Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Knickedick
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Knickedick »

Nattuggla_ skrev: 2022-04-04 10:12:26 Orkar inte länka men Anton Högsander, som precis tweetat om Krüger och Brodin, skriver nu att han har uppgifter på att Rensfeldt kan tänka sig att stanna.
Vad är han i Hockeyallsvenskan, tredjecenter eller andra?

Första faktiskt iaf i Tingsryd :D
Daven

Inlägg av Daven »

Nattuggla_ skrev: 2022-04-04 10:12:26 Orkar inte länka men Anton Högsander, som precis tweetat om Krüger och Brodin, skriver nu att han har uppgifter på att Rensfeldt kan tänka sig att stanna.
Vad är han i Hockeyallsvenskan, tredjecenter eller andra?
Andra.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Om Ludvig Rensfeldt på riktigt kan tänka sig stanna vill jag se ett C på honom när han presenteras. Går inte med på något annat alternativ.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Daven

Inlägg av Daven »

Jim Morrison skrev: 2022-04-04 10:21:32 Om Ludvig Rensfeldt på riktigt kan tänka sig stanna vill jag se ett C på honom när han presenteras. Går inte med på något annat alternativ.
Håller helt och hållet med på det.
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

android skrev: 2022-04-04 10:14:01 Jaha det här var ju deppigt och värre lär det bli.

Som andra redan har sagt så är det väl bara att försöka satsa direkt.
MV
Svåraste biten. Drömmen hade väl varit att få hem Reideborn men det tror jag blir svårt. Vi har fostrat en hel del hyfsade målvakter senaste tiden. Linus Söderström har ju inte spelar så mycket senaste åren men har en hög nivå någonstans. Salak skulle såklart vara fint. Lägg till en yngre talang där bakom.

B
Jag hoppas på att kunna behålla Tom Nilsson och Linus Arnesson. Det ger en hyfsad stabilitet och grund. Även Bengtsson. Det skulle vara en toppback på HA-nivå. Hedström blir väl kvar också. Jag har alltid haft ett gott öga till Gustav Bouramman, stockholmskille med två säsonger över 20 poäng i HA. Rightare. Sista ordinarie platsen är svårare men jag säger att vi ska försöka få tillbaka Emil Johansson som har haft det tungt sedan han lämnade DIF men nu verkar ha gjort en ok säsong i Finland där han har spelat tillsammans med Hank.

C
Centersidan är viktigt. Lös Kruger. Behåll Rensfeldt som verkar trivas bra och är uppskattad i föreningen. Behåll Berglund som kan HA bra. Plocka in bröderna Davidsson. Jag skulle kunna tänka mig en etablerad center till men vi har ett par väldigt lovande juniorer som bör kunna utmana rejält där också.

FW
Ta in Brodin, Hank och Grewe för lite tyngd. Gör allt vi kan för att behålla Lekkerimäki. Flytta upp Öhgren. Forsberg stannar och är en gedigen spelare på HA nivå.
För att spetsa laget så skulle vi kunna kika mot alperna och plocka tillbaka Simon Hjalmarsson till svensk ishockey. Han har ändå ett bra trackrecord och jag tror att han skulle göra det bra på den här nivån.

Det ger oss följande lag:
MV
Salak (eller annan etta)
Rosengren/Lindbom (eller annan tvåa)

B
Nilsson - Bengtsson
Bouramman - Emil J
Hedström - Arnesson

Simon Hjalmarsson - Kruger - Brodin
Fredrik 'Foppa' Forsberg - Davidsson - Davidsson
Grewe - Rensfeldt - Lekkerimäki
Öhgren - Berglund - Hank

Inte ett superspännande lag men det känns ganska balanserat och gediget. Helst skulle jag flytta ner Grewe ett hack och där få in någon mer spelskicklig, men en sådan spelare skulle vi kunna plocka in lite senare. Backsidan skulle nog må bra av en till etablerad, stabil back men det kan också vara affärsmässigt bättre att plocka in under säsongen.

Kanske kommer en uppdaterad post. Jag var lite ringrostig i mitt eliteprospect sökande märker jag.
Intressanta namn. Jag skulle vilja ha hem Ludde Blomstrand. Han har gjort det bra i Tjeckien.

Angående Bouramann så tycker jag han har stagnerat. I Serien mot Modo hade Kristianstad bättre backar.
Arnesson har gjort sitt för mig, han är fan på gränsen till HA-mässig och Emil J har jag hört är ett namn för HV nästa säsong precis som bröderna Davidsson. Om HV går upp har vi nog ingen chans på dom. Men annars kanske.

Grewe har kontrakt med Mora och Simon Hjalmarsson är inget jag vill se i vår tröja och jag tror inte Stockholm är aktuellt för honom.
Angående Lekkerimäki och Öhgren så beror det ju helt på vad deras NHL-klubbar säger om att de ska utvecklas i HA. De kommer iaf inte tillåta att de spelar i en fjärdekedja i HA.
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

Jim Morrison skrev: 2022-04-04 10:21:32 Om Ludvig Rensfeldt på riktigt kan tänka sig stanna vill jag se ett C på honom när han presenteras. Går inte med på något annat alternativ.
Kan Krüger underordna sig det om han vill hit?
Daven

Inlägg av Daven »

Thoresen - Krüger - Lekkerimäki
Söderlund - Rensfeldt - Brodin
Öhgren - Davidsson - Davidsson
Hank the tank - Berglund - Forsberg
förevigtdjurgården
Säsongskort: Ja

Inlägg av förevigtdjurgården »

android skrev: 2022-04-04 10:14:01 Jaha det här var ju deppigt och värre lär det bli.

