Säsongen 21/22
Säsongen 21/22
Denna säsong har varit en ända lång skräckfilm, hoppas på ett lyckligt slut i alla fall.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 21/22
Jisses... Kollar på Oskarshamn - Leksand, kommentatorn: "Publiken har säkert ont i händerna efter allt klappande"! Hur fan kan man missa att dom har klappor 

Säsongen 21/22
Som den här
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 21/22
Du menar NÄR vi åker ur?
Säsongen 21/22
Jahapp, DIF åker ur och Oskarshamn vinner SM-guld. Uppochnervända verkligheten. Kom ihåg var ni läste det först!
Mot17 säsonger i HA!
Mot17 säsonger i HA!
Säsongen 21/22
Väldigt turbulent säsong. Verkar som dömt att vi ska åka ur.
Säsongen 21/22
Har försökt smälta detta innan det blir några inlägg.
Först Styrelsen ska bort, likaså tränare och legoknektarna.
Lagbygget 21/22 värre och sämre än alla år jag sett Djurgården spela.
Aldrig mera en Eklund i laget, nu både far och son som spelat när DIF, Fimpen må vara en härlig person men det karmat att vara först med både far och son att bli degraderade saknar motstycke. Inget ont om de som personer men det verkar inte fungera att ha en Eklund i truppen när det väl gäller.
Tack till följande.
Knattarna som höll på i två minuter och sopa snö i period 1 nere vid klacken, härliga killar som tog sitt jobb på fullaste allvar.
Klacken och sittplats som visade hjärta men det hade nog behövts en hjärtstartare för att få igång laget.
Tack till de som försökte få med övriga i publiken med en ramsa som hördes lite dåligt på TV men uppfattade den som "Avgå styrelsen"
Tjejen som kom in och skulle plocka bort den inkastade flaskan, hon kanske skulle fungera som tändvätska för laget om hon oftare var inne på isen.
Tack även till styrelsen som genom detta fiasko gjort att jag kan få vila stämbanden den 5/4 dagen efter fotbollspremiären.
Och stort tack att matchen den 10/4 inte blir av eftersom och den inplanerade resan till bortamatchen mot Mjällby kan få avnjutas utan oro över hur kommer/gick det för hockey laget.
Stort tack till er alla med blårandigt hjärta som har 100% bättre kunskaper inom hockey än den styrelse/tränare/spelare/kanslipersonal har och haft under detta mardröms år säsongen 2021/22.
Är jag bitter?
Inte bitter men väldigt besviken på hur ett gäng ryggdunkare smilar och tror sig vara mesta mästarna när vi med denna trupp säkert haft problem med både Troja och SSK.
Först Styrelsen ska bort, likaså tränare och legoknektarna.
Lagbygget 21/22 värre och sämre än alla år jag sett Djurgården spela.
Aldrig mera en Eklund i laget, nu både far och son som spelat när DIF, Fimpen må vara en härlig person men det karmat att vara först med både far och son att bli degraderade saknar motstycke. Inget ont om de som personer men det verkar inte fungera att ha en Eklund i truppen när det väl gäller.
Tack till följande.
Knattarna som höll på i två minuter och sopa snö i period 1 nere vid klacken, härliga killar som tog sitt jobb på fullaste allvar.
Klacken och sittplats som visade hjärta men det hade nog behövts en hjärtstartare för att få igång laget.
Tack till de som försökte få med övriga i publiken med en ramsa som hördes lite dåligt på TV men uppfattade den som "Avgå styrelsen"
Tjejen som kom in och skulle plocka bort den inkastade flaskan, hon kanske skulle fungera som tändvätska för laget om hon oftare var inne på isen.
Tack även till styrelsen som genom detta fiasko gjort att jag kan få vila stämbanden den 5/4 dagen efter fotbollspremiären.
Och stort tack att matchen den 10/4 inte blir av eftersom och den inplanerade resan till bortamatchen mot Mjällby kan få avnjutas utan oro över hur kommer/gick det för hockey laget.
Stort tack till er alla med blårandigt hjärta som har 100% bättre kunskaper inom hockey än den styrelse/tränare/spelare/kanslipersonal har och haft under detta mardröms år säsongen 2021/22.
Är jag bitter?
Inte bitter men väldigt besviken på hur ett gäng ryggdunkare smilar och tror sig vara mesta mästarna när vi med denna trupp säkert haft problem med både Troja och SSK.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
-
Säsongen 21/22
Kaxigt svar av K-G i SportExpressen.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... ka-ur-shl/
"Sekunder senare rann bägaren över för delar av Djurgårdens publik, som började skandera ”avgå styrelsen”. När den ramsan ebbade ut hördes ”Vi kräver mer än så, för vi är Djurgårdens IF”.
I den tredje perioden tog sig några supportrar också till ena långsidan, på sittplats, där de fortsatte skandera ”avgå styrelsen”.
– Det är inte första gången det händer, det här är ett klassiskt beteende när det går emot. Man får lära sig att leva med det i en klubb av den här digniteten, säger sportchefen K-G Stoppel.
Borde styrelsen avgå?
– Det har jag inga kommentarer till. Det är inte de som spelar ishockey i alla fall."
Tveksam till denna typ av uttalande just nu faktiskt.
"Sekunder senare rann bägaren över för delar av Djurgårdens publik, som började skandera ”avgå styrelsen”. När den ramsan ebbade ut hördes ”Vi kräver mer än så, för vi är Djurgårdens IF”.
I den tredje perioden tog sig några supportrar också till ena långsidan, på sittplats, där de fortsatte skandera ”avgå styrelsen”.
– Det är inte första gången det händer, det här är ett klassiskt beteende när det går emot. Man får lära sig att leva med det i en klubb av den här digniteten, säger sportchefen K-G Stoppel.
Borde styrelsen avgå?
– Det har jag inga kommentarer till. Det är inte de som spelar ishockey i alla fall."
Säsongen 21/22
Lite mer fingertoppskänsla kan önskas vad det gäller uttalandet om fansen...Nattuggla_ skrev: ↑2022-04-01 09:29:11 Kaxigt svar av K-G i SportExpressen.
Borde styrelsen avgå?
Edit
Senast redigerad av Buford den 2022-04-01 09:37:03, redigerad totalt 1 gånger.
Säsongen 21/22
skulle ju inte påstå att laget spelar speciellt mycket ishockey heller... klirr sa stenen i glashusetBuford skrev: ↑2022-04-01 09:34:00Lite mer fingertoppskänsla kan önskas vad det gäller fansen...Nattuggla_ skrev: ↑2022-04-01 09:29:11 Kaxigt svar av K-G i SportExpressen.
Borde styrelsen avgå?
-
Säsongen 21/22
Uppfattade det som om han menade att styrelsen inte spelar hockey och största delen av ansvaret bör ligga på spelarna på isen.Buford skrev: ↑2022-04-01 09:34:00Lite mer fingertoppskänsla kan önskas vad det gäller uttalandet om fansen...Nattuggla_ skrev: ↑2022-04-01 09:29:11 Kaxigt svar av K-G i SportExpressen.
Borde styrelsen avgå?
Edit
Kan ha fel.
Men oavsett om ditt eller mitt uppfattande är rätt så känns det väldigt kaxigt och ganska onödigt.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 21/22
Har inte den oduglige == Kaarel avgått ännu?
Säsongen 21/22
Trodde mera om KG än så, det är ju för fan styrelsen som gett förutsättningarna för hur hockeyn skall spelas.Nattuggla_ skrev: ↑2022-04-01 09:29:11 Kaxigt svar av K-G i SportExpressen.
Borde styrelsen avgå?
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience