Tycker det är skitsnack ni håller på med! spara linkan?
vafan är det för inställning! spelar vi inte för att vinna varje match eller? ska vi inte gå fullt ut då med våra bästa spelare?
fan skärpning nu allvarligt talat vafan, in och kötta, kör på, vi ska inte hålla nånting tillbacks!
Till Säcken, Micke och Montén - Operation Spara Linkan!
Det finns en anledning till att Linkan spelar boxplay och det är som någon sa just för att han är livsfarlig framåt och motståndarna håller sig då lite på sin vakt. Sen att han är bra på att läsa spelet osv hjälper såklart till!
Även om det sliter lite på honom så tycker jag att det är en bra taktik och det visar statistiken också med de 6 mål boxplay som vi gjort...
Visst, Linkan ligger säkert inte bakom alla, men garanterat de flesta. Linkan lyckas nästan alltid frispela någon per match i just boxplay, sen att den inte alltid sitter är ju en annan sak...
My five cents...
Även om det sliter lite på honom så tycker jag att det är en bra taktik och det visar statistiken också med de 6 mål boxplay som vi gjort...
Visst, Linkan ligger säkert inte bakom alla, men garanterat de flesta. Linkan lyckas nästan alltid frispela någon per match i just boxplay, sen att den inte alltