i det fetmarkerade ser du den stora skillnaden mellan honom och Eklund. Krüger var tidigt ute med att han skulle spela med oss och gjorde så också, 52 matcher, fullt fokus på DIF inget tjafs. Eklund använde oss som runkpapperJim Morrison skrev: ↑2022-08-16 11:29:29Absolut men sen ska man komma ihåg att Krüger inte alls var lika högt aktad som t.ex Josefson. Han draftades i femte rundan och chockade ju typ alla med sin säsong 09/10. Säsongen efter så sajnade han med Chicago och lånades ut till oss. Ungefär samma resa som Wille förra säsongen med undantaget att han inte spelade 9 NHL-matcher. Så så olik är han väl ändå inte. Han spelade också JVM den säsongen.DIF_Soldier skrev: ↑2022-08-16 11:26:14 Köper inte det där. Det är långt värre nu än 09/10, de sticker mycket fortare nu. Kan du tänka dig att Krüger faktiskt fullföljde sitt kontrakt med oss innan han stack? I dagens klimat är att fullfölja kontrakt att betraktas som sinnessjuk.
Fullfölja kontrakt är f ö något som Krüger har gjort konsekvent genom sin karriär oavsett klubb vilket gör honom till den spelare med störst patos och värd mest respekt i min bok.
Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säg den glädje som varar
- Jim Morrison
Haha jo men William draftades som sjunde spelare totalt och var överlägsen på deras camp. Sedan tycker jag också att det var onödiga 9 matcher men NHL-lagen bestämmer så vad skulle William gjort? Tycker du ska rikta din ilska mot klubbarna snarare än unga spelare.DIF_Soldier skrev: ↑2022-08-16 11:33:09i det fetmarkerade ser du den stora skillnaden mellan honom och Eklund. Krüger var tidigt ute med att han skulle spela med oss och gjorde så också. Eklund använde oss som runkpapperJim Morrison skrev: ↑2022-08-16 11:29:29Absolut men sen ska man komma ihåg att Krüger inte alls var lika högt aktad som t.ex Josefson. Han draftades i femte rundan och chockade ju typ alla med sin säsong 09/10. Säsongen efter så sajnade han med Chicago och lånades ut till oss. Ungefär samma resa som Wille förra säsongen med undantaget att han inte spelade 9 NHL-matcher. Så så olik är han väl ändå inte. Han spelade också JVM den säsongen.DIF_Soldier skrev: ↑2022-08-16 11:26:14 Köper inte det där. Det är långt värre nu än 09/10, de sticker mycket fortare nu. Kan du tänka dig att Krüger faktiskt fullföljde sitt kontrakt med oss innan han stack? I dagens klimat är att fullfölja kontrakt att betraktas som sinnessjuk.
Fullfölja kontrakt är f ö något som Krüger har gjort konsekvent genom sin karriär oavsett klubb vilket gör honom till den spelare med störst patos och värd mest respekt i min bok.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- DIF_Soldier
Jag sätter personligt ansvar och integritet före allt annat. Jag köper inte att man är "offer för omständigheter" och allt är stora elaka NHL:s fel. Du har alltid final say om din egen framtid. Jag har ingenting emot spelare som väljer att satsa på NHL. Jag är emot när de inte har stake att säga till DIF "jag kör här borta oavsett om det blir NHL eller AHL"Jim Morrison skrev: ↑2022-08-16 11:36:31Haha jo men William draftades som sjunde spelare totalt och var överlägsen på deras camp. Sedan tycker jag också att det var onödiga 9 matcher men NHL-lagen bestämmer så vad skulle William gjort? Tycker du ska rikta din ilska mot klubbarna snarare än unga spelare.DIF_Soldier skrev: ↑2022-08-16 11:33:09i det fetmarkerade ser du den stora skillnaden mellan honom och Eklund. Krüger var tidigt ute med att han skulle spela med oss och gjorde så också. Eklund använde oss som runkpapperJim Morrison skrev: ↑2022-08-16 11:29:29Absolut men sen ska man komma ihåg att Krüger inte alls var lika högt aktad som t.ex Josefson. Han draftades i femte rundan och chockade ju typ alla med sin säsong 09/10. Säsongen efter så sajnade han med Chicago och lånades ut till oss. Ungefär samma resa som Wille förra säsongen med undantaget att han inte spelade 9 NHL-matcher. Så så olik är han väl ändå inte. Han spelade också JVM den säsongen.DIF_Soldier skrev: ↑2022-08-16 11:26:14 Köper inte det där. Det är långt värre nu än 09/10, de sticker mycket fortare nu. Kan du tänka dig att Krüger faktiskt fullföljde sitt kontrakt med oss innan han stack? I dagens klimat är att fullfölja kontrakt att betraktas som sinnessjuk.
Det är när de anser sig för fina att lira AHL och är villig att sätta DIF:s planering i limbo på grund av egoism som jag är emot. Tydliga direktiv, that's it.
Det är som med dejting. Har du en velig jävel som letar grönare gräs, dumpa fanskapet. Du är värd mer.
Säg den glädje som varar
- Jim Morrison
Du köper det inte men så är det. Din arbetsgivare äger din situation. Vi har ett system där vi är en draft-liga till NHL och dom är således chefen. Om du vill ha en framtid i NHL är nog inte det bästa att gå tvärtemot din arbetsgivare och bara köra ditt eget race. Sedan ser hockeyvärlden ut som så att alla unga spelare har en dröm att spela i NHL oavsett om vi DIF-supportrar gillar det eller ej. Då kan argumentet komma igen att vi inte ska spela juniorer men då återkommer jag till att vi enbart har att förlora på det.DIF_Soldier skrev: ↑2022-08-16 11:45:55 Jag sätter personligt ansvar och integritet före allt annat. Jag köper inte att man är "offer för omständigheter" och allt är stora elaka NHL:s fel. Du har alltid final say om din egen framtid. Jag har ingenting emot spelare som väljer att satsa på NHL. Jag är emot när de inte har stake att säga till DIF "jag kör här borta oavsett om det blir NHL eller AHL"
Det är när de anser sig för fina att lira AHL och är villig att sätta DIF:s planering i limbo på grund av egoism som jag är emot. Tydliga direktiv, that's it.
Det är som med dejting. Har du en velig jävel som letar grönare gräs, dumpa fanskapet. Du är värd mer.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- DIF_Soldier
Jag säger ju att då är det fullt okej. Spela i AHL då! Men dra inte in DIF i situationen när du är fullt medveten om vilken vågmästarroll du besitter som stortalang för en förening som du (i teorin) bryr dig om. Lyft på hatten tacka för dig, önska lycka till. Det är inga svåra grejer.Jim Morrison skrev: ↑2022-08-16 11:56:59Du köper det inte men så är det. Din arbetsgivare äger din situation. Vi har ett system att vi är en draft-liga till NHL och dom är således chefen. Om du vill ha en framtid i NHL är nog inte det bästa att gå tvärtemot din arbetsgivare och bara köra ditt eget race. Sedan ser hockeyvärlden ut som så att alla unga spelare har en dröm att spela i NHL oavsett om vi DIF-supportrar gillar det eller ej. Då kan argumentet komma igen att vi inte ska spela juniorer men då återkommer jag till att vi enbart har att förlora på det.DIF_Soldier skrev: ↑2022-08-16 11:45:55 Jag sätter personligt ansvar och integritet före allt annat. Jag köper inte att man är "offer för omständigheter" och allt är stora elaka NHL:s fel. Du har alltid final say om din egen framtid. Jag har ingenting emot spelare som väljer att satsa på NHL. Jag är emot när de inte har stake att säga till DIF "jag kör här borta oavsett om det blir NHL eller AHL"
Allt föregås ju av en dialog, NHL är ju ingen robot, du får ju prata med din arbetsgivare för det. Det är inte att gå tvärtemot att lägga fram ditt case. Men det är sant, de här killarna har ju inte en aning om ett piss förmodligen. Dansar glatt för pöbeln och fat cats i kostymer. Inser inte att de är glorifierade djur i bur utan mänskliga rättigheter.
Säg den glädje som varar
-
Har ni hört talas om Lias Andersson?Jim Morrison skrev: ↑2022-08-16 11:56:59Du köper det inte men så är det. Din arbetsgivare äger din situation. Vi har ett system där vi är en draft-liga till NHL och dom är således chefen. Om du vill ha en framtid i NHL är nog inte det bästa att gå tvärtemot din arbetsgivare och bara köra ditt eget race. Sedan ser hockeyvärlden ut som så att alla unga spelare har en dröm att spela i NHL oavsett om vi DIF-supportrar gillar det eller ej. Då kan argumentet komma igen att vi inte ska spela juniorer men då återkommer jag till att vi enbart har att förlora på det.DIF_Soldier skrev: ↑2022-08-16 11:45:55 Jag sätter personligt ansvar och integritet före allt annat. Jag köper inte att man är "offer för omständigheter" och allt är stora elaka NHL:s fel. Du har alltid final say om din egen framtid. Jag har ingenting emot spelare som väljer att satsa på NHL. Jag är emot när de inte har stake att säga till DIF "jag kör här borta oavsett om det blir NHL eller AHL"
Vill du bli kallad "quiter" och bli "persona non grata" i din NHL-klubb så kan vara en "chicken Swede" och försöka bråka dig tillbaka till Sverige. Det är så de bedömmer din karaktär där borta. Inget bra move om klubben önskar något annat. Och klubbens plan ändras hela tiden. Beroende på skador och hur andra spelare gör ifrån sig. Med det sagt. Så är det klart att vi ska ta hand om våra juniorer. De ger oss mycket NHL-Pengar att signa andra spelare för. Mer än att de bara kan ge oss mycket på isen nu och sen.
