Och med tanke på att vi troligtvis sparade in en hel del pengar när vi signade Galläja istället för Reideborn.Buford skrev: ↑2022-08-03 13:47:11Låter märkligt med tanke på vad KG hade som förstaval på backsidan, har dessa pengar gått upp i rök?Nattuggla_ skrev: ↑2022-08-03 13:11:11 K-G vill ju typ bara värva färdiga spelare/kända namn, och det är väl inget större fel kortsiktigt, men då ska man ha budgeten för det också. Vilket vi inte verkar ha?
I artikeln i Hockeynews så sa han ju också att det kan vara en utmaning för Djurgården att få fram den budget som krävs för att signa Schilling, vilket jag förstår.
Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg
- Klaudius21
Fattade uttalandet mer som att det skulle vara en utmaning att få fram pengarna till Schilling som han skulle tjänat om vi låg kvar i SHL.Klaudius21 skrev: ↑2022-08-03 13:58:40Och med tanke på att vi troligtvis sparade in en hel del pengar när vi signade Galläja istället för Reideborn.Buford skrev: ↑2022-08-03 13:47:11Låter märkligt med tanke på vad KG hade som förstaval på backsidan, har dessa pengar gått upp i rök?Nattuggla_ skrev: ↑2022-08-03 13:11:11 K-G vill ju typ bara värva färdiga spelare/kända namn, och det är väl inget större fel kortsiktigt, men då ska man ha budgeten för det också. Vilket vi inte verkar ha?
I artikeln i Hockeynews så sa han ju också att det kan vara en utmaning för Djurgården att få fram den budget som krävs för att signa Schilling, vilket jag förstår.
Såg på Djurgårdens instagram att Oskar jellvik är med och tränar.
Är det bara att han inte dragit över pölen ännu han är med och tränar?
Eller är det en utlåning till oss på gång?
Är det bara att han inte dragit över pölen ännu han är med och tränar?
Eller är det en utlåning till oss på gång?
Han ska väl spela collegehockey? Måste vara för att skolorna inte är igång än. Vild chansning
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Nej nej nej. Absolut inte. Jag är doc inte övertygad om att KG är mycket bättre !!!mb81 skrev: ↑2022-08-03 13:14:30Så du menar att Jocke ska hyllas. Trodde jag inte man skulle höra från dig!GULD skrev: ↑2022-08-03 12:16:59 Med ett stort kontaktnät
Kan jag säga att många med insyn värkar oroade över KG
Och när jag hela tiden stöter på det så blir man tveksam
Ang KG
Jag Vet datum när Brodda och Kruger var muntligt klara
Och även när Normans Agent började med förhandlingar
Samtliga låååångt påbörjades innan KG
Så vad har KG egentligen gjort !?
Jag hade nog velat ha Garpenlöv med hans kontakt nät
The DIF ONE
-
Fagervall om de spelare som är aktuella för DIF.
"– De namn som finns runt omkring oss just nu känns ändå ganska stabilt och bra. Det är bra spelare. Vi ska bara landa dem."
Lite annan info i denna artikel också. Bland annat vilka lånespelare vi hade på träningen idag osv.
Sen ska man nog inte dra för stora växlar av det, Jellvik var med men han ska väl spela collegehockey.
Även Lucas Ölvestad var med.
https://hockeynews.se/articles/25281/#difhockey
"– De namn som finns runt omkring oss just nu känns ändå ganska stabilt och bra. Det är bra spelare. Vi ska bara landa dem."
Lite annan info i denna artikel också. Bland annat vilka lånespelare vi hade på träningen idag osv.
Sen ska man nog inte dra för stora växlar av det, Jellvik var med men han ska väl spela collegehockey.
Även Lucas Ölvestad var med.
https://hockeynews.se/articles/25281/#difhockey
Jag måste spy ur mig lite allt möjligt nu, lyssna den som vill.GULD skrev: ↑2022-08-03 15:52:18Nej nej nej. Absolut inte. Jag är doc inte övertygad om att KG är mycket bättre !!!mb81 skrev: ↑2022-08-03 13:14:30Så du menar att Jocke ska hyllas. Trodde jag inte man skulle höra från dig!GULD skrev: ↑2022-08-03 12:16:59 Med ett stort kontaktnät
Kan jag säga att många med insyn värkar oroade över KG
Och när jag hela tiden stöter på det så blir man tveksam
Ang KG
Jag Vet datum när Brodda och Kruger var muntligt klara
Och även när Normans Agent började med förhandlingar
Samtliga låååångt påbörjades innan KG
Så vad har KG egentligen gjort !?
