Bör vi oroa oss?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Örebroarn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Bör vi oroa oss?

Inlägg av Örebroarn »

Fyra raka torskar nu och endast 1 poäng från åttonde platsen och inte många ner till kvalplats. Känns som om grabbarna sover just nu. Bänka dom spelarna som inte vill ge ett ben för en seger. Ska det bli slutspel iår eller inte?
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Vad tror du själv?
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

klart vi ska oroa oss. jag tror vi har tillräcklig marginal för att undvika kvalserien, men ska vi nå slutspel krävs en omedelbar uppryckning.

alla lag hamnar i svackor, det gäller bara att ta sig ur dom så fort som möjligt.

alla måste upp på tå igen. bättre försvarsspel och Ottosson-kedjan måste börja producera igen. Sen är det dags för Ölvestad att visa att han ska leda det här laget som kapten.

Thomas Johansson och Bäcker bör kanske petas.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Detta är ingen svacka, det är ett ändlöst djupt jävla svart hål :cry:

I slutet av Dec var vi 3p från en 2:a plats.
Nu står FBK,SSK & LHC för motståndet i matcherna som följer.
I det stimm som DIF är inne i nu så är 3 förluster till ingen omöjlighet, då kan vi börja planera för Ed Belfour & äckliga MIF.
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

Lee Harvey Oswald skrev:Detta är ingen svacka, det är ett ändlöst djupt jävla svart hål :cry:

I slutet av Dec var vi 3p från en 2:a plats.
Nu står FBK,SSK & LHC för motståndet i matcherna som följer.
I det stimm som DIF är inne i nu så är 3 förluster till ingen omöjlighet, då kan vi börja planera för Ed Belfour & äckliga MIF.

Men sluta nu !!!! vi går till slutspel.
Djuuuuuuuuuuuuu
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Scotty Bowman sa att bra lag har över 100 när man adderar ihop PK och PP %, och bra lag förlorar aldrig fler än tre matcher i rad.

Jag tror det blir tajt. Väldigt tajt, speciellt med tanke på att DIF (de senaste åren) brukar ha otroligt svårt att ta inbördes poäng mot de lag de ligger i sträckstrid mot.
Användarvisningsbild
Andy
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Det är i stunder som dessa det fanatíska läktarstödet behövs.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
djurgårdarn3

synd!

Inlägg av djurgårdarn3 »

tycker att det är synd att djurgården är den klubb som har mest medgångsupportrar! så fort man råkar förlora några matcher så slutar folk gå på matcher, dom börjar spekulera om att sparka tränare och spelare och inte minst dom börjar prata kval och allsvenskan.

det är ju tragiskt att se i detta forumet hur många som är medgångssuportrar och jag kan nästan säga säkert att djurgården är den klubb i hela sverige som har flest utav dom sett procentiellt.
åhh vad det är skönt att se Djurgårn göra mål!
Användarvisningsbild
easer90

Re: synd!

Inlägg av easer90 »

djurgårdarn3 skrev:tycker att det är synd att djurgården är den klubb som har mest medgångsupportrar! så fort man råkar förlora några matcher så slutar folk gå på matcher, dom börjar spekulera om att sparka tränare och spelare och inte minst dom börjar prata kval och allsvenskan.

det är ju tragiskt att se i detta forumet hur många som är medgångssuportrar och jag kan nästan säga säkert att djurgården är den klubb i hela sverige som har flest utav dom sett procentiellt.
Jag lutar inte gå på matcher för dom förlorar och det som gör mig upprörd är att andra gör det..

Men nu börjar det bli lite allvar... dom senaste 4!!! matcherna har dom inte sett sugna ut alls. mor frölunda va ju sorgligt. när vi va i PP och pucken va på väg emot som så började dom backa undan. Dom verkar ju inte ha viljan att spela. och att förlora 2-3 matcher i rad är okej. det är en normal svack men då förväntas det att det kommer en uppryckning. men då kör dom en 5-2 torsk mot bottenlaget Mora. Men allt snack om kvalserie det är bara dumt. vi kanske missar slutspel men vi kommer hålla oss kvar i Elitserien :)

Tack och hej xD
Användarvisningsbild
roj

Inlägg av roj »

Tror vi kommer ligga i ingemansland iår igen. Alla nedre lag tar igen på oss.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: synd!

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

djurgårdarn3 skrev:tycker att det är synd att djurgården är den klubb som har mest medgångsupportrar! så fort man råkar förlora några matcher så slutar folk gå på matcher, dom börjar spekulera om att sparka tränare och spelare och inte minst dom börjar prata kval och allsvenskan.

Jag slutar inte gå på matcherna & är inte mindre Djurgårdare bara för att jag inte tycker om att bli "våldtagen" gång på gång, eller för att ångesten över sträckstriden gör en illamående vissa dagar

Andra är som du, gillar att få stryk helt enkelt & är relativt nöjda ändå.
Inget fel med heller....
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Så länge vi inte kan värva en spelande back så kommer jag alltid att vara orolig.

Tänk om vi hade en viss Björn i PP idag...

För att spekulera lite, var tror ni vi hade legat idag med Johan Åkerman och Ossi som 1:a backpar?
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

odburt skrev:Så länge vi inte kan värva en spelande back så kommer jag alltid att vara orolig.

För att spekulera lite, var tror ni vi hade legat idag med Johan Åkerman och Ossi som 1:a backpar?
En stabil 4:e, 5:e plats med ungefär en likvärdig trupp som Timrå. Sportkommitén ville dock ha Edvin. Istället för en billigare, spelförande back fick vi en spelare som i dagsläget inte är bra på någonting.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

odburt skrev:Så länge vi inte kan värva en spelande back så kommer jag alltid att vara orolig.

Samma plats. Att byta ut en spelare i en hel formation förändrar inte avseevärt mycket, speciellt med tanke på att backparet med Ossi oftast spelar bakom Linkans kedja, som har varit bedrövlig i egen zon. Att sätta Åkerman i den femman skulle inte direkt påverka försvarsspelet positivt.
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Rocker skrev:

Samma plats. Att byta ut en spelare i en hel formation förändrar inte avseevärt mycket, speciellt med tanke på att backparet med Ossi oftast spelar bakom Linkans kedja, som har varit bedrövlig i egen zon. Att sätta Åkerman i den femman skulle inte direkt påverka försvarsspelet positivt.
Näe, men PP skulle ha 1000% bättre förutsättningar att fungera.
Skriv svar