Sanningen just nu är att vi har för tunn trupp och jag tror helt ärligt att KG har målat in sig lite i ett hörn. Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Det har tittats för mycket på att spelare vi värvar ska ha Klubb-hjärta mer än att det ska vara en spelare som faktiskt kan spela den typen av hockey vi vill spela....eller är rätt spelare för Hockeyallsvenskan...vilket såklart gör "marknaden är jävligt tunn". Sen tror jag att man har överskattat betydelsen av värvningar av Krüger, Brodin, Norman. Personligen tror jag att man trodde att det skulle göra att fler tyngre namn( läs Claesson, Holm, Alsing m,fl) skulle vilja komma hem och nysatsa med Djurgårn. Nu när så inte blir fallet så står man här med mössan i hand.
Nu kommer vi få vänta....det kommer säkert in någon back snart men jag tror att vi kommer se mer värvningar först när NHL_camperna är över och deras rosters är satta. Blir säkert en del lån från DIV.1, botten allsvenskan i början av säsongen när junisarna är borta där spelare kan gå fram och tillbaka mellan utlånande klubb och DIF....
Jag tror man missbedömt situationen och sin plats i näringskedjan lite här.
Det var väl det som var Jockes syn till en viss del, ta bort DIF spelare med hjärta och bara satsa på bra spelare och det gick ju som det gick. Jag har full förtoende för K-G att han kommer lösa detta. Det är bara göra motsatt mot Jocke så löser man det.Knickedick skrev: ↑2022-08-16 12:20:35Har ni hört talas om Lias Andersson?Jim Morrison skrev: ↑2022-08-16 11:56:59Du köper det inte men så är det. Din arbetsgivare äger din situation. Vi har ett system där vi är en draft-liga till NHL och dom är således chefen. Om du vill ha en framtid i NHL är nog inte det bästa att gå tvärtemot din arbetsgivare och bara köra ditt eget race. Sedan ser hockeyvärlden ut som så att alla unga spelare har en dröm att spela i NHL oavsett om vi DIF-supportrar gillar det eller ej. Då kan argumentet komma igen att vi inte ska spela juniorer men då återkommer jag till att vi enbart har att förlora på det.DIF_Soldier skrev: ↑2022-08-16 11:45:55 Jag sätter personligt ansvar och integritet före allt annat. Jag köper inte att man är "offer för omständigheter" och allt är stora elaka NHL:s fel. Du har alltid final say om din egen framtid. Jag har ingenting emot spelare som väljer att satsa på NHL. Jag är emot när de inte har stake att säga till DIF "jag kör här borta oavsett om det blir NHL eller AHL"
Vill du bli kallad "quiter" och bli "persona non grata" i din NHL-klubb så kan vara en "chicken Swede" och försöka bråka dig tillbaka till Sverige. Det är så de bedömmer din karaktär där borta. Inget bra move om klubben önskar något annat. Och klubbens plan ändras hela tiden. Beroende på skador och hur andra spelare gör ifrån sig. Med det sagt. Så är det klart att vi ska ta hand om våra juniorer. De ger oss mycket NHL-Pengar att signa andra spelare för. Mer än att de bara kan ge oss mycket på isen nu och sen.
Sanningen just nu är att vi har för tunn trupp och jag tror helt ärligt att KG har målat in sig lite i ett hörn. Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Det har tittats för mycket på att spelare vi värvar ska ha Klubb-hjärta mer än att det ska vara en spelare som faktiskt kan spela den typen av hockey vi vill spela....eller är rätt spelare för Hockeyallsvenskan...vilket såklart gör "marknaden är jävligt tunn". Sen tror jag att man har överskattat betydelsen av värvningar av Krüger, Brodin, Norman. Personligen tror jag att man trodde att det skulle göra att fler tyngre namn( läs Claesson, Holm, Alsing m,fl) skulle vilja komma hem och nysatsa med Djurgårn. Nu när så inte blir fallet så står man här med mössan i hand.
Nu kommer vi få vänta....det kommer säkert in någon back snart men jag tror att vi kommer se mer värvningar först när NHL_camperna är över och deras rosters är satta. Blir säkert en del lån från DIV.1, botten allsvenskan i början av säsongen när junisarna är borta där spelare kan gå fram och tillbaka mellan utlånande klubb och DIF....
Jag tror man missbedömt situationen och sin plats i näringskedjan lite här.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
Fullt förtroende för KG? Icke !
Han har ju redan börjat som Jocke i ett antal avseenden.
Plus ett par "korrupta" värvningar/förlängningar på 2 år

Här kommer en hel del tankar, för jag tycker det är helt obegripligt hur vi sitter med flerårs kontrakt på denna spelare.
Vi kommer spela med en liten, långsam spelare med dålig räckvidd i BP. Det blir som att spela 5 mot 3,5 i bästa fall. Spelar ingen roll om man har ett bra spelsinne ( Vilket han såklart inte har ) när man ändå aldrig hinner eller når fram. Eller ännu mindre klarar av att hålla sin markering ens på utsidan i 5 mot 5. Tröjan hänger ner till knäna och dom korta snabba skären är ett Signum. Problemet är bara att han kommer ingenstans!! Som knatte-lagen i första period pausen. Söderlund kan ju åka. Varför klarar han inte av att åtminstone åka hälften så snabbt. Han ska vi ha tänker KG!!
Snubblat in några poäng när han fått pucken på sig under EN säsong i HA. Waow!! Det blir vår stabila center i fjärde. Här finns det att bygga på tänker KG. Och Fagervall är för rädd för att bänka honom pga pappa. Inte för att KG ger Fagervall alternativ..
Nej, ENBART pga pappa. Så uselt och pinsamt och framförallt genomskinligt KG !! Och det här förlorar vi på ju längre det får fortgå.
Han kommer förmodligen gå mot Lövens, Täljes, Modos osv bästa spelare dessutom. Men spelar ingen roll, lika livsfarligt att ha honom på isen oavsett motstånd., Oavsett spelform, oavsett tid på isen. Han håller inte för oss i DIF. Det är flera nivåer längre än vad vi ska ha.
Vår fjärde som helhet blir dålig med en så pass usel center. Trist för Forsberg och Nilsson är värda mycket mer. Tillsammans med Falk kan det kosta oss många matcher. Den stackarn som får spela med falk..
Och förtroende kommer dessa heliga kor att få från både Fagervall och KG, igen och igen och igen och igen.... Skriva kontrakt till 2032?.
Skulle inte förvåna mig och Ragges son kontrakteras under säsongen. Vilket i och för sig vore ett uppköp jämfört med dom nuvarande untouchable .
""Gnuggar på bra" säger Pelle K, och alla klappar som fån och håller med för "''diffen""' ( så töntigt !!!!) sa det...
Som fan att han gör! Titta på han !
Och då har vi inte pratat om hans knuffar till ""tacklingar "", han så kallade skott (?), Mediokra spelsinne och tveksamma passningsspel.
Han ska vi ha till vilket pris som helst ! Visst kg ? Vi skriver två år direkt.
Vi kommer behöva bygga om backsidan bortsett Hedström och Odelius, bänka heliga kors söner och sparka Fagervall innan vi går upp. Förmodligen kommer kg hinna lämna oxå, kanske inte föreningen men sitt nuvarande jobb. Dock kan det gå med kg som sportchef men aldrig om inte övriga saker sker.
Alla spelare tål att kritiseras ? Eller..
Här kommer en hel del tankar, för jag tycker det är helt obegripligt hur vi sitter med flerårs kontrakt på denna spelare.
Vi kommer spela med en liten, långsam spelare med dålig räckvidd i BP. Det blir som att spela 5 mot 3,5 i bästa fall. Spelar ingen roll om man har ett bra spelsinne ( Vilket han såklart inte har ) när man ändå aldrig hinner eller når fram. Eller ännu mindre klarar av att hålla sin markering ens på utsidan i 5 mot 5. Tröjan hänger ner till knäna och dom korta snabba skären är ett Signum. Problemet är bara att han kommer ingenstans!! Som knatte-lagen i första period pausen. Söderlund kan ju åka. Varför klarar han inte av att åtminstone åka hälften så snabbt. Han ska vi ha tänker KG!!
