Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Rolv skrev: 2022-04-26 10:21:41 Med tanke på hur centersidan redan ser ut. Kan vi glömma Cederqvist? Märkligt att han isf inte är avtackad än, bör vara lag som är intresserade av hans tjänster. Kan ju å andra sidan vara klar för nåra av de lag som fortfarande har säsong, då kanske det dröjer?
Att han inte tackats av känns lite konstigt absolut. Men jag tror K-G sagt rakt ut att Cederqvist meddelat Djurgården att det inte blir någon fortsättning.
K-G och Djurgården hade annars honom högt upp bland de första kedjorna, jag antar att man tänkte typ Cederqvist-Krüger-Brodin som tydlig etta.
Mvildma

Inlägg av Mvildma »

Nattuggla_ skrev: 2022-04-26 10:46:11
Rolv skrev: 2022-04-26 10:21:41 Med tanke på hur centersidan redan ser ut. Kan vi glömma Cederqvist? Märkligt att han isf inte är avtackad än, bör vara lag som är intresserade av hans tjänster. Kan ju å andra sidan vara klar för nåra av de lag som fortfarande har säsong, då kanske det dröjer?
Att han inte tackats av känns lite konstigt absolut. Men jag tror K-G sagt rakt ut att Cederqvist meddelat Djurgården att det inte blir någon fortsättning.
K-G och Djurgården hade annars honom högt upp bland de första kedjorna, jag antar att man tänkte typ Cederqvist-Krüger-Brodin som tydlig etta.
Korrekt, uttalandet av KG var exakt det.
Men det är flera frågetecken jag tänker kring.
Cederqvist ej avtackad Officiellt än.
Alsing ej presenterad trots avslutad säsong hos båda parter.
Likväl med hulta, båda parter klara men ingen presentation,
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Mvildma skrev: 2022-04-26 10:53:32
Hultström spelar fortfarande.
Kan avgöra idag mot CSKA.
Steef
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Steef »

Knickedick skrev: 2022-04-25 19:55:14
Djurgårdseken skrev: 2022-04-25 19:30:07 Va? :shock: okej vad är han då ? Har för mig att han till och med bröt på finska i intervjuer
Kan ha varit onykter, under hela 00 talet. Mycket fotboll och hockey
Haha, ja samma här dock....så man vet ju aldrig.

Han är från Gävle. Han kan mycket väl vara från ett finskspråkigt hem med finska föräldrar och vara finlandssvensk men han är född i Sverige.
Gävlemål låter ju som finska...

Förövrigt, min far var dagisfröken till hans syskonbarn så fick träffa honom privat en gång när han var och hämtade. Skön snubbe.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Mvildma

Inlägg av Mvildma »

Nattuggla_ skrev: 2022-04-26 10:54:44
Mvildma skrev: 2022-04-26 10:53:32
Hultström spelar fortfarande.
Kan avgöra idag mot CSKA.
Trodde inte han lira i metallurg, men bra rättning, det stämmer 👍
Djurgårdseken

Inlägg av Djurgårdseken »

Tror inte alls att Kokkonen är tänkt som en spelare med Brodin och Krüger.
Han får gärna komma och konkurrera med Forsberg/Öhgren om en plats i tredje. Skriver han under på hårt jobb oavsett om han hamnar i fjärde kommer han vara till stor nytta för oss.

Jag hoppas Thoresen eller Vejdemo kan bli sista spetsen. Men är den senare trolig ?
Fredrik Claessons Järnkamimer
Difjs

Inlägg av Difjs »

Djurgårdseken skrev: 2022-04-26 12:20:59 Tror inte alls att Kokkonen är tänkt som en spelare med Brodin och Krüger.
Han får gärna komma och konkurrera med Forsberg/Öhgren om en plats i tredje. Skriver han under på hårt jobb oavsett om han hamnar i fjärde kommer han vara till stor nytta för oss.

Jag hoppas Thoresen eller Vejdemo kan bli sista spetsen. Men är den senare trolig ?
Med tanke på vilka vi landat innan så ser jag det inte som en skräll om vi kan landa Vejdemo.
Tror det är större chans att få hem Vejdemo än Thoresen är min gissning.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Lyssna på DIFpoddens senaste hockeyavsnitt där man går igenom en del intressanta tankar om spelare som Forsberg men även Liljegren och Kokkonen.

Båda de sistnämnda kan vara bra komplementspelare till en sådan kedja som exempelvis Krüger-Brodin. Det gör att man får ner Söderlund ex till 2a/3e för att göra den bättre.
Man får då fyra kompetenta kedjor som kan bidra. Istället för att lasta all spets i två kedjor och sedan ha två kedjor med bredd.
Det skulle rent teoretiskt sätt kunna se ut såhär:

Kokkonen - Krüger - Brodin
Söderlund - Norman - Lekkerimäki
Öhgren - Rensfeldt - Liljegren
Forsberg - Berglund - Nilsson
Östlund

Detta är ett väldigt bra lag på den nivån och man får en jättetstark centerstomme och toppspelare blandat med fint komplement.

