android skrev: ↑2022-04-04 10:14:01
Jaha det här var ju deppigt och värre lär det bli.
Som andra redan har sagt så är det väl bara att försöka satsa direkt.
MV
Svåraste biten. Drömmen hade väl varit att få hem Reideborn men det tror jag blir svårt. Vi har fostrat en hel del hyfsade målvakter senaste tiden. Linus Söderström har ju inte spelar så mycket senaste åren men har en hög nivå någonstans. Salak skulle såklart vara fint. Lägg till en yngre talang där bakom.
B
Jag hoppas på att kunna behålla Tom Nilsson och Linus Arnesson. Det ger en hyfsad stabilitet och grund. Även Bengtsson. Det skulle vara en toppback på HA-nivå. Hedström blir väl kvar också. Jag har alltid haft ett gott öga till Gustav Bouramman, stockholmskille med två säsonger över 20 poäng i HA. Rightare. Sista ordinarie platsen är svårare men jag säger att vi ska försöka få tillbaka Emil Johansson som har haft det tungt sedan han lämnade DIF men nu verkar ha gjort en ok säsong i Finland där han har spelat tillsammans med Hank.
C
Centersidan är viktigt. Lös Kruger. Behåll Rensfeldt som verkar trivas bra och är uppskattad i föreningen. Behåll Berglund som kan HA bra. Plocka in bröderna Davidsson. Jag skulle kunna tänka mig en etablerad center till men vi har ett par väldigt lovande juniorer som bör kunna utmana rejält där också.
FW
Ta in Brodin, Hank och Grewe för lite tyngd. Gör allt vi kan för att behålla Lekkerimäki. Flytta upp Öhgren. Forsberg stannar och är en gedigen spelare på HA nivå.
För att spetsa laget så skulle vi kunna kika mot alperna och plocka tillbaka Simon Hjalmarsson till svensk ishockey. Han har ändå ett bra trackrecord och jag tror att han skulle göra det bra på den här nivån.
Det ger oss följande lag:
MV
Salak (eller annan etta)
Rosengren/Lindbom (eller annan tvåa)
B
Nilsson - Bengtsson
Bouramman - Emil J
Hedström - Arnesson
Simon Hjalmarsson - Kruger - Brodin
Fredrik 'Foppa' Forsberg - Davidsson - Davidsson
Grewe - Rensfeldt - Lekkerimäki
Öhgren - Berglund - Hank
Inte ett superspännande lag men det känns ganska balanserat och gediget. Helst skulle jag flytta ner Grewe ett hack och där få in någon mer spelskicklig, men en sådan spelare skulle vi kunna plocka in lite senare. Backsidan skulle nog må bra av en till etablerad, stabil back men det kan också vara affärsmässigt bättre att plocka in under säsongen.
Kanske kommer en uppdaterad post. Jag var lite ringrostig i mitt eliteprospect sökande märker jag.