Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Manijock skrev: 2022-05-13 09:08:54
DRC skrev: 2022-05-13 05:21:56
Manijock skrev: 2022-05-12 09:12:57
vr6power skrev: 2022-05-12 08:52:26
Mvildma skrev: 2022-05-12 08:46:08 KG permanent SC i 2 år till. Stort!
Synd bara att Kraft lyckas rida på KG vågen och ta till sig äran för nånting som han och jocke satte igång från första början.
Dra inte in Kraft i den ekvationen. Jocke med styrelse tillät den där lekstugan. Kraft har känts bakbunden och satt utanför.

JE kunde på något sätt heller inte hjälpa att han var värdelös. Att be vaktmästaren på sjukhuset att genomföra hjärnkirurgi. Det är ju inte vaktmästaren fel...... Men ack vilken misslyckad SC, usch!
Det stämmer inte.
Intressant.... Skulle vara relevant att kläcka lite fakta nu då om du är så insatt?

Vi som är oförmögna att dra slutsatser är idel öra. Kom med exempel och fakta istället för "jag vet hur det gått till egentligen", så kan du säkert vända på skördetröskorna.
Problemet med anonyma forum är att användare kan profilera sig som "insiders" utan att behöva backa upp sina uttalanden. "Jag kan säga A men inte B för min källa är skitviktig ojoj hockeyns Watergate!" Detta kan du ta med en spade salt. Särskilt då det är samma nisse som tror sig kunna P Berglunds fullständiga sexualhistorik för att han minsann "golfat med honom, bra kille" :lol:

Bara ignorera sånt trams tills de faktiskt kan påvisa källa. Tills dess kan vi alla vara svåger till KG.

Har jag sagt att jag vet vem som mördade Palme förresten? Har också trovärdig källa vad gäller Jack the Rippers identitet. Kan tyvärr inte säga vem men det är lugnt, jag har golfat med källan.
Säg den glädje som varar
vr6power

Inlägg av vr6power »

DIF_Soldier skrev: 2022-05-13 12:43:22
vr6power skrev: 2022-05-12 08:52:26

Synd bara att Kraft lyckas rida på KG vågen och ta till sig äran för nånting som han och jocke satte igång från första början.
Dra inte in Kraft i den ekvationen. Jocke med styrelse tillät den där lekstugan. Kraft har känts bakbunden och satt utanför.

JE kunde på något sätt heller inte hjälpa att han var värdelös. Att be vaktmästaren på sjukhuset att genomföra hjärnkirurgi. Det är ju inte vaktmästaren fel...... Men ack vilken misslyckad SC, usch!
Det stämmer inte.
Intressant.... Skulle vara relevant att kläcka lite fakta nu då om du är så insatt?

Vi som är oförmögna att dra slutsatser är idel öra. Kom med exempel och fakta istället för "jag vet hur det gått till egentligen", så kan du säkert vända på skördetröskorna.
Problemet med anonyma forum är att användare kan profilera sig som "insiders" utan att behöva backa upp sina uttalanden. "Jag kan säga A men inte B för min källa är skitviktig ojoj hockeyns Watergate!"

Bara ignorera sånt trams tills de faktiskt kan påvisa källa. Tills dess kan vi alla vara svåger till KG.

Har jag sagt att jag vet vem som mördade Palme förresten? Har också trovärdig källa vad gäller Jack the Rippers identitet.
vet inte vem du viktig Petter vet allt syftar på men ibland ska man nog ignorera dig oxå. Men eftersom alla kommentarer inte är med så var de från början min åsikt inget som behöver backas upp utan jag baserade de på vad kraft själv sa då jocke ännu var sc och nu säger han samma om KG (inget ont om KG ska tilläggas). så anser fortfarande att Kraft var lika involverad i allt som pågick under jockes tid likaväl som hela styrelsen.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

vr6power skrev: 2022-05-13 12:56:33

Det stämmer inte.

Problemet med anonyma forum är att användare kan profilera sig som "insiders" utan att behöva backa upp sina uttalanden. "Jag kan säga A men inte B för min källa är skitviktig ojoj hockeyns Watergate!"

Har jag sagt att jag vet vem som mördade Palme förresten? Har också trovärdig källa vad gäller Jack the Rippers identitet.
vet inte vem du viktig Petter vet allt syftar på men ibland ska man nog ignorera dig oxå. Men eftersom alla kommentarer inte är med så var de från början min åsikt inget som behöver backas upp utan jag baserade de på vad kraft själv sa då jocke ännu var sc och nu säger han samma om KG (inget ont om KG ska tilläggas). så anser fortfarande att Kraft var lika involverad i allt som pågick under jockes tid likaväl som hela styrelsen.
Syftar inte på dig :)
Säg den glädje som varar
vr6power

Inlägg av vr6power »

DIF_Soldier skrev: 2022-05-13 13:35:15
vr6power skrev: 2022-05-13 12:56:33

Det stämmer inte.

Syftar inte på dig :)
Haha okej nå lugnt, men vi kan iaf vara överens om att oavsett pga vad eller vem det gick åt skogen så ska vi inte vara i allsvenskan.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Veckans rapport gav ju ingenting. Verkar heldött.
Suck!
Blir ”ont i magen för backsidan” silly season all over again.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

EspenK skrev: 2022-05-13 16:01:21 Veckans rapport gav ju ingenting. Verkar heldött.
Suck!
Blir ”ont i magen för backsidan” silly season all over again.
Vi får vänta tills lagen i SHL/NL/AHL har fyllt upp sina lag för våra backar. Just nu spelas Stanley Cup och efter det lär saker bli tydligare.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Det som känns mest oroväckande är ju att de inte har gått ut med att Reideborn är klar än. Khl är ju slut och de har ju stått länge att han bara är detaljerna från DIF.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
vr6power

Inlägg av vr6power »

klintan85 skrev: 2022-05-13 20:24:54 Det som känns mest oroväckande är ju att de inte har gått ut med att Reideborn är klar än. Khl är ju slut och de har ju stått länge att han bara är detaljerna från DIF.
Han har väll gällande kontrakt i khl, och var ju bara intresserad om backbesättningen kändes rätt.
Morwiin

Inlägg av Morwiin »

Skulle ju inte ens kunna få in Mark in the m f park med våran nuvarande backbesättning :/ ser otroligt mörkt ut på defensiven.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

DIF kommer nog aldrig hamna i samma dåliga sitts nu när Jocke är borta och K-G är vid rodret. Bara man har en backsida som håller på HA nivå så har man kvalitén framåt. Annars får man fylla på efter säsongens gång.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Morwiin skrev: 2022-05-13 22:45:57 Skulle ju inte ens kunna få in Mark in the m f park med våran nuvarande backbesättning :/ ser otroligt mörkt ut på defensiven.
Skulle ju se ännu mörkare ut med Mark 😜🤣
dr111DIF

Inlägg av dr111DIF »

Man får inte glömma att vi är i allsvenskan, grunden på backsidan är bra nu om vi toppar med ett par backar som är spets på denna nivå.

Gällande Reideborn hoppas jag fortfarande, har ju "kritat på" enligt högsanders källa. Kan förstås vara fel, men problemet kan väl vara att vi bryter mot allsköns regler om han presenteras innan hans kontrakt med CSKA har brutits officiellt?
kaminor

Inlägg av kaminor »

EG, Holm, Claesson och Englund har alla nämnts.

Men har nån nämnt Robin Press? Rightback (vi har inga) med stor offensiv uppsida. Utgående kontrakt i KHL och verkar vara en mycket bättre spelare än sist han spelade i Sverige.
Donkels-3.0
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-3.0 »

dr111DIF skrev: 2022-05-14 10:13:37 Man får inte glömma att vi är i allsvenskan, grunden på backsidan är bra nu om vi toppar med ett par backar som är spets på denna nivå.

Gällande Reideborn hoppas jag fortfarande, har ju "kritat på" enligt högsanders källa. Kan förstås vara fel, men problemet kan väl vara att vi bryter mot allsköns regler om han presenteras innan hans kontrakt med CSKA har brutits officiellt?
Falk bra?
dr111DIF

Inlägg av dr111DIF »

Donkels-3.0 skrev: 2022-05-14 10:59:09
dr111DIF skrev: 2022-05-14 10:13:37 Man får inte glömma att vi är i allsvenskan, grunden på backsidan är bra nu om vi toppar med ett par backar som är spets på denna nivå.

Falk bra?
Ja i den tilltänkta rollen som back 5-8 tror jag han duger fint i allsvenskan.
Låst