Snubblat in några poäng när han fått pucken på sig under EN säsong i HA. Waow!! Det blir vår stabila center i fjärde. Här finns det att bygga på tänker KG. Och Fagervall är för rädd för att bänka honom pga pappa. Inte för att KG ger Fagervall alternativ..
Nej, ENBART pga pappa. Så uselt och pinsamt och framförallt genomskinligt KG !! Och det här förlorar vi på ju längre det får fortgå.
Han kommer förmodligen gå mot Lövens, Täljes, Modos osv bästa spelare dessutom. Men spelar ingen roll, lika livsfarligt att ha honom på isen oavsett motstånd., Oavsett spelform, oavsett tid på isen. Han håller inte för oss i DIF. Det är flera nivåer längre än vad vi ska ha.
Vår fjärde som helhet blir dålig med en så pass usel center. Trist för Forsberg och Nilsson är värda mycket mer. Tillsammans med Falk kan det kosta oss många matcher. Den stackarn som får spela med falk..
Och förtroende kommer dessa heliga kor att få från både Fagervall och KG, igen och igen och igen och igen.... Skriva kontrakt till 2032?.
Skulle inte förvåna mig och Ragges son kontrakteras under säsongen. Vilket i och för sig vore ett uppköp jämfört med dom nuvarande untouchable .
""Gnuggar på bra" säger Pelle K, och alla klappar som fån och håller med för "''diffen""' ( så töntigt !!!!) sa det...
Och då har vi inte pratat om hans knuffar till ""tacklingar "", han så kallade skott (?), Mediokra spelsinne och tveksamma passningsspel.
Vi kommer behöva bygga om backsidan bortsett Hedström och Odelius, bänka heliga kors söner och sparka Fagervall innan vi går upp. Förmodligen kommer kg hinna lämna oxå, kanske inte föreningen men sitt nuvarande jobb. Dock kan det gå med kg som sportchef men aldrig om inte övriga saker sker.
Fredrik Claessons Järnkamimer
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Djurgårdseken skrev: ↑2022-08-16 17:02:58 Fullt förtroende för KG? Icke !
OJ. !!!
Ibland har vi exakt samma tankar och åsikter
The DIF ONE
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag satt och funderade
Att troligtvis kan både Falk Kevin lill challe gå rakryggade
Mellan Z Chara s ben utan och nudda pungen !?
Att troligtvis kan både Falk Kevin lill challe gå rakryggade
Mellan Z Chara s ben utan och nudda pungen !?
The DIF ONE
Satan va larvigt! Ja Emil hade det väl lite tufft i SHL och var väl något av en panikvärvnig. Men i allsvenskan är det väl en styrka att kunna spela en så pass skicklig (på allsvensk nivå(spelare som fjärdecenter? an kommer förmodligen inte komma upp i de runt 30 poäng han legat på de två senaste säsongerna i Almtuna men med en mer undanskymd roll som fjärdecenter kommer han inte ha några problem med. Sen är det väl inte givet att han ska spela BP? Norman, Krüger, Rensfeldt, Brodin, Söderlund och Forsberg kan också spela BP.Djurgårdseken skrev: ↑2022-08-16 17:02:58 Fullt förtroende för KG? Icke !
Du verkar ha nåt personligt mot honom?
-
Alltsååå......???? Jakob Ragnarsson är bra.....Han har spelsinne och är smart på isen jämfört med våra dumstrutar till backar. Men jag förstår att han inte vill spela i DIF. Dels med tanke på vilken kritik han skulle få om han misslyckades..(De är bara för att han är Ragges son som han får spela) och dels med tanke på vilka klappusla backpartners han skulle få.
Senast redigerad av Knickedick den 2022-08-16 19:09:12, redigerad totalt 2 gång.
Sånt jävla nonsens. Alla har naturligtvis svårt för vissa spelare, men det måste finnas gränser. Satans Aik-fasoner! Vet hut.
Vi har seriens överlägset bästa fjärdecenter. LÄTT! I vilket annat lag som helst hade Berglund blivit som sämst andra/tredjecenter. Sen kan man störa sig på att han är liten, men det var Tim Eriksson också. Han blev sen Djurgårdens bästa spelare genom tiderna.....
Vi har seriens överlägset bästa fjärdecenter. LÄTT! I vilket annat lag som helst hade Berglund blivit som sämst andra/tredjecenter. Sen kan man störa sig på att han är liten, men det var Tim Eriksson också. Han blev sen Djurgårdens bästa spelare genom tiderna.....