Men vi alla är väl överens om att en majoritet av spelarna underpresterar sett till deras kapacitet? Jag tolkar hans uttalande som ett uttryck av frustration över denna underprestation.Eriksson skrev: ↑2022-04-01 10:25:05Trodde mera om KG än så, det är ju för fan styrelsen som gett förutsättningarna för hur hockeyn skall spelas.Nattuggla_ skrev: ↑2022-04-01 09:29:11 Kaxigt svar av K-G i SportExpressen.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... ka-ur-shl/
"Sekunder senare rann bägaren över för delar av Djurgårdens publik, som började skandera ”avgå styrelsen”. När den ramsan ebbade ut hördes ”Vi kräver mer än så, för vi är Djurgårdens IF”.
I den tredje perioden tog sig några supportrar också till ena långsidan, på sittplats, där de fortsatte skandera ”avgå styrelsen”.
– Det är inte första gången det händer, det här är ett klassiskt beteende när det går emot. Man får lära sig att leva med det i en klubb av den här digniteten, säger sportchefen K-G Stoppel.
Borde styrelsen avgå?
– Det har jag inga kommentarer till. Det är inte de som spelar ishockey i alla fall."
Tveksam till denna typ av uttalande just nu faktiskt.
Säsongen 21/22
Säsongen 21/22
Säsongen 21/22
Så tolkar jag också just det uttalandet.supreme skrev: ↑2022-04-01 11:22:42Men vi alla är väl överens om att en majoritet av spelarna underpresterar sett till deras kapacitet? Jag tolkar hans uttalande som ett uttryck av frustration över denna underprestation.Eriksson skrev: ↑2022-04-01 10:25:05Trodde mera om KG än så, det är ju för fan styrelsen som gett förutsättningarna för hur hockeyn skall spelas.Nattuggla_ skrev: ↑2022-04-01 09:29:11 Kaxigt svar av K-G i SportExpressen.
"Sekunder senare rann bägaren över för delar av Djurgårdens publik, som började skandera ”avgå styrelsen”. När den ramsan ebbade ut hördes ”Vi kräver mer än så, för vi är Djurgårdens IF”.
I den tredje perioden tog sig några supportrar också till ena långsidan, på sittplats, där de fortsatte skandera ”avgå styrelsen”.
– Det är inte första gången det händer, det här är ett klassiskt beteende när det går emot. Man får lära sig att leva med det i en klubb av den här digniteten, säger sportchefen K-G Stoppel.
Borde styrelsen avgå?
– Det har jag inga kommentarer till. Det är inte de som spelar ishockey i alla fall."
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 21/22
Har varit tvungen att vila på tangenterna några timmar för att förstå att vi nu är nära den totala svarta sotdöden. Detta trots vi profilerar oss med färgerna gult/rött/blått. Det är faan helt ofattbart att ett gäng vanligtvis kompetenta affärsdrivande individer i styrelsen inte sett faran komna. Spontant måste ju frågan varit uppe på styrelsebordet efter den blytunga starten på säsongen. Varför blev styrelsen så handlingsförlamade o lät galenskapen bara rulla på. Fanns det ingen som var vid sin sinnens fulla bruk o agerade. Det är fasen skämskudde på många. Dock ska ingen skugga falla på KG. Han gjorde de som gick att reparera trots en svag spelarmarknad. Tyvärr blev allt krishantering för sen och skadan var redan skedd. Vill nu se en ny ordförande även om det inte är lätt att hitta någon som kan axla detta. Krävs en hel del för att vara framgångsrik inom en stor idrottsförening som DIF. Att enbart tillhöra näringslivet och driva företag eller ICA-butik eller vara svensk oligark räcker inte. Måste in någon med ett stort Djurgårdshjärta som brinner för klubben. Gärna en yngre generation som ser moderna lösningar och kan samla organisationen tillsammans med fansen. Tror fortfarande att DIF kan bli att räkna med om nu rätt personer kliver in o lagar alla de hål som säsongen 21/22 orsakat.
