Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg
Från en kanon start på sillyn till ett skämt. Vi har ju möjligtvis 2 backar som är "ok" på allsvensk nivå. Skulle ju totalt skitit i både EG och Kepsen och tagit backar som verkligen ville till oss.
Kommer ju behöva bo i anfallszon om vi ska överleva denna säsong. Inte konstigt att Björkröven ligger före oss i rankingen.
Kommer ju behöva bo i anfallszon om vi ska överleva denna säsong. Inte konstigt att Björkröven ligger före oss i rankingen.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Är det bara jag som kommer ha oerhörda problem med kanadickens efternamn? Spelar ingen roll att jag kollat för fem minuter sedan det är redan glömt.
Gadalja? Galedja? Gedalja? Galajda? Här skulle forumet behöva hitta ett smeknamn.
Förövrigt, KG måste göra ALLT i sin makt för att få in Cam Schilling.
Gadalja? Galedja? Gedalja? Galajda? Här skulle forumet behöva hitta ett smeknamn.
Spela fult
Isåfall är skillnaden ännu större som sagt. Svårt att dra Reideborn och Lilja över samma kam som claesson.vr6power skrev: ↑2022-08-04 19:03:36Claesson har ett kontrakt skrivet under kriget inte före. att han skrivit på före var ju bara svammel, han krita på rätt nyligt under sommaren.dr111DIF skrev: ↑2022-08-04 18:33:12Situationen för Adam och Lilja skiljer sig ju mycket jämfört claesson. De har inte tjänat några stora pengar varav rätt mycket redan intjänat kan antas sitta fast i Ryssland. De har därför inte möjlighet att bryta sina kontrakt om inte klubben möter upp (verkar variera hur villiga klubbarna är). På grund av det obefintliga stödet från IIHF och SHF ser jag inte hur de kan agera på annat sätt utan att riskera att inte få spela hockey innan en skuld till rysk klubb är löst. Claesson däremot sitter på ett färskt kontrakt skrivet precis innan kriget och borde ha ekonomi att lösa det om han vill, där är jag mer tveksam.klintan85 skrev: ↑2022-08-04 17:54:16 Hoppas inte Claesson och Reideborn någonsin sätter på sig DIF-tröjan igen. Och inte Lilja heller för den delen även fast de känns mer osannolikt.
Om man jämför DIF med HV som gick upp direkt så har ju DIF bättre spets men mycket sämre backar och målvakter. Och HV fick verkligen kämpa i finalen för att gå upp så nu känns det som väldigt jobbigt att gå upp om man inte får mycket bättre backar.
Fegt av SEF att inte spela högt och säga att man skiter i transferkort och låter spelare med avtal i Ryssland spela oavsett. Visar att man skiter i kriget och sina spelare i stort sett.
Isåfall är skillnaden ännu större som sagt. Svårt att dra Reideborn och Lilja över samma kam som claesson.vr6power skrev: ↑2022-08-04 19:03:36Claesson har ett kontrakt skrivet under kriget inte före. att han skrivit på före var ju bara svammel, han krita på rätt nyligt under sommaren.dr111DIF skrev: ↑2022-08-04 18:33:12Situationen för Adam och Lilja skiljer sig ju mycket jämfört claesson. De har inte tjänat några stora pengar varav rätt mycket redan intjänat kan antas sitta fast i Ryssland. De har därför inte möjlighet att bryta sina kontrakt om inte klubben möter upp (verkar variera hur villiga klubbarna är). På grund av det obefintliga stödet från IIHF och SHF ser jag inte hur de kan agera på annat sätt utan att riskera att inte få spela hockey innan en skuld till rysk klubb är löst. Claesson däremot sitter på ett färskt kontrakt skrivet precis innan kriget och borde ha ekonomi att lösa det om han vill, där är jag mer tveksam.klintan85 skrev: ↑2022-08-04 17:54:16 Hoppas inte Claesson och Reideborn någonsin sätter på sig DIF-tröjan igen. Och inte Lilja heller för den delen även fast de känns mer osannolikt.
Om man jämför DIF med HV som gick upp direkt så har ju DIF bättre spets men mycket sämre backar och målvakter. Och HV fick verkligen kämpa i finalen för att gå upp så nu känns det som väldigt jobbigt att gå upp om man inte får mycket bättre backar.
Fegt av SEF att inte spela högt och säga att man skiter i transferkort och låter spelare med avtal i Ryssland spela oavsett. Visar att man skiter i kriget och sina spelare i stort sett.
- Klaudius21
Galgen hade funkat, men för mycket ajk-koppling på det smeknamnet.diftobbe89 skrev: ↑2022-08-05 00:26:36 Är det bara jag som kommer ha oerhörda problem med kanadickens efternamn? Spelar ingen roll att jag kollat för fem minuter sedan det är redan glömt.
Matt? Simpelt och braKlaudius21 skrev: ↑2022-08-05 07:14:33Galgen hade funkat, men för mycket ajk-koppling på det smeknamnet.diftobbe89 skrev: ↑2022-08-05 00:26:36 Är det bara jag som kommer ha oerhörda problem med kanadickens efternamn? Spelar ingen roll att jag kollat för fem minuter sedan det är redan glömt.
När man trodde att man äntligen skulle få njuta en hel säsong av ett konkurrenskraftigt DIF Hockey så börjar det redan vrida sig i magen... Ständigt denna oro! 

- Klaudius21
-
Så är det.
Och just denna säsong är lite värre tycker jag, då man snackade om återtåg innan killarna ens hunnit till duschen i sista matchen mot Timrå.
Mkt snack hittills.
Det pratades en meriterad och erfaren målvakt, möjligtvis Reideborn, och fick istället en helt oprövad collegemålvakt (även om jag kan hålla med om att det är spännande att se vad han går för).
Pratades spets på backsidan i form av Claesson och EG, här står vi i Augusti och har precis lånat in en back vi släppte i våras(?)
Många bra hockeyspelare har gått till konkurrenter, och vi sitter och väntar.
Och ja, vi har en otrolig spets på forwardssidan men den är tunn, och det spelar mindre roll hur bra forwards vi har om det saknas spets bakåt.
Visst behöver vi spetsa till backsidan, men tycker dock att vi har ett par som håller god allsvensk nivå:Morwiin skrev: ↑2022-08-05 00:09:41 Från en kanon start på sillyn till ett skämt. Vi har ju möjligtvis 2 backar som är "ok" på allsvensk nivå. Skulle ju totalt skitit i både EG och Kepsen och tagit backar som verkligen ville till oss.
Arnesson håller Elitserieklass i backpar 3-4
Hedström håller Allsvensk Klass helt klart.
Falk håller allsvensk klass dock längre ner i rankingen.
Kevin håller bevisligen i Allsvenskan
Adelius, kan jag inte uttala mig, eftersom han inte spelat i Allsvenskan.
Men får vi in 2st offensivabackar med lite erfarenhet så tror jag att det blir bra.
Mer orolig för målvaktssidan, båda väldigt oprövade.
Jag sitter lugnt i båten att par veckor till sen vill jag nog se en näst intill komplett trupp.
Är det nån som har koll på varför Brynäs inte förlängt med Kristofer Berglund? Är han skadad eller nåt? Känns ju annars absolut som en potentiell kanonvärvning och en av Fagervalls gamla Löven-spelare.
Edit: Hörde att Löven fått nobben eftersom "familjen" var sugen på utlandsäventyr.
Edit: Hörde att Löven fått nobben eftersom "familjen" var sugen på utlandsäventyr.
Senast redigerad av Praetori den 2022-08-05 13:09:03, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Tänk vilken backsida som DIF hade kunnat haft om de var kvar i SHL. Cleasson, Erik Gustafsson, Philip Holm, Tom Nilsson, Olle Alsing och kanske Linus Hultström. Till skillnad från forwardssidan så har backsidan fått många bakslag.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Jag såg att de fortfarande har kontakt med Cameron Shilling, hur sannolikt är det tror ni?
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- Jim Morrison
För mig är detta ligans sämsta försvar. Samtidigt har vi ligans bästa fw-sida. Incroyable.Torspo500 skrev: ↑2022-08-05 11:36:06Visst behöver vi spetsa till backsidan, men tycker dock att vi har ett par som håller god allsvensk nivå:Morwiin skrev: ↑2022-08-05 00:09:41 Från en kanon start på sillyn till ett skämt. Vi har ju möjligtvis 2 backar som är "ok" på allsvensk nivå. Skulle ju totalt skitit i både EG och Kepsen och tagit backar som verkligen ville till oss.
Arnesson håller Elitserieklass i backpar 3-4
Hedström håller Allsvensk Klass helt klart.
Falk håller allsvensk klass dock längre ner i rankingen.
Kevin håller bevisligen i Allsvenskan
Adelius, kan jag inte uttala mig, eftersom han inte spelat i Allsvenskan.
Men får vi in 2st offensivabackar med lite erfarenhet så tror jag att det blir bra.
Mer orolig för målvaktssidan, båda väldigt oprövade.
Jag sitter lugnt i båten att par veckor till sen vill jag nog se en näst intill komplett trupp.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Det är väl p.g.a. det är J-vm under försäsongen och det brukar det inte vara.Nattuggla_ skrev: ↑2022-08-04 11:09:49Ja jag vet inte vad vi håller på med helt ärligt.Jim Morrison skrev: ↑2022-08-04 10:49:13Måste vara första gången någonsin det händer under en försäsong? Att man måste låna spelare för att fylla ut? Cirkus.Nattuggla_ skrev: ↑2022-08-04 10:12:25 Vi börjar alltså med att låna in en back vi släppte för några månader sedan, Nils Strandberg Sarèn.
Även om det bara är Augusti ut så känns den här sillyn bara värre och värre.
Lovar att det blir förlängt i början på September för att vi inte hittade några toppbackar.
Skönt att man bara behöver komma Topp-10 för att ha chans till SHL spel.
Sinnes.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz