Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Difjs

Inlägg av Difjs »

Dominik Furch verkar bli kvar i Sverige.
Hade ju inte varit kattpiss om vi inte får in Adam.
Lär vara dyr dock
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Praetori »

jsson skrev: 2022-06-15 19:08:33
Praetori skrev: 2022-06-15 15:55:28 IIHFs jurister verkar ha givit besked angående KHL och man anser att man INTE kan hjälpa spelare att bryta kontrakt med lag i KHL.
De kan hjälpa till med transferkort osv om ryssarna strular men spelare som är bundna i befintliga kontrakt kan alltså inte förvänta sig någon utväg via IIHF.
Fan vad bra... Inte.

Man bannlyser alltså Ryska landslaget från att medverka i IIHF-turneringar, men man tänker inte hjälpa icke-ryska spelare bort från klubbar i samma land?
Det finns säkert en hel del krafter både inom IIHF men även extern som inte vill bråka mer med ryssarna än vad som är nödvändigt. Landslag är en sak men då är det inte "pengar" inblandat i samma utsträckning. Det finns gott om agenturer med spelare på alla sidor av pölen som nog hemskt gärna inte vill stöta sig med ryssarna (speciellt inte eftersom man kan hamna på någon av deras stygga listor och därmed bli utslängd). Dels eftersom det på direkten skulle kunna innebära finansiella förluster men även för att det är en lukrativ marknad att signa spelare från i framtiden.
Money talks...
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Okej, enligt dessa nya uppgifter verkar det snarare som att Örebro är den mest amatörmässigt skötta klubben i landet.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... om-nilsson

Tom Nilsson ska inte ha genomfört några fysiska tester under sitt besök i Örebro, utan enbart svarat på ett antal frågor.
:lol: :lol: :lol:
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jim Morrison skrev: 2022-06-16 16:17:33 Okej, enligt dessa nya uppgifter verkar det snarare som att Örebro är den mest amatörmässigt skötta klubben i landet.

Tom Nilsson ska inte ha genomfört några fysiska tester under sitt besök i Örebro, utan enbart svarat på ett antal frågor.
Bild

Tjolahopp
tjolahej
tjolahoppsan-sa

Känner ni? Det är den ljuva smaken av skadeglädje. :lol: Mmmmm
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Tom blev erbjuden en, med HA-mått, enorm lön för att följa med oss ner. Om han är frisk och allt där till lär det väl vara samma förutsättningar framöver.

Jag hoppas verkligen inte KG tar honom.
Expert.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Jag välkomnar verkligen Tom Nilsson om man kan lösa det och om man har råd. Han skulle ju bli den överlägset bästa backen i så fall. Man kanske kan få han billigare i alla fall under ett år om det inte löser sig på något annat sätt för honom.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Ohddan

Inlägg av Ohddan »

Jag gillar Tom, men det är väl bara att glömma och gå vidare i livet. Det kommer nya favoriter, det gör det alltid.
dr111DIF

Inlägg av dr111DIF »

Jim Morrison skrev: 2022-06-16 16:17:33 Okej, enligt dessa nya uppgifter verkar det snarare som att Örebro är den mest amatörmässigt skötta klubben i landet.

En rejäl fuling där man försöker dumpa kontraktet baserat på 4-7år gamla skador. Sicken pissförening Örebro verkar vara då. Fuskar sportsligt ostraffat med permitteringar och sedan en sån här grej. Örebro är kanske något för Videll att prova om han tyckte han blev så illa behandlad i DIF. Hoppas de får betala allt till Tom så kan han spela här för HA-lön.
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Tom är välkommen tillbaka på samma lön som Falk har.

Tough luck grabben. Det fanns en förening som förlängde med dig trots skadebekymmer. Klubben i ditt hjärta.
Den föreningen valde du sedan att kissa i munnen.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

jsson skrev: 2022-06-16 18:25:49 Tom är välkommen tillbaka på samma lön som Falk har.

Tough luck grabben. Det fanns en förening som förlängde med dig trots skadebekymmer. Klubben i ditt hjärta.
Den föreningen valde du sedan att kissa i munnen.
Lite därför han inte är välkommen tillbaka, anser jag.

Jag störde mig absolut mest på att han förlängde kontraktet bara någon månad tidigare sen passade det inte helt plötsligt. Märkligt.. Han får fortsätta sin karriär någon annanstans. En icke-fråga egentligen.
Spela fult
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Ohddan skrev: 2022-06-16 17:47:16 Jag gillar Tom, men det är väl bara att glömma och gå vidare i livet. Det kommer nya favoriter, det gör det alltid.
Jag hoppas ju fortfarande på Andreas Englund som vår nya sheriff i försvaret, samt två offensivt lagda backar. Det skulle i min mening ge en bra mix på backsidan.

Kevin Karlsson kanske är okänd för många och man glömmer lätt bort att vi gjort en riktigt bra värvning där, kan säkert göra 30+ poäng.
Spela fult
Djurgårdseken

Inlägg av Djurgårdseken »

Tom ska inte få möjligheten att välja bort oss för att sedan få komma tillbaka. Även om det är med mössan i ena handen och koppen i andra.
Men visst, Jag fyller den halvfull med två kronor. För hans tidigare insatser även om det var ettag sen han var bra. Men kontrakt blir det INTE. NEJ
Fredrik Claessons Järnkamimer
Praetori

Inlägg av Praetori »

Djurgårdseken skrev: 2022-06-16 19:14:15 Tom ska inte få möjligheten att välja bort oss för att sedan få komma tillbaka. Även om det är med mössan i ena handen och koppen i andra.
Men visst, Jag fyller den halvfull med två kronor. För hans tidigare insatser även om det var ettag sen han var bra. Men kontrakt blir det INTE. NEJ
Folk verkar glömma att Toms kontrakt revs i samband med att vi degraderades. Vad som sagts därefter har vi ingen aning.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Han är ju en klassback. Dominant i egen zon! Det ska man ju ha med sig. Men känns ryggradslöst att stå där som en jävla dörrmatta. Nej Tom, du ville testa något nytt hellre än att hjälpa "klubben i ditt hjärta". Då är det bara att stå för det.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Äh, om vi ska prata amatörmässigt skött förening kan vi ju lyfta DIF:s två senaste säsonger

Tom har gjort stor nytta hos oss, den tid han inte varit skadad dvs.
Tycker inte DIF har råd att vara långsinta i detta läge, då kan vi bli cementerade i HA, vilket många verkar vara helt fine med, då det anses vara ”en roligare liga” (personligen tittar jag hellre Skilda Världar på gammal skakig VHS än möten med lag som Tingsryd, Kristianstad, Östersund, Almtuna, Västervik, Vita Hästen, fy faan
)
Vill och kan Tom spela för rimlig ersättning, då är han välkommen tillbaka
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Låst