Jag tror ni helt får räkna bort spelare som Thoresen nu. Iallafall från säsongsstart.
Det ska in ett par spetsbackar men även bredd där, och vi ska ha en förstemålvakt.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Nattuggla_ skrev: 2022-04-26 12:31:30 Lyssna på DIFpoddens senaste hockeyavsnitt där man går igenom en del intressanta tankar om spelare som Forsberg men även Liljegren och Kokkonen.

Båda de sistnämnda kan vara bra komplementspelare till en sådan kedja som exempelvis Krüger-Brodin. Det gör att man får ner Söderlund ex till 2a/3e för att göra den bättre.
Man får då fyra kompetenta kedjor som kan bidra. Istället för att lasta all spets i två kedjor och sedan ha två kedjor med bredd.

Östlund

Detta är ett väldigt bra lag på den nivån och man får en jättetstark centerstomme och toppspelare blandat med fint komplement.

Jag tror ni helt får räkna bort spelare som Thoresen nu. Iallafall från säsongsstart.
Det ska in ett par spetsbackar men även bredd där, och vi ska ha en förstemålvakt.
Så här formerade KG laget på mötet(han verkar satt högerforwards till vänster):

Ny/Lindbom

Ny-Ny
Arnesson-Ny
Hedström-Ny
Ny-Odelius

Brodin-Krüger-Ny
Lekkerimäki-Norman-Söderlund
Öhgren-Rensfeldt-Östlund
Forsberg-Berglund-Ny
Nilsson

5 backar ska in vilket man kan tänka sig är 2 spetsbackar om man ska tro vad han har sagt tidigare och vad som verkar rimligt. Han hade endast 2 nya forwards. Men en breddforward förutom de två som det står ny borde väl in också.
Djurgårdseken

Inlägg av Djurgårdseken »

Nattuggla_ skrev: 2022-04-26 12:31:30 Lyssna på DIFpoddens senaste hockeyavsnitt där man går igenom en del intressanta tankar om spelare som Forsberg men även Liljegren och Kokkonen.

Östlund

Köper resonemanget med att sprida ut kvalitén.. Det finns en del bra poänger där. Och vi lär oavsett ha tre linor som har förutsättningar att producera. Iom våra tre starka centrar.
Jag är dock osäker om det verkligen är Kokkonen eller liknade dom menar när DIF uttalat säger sig söka en 1:a lina spelare.
Tror inte dom vill göra folk besvikna då dom vet att i de flestas öron är en sådan spelare mer en Thoresen/Vejdemo, eller åtminstone större namn än tex Kokkonen.
Ger inte upp ett större namn än Kokk än i alla fall :D Tror det antingen kommer bli en spelare med extrem speed eller en stabil målskytt. Cederqvist hade båda.
Fredrik Claessons Järnkamimer
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Det hade varit intressant med Davidsson bröderna tillsammans med Söderlund det hade varit en snabb kedja och en kedja som påminner lite om kedjan de hade tillsammans med Fjällby.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Puckey

Inlägg av Puckey »

klintan85 skrev: 2022-04-26 12:59:16 Det hade varit intressant med Davidsson bröderna tillsammans med Söderlund det hade varit en snabb kedja och en kedja som påminner lite om kedjan de hade tillsammans med Fjällby.
De är väl dessutom goda vänner, eller var det bara Fjällby och Söderlund?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Lite orolig att det luktar Alexander Falk om plats 5 eller 7 som nämnde.

Utgör Hedström, Arnesson och Falk tre av fyra platser i vårt andra och tredjepar så kommer vi få problem.
Expert.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

SirDIFalot skrev: 2022-04-26 13:39:20 Lite orolig att det luktar Alexander Falk om plats 5 eller 7 som nämnde.

Utgör Hedström, Arnesson och Falk tre av fyra platser i vårt andra och tredjepar så kommer vi få problem.
Detta känns ju rimligt:

Spets - Spets
Arnesson - Bredd
Odelius - Bredd
Hedström
Falk

Och det bör ju fungera på denna nivå?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Nattuggla_ skrev: 2022-04-26 13:57:24
SirDIFalot skrev: 2022-04-26 13:39:20 Lite orolig att det luktar Alexander Falk om plats 5 eller 7 som nämnde.

Detta känns ju rimligt:

Spets - Spets
Arnesson - Bredd
Odelius - Bredd
Hedström
Falk

Och det bör ju fungera på denna nivå?
Beror helt på vad det är för bredd? Handlar mer om att man inte får överdosera på vissa spelartyper. Jag tror inte Falk med sin erfarenhet skulle ses som en 8:e back. Även om KG tar in honom så litar jag inte på att tränarna skulle hålla honom så lågt ner i hierarkin.
Expert.
Låst