Jag hade nog velat ha Garpenlöv med hans kontakt nät
JE gjorde mycket bra som många härinne glömmer. Fram till att Robban lämnade så var ändå majoriteten för att ha kvar JE vid rodret. Det som blev fel var att han ensam hade den positionen med Ja-sägare runtom sig. Hade JE & KG delat ansvar och JE inte kunnat köra över KG så hade vi nog inte varit här idag. Stora misstagen inför föra säsongen var att vi tog för stora chanser. Framförallt med Barry Smith som jag fortfarande tror hade kunnat falla väl ut om vi inte hade torskat så mycket inledningsvis. Stora problemet med förra årets trupp var inte att de var dåliga spelare på pappret utan att laget inte kom ihop som grupp. De var för många chansningar som tillsammans bara blev pannkaka.
Tanken Garpenlöv, är jag inte särskilt upphetsad över. Känns lite "outdated". Tror mycket på KG:s sätt att skapa ett kollektiv trots att jag är orolig att vi inte landat våra toppbackar. Våra heta nyförvärv är såklart svin-nice, men jag uppskattar Berglund, Liss, Forsberg, Söderlund och Falk. Spelare som ändå pallar göra jobbet och som förmodligen är viktiga för gruppen.
Det jag däremot skulle hålla ögonen öppna för är en sportchef som kan komplettera KG och som ska stå för det KG inte har. KG ska stå för trygghet, klarsynthet, kollektivet och relationsbyggande. Det som den kompletterande sportchefen ska stå för är det nördiga. Alla fancy stats och "den nya generationens sportchef". Tror det hade fallit väl ut.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
-
Är Robin Figren för bra för Hockeyallsvenskan?
Kanske för dyr för oss ändå då vi ska ha in kompletterande forwards nu.
Har ej något kontrakt än iallafall.
Kanske för dyr för oss ändå då vi ska ha in kompletterande forwards nu.
Har ej något kontrakt än iallafall.
Är väl tanken kanske. Vet oerhört lite om honom så här långt.
-
Spyr på detta: "-Jag kan redan säga "hej" på ryska! Jag mår bra, allt är bra. Det är fantastiskt att komma och träffa killarna från laget, säger Fredrik Claesson."Andspe skrev: ↑2022-08-03 21:19:44 Claesson:
"– Jag har spelat i många år, men den senaste tiden har jag inte fått tillräckligt med spelminuter. Och jag vill visa upp mig själv. Jag kom hit för att spela hockey, för att visa mitt bästa spel. Även om det inte var ett lätt beslut ur politisk synvinkel. Men alla mina vänner och min familj stöttade mig. Jag förstår att många blev förvånade när jag skrev på ett kontrakt och kom hit för att spela. Min familj är just nu i Kanada, men jag hoppas att de kommer hit så snart som möjligt, fortsätter Claesson."
Vad hände med "Jag skrev på före kriget".
Killen är en fullskalig rövhatt.. End of discussion! En efterbliven girigbuk som bör landsförvisas. Om ens asets namn touchar en sportchefs läppar i framtiden har jag satt min fot på våra matcher för sista gången.Nattuggla_ skrev: ↑2022-08-03 21:38:15Spyr på detta: "-Jag kan redan säga "hej" på ryska! Jag mår bra, allt är bra. Det är fantastiskt att komma och träffa killarna från laget, säger Fredrik Claesson."Andspe skrev: ↑2022-08-03 21:19:44 Claesson:
"– Jag har spelat i många år, men den senaste tiden har jag inte fått tillräckligt med spelminuter. Och jag vill visa upp mig själv. Jag kom hit för att spela hockey, för att visa mitt bästa spel. Även om det inte var ett lätt beslut ur politisk synvinkel. Men alla mina vänner och min familj stöttade mig. Jag förstår att många blev förvånade när jag skrev på ett kontrakt och kom hit för att spela. Min familj är just nu i Kanada, men jag hoppas att de kommer hit så snart som möjligt, fortsätter Claesson."
Hoppas grabbarna får betalt i rubel.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Han är antingen totalt obrydd eller dummare än pucken. Jag vet ärligt talat inte vad som är värstManijock skrev: ↑2022-08-03 21:59:03Killen är en fullskalig rövhatt.. End of discussion! En efterbliven girigbuk som bör landsförvisas. Om ens asets namn touchar en sportchefs läppar i framtiden har jag satt min fot på våra matcher för sista gången.Nattuggla_ skrev: ↑2022-08-03 21:38:15Spyr på detta: "-Jag kan redan säga "hej" på ryska! Jag mår bra, allt är bra. Det är fantastiskt att komma och träffa killarna från laget, säger Fredrik Claesson."Andspe skrev: ↑2022-08-03 21:19:44 Claesson:
Säg den glädje som varar