt från HV71 att Ytterell lämnar.
Är det NHL-rutin som gäller för att klassas som spets? Ett par hundra matcher där bara? Måste ha varit etablerad?
- Jim Morrison
Snälla snälla snälla inte som etta!!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tycker som sagt det är en bra värvning.Cykelpåköpet skrev: ↑2022-07-09 14:59:30 Ni kanske inte håller med alls, vilket är okej, men tycker Ytterell (ex HV71) hade varit en bra värvning. Kanske inte den spetsen som förväntas här inne, då han inte är i närheten av Gustafsson/Claesson. Men på HA-nivå är han en riktigt bra back. En riktigt vass bössa och har tagit steget upp med Leksand och nu senast HV.
Men det kanske går att hitta någon klass bättre? Tankar?
Ytterell på ingång enligt höken också. Tackar!
https://www.expressen.se/sport/hockey/h ... jurgarden/
https://www.expressen.se/sport/hockey/h ... jurgarden/