Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av diftobbe89 »

Nattuggla_ skrev: 2022-08-03 00:15:52 Mike Kesselring, nämndes som ett potentiellt nyförvärv för oss ganska tidigt, har repostat Örebro Hockeys senaste Insta-story med "😍😍😍😍".

Han följer oss, Örebro och Skellefteå.
Har ingen aning vad som sker där.
Vad är insta-story? Finns det inte något som heter tiktok också? Vad säger han där? Kan knappt vänta på svar.. För dum och oinsatt...
Spela fult
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

diftobbe89 skrev: 2022-08-03 02:01:58
Nattuggla_ skrev: 2022-08-03 00:15:52 Mike Kesselring, nämndes som ett potentiellt nyförvärv för oss ganska tidigt, har repostat Örebro Hockeys senaste Insta-story med "😍😍😍😍".

Vad är insta-story? Finns det inte något som heter tiktok också? Vad säger han där? Kan knappt vänta på svar.. För dum och oinsatt...
Är man för oinsatt i sociala medier så kommer man komma sist på bollen i alla värvningar framöver. Just saying.
Bogart

Inlägg av Bogart »

Det är ju en bild på Filip Berglunds tröjnummer och Berglund är hans gamla lagkamrat i Bakersfield. Inte så mycket att läsa in där. Tror inte Kesselring är aktuell då han har två år kvar på kontraktet och spelade 55 matcher i AHL förra säsongen. Tvivlar på att NHL-klubbar är supersugna på att låna ut spelare till HockeyAllsvenskan när spelarna i fråga får mycket speltid i AHL.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Verkar som att KG har insett att vår trupp är väldigt tunn samt att vi inte kommer ha ett fullt lag ens under försäsongen. Lösningen blir att ta in spelare på tryout för ”framtiden”. Låter rätt luddigt och känns väl snarare som att den oundvikliga lånecirkusen startar redan nu. Helst av allt hade man ju spelat ihop en färdig trupp.

https://hockeynews.se/articles/25277/
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Difjs

Inlägg av Difjs »

Jim Morrison skrev: 2022-08-03 10:41:51 Verkar som att KG har insett att vår trupp är väldigt tunn samt att vi inte kommer ha ett fullt lag ens under försäsongen. Lösningen blir att ta in spelare på tryout för ”framtiden”. Låter rätt luddigt och känns väl snarare som att den oundvikliga lånecirkusen startar redan nu. Helst av allt hade man ju spelat ihop en färdig trupp.

Blir inte förvånad om vi står utan 2 backar när det är en vecka kvar till premiär…
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2022-08-03 10:41:51 Verkar som att KG har insett att vår trupp är väldigt tunn samt att vi inte kommer ha ett fullt lag ens under försäsongen. Lösningen blir att ta in spelare på tryout för ”framtiden”. Låter rätt luddigt och känns väl snarare som att den oundvikliga lånecirkusen startar redan nu. Helst av allt hade man ju spelat ihop en färdig trupp.

Är K-G ens kapabel till den här uppgiften? Börjar starkt tvivla.
Mycket snack inför säsongen sen går man i en helt annan riktning.
Den meriterade och erfarna målvakten var första idé att skrotas.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

K-G kan inte trolla. "Bra" spelare vill sällan spela i Hockeyallsvenskan. Vi ska vara glada att vi fått in så många bra forwards som egentligen kunde gått till en SHL klubb.
Avskaffa tre mot tre.

Inlägg av #10 »

Det viktiga är väl att vi har rätt spelare efter jul och framåt, ingen idé att panikvärva
GULD

Inlägg av GULD »

Med ett stort kontaktnät
Kan jag säga att många med insyn värkar oroade över KG
Och när jag hela tiden stöter på det så blir man tveksam
Ang KG

Jag Vet datum när Brodda och Kruger var muntligt klara
Och även när Normans Agent började med förhandlingar
Samtliga låååångt påbörjades innan KG

Så vad har KG egentligen gjort !?
The DIF ONE
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

GULD skrev: 2022-08-03 12:16:59 Så vad har KG egentligen gjort !?
- Nytt kontrakt med Rensfeldt. Skaplig 2:a/3:e-center i vilket SHL-lag som helst.
- Nytt kontrakt med Söderlund som också borde kunnat stanna i SHL om han så velat.
- Tagit in en mycket intressant back i Kevin Karlsson
- Tagit in en mycket inressant målvakt i Galadja
- Tagit in Olle Liss som är beprövad i Allsvenskan med ett poängsnitt på 0,73 över senaste 5 åren

Under slutet på förra säsongen var han ju också ansvarig för att värva:
Schilling
Söderlund
Gélinas
Salák
Poirier
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Mattias_87 skrev: 2022-08-03 11:53:32 K-G kan inte trolla. "Bra" spelare vill sällan spela i Hockeyallsvenskan. Vi ska vara glada att vi fått in så många bra forwards som egentligen kunde gått till en SHL klubb.
Äh. Finns massa jättebra backar i andra HA-klubbar redan. Som föreningen med överlägset störst budget är det där bara snack. Gäller att jobba rätt.

Vi ska ha ett fullständigt lag inför säsongsstart, inte efter jul och framåt. Det finns tid kvar såklart men allt annat är gravt underkänt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

K-G vill ju typ bara värva färdiga spelare/kända namn, och det är väl inget större fel kortsiktigt, men då ska man ha budgeten för det också. Vilket vi inte verkar ha?

I artikeln i Hockeynews så sa han ju också att det kan vara en utmaning för Djurgården att få fram den budget som krävs för att signa Schilling, vilket jag förstår.
mb81

Inlägg av mb81 »

GULD skrev: 2022-08-03 12:16:59 Med ett stort kontaktnät
Kan jag säga att många med insyn värkar oroade över KG
Och när jag hela tiden stöter på det så blir man tveksam
Ang KG

Jag Vet datum när Brodda och Kruger var muntligt klara
Och även när Normans Agent började med förhandlingar
Samtliga låååångt påbörjades innan KG

Så vad har KG egentligen gjort !?
Så du menar att Jocke ska hyllas. Trodde jag inte man skulle höra från dig!
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Nattuggla_ skrev: 2022-08-03 13:11:11 K-G vill ju typ bara värva färdiga spelare/kända namn, och det är väl inget större fel kortsiktigt, men då ska man ha budgeten för det också. Vilket vi inte verkar ha?

I artikeln i Hockeynews så sa han ju också att det kan vara en utmaning för Djurgården att få fram den budget som krävs för att signa Schilling, vilket jag förstår.
Låter märkligt med tanke på vad KG hade som förstaval på backsidan, har dessa pengar gått upp i rök?
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Buford skrev: 2022-08-03 13:47:11
Nattuggla_ skrev: 2022-08-03 13:11:11 K-G vill ju typ bara värva färdiga spelare/kända namn, och det är väl inget större fel kortsiktigt, men då ska man ha budgeten för det också. Vilket vi inte verkar ha?

Låter märkligt med tanke på vad KG hade som förstaval på backsidan, har dessa pengar gått upp i rök?
Såhär sa K-G till Hockeynews:
"-Han trivdes bra här och kände sig besviken att det blev som det blev. Sedan är ekonomin också viktig för honom. Det skulle vara en utmaning för oss att hitta de pengarna som han skulle ha tjänat i SHL."
https://hockeynews.se/articles/25264/

Inser att jag kanske tolkade det lite fel nu när jag läste igen. Känslan är ändå att Schilling vill tjäna så mycket som möjligt och att det kan vara svårt för oss att få till?
Senast redigerad av Nattuggla_ den 2022-08-03 14:00:00, redigerad totalt 1 gånger.
Låst