KÄMPA DIF

KÄMPA DIF
Säsongen 21/22
Klart som fan dom flesta underpresterar så innihelvete, det är väl ingen som kan säga i mot det, dock tyckte jag Timrå började se lite mer slitna ut nu i sista matchen, utan våra bjudningar hade det stått 2-1 i matcherBuford skrev: ↑2022-04-01 11:37:56Så tolkar jag också just det uttalandet.supreme skrev: ↑2022-04-01 11:22:42Men vi alla är väl överens om att en majoritet av spelarna underpresterar sett till deras kapacitet? Jag tolkar hans uttalande som ett uttryck av frustration över denna underprestation.Eriksson skrev: ↑2022-04-01 10:25:05Trodde mera om KG än så, det är ju för fan styrelsen som gett förutsättningarna för hur hockeyn skall spelas.Nattuggla_ skrev: ↑2022-04-01 09:29:11 Kaxigt svar av K-G i SportExpressen.
Borde styrelsen avgå?
Säsongen 21/22
Ja, vi var dessutom på gång och hade momentum tills nån fick för sig att rycka Salak! Jag tror att vi hade fått in en kvittering om vi hade etablerat ett tryck där och då. Nu fick vi aldrig chansen, men Timrå var skakade!#10 skrev: ↑2022-04-01 15:13:17Klart som fan dom flesta underpresterar så innihelvete, det är väl ingen som kan säga i mot det, dock tyckte jag Timrå började se lite mer slitna ut nu i sista matchen, utan våra bjudningar hade det stått 2-1 i matcherBuford skrev: ↑2022-04-01 11:37:56Så tolkar jag också just det uttalandet.supreme skrev: ↑2022-04-01 11:22:42Men vi alla är väl överens om att en majoritet av spelarna underpresterar sett till deras kapacitet? Jag tolkar hans uttalande som ett uttryck av frustration över denna underprestation.Eriksson skrev: ↑2022-04-01 10:25:05Trodde mera om KG än så, det är ju för fan styrelsen som gett förutsättningarna för hur hockeyn skall spelas.Nattuggla_ skrev: ↑2022-04-01 09:29:11 Kaxigt svar av K-G i SportExpressen.
Borde styrelsen avgå?
Säsongen 21/22
Det är klart att en del av skulden kan och ska falla på styrelsen, men det är kontraproduktivt att stå och skrika vid ingången till läktaren. Däremot så ska ansvar utkrävas vid årsstämman.Buford skrev: ↑2022-04-01 11:37:56Så tolkar jag också just det uttalandet.supreme skrev: ↑2022-04-01 11:22:42Men vi alla är väl överens om att en majoritet av spelarna underpresterar sett till deras kapacitet? Jag tolkar hans uttalande som ett uttryck av frustration över denna underprestation.Eriksson skrev: ↑2022-04-01 10:25:05Trodde mera om KG än så, det är ju för fan styrelsen som gett förutsättningarna för hur hockeyn skall spelas.Nattuggla_ skrev: ↑2022-04-01 09:29:11 Kaxigt svar av K-G i SportExpressen.
Borde styrelsen avgå?
It's the hope that kills you.
Säsongen 21/22
Än värre kontraproduktivt av styrelsen att man inte tätade skutan som redan vid inledningen av säsongen började luta och ta in vatten.
Ett hemskt otäckt vatten med smak och lukt av små ishallar och orter långt ifrån där de bästa hockeyspelarna vill lägga sin tid karriär på att spela i.
Ska det till en ståplatsbojkott för att få styrelsen att besöka ståplats, ni som varit med länge minns säkert.
Ett hemskt otäckt vatten med smak och lukt av små ishallar och orter långt ifrån där de bästa hockeyspelarna vill lägga sin tid karriär på att spela i.
Ska det till en ståplatsbojkott för att få styrelsen att besöka ståplats, ni som varit med länge minns säkert.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Säsongen 21/22
Jo då.Per-Allan skrev: ↑2022-04-01 18:27:36 Än värre kontraproduktivt av styrelsen att man inte tätade skutan som redan vid inledningen av säsongen började luta och ta in vatten.
