Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg
Både Fagervall och KG har ju hintat om att det är bra/rätt spelare de för diskussioner med som de hoppas kunna landa inom kort.
Vi alla är nog besvikna över att laget inte är komplett i början på augusti. Men nu är det fan bara trust the process och vänta på klockor.
Vi alla är nog besvikna över att laget inte är komplett i början på augusti. Men nu är det fan bara trust the process och vänta på klockor.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Är ruggigt spänd på att Se vad det blir för något.jsson skrev: ↑2022-08-05 14:15:21 Både Fagervall och KG har ju hintat om att det är bra/rätt spelare de för diskussioner med som de hoppas kunna landa inom kort.
Kan inte annat än att hålla med dig till 100%.
Trust the process, tror inte vi kommer vara besvikna iallafall med insparade pengar på säkert både Adam, EG och Claesson som man verkade invänta.
Tror vi kan ha en bra vecka framför oss kommande vecka innan försäsongen drar igång.
-
Jo, men saker och ting kan förändras.jsson skrev: ↑2022-08-05 14:15:21 Både Fagervall och KG har ju hintat om att det är bra/rätt spelare de för diskussioner med som de hoppas kunna landa inom kort.
Om de bästa vi kikar på får kontrakt någon annanstans så står vi med panik eller får ta de näst bästa.
-
Fast de näst bästa backarna i kombination med de bästa centrarna kanske utgör det bästa försvaret?Nattuggla_ skrev: ↑2022-08-05 14:46:05Jo, men saker och ting kan förändras.jsson skrev: ↑2022-08-05 14:15:21 Både Fagervall och KG har ju hintat om att det är bra/rätt spelare de för diskussioner med som de hoppas kunna landa inom kort.
Om de bästa vi kikar på får kontrakt någon annanstans så står vi med panik eller får ta de näst bästa.
Tidernas överdrift... Herregud perspektiv! Falk och Karlsson är etablerade HA-backar. Arnesson och Hedström hade klarat SHL-spel. Den senare imponerade stort i Almtuna. Odelius är oprövad!Jim Morrison skrev: ↑2022-08-05 12:44:20För mig är detta ligans sämsta försvar. Samtidigt har vi ligans bästa fw-sida. Incroyable.Torspo500 skrev: ↑2022-08-05 11:36:06Visst behöver vi spetsa till backsidan, men tycker dock att vi har ett par som håller god allsvensk nivå:Morwiin skrev: ↑2022-08-05 00:09:41 Från en kanon start på sillyn till ett skämt. Vi har ju möjligtvis 2 backar som är "ok" på allsvensk nivå. Skulle ju totalt skitit i både EG och Kepsen och tagit backar som verkligen ville till oss.
Kommer ju behöva bo i anfallszon om vi ska överleva denna säsong. Inte konstigt att Björkröven ligger före oss i rankingen.
Arnesson håller Elitserieklass i backpar 3-4
Hedström håller Allsvensk Klass helt klart.
Falk håller allsvensk klass dock längre ner i rankingen.
Kevin håller bevisligen i Allsvenskan
Adelius, kan jag inte uttala mig, eftersom han inte spelat i Allsvenskan.
Men får vi in 2st offensivabackar med lite erfarenhet så tror jag att det blir bra.
Mer orolig för målvaktssidan, båda väldigt oprövade.
Jag sitter lugnt i båten att par veckor till sen vill jag nog se en näst intill komplett trupp.
Perspektiv för bövelen. Den är tunn! Det vill säga, vi är för få. Möjligen för många defensivt inriktade och noll rightare. Men spelare för spelare är även våra backar högre halva i serien.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Vi hade tur att vi fick många forwards som verkligen vill hem till Stockholm och oss och otur att vi inte haft någon back som verkligen ville hem. Men jag tror och hoppas vi kommer få in iallafall två bra backar. Schilling är en dröm just nu.
Avskaffa tre mot tre.
Kan vi gå på Adam almqvist? Bibel verkar rata honom till förmån för strålman.
- Jim Morrison
Jag säger inte att dom inte ens platsar i ligan men efter att jag gått igenom dom andra lagens försvar så tycker jag absolut att vi just nu har det sämsta. I alla fall ett av dom.Manijock skrev: ↑2022-08-05 19:00:12Tidernas överdrift... Herregud perspektiv! Falk och Karlsson är etablerade HA-backar. Arnesson och Hedström hade klarat SHL-spel. Den senare imponerade stort i Almtuna. Odelius är oprövad!Jim Morrison skrev: ↑2022-08-05 12:44:20För mig är detta ligans sämsta försvar. Samtidigt har vi ligans bästa fw-sida. Incroyable.Torspo500 skrev: ↑2022-08-05 11:36:06Visst behöver vi spetsa till backsidan, men tycker dock att vi har ett par som håller god allsvensk nivå:Morwiin skrev: ↑2022-08-05 00:09:41 Från en kanon start på sillyn till ett skämt. Vi har ju möjligtvis 2 backar som är "ok" på allsvensk nivå. Skulle ju totalt skitit i både EG och Kepsen och tagit backar som verkligen ville till oss.
Kommer ju behöva bo i anfallszon om vi ska överleva denna säsong. Inte konstigt att Björkröven ligger före oss i rankingen.
Arnesson håller Elitserieklass i backpar 3-4
Hedström håller Allsvensk Klass helt klart.
Falk håller allsvensk klass dock längre ner i rankingen.
Kevin håller bevisligen i Allsvenskan
Adelius, kan jag inte uttala mig, eftersom han inte spelat i Allsvenskan.
Men får vi in 2st offensivabackar med lite erfarenhet så tror jag att det blir bra.
Mer orolig för målvaktssidan, båda väldigt oprövade.
Jag sitter lugnt i båten att par veckor till sen vill jag nog se en näst intill komplett trupp.
Perspektiv för bövelen. Den är tunn! Det vill säga, vi är för få. Möjligen för många defensivt inriktade och noll rightare. Men spelare för spelare är även våra backar högre halva i serien.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
Det är en väldig fälla att tro att alla som spelat lite SHL, typ Ludvig Hedström "definitivt håller allsvensk klass". I så fall hade inte Alexander Falk skickats runt som en flaska Kir i hockeyallsvenskan sen vi dumpa honom. Jobbet är faktiskt inte så annorlunda för den typen av back i SHL/HA.
Expert.
Om jag tolkar dig rätt så kan det lag som går upp från HA bara behålla samma backsida och utmana om SM-guld på direkten? Ingen poäng att spendera mer på "bättre" backar?SirDIFalot skrev: ↑2022-08-06 16:32:32 Det är en väldig fälla att tro att alla som spelat lite SHL, typ Ludvig Hedström "definitivt håller allsvensk klass". I så fall hade inte Alexander Falk skickats runt som en flaska Kir i hockeyallsvenskan sen vi dumpa honom. Jobbet är faktiskt inte så annorlunda för den typen av back i SHL/HA.
Arbetsbeskrivningen är väl densamma för en back oavsett vilken nivå man spelar på. Det är såklart dock enklare att utföra den mot forwards i HA än i SHL.
Kan inte svara för om det är samma personer men det är lite komiskt hur ligorna jämförs nu. När vi plockat toppspelare från HA som Bengtsson, Ågren, Östman osv så är de "random HA-sopor " som inte har en chans att lyckas medans nu är det plötsligt ingen skillnad i kvalité på ligorna.
Det är väl just att de spelartyperna inte kan gå ner en serie och dominera på samma sätt som till exempel Rasmus Bengtsson eller liknande skulle göra. Klart det är lite lättare för Falk, Arnesson och Hedström osv att spela i allsvenskan men de kommer inte på något sätt vara dominanta bara för de gjort det ok i SHL.dr111DIF skrev: ↑2022-08-06 18:06:09Om jag tolkar dig rätt så kan det lag som går upp från HA bara behålla samma backsida och utmana om SM-guld på direkten? Ingen poäng att spendera mer på "bättre" backar?SirDIFalot skrev: ↑2022-08-06 16:32:32 Det är en väldig fälla att tro att alla som spelat lite SHL, typ Ludvig Hedström "definitivt håller allsvensk klass". I så fall hade inte Alexander Falk skickats runt som en flaska Kir i hockeyallsvenskan sen vi dumpa honom. Jobbet är faktiskt inte så annorlunda för den typen av back i SHL/HA.
Arbetsbeskrivningen är väl densamma för en back oavsett vilken nivå man spelar på. Det är såklart dock enklare att utföra den mot forwards i HA än i SHL.
Kan inte svara för om det är samma personer men det är lite komiskt hur ligorna jämförs nu. När vi plockat toppspelare från HA som Bengtsson, Ågren, Östman osv så är de "random HA-sopor " som inte har en chans att lyckas medans nu är det plötsligt ingen skillnad i kvalité på ligorna.
När det gäller Hedström baserar jag det hela framförallt på tiden han redan gjort i HA. I Almtuna var han omtyckt och fick förtroende. Gjorde ett gediget jobb! Det va dessutom två år sedan, och hans spelartyp har ännu mera nytta av just erfarenhet än en offensiv back. Kräver en annan mogenhet för att bli nästa Tom eller Rompa.SirDIFalot skrev: ↑2022-08-06 16:32:32 Det är en väldig fälla att tro att alla som spelat lite SHL, typ Ludvig Hedström "definitivt håller allsvensk klass". I så fall hade inte Alexander Falk skickats runt som en flaska Kir i hockeyallsvenskan sen vi dumpa honom. Jobbet är faktiskt inte så annorlunda för den typen av back i SHL/HA.
Värst är ändå gnället på Arnesson. En kille som hyllades när han plockades in ifjol. Nu är han inte piss värd efter en lite svagare säsong.... Med den logiken skulle inte Eklund platsa i det här laget heller. Han har inte sjangserat totalt. Han var dålig i ett svinkasst lag, som var byggt som en lekstuga... Inget konstigare än så!
Sen Falk.... Alltså han har ju ett fint cv gällande istid i sina klubbar. Det måste ändå betyda någonting tycker jag. Även om jag inte är stormförtjust i just denna värvningen, så är han knappast någon som blev över i denna ligan.
Vi behöver fler backar... Spelande, rightare och skickliga! Men att bespotta alla som är här som katastrofer som inte platsar i Västervik eller Östersund, det är ju faktiskt befängt.
- SirDIFalot
Nej, men just spelartypen som Arnesson/Falk/Hedström är den spelartypen där kvalitetsmässiga skillnaden mellan SHL/HA är klart minst avgörande.dr111DIF skrev: ↑2022-08-06 18:06:09Om jag tolkar dig rätt så kan det lag som går upp från HA bara behålla samma backsida och utmana om SM-guld på direkten? Ingen poäng att spendera mer på "bättre" backar?SirDIFalot skrev: ↑2022-08-06 16:32:32 Det är en väldig fälla att tro att alla som spelat lite SHL, typ Ludvig Hedström "definitivt håller allsvensk klass". I så fall hade inte Alexander Falk skickats runt som en flaska Kir i hockeyallsvenskan sen vi dumpa honom. Jobbet är faktiskt inte så annorlunda för den typen av back i SHL/HA.
Det är väl ingenting fel med det vi värvar hittills, så länge sista tre backplatserna blir rena rama fullträffar och att KG inser att man måste nog ha 14 forwards när man går in i säsongen. Oron är ju nu att man målat in sig i ett hörn där man typ inte har råd med en enda felvärvning av dom återstående tre backplatserna. På forwardssidan är det ju egentligen bara bredd av duglig HA-kvalitet vi behöver fylla på med.
Expert.
Vi hade behövt en peak-performance-Högga och en Nardella-typ fast båda som rightare. Då hade det kännts helt ok. Nu är vi en skada ifrån katastrof. Kämpa KG&CO!
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Om uppgifterna stämmer gällande Janis Jaks, som enligt Madhawk är en back vi är på och snackar med, så tycker jag det sänder oroliga signaler.
En lettisk back som inte på något sätt sticker ut.
Och det känns verkligen som vi har varit inne på innan, att man trodde så hårt på Claesson och EG att det blev lite av ett tunnelseende. Vilket jag också inte riktigt förstår i och med att K-G sagt att man fick indikationer redan i årskiftet att Claesson skulle välja KHL.
Första matchen på torsdag. Skulle väl helst ha in en av toppbackarna innan dess, gärna Schilling.
En lettisk back som inte på något sätt sticker ut.
Och det känns verkligen som vi har varit inne på innan, att man trodde så hårt på Claesson och EG att det blev lite av ett tunnelseende. Vilket jag också inte riktigt förstår i och med att K-G sagt att man fick indikationer redan i årskiftet att Claesson skulle välja KHL.
Första matchen på torsdag. Skulle väl helst ha in en av toppbackarna innan dess, gärna Schilling.