Helt klart oroväckande, det ända bra är att Mora och Skellefteå är långt bak....blårandigt skrev:Formtabell, 5 senaste matcherna:
1. Luleå, 12p, 18–7 (+11)
2. Modo, 12p, 21–19 (+2)
3. Brynäs, 10p, 18–13 (+5)
4. HV71, 10p, 11–9 (+2)
5. Färjestad, 9p, 14–12 (+2)
6. Linköping, 7p, 13–16 (-3)
7. Frölunda, 6p, 17–12 (+5)
8. Södertälje, 6p, 14–14 (+-0)
9. Timrå, 6p, 13–15 (-2)
10. Mora, 6p, 11–13 (-2)
11. Skellefteå, 6p, 13–18 (-5)
12. Djurgården, 3p, 12–18 (-6)
Bör vi oroa oss?
Djurgården
1. Luleå 12p
2. Modo 12p
3. Hv71 11p
4. Brynäs 10p
5. Mora 9p
6. Timrå 9p
7. Frölunda 8p
8. Södertälje 7p
9. Linköping 7p
10. Djurgårdens IF 7p
11. Färjestad 7p
12. Skellefteå 7p
6 senaste, om vi tar en seger till så är vi i mitten ungefär. Det svänger snabbt i hockey ...
2. Modo 12p
3. Hv71 11p
4. Brynäs 10p
5. Mora 9p
6. Timrå 9p
7. Frölunda 8p
8. Södertälje 7p
9. Linköping 7p
10. Djurgårdens IF 7p
11. Färjestad 7p
12. Skellefteå 7p
6 senaste, om vi tar en seger till så är vi i mitten ungefär. Det svänger snabbt i hockey ...
Senast redigerad av Crashmash den 2008-01-23 16:08:18, redigerad totalt 1 gånger.
-
Re: Bör vi oroa oss?
4 raka np guys det e Djurgår'n vi pratar om....har ju vunnit 2 nu slutspel inge snack om den saken...guld läge i årÖrebroarn skrev:Fyra raka torskar nu och endast 1 poäng från åttonde platsen och inte många ner till kvalplats. Känns som om grabbarna sover just nu. Bänka dom spelarna som inte vill ge ett ben för en seger. Ska det bli slutspel iår eller inte?
allt för Djurgår'n
Hell@Djurgår'n skrev:4 raka np guys det e Djurgår'n vi pratar om....har ju vunnit 2 nu slutspel inge snack om den saken...guld läge i årÖrebroarn skrev:Fyra raka torskar nu och endast 1 poäng från åttonde platsen och inte många ner till kvalplats. Känns som om grabbarna sover just nu. Bänka dom spelarna som inte vill ge ett ben för en seger. Ska det bli slutspel iår eller inte?
Jaja.............
Djurgården
Degen, vad ville du ha sagt med det inlägget?degen skrev:Hell@Djurgår'n skrev:4 raka np guys det e Djurgår'n vi pratar om....har ju vunnit 2 nu slutspel inge snack om den saken...guld läge i årÖrebroarn skrev:Fyra raka torskar nu och endast 1 poäng från åttonde platsen och inte många ner till kvalplats. Känns som om grabbarna sover just nu. Bänka dom spelarna som inte vill ge ett ben för en seger. Ska det bli slutspel iår eller inte?
Jaja.............
Okej, det var dåligt formulerat. Hell@Djurgår´n var lite väl optimisstisk(stavning?) och jag tvivlar tyvärr på hans tro på DIF. Jag hoppas såklart det men det lutar åt det hållet att det kanske inte blir så.jjonas skrev:Degen, vad ville du ha sagt med det inlägget?degen skrev:Hell@Djurgår'n skrev:4 raka np guys det e Djurgår'n vi pratar om....har ju vunnit 2 nu slutspel inge snack om den saken...guld läge i årÖrebroarn skrev:Fyra raka torskar nu och endast 1 poäng från åttonde platsen och inte många ner till kvalplats. Känns som om grabbarna sover just nu. Bänka dom spelarna som inte vill ge ett ben för en seger. Ska det bli slutspel iår eller inte?
Jaja.............
Djurgården
degen skrev:Okej, det var dåligt formulerat. Hell@Djurgår´n var lite väl optimisstisk(stavning?) och jag tvivlar tyvärr på hans tro på DIF. Jag hoppas såklart det men det lutar åt det hållet att det kanske inte blir så.jjonas skrev:Degen, vad ville du ha sagt med det inlägget?degen skrev:Hell@Djurgår'n skrev:4 raka np guys det e Djurgår'n vi pratar om....har ju vunnit 2 nu slutspel inge snack om den saken...guld läge i årÖrebroarn skrev:Fyra raka torskar nu och endast 1 poäng från åttonde platsen och inte många ner till kvalplats. Känns som om grabbarna sover just nu. Bänka dom spelarna som inte vill ge ett ben för en seger. Ska det bli slutspel iår eller inte?
Jaja.............
Okej, då förstår jag. För övrigt tror jag att vi har större chans på Semi-final om vi får möta HV i kvarten än om vi får möta t.ex Timrå.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Yeah...jjonas skrev: Okej, då förstår jag. För övrigt tror jag att vi har större chans på Semi-final om vi får möta HV i kvarten än om vi får möta t.ex Timrå.
Challe kan Djurgården utan och innan känns det som. Men HV är trots allt ändå starkaste laget överlag.DIF_Soldier i Timrå IK - Djurgårdens IF, 12/1 2008 skrev:
Råder nog ingen tvekan om vilket lag Timrå väljer i slutspelet om vi är ett av altenativen.
Känns faktist som att vi har större chans mot HV i en kvartsfinal än mot Timrå i nuläget.
Säg den glädje som varar
- Blåränderna går aldrig ur
+1Diffe89 skrev:Jag kanske är ensam om det, men jag skiter fullständigt i vilka vi möter i ett slutspel, bara vi tar oss dit.
Timrå och HV känns som likvärdiga motståndare i ett slutspel dessutom. Jag minns gärna lockoutkvarten.
Vi kan fan vinna mot ivlket lag som helst, bara vi är DÄR och stöttar dom.
En råtta svart och gul fy fan va han e ful
Hehe, inte visste jag att du hade skrivit samma sakDIF_Soldier skrev:Yeah...jjonas skrev: Okej, då förstår jag. För övrigt tror jag att vi har större chans på Semi-final om vi får möta HV i kvarten än om vi får möta t.ex Timrå.
Challe kan Djurgården utan och innan känns det som. Men HV är trots allt ändå starkaste laget överlag.DIF_Soldier i Timrå IK - Djurgårdens IF, 12/1 2008 skrev:
Råder nog ingen tvekan om vilket lag Timrå väljer i slutspelet om vi är ett av altenativen.
Känns faktist som att vi har större chans mot HV i en kvartsfinal än mot Timrå i nuläget.

Får vi HV och Timrå i kvarten är det ridå hem. Ser ingen möjlighet att ens vi kan göra matchserien spännande mot dessa två lag. Möjligtvis kan vi ta en match hemma på Hovet.
Färjestad, LHC, Modo tror jag inte är så förtjusta i att möta oss och där har vi rent realistiskt sätt en chans att hota.
Vi har slagit alla dessa lag komfortabelt men i ett slutspel kommer dessa lag höja sig. Det vore en bedrift om vi kan göra serien spännande ändå in till målsnöret.
Innan vi spekulerar i kommande motståndare gäller det att i första hand säkra slutspelsplatsen.
Färjestad, LHC, Modo tror jag inte är så förtjusta i att möta oss och där har vi rent realistiskt sätt en chans att hota.
Vi har slagit alla dessa lag komfortabelt men i ett slutspel kommer dessa lag höja sig. Det vore en bedrift om vi kan göra serien spännande ändå in till målsnöret.
Innan vi spekulerar i kommande motståndare gäller det att i första hand säkra slutspelsplatsen.
- Lee Harvey Oswald
Om DIF går till slutspel är det endast ett lag vi måste undvika i en kvartsfinal, HV71.
Finns inte en sportmössa i bäst av 7
Resten av lagen är ganska jämnbra, tror DIF till&med skulle kunna ta TIK.
Timrås segrar mot DIF hittills har varit lite stolpe-in betonade
MoDo kan inte vinna i Stockholm
Både FBK & LHC har visserligen bredare trupp, men DIF har visat att man kan slå dom både hemma & borta
Sedan är det jämt skägg mellan DIF, frölunda & eventuellt Brynäs
Mot en ljus vår...?
Finns inte en sportmössa i bäst av 7
Resten av lagen är ganska jämnbra, tror DIF till&med skulle kunna ta TIK.
Timrås segrar mot DIF hittills har varit lite stolpe-in betonade
MoDo kan inte vinna i Stockholm
Både FBK & LHC har visserligen bredare trupp, men DIF har visat att man kan slå dom både hemma & borta
Sedan är det jämt skägg mellan DIF, frölunda & eventuellt Brynäs
Mot en ljus vår...?