Jag minns. Men det finns väl ingen som på allvar tror att styrelsen kommer att bli kvar? Att skrämma spelarfruar och deras barn hjälper väl ingen. Styrelsen gick in en annan väg... Men som sagt,
ett par väl valda ord ocheen omröstningvvid det(extrainkallade)årsmötet lär ge Bättre resultat IMHO
It's the hope that kills you.
Säsongen 21/22
Underpresterat är bara förnamnet, men om man ser det så härsupreme skrev: ↑2022-04-01 11:22:42Men vi alla är väl överens om att en majoritet av spelarna underpresterar sett till deras kapacitet? Jag tolkar hans uttalande som ett uttryck av frustration över denna underprestation.Eriksson skrev: ↑2022-04-01 10:25:05Trodde mera om KG än så, det är ju för fan styrelsen som gett förutsättningarna för hur hockeyn skall spelas.Nattuggla_ skrev: ↑2022-04-01 09:29:11 Kaxigt svar av K-G i SportExpressen.
Borde styrelsen avgå?
Om du bygger världens bästa rallybil komponentmässigt och sedan sätter en förare i som är crap, så kommer bilen aldrig att prestera bättre än den som kör den, ala Barry - Laget
Om du sedan tar och byter ut föraren mot inget som är bättre så kommer du aldrig få förändring, vem är det då som är ytterst ansvarig?
Stallchefen och styrelsen, dvs DIF Styrelse och sportchefen
Sen så har ju soppan Videll, osagt var felet låg orsakat störningar i truppen, personligen kan jag tycka att hela soppan är så djävla illa skött av styrelse, sportchef och tränare.
Summa sumarum i mina ögon, Korkat uttalande av KG ovan, Hade han varit någorlunda taktisk så hade han inte svarat så
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Säsongen 21/22
Alla juniorlag går bra synd att inte a-laget kan presentera.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 21/22
En signifikativ avslutning på säsongen vore om vi går upp till 3-3 i matcher nu när tåget till synes gått och sedan torskar på ett ras i andra perioden i match 7 på Hovet.
-
Säsongen 21/22
Säsongen då vi glömde hockey-sense och bara gick på speed bland forwards...
backsidan?? Tyngd?? Muskler...
Känns dock inte helt konstigt att vår osmarte sportchef värvade osmarta spelare
backsidan?? Tyngd?? Muskler...
Känns dock inte helt konstigt att vår osmarte sportchef värvade osmarta spelare
-
Säsongen 21/22
Vilken fjolle
Säsongen 21/22
Finns inte en jävla idiot på kansliet som ska vara kvar.
Alla spelare ska bort.
Speakern ska avskedas på stående fot.
Alla jävlar ska bort.
Fy fan för denna upplaga av DIF.
JENNY KOM TILLBAKA
Alla spelare ska bort.
Speakern ska avskedas på stående fot.
Alla jävlar ska bort.
Fy fan för denna upplaga av DIF.
JENNY KOM TILLBAKA
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Säsongen 21/22
Håller jag med om, det är nog fotbollens bengalmongon som står å skriker gissar jag.sauron skrev: ↑2022-04-01 15:51:50Det är klart att en del av skulden kan och ska falla på styrelsen, men det är kontraproduktivt att stå och skrika vid ingången till läktaren. Däremot så ska ansvar utkrävas vid årsstämman.Buford skrev: ↑2022-04-01 11:37:56Så tolkar jag också just det uttalandet.supreme skrev: ↑2022-04-01 11:22:42Men vi alla är väl överens om att en majoritet av spelarna underpresterar sett till deras kapacitet? Jag tolkar hans uttalande som ett uttryck av frustration över denna underprestation.Eriksson skrev: ↑2022-04-01 10:25:05Trodde mera om KG än så, det är ju för fan styrelsen som gett förutsättningarna för hur hockeyn skall spelas.Nattuggla_ skrev: ↑2022-04-01 09:29:11 Kaxigt svar av K-G i SportExpressen.
Borde styrelsen avgå?
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience