Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

supreme skrev: 2022-05-12 11:31:24 Både Tom Nilsson och Olle Alsing hade skrivit på för oss inför kommande säsong, men båda väljer spel i andra SHL-lag efter vår degradering. Fine, det kan jag köpa. Men båda skriver på två år med Örebro resp. Leksand. Det gör mig jävligt irriterad. Om vi lyckas ta oss upp direkt ska vi alltså möta dessa spelare som alldeles nyligen hade kontrakt med oss. Smakar surt...
Det är bara nyttigt att se deras verkliga sida. Nu vet vi för eviga tider att de bara är snackpåsar. Vi behöver folk som är beredda för detta stålbad så poserare klarar vi oss utan
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Alright.

Antagligen ingen Classe eller E.G
Alsing klar för Leksand

Känns Holm ens som ett rimligt rykte? Reideborn? Knappast med nuvarande backar.

Det här känns tungt just nu. Är det tyvärr återigen två legoknektar som ska lira första backpar och äta istid i ett slutspel?
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
EspenK

Inlägg av EspenK »

Det kommer att ta tid… sa Stoppel.

Men med en dålig backsida spelar det ju ingen roll om vi har 2 shl kedjor framåt.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Ja, detta känns verkligen inte bra
Lyckas man inte landa EG, Claesson eller Reideborn blir det otroligt intressant hur vi ska balansera upp det här lagbygget.
En Silly som började väldigt bra ser nu ut att bli pannkaka.
Användarvisningsbild
Ohddan

Inlägg av Ohddan »

Måtte finnas några grymma ryska backar o målis som vill spela för en billig peng :D
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Olle Alsing och Tom Nilsson.
Två spelare jag aldrig vill se i Djurgården igen.
Kontrakt påskrivna som inte betyder ett jävla skit när de behövs som mest.

Såg att Nilsson kommenterat något i stil med " ... över för den här gången" när han lämnade Djurgården. Han har nog en förhoppning om att få spela här igen om vi går upp om något år.
jensa öhling #11

Inlägg av jensa öhling #11 »

Alsing är mitt i karriären och var inte delaktig i degraderingen så mer förståelse för honom. Även om man såklart tycker han kunde gett det ett år hos oss. Såg honom på kvalmatcherna på Hovet.

Tom hade jag inte ens velat ha kvar. För skadebenägen och för liten uppsida spelmässigt för att ha ett tungt kontrakt.
Difjs

Inlägg av Difjs »

Känslan just nu är ju verkligen att ingen av Claesson eller Gustafsson kommer. Förståeligt ändå. Men man hade ju hoppats.
Man får fortsätta drömma om Holm då.
Börjar kännas ganska tveksamt till backsidan nu när dom två känns avlägsna. Vi får inte göra om misstag igen att ha en dålig backbesättning även fast jag litar på Ragge, och Reideborn som det stod var i princip klar borde väll ha presenterats såfall redan?

Kämpa KG!!
Mvildma

Inlägg av Mvildma »

Difjs skrev: 2022-05-12 15:22:01 Känslan just nu är ju verkligen att ingen av Claesson eller Gustafsson kommer. Förståeligt ändå. Men man hade ju hoppats.
Börjar kännas ganska tveksamt till backsidan nu när dom två känns avlägsna. Vi får inte göra om misstag igen att ha en dålig backbesättning även fast jag litar på Ragge, och Reideborn som det stod var i princip klar borde väll ha presenterats såfall redan?

Kämpa KG!!
Tror det handlar mycket om förhandlingar för Reideborn med CSKA Moskva om att bryta kontraktet.
Som jag förstått det så hade han även kontrakt 22/23 där borta, men som läget är vill man ju bryta och då lär det även vara på nuvarande klubbens villkor.
Känslan är att Gustafsson kanske vill prata bort fokuset på djurgården under stundande VM, familj som vill hem, precis köpt nytt hus i Sverige/Nacka, vill inte längre ha korta ett års kontrakt och därav känns han ändå inte omöjlig. Har ändå tjänat sina pengar, brinner för klubben och en bra familjär miljö runtomkring.
Calle Congo

Inlägg av Calle Congo »

Varför pratas det inget om Philip Holm?
Holm är klubblös nästa säsong då Jokerit dragit sig ur KHL och behöver ett år på sig för att ställa om.
Matte Alba har ingen näsa
Djurgårdseken

Inlägg av Djurgårdseken »

Mvildma skrev: 2022-05-12 15:26:06
Difjs skrev: 2022-05-12 15:22:01 Känslan just nu är ju verkligen att ingen av Claesson eller Gustafsson kommer. Förståeligt ändå. Men man hade ju hoppats.

Kämpa KG!!
Tror det handlar mycket om förhandlingar för Reideborn med CSKA Moskva om att bryta kontraktet.
Som jag förstått det så hade han även kontrakt 22/23 där borta, men som läget är vill man ju bryta och då lär det även vara på nuvarande klubbens villkor.
Känslan är att Gustafsson kanske vill prata bort fokuset på djurgården under stundande VM, familj som vill hem, precis köpt nytt hus i Sverige/Nacka, vill inte längre ha korta ett års kontrakt och därav känns han ändå inte omöjlig. Har ändå tjänat sina pengar, brinner för klubben och en bra familjär miljö runtomkring.
Tror inte han håller på med något spel via media faktiskt. Utan han menar det han säger. Jag tror på honom och jag tror att han kan få ett helt okej två års eller 1+1 kontrakt därborta.
Claesson tror jag mest på av dom tre även om man inte bör hoppas överhuvudtaget på dom.
Holm är "ung" och jävligt bra helt enkelt.
Anbud kommer han ha så det räcker och blir över, det är självklart.

Hade räknat med att vi åtminstone fått in en back till vid det här laget.. en bra back, typ en kesselring.
Som jag skrev är behovet enormt att de tre som ska in bör vara stabilt bättre än Arneson.
Målvakt kommer vi lösa, vi kommer absolut att ha en av HAs två bästa målvakter.

Det är backsidan , Fagervall och vilken BRA fw vi landar som ytterligare ska in som oroar. Vilken klass blir det på dom som kommer och har JF idéerna att låsa upp taighta försvar. Och klarar vi det med en rätt trött backsida..
Fredrik Claessons Järnkamimer
Djurgårdseken

Inlägg av Djurgårdseken »

Inte för att va taskig men jag litar mer på vad han faktiskt säger än privata känslo argument.
Fredrik Claessons Järnkamimer
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Manijock skrev: 2022-05-12 09:12:57
vr6power skrev: 2022-05-12 08:52:26
Mvildma skrev: 2022-05-12 08:46:08 KG permanent SC i 2 år till. Stort!
Synd bara att Kraft lyckas rida på KG vågen och ta till sig äran för nånting som han och jocke satte igång från första början.
Dra inte in Kraft i den ekvationen. Jocke med styrelse tillät den där lekstugan. Kraft har känts bakbunden och satt utanför.

JE kunde på något sätt heller inte hjälpa att han var värdelös. Att be vaktmästaren på sjukhuset att genomföra hjärnkirurgi. Det är ju inte vaktmästaren fel...... Men ack vilken misslyckad SC, usch!
Det stämmer inte.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Jim Morrison skrev: 2022-05-12 09:54:51
vr6power skrev: 2022-05-12 09:28:59
Synd bara att Kraft lyckas rida på KG vågen och ta till sig äran för nånting som han och jocke satte igång från första början.
Dra inte in Kraft i den ekvationen. Jocke med styrelse tillät den där lekstugan. Kraft har känts bakbunden och satt utanför.

JE kunde på något sätt heller inte hjälpa att han var värdelös. Att be vaktmästaren på sjukhuset att genomföra hjärnkirurgi. Det är ju inte vaktmästaren fel...... Men ack vilken misslyckad SC, usch!
Kraft backade upp jocke och hade minst lika mycket i fiaskot göra som jocke och lehisten hur det nu stavas.
men vänder nu kappan efter vinden och håller med KG som han gjorde med jocke.
Stämmer inte.
Om du tror det, så är du antingen oinformerad eller helt oförmögen att dra slutsatser.
Manijock

Inlägg av Manijock »

DRC skrev: 2022-05-13 05:21:56

Det stämmer inte.
Intressant.... Skulle vara relevant att kläcka lite fakta nu då om du är så insatt?

Vi som är oförmögna att dra slutsatser är idel öra. Kom med exempel och fakta istället för "jag vet hur det gått till egentligen", så kan du säkert vända på skördetröskorna.
Låst