Som andra redan har sagt så är det väl bara att försöka satsa direkt.
MV
Svåraste biten. Drömmen hade väl varit att få hem Reideborn men det tror jag blir svårt. Vi har fostrat en hel del hyfsade målvakter senaste tiden. Linus Söderström har ju inte spelar så mycket senaste åren men har en hög nivå någonstans. Salak skulle såklart vara fint. Lägg till en yngre talang där bakom.

B
Jag hoppas på att kunna behålla Tom Nilsson och Linus Arnesson. Det ger en hyfsad stabilitet och grund. Även Bengtsson. Det skulle vara en toppback på HA-nivå. Hedström blir väl kvar också. Jag har alltid haft ett gott öga till Gustav Bouramman, stockholmskille med två säsonger över 20 poäng i HA. Rightare. Sista ordinarie platsen är svårare men jag säger att vi ska försöka få tillbaka Emil Johansson som har haft det tungt sedan han lämnade DIF men nu verkar ha gjort en ok säsong i Finland där han har spelat tillsammans med Hank.

C
Centersidan är viktigt. Lös Kruger. Behåll Rensfeldt som verkar trivas bra och är uppskattad i föreningen. Behåll Berglund som kan HA bra. Plocka in bröderna Davidsson. Jag skulle kunna tänka mig en etablerad center till men vi har ett par väldigt lovande juniorer som bör kunna utmana rejält där också.

FW
Ta in Brodin, Hank och Grewe för lite tyngd. Gör allt vi kan för att behålla Lekkerimäki. Flytta upp Öhgren. Forsberg stannar och är en gedigen spelare på HA nivå.
För att spetsa laget så skulle vi kunna kika mot alperna och plocka tillbaka Simon Hjalmarsson till svensk ishockey. Han har ändå ett bra trackrecord och jag tror att han skulle göra det bra på den här nivån.

Det ger oss följande lag:
MV
Salak (eller annan etta)
Rosengren/Lindbom (eller annan tvåa)

B
Nilsson - Bengtsson
Bouramman - Emil J
Hedström - Arnesson

Simon Hjalmarsson - Kruger - Brodin
Fredrik 'Foppa' Forsberg - Davidsson - Davidsson
Grewe - Rensfeldt - Lekkerimäki
Öhgren - Berglund - Hank

Inte ett superspännande lag men det känns ganska balanserat och gediget. Helst skulle jag flytta ner Grewe ett hack och där få in någon mer spelskicklig, men en sådan spelare skulle vi kunna plocka in lite senare. Backsidan skulle nog må bra av en till etablerad, stabil back men det kan också vara affärsmässigt bättre att plocka in under säsongen.

Kanske kommer en uppdaterad post. Jag var lite ringrostig i mitt eliteprospect sökande märker jag.
Arnesson vill jag tamejfan ALDRIG igen se i vår dress. Maken till tafatt och menlös "hårdför" back har jag inte sett på flera år frånsett Warg, som självklart heller inte ska dra på sig världens finaste hockeytröja något mer.
25/4-2025
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

Arnesson kan jävligt mycket bättre än vad som visats i år och jag kan absolut tänka mig att förlänga (till rätt prislapp såklart).
Är dock väldigt nyfiken på vem som ska ta Aaro's plats i båset. Utgår från att han inte blir kvar.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Arnesson är efter Warg den sämsta back jag sett spelat i DIF.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Jim Morrison skrev: 2022-04-04 10:44:03 Arnesson är efter Warg den sämsta back jag sett spelat i DIF.
Glöm inte Lassen
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Min största rädsla är att man håller Rensfeldt som en förstecenter i Hockeyallsvenskan för att han "minsann klarade det i SHL".
Med all respekt, han skulle vara en viktig ledare hos oss och säkerligen en bra andracenter. Men, han ska inte leda ett återtåg till SHL.

Bra att vara tydlig med kaptensrollen så vi inte får en ny #55-historia.
Lol
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Jim Morrison skrev: 2022-04-04 10:44:03 Arnesson är efter Warg den sämsta back jag sett spelat i DIF.
Amen på det! Som dessa spelade nu är dom inte ens bra i HA, där det verkligen svänger.
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

Arnesson var kass när vi var i Allsvenskan förra vändan också.
VAR och VAD har han presterat sedan dess?
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

supreme skrev: 2022-04-04 10:41:44 Arnesson kan jävligt mycket bättre än vad som visats i år och jag kan absolut tänka mig att förlänga (till rätt prislapp såklart).
Är dock väldigt nyfiken på vem som ska ta Aaro's plats i båset. Utgår från att han inte blir kvar.
Intressant i dagens podd med Sanny & Svensson var att Fagervall nobbade Aaro när han skulle välja assisterande i Malmö, tydligen. Så nej, han lär inte vara kvar.
Och Sanny säger det med, som många varit inne på här. Kanske dags att man ser till personer som lyckats som tränare istället för att rikta in sig på tränare som varit bra i sina karriärer som spelare.

Med all respekt till Falk, men han ska inte vara tränare i Djurgården. Inte heller Johan Garpenlöv.
Låst