Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Donkels-3.0
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-3.0 »

Praetori skrev: Vi hade behövt en peak-performance-Högga och en Nardella-typ fast båda som rightare. Då hade det kännts helt ok. Nu är vi en skada ifrån katastrof. Kämpa KG&CO!
Håller med backsidan är oroväckande svag och jag förstår tex inte den här haussen kring Hedström som jag ser som en högst begränsad spelare och då har jag inte ens nämnt Falk i sammanhanget
Praetori

Inlägg av Praetori »

Nattuggla_ skrev: 2022-08-07 10:46:01 Om uppgifterna stämmer gällande Janis Jaks, som enligt Madhawk är en back vi är på och snackar med, så tycker jag det sänder oroliga signaler.
En lettisk back som inte på något sätt sticker ut.
Och det känns verkligen som vi har varit inne på innan, att man trodde så hårt på Claesson och EG att det blev lite av ett tunnelseende. Vilket jag också inte riktigt förstår i och med att K-G sagt att man fick indikationer redan i årskiftet att Claesson skulle välja KHL.

Första matchen på torsdag. Skulle väl helst ha in en av toppbackarna innan dess, gärna Schilling.
Jag resonerar som följande. Att vi inte redan sajnat och presenterat ett svagare namn med 3 platser kvar tyder på att man väntar på besked från ett starkare namn eller typ ett inlån från en annan liga. Hockeyallsvenskan börjar ju väldigt tidigt jämfört med andra ligor varför det säkert kan dröja innan de spelare man är intresserad av kan säga bu eller bä.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Donkels-3.0 skrev: 2022-08-07 10:48:58
Praetori skrev: Vi hade behövt en peak-performance-Högga och en Nardella-typ fast båda som rightare. Då hade det kännts helt ok. Nu är vi en skada ifrån katastrof. Kämpa KG&CO!
Håller med backsidan är oroväckande svag och jag förstår tex inte den här haussen kring Hedström som jag ser som en högst begränsad spelare och då har jag inte ens nämnt Falk i sammanhanget
En backsida med en Nardella, Högström i sin prime och Kevin Karlsson hade varit en av de offensivt vassaste uppsättningarna i SHL/NLA. Får vi in två till på Kevin Karlsson-nivå är det superbt för HA, det är lätt att förväntningarna skenar efter våra galet bra fw-värvningar och förhoppningarna om EG.
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Puckey skrev: 2022-08-07 12:59:47
Donkels-3.0 skrev: 2022-08-07 10:48:58
En backsida med en Nardella, Högström i sin prime och Kevin Karlsson hade varit en av de offensivt vassaste uppsättningarna i SHL/NLA. Får vi in två till på Kevin Karlsson-nivå är det superbt för HA, det är lätt att förväntningarna skenar efter våra galet bra fw-värvningar och förhoppningarna om EG.
Jag vill instämma med det här. Jag menar, det är svårt mentalt att ställa om sig från SHL till Allsvenskan. Nu får vi se vilka de sista backarna blir. Skulle Janis Jaks vara en av dem så är det en kanon värvning på pappret med Allsvenska mått mätt.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Difjs

Inlägg av Difjs »

Nu borde det väll ändå trilla in en back den här veckan som kommer.
Dock har man väll känt så en lång tid tillbaka
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Difjs skrev: 2022-08-07 20:42:37 Nu borde det väll ändå trilla in en back den här veckan som kommer.
Man sitter ju ändå med känslan att Schilling presenteras imorgon, det gör man.
Hoppas magkänslan har rätt.
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Såg en notis att Difhockey lagt ut ett nytt klipp på tiktok på morgonen (vet inte ens varför jag har appen eller följer dif, men där är vi).

Väl inne så fanns det inget nytt klipp att se. Alltså borttaget i princip direkt.

Kan det varit något som kom ut lite för tidigt? Vill inte spä på några rykten. Är väl sällan spelare presenterats på tiktok så sett. Men kanske... :?
Schilling t.ex, har ju en del material på sig som kan klippas till en video.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

jsson skrev: 2022-08-07 21:07:39 Såg en notis att Difhockey lagt ut ett nytt klipp på tiktok på morgonen (vet inte ens varför jag har appen eller följer dif, men där är vi).

Väl inne så fanns det inget nytt klipp att se. Alltså borttaget i princip direkt.

Kan det varit något som kom ut lite för tidigt? Vill inte spä på några rykten. Är väl sällan spelare presenterats på tiktok så sett. Men kanske... :?
Schilling t.ex, har ju en del material på sig som kan klippas till en video.
Nu ska vi inte vara såna, i det här läget är allt intressant. :lol:
Kan ju ha varit så.
Får se imorgon, har som sagt en god magkänsla.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Den "bra" känsla jag hade lyckades DIF fotboll döda med 0-0 mot Värnamo samtidigt som vraken tog 3p.
Ja jag är sån "periodare" när det går framåt i fotbollen medan hockeysäongen gått på barmark i en månad.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Nattuggla_ skrev: 2022-08-07 20:44:59
Difjs skrev: 2022-08-07 20:42:37 Nu borde det väll ändå trilla in en back den här veckan som kommer.
Hur är det med magkänslan idag? Min mage är väldigt orolig, fick ta omeprazol nyss... Hehe!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Det är tydligt att alldeles för många inom organisationen har fått behålla sina jobb. Det borde givetvis ha skett en total utrensning efter ett andra misslyckande på 10 år. Dra roten ur så att säga. Nu har fanskapen fått sola och ha det bra, dags för resultat, annars börjar vi välta bord tycker jag.

Släng glassen nu KG, börja jobba!
Säg den glädje som varar
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Buford skrev: 2022-08-08 10:02:02
Nattuggla_ skrev: 2022-08-07 20:44:59
Hur är det med magkänslan idag? Min mage är väldigt orolig, fick ta omeprazol nyss... Hehe!
Måste varit kladdkakan jag åt igår. Den vilseledde mig.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Hur är det med Svedberg är han helt avskriven för han skulle vara perfekt förstamålvakt om han är frisk.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

klintan85 skrev: 2022-08-08 15:03:28 Hur är det med Svedberg är han helt avskriven för han skulle vara perfekt förstamålvakt om han är frisk.
Nu är detta inte baserat på något, utan bara mina tankar.
Men jag tror Svedberg är tänkt att ansluta senare när hans rehab är klar.
Vi har inte ens tackat av honom ännu, så jag tror de är överens redan men bara inte helt klar.

Detta är nog anledningen till varför vi plockade in en billig (men trots det spännande målvakt) istället för en dyr rutinerad målvakt.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Någon frågade på Twitter angående nya backar.
Mattias Ek (@hockeyeken) svarade:
Det senaste jag hörde var att det sannolikt inte dyker upp nåt före träningsmatchen på torsdag iaf.
Låst