Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Vi börjar alltså med att låna in en back vi släppte för några månader sedan, Nils Strandberg Sarèn.

Även om det bara är Augusti ut så känns den här sillyn bara värre och värre.
Lovar att det blir förlängt i början på September för att vi inte hittade några toppbackar.
Skönt att man bara behöver komma Topp-10 för att ha chans till SHL spel.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Nattuggla_ skrev: 2022-08-04 10:12:25 Vi börjar alltså med att låna in en back vi släppte för några månader sedan, Nils Strandberg Sarèn.

Lovar att det blir förlängt i början på September för att vi inte hittade några toppbackar.
Måste vara första gången någonsin det händer under en försäsong? Att man måste låna spelare för att fylla ut? Cirkus.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2022-08-04 10:49:13
Nattuggla_ skrev: 2022-08-04 10:12:25 Vi börjar alltså med att låna in en back vi släppte för några månader sedan, Nils Strandberg Sarèn.

Måste vara första gången någonsin det händer under en försäsong? Att man måste låna spelare för att fylla ut? Cirkus.
Ja jag vet inte vad vi håller på med helt ärligt.
Sinnes.
Användarvisningsbild
ken1968

Inlägg av ken1968 »

Ja nu börjar man bli orolig på riktigt över backsidan, synd om vi skulle falla på att vi har en av dom svagaste backsidorna i Allsvenskan, när forwardssidan är den starkaste. Men Nu kommer det att bli chansningar för att få in backar, vilket till 70% kommer att slå fel, samt att det blir spelare ut och in i truppen hela tiden. så KG började starkt,men väntade för länge när andra backar gick till andra lag pga Ryss Cleasson, och EG, nu står vi på perrongen och undrar om det kommer fler tåg.
Difjs

Inlägg av Difjs »

Lyssnar på Hockeytuttos livepodd där Madhawk avslöjar en back vi är på men han trodde inte han skulle hamna hos oss utan i Tjeckien.
https://www.eliteprospects.com/player/52413/janis-jaks
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Difjs skrev: 2022-08-04 11:51:48 Lyssnar på Hockeytuttos livepodd där Madhawk avslöjar en back vi är på men han trodde inte han skulle hamna hos oss utan i Tjeckien.
https://www.eliteprospects.com/player/52413/janis-jaks
Rögle var på honom innan fönstret stängde i Februari, men det sprack i sist sekund.
Donkels-3.0
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-3.0 »

Sandberg-Sarén ja du vi har ju inte topnotch på backsidan just nu i allsvenskan
Donkels-3.0
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-3.0 »

DIF_Soldier skrev: 2022-08-04 01:05:00
Manijock skrev: 2022-08-03 21:59:03
Nattuggla_ skrev: 2022-08-03 21:38:15
Spyr på detta: "-Jag kan redan säga "hej" på ryska! Jag mår bra, allt är bra. Det är fantastiskt att komma och träffa killarna från laget, säger Fredrik Claesson."
Killen är en fullskalig rövhatt.. End of discussion! En efterbliven girigbuk som bör landsförvisas. Om ens asets namn touchar en sportchefs läppar i framtiden har jag satt min fot på våra matcher för sista gången.
Han är antingen totalt obrydd eller dummare än pucken. Jag vet ärligt talat inte vad som är värst
Han kommer ju från bajsets hockeyverksamhet så det förklarar ju en hel del
Manijock

Inlägg av Manijock »

DIF_Soldier skrev: 2022-08-04 01:05:00
Manijock skrev: 2022-08-03 21:59:03
Nattuggla_ skrev: 2022-08-03 21:38:15
Spyr på detta: "-Jag kan redan säga "hej" på ryska! Jag mår bra, allt är bra. Det är fantastiskt att komma och träffa killarna från laget, säger Fredrik Claesson."
Killen är en fullskalig rövhatt.. End of discussion! En efterbliven girigbuk som bör landsförvisas. Om ens asets namn touchar en sportchefs läppar i framtiden har jag satt min fot på våra matcher för sista gången.
Han är antingen totalt obrydd eller dummare än pucken. Jag vet ärligt talat inte vad som är värst
Har ju i intervjusammanhang förr om åren knappast framstått som Ottosson direkt... Snarare motsatsen! Fyller i skrönan om att hockeyspelare är dummare än tåget rätt duktigt.
dr111DIF

Inlägg av dr111DIF »

ken1968 skrev: 2022-08-04 11:20:11

Ja nu börjar man bli orolig på riktigt över backsidan, synd om vi skulle falla på att vi har en av dom svagaste backsidorna i Allsvenskan, när forwardssidan är den starkaste. Men Nu kommer det att bli chansningar för att få in backar, vilket till 70% kommer att slå fel, samt att det blir spelare ut och in i truppen hela tiden. så KG började starkt,men väntade för länge när andra backar gick till andra lag pga Ryss Cleasson, och EG, nu står vi på perrongen och undrar om det kommer fler tåg.
Helt klart tragikomiskt och inte enligt plan. Ställer mig dock bakom att vi inte ska ha vad som helst på toppplatserna. Hade vi stått med full backsida med några av de som värvats av övriga HA senaste månaderna så hade jag varit än mer orolig. Det kommer börja röra på sig och pengar bör vi ha efter alla NHL-kontrakt.

De fem vi redan har är inte katastrof föurtom att de är för få. Tvärtom får man nog se arnesson och k. Karlsson som toppbackar i HA. Hedström och Odelius mer oprövade men också förutsättningar att tillhöra samma kategori. Falk också bra i sin tilltänkta roll, redan spelat upp oss en gång.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Hoppas inte Claesson och Reideborn någonsin sätter på sig DIF-tröjan igen. Och inte Lilja heller för den delen även fast de känns mer osannolikt.

Om man jämför DIF med HV som gick upp direkt så har ju DIF bättre spets men mycket sämre backar och målvakter. Och HV fick verkligen kämpa i finalen för att gå upp så nu känns det som väldigt jobbigt att gå upp om man inte får mycket bättre backar.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
dr111DIF

Inlägg av dr111DIF »

klintan85 skrev: 2022-08-04 17:54:16 Hoppas inte Claesson och Reideborn någonsin sätter på sig DIF-tröjan igen. Och inte Lilja heller för den delen även fast de känns mer osannolikt.

Om man jämför DIF med HV som gick upp direkt så har ju DIF bättre spets men mycket sämre backar och målvakter. Och HV fick verkligen kämpa i finalen för att gå upp så nu känns det som väldigt jobbigt att gå upp om man inte får mycket bättre backar.
Situationen för Adam och Lilja skiljer sig ju mycket jämfört claesson. De har inte tjänat några stora pengar varav rätt mycket redan intjänat kan antas sitta fast i Ryssland. De har därför inte möjlighet att bryta sina kontrakt om inte klubben möter upp (verkar variera hur villiga klubbarna är). På grund av det obefintliga stödet från IIHF och SHF ser jag inte hur de kan agera på annat sätt utan att riskera att inte få spela hockey innan en skuld till rysk klubb är löst. Claesson däremot sitter på ett färskt kontrakt skrivet precis innan kriget och borde ha ekonomi att lösa det om han vill, där är jag mer tveksam.

Fegt av SEF att inte spela högt och säga att man skiter i transferkort och låter spelare med avtal i Ryssland spela oavsett. Visar att man skiter i kriget och sina spelare i stort sett.
vr6power

Inlägg av vr6power »

dr111DIF skrev: 2022-08-04 18:33:12
klintan85 skrev: 2022-08-04 17:54:16 Hoppas inte Claesson och Reideborn någonsin sätter på sig DIF-tröjan igen. Och inte Lilja heller för den delen även fast de känns mer osannolikt.

Situationen för Adam och Lilja skiljer sig ju mycket jämfört claesson. De har inte tjänat några stora pengar varav rätt mycket redan intjänat kan antas sitta fast i Ryssland. De har därför inte möjlighet att bryta sina kontrakt om inte klubben möter upp (verkar variera hur villiga klubbarna är). På grund av det obefintliga stödet från IIHF och SHF ser jag inte hur de kan agera på annat sätt utan att riskera att inte få spela hockey innan en skuld till rysk klubb är löst. Claesson däremot sitter på ett färskt kontrakt skrivet precis innan kriget och borde ha ekonomi att lösa det om han vill, där är jag mer tveksam.

Fegt av SEF att inte spela högt och säga att man skiter i transferkort och låter spelare med avtal i Ryssland spela oavsett. Visar att man skiter i kriget och sina spelare i stort sett.
Claesson har ett kontrakt skrivet under kriget inte före. att han skrivit på före var ju bara svammel, han krita på rätt nyligt under sommaren.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Nattuggla_ skrev: 2022-08-03 09:43:29
diftobbe89 skrev: 2022-08-03 02:01:58
Nattuggla_ skrev: 2022-08-03 00:15:52 Mike Kesselring, nämndes som ett potentiellt nyförvärv för oss ganska tidigt, har repostat Örebro Hockeys senaste Insta-story med "😍😍😍😍".

Han följer oss, Örebro och Skellefteå.
Har ingen aning vad som sker där.
Vad är insta-story? Finns det inte något som heter tiktok också? Vad säger han där? Kan knappt vänta på svar.. För dum och oinsatt...
Är man för oinsatt i sociala medier så kommer man komma sist på bollen i alla värvningar framöver. Just saying.
Skojade lite, men just Insta-story och vem som följer vem hit och dit kanske man bara kan droppa, man blir nog lätt vilseledd om man lägger för mycket vikt vid sånt där.
Spela fult
EspenK

Inlägg av EspenK »

Vi brukar tjata om att vi vill ha in skägg på backsidan. Just nu har väl de flesta på backsidan inte ens fått pubishår.

Blir en nagelbitare i egen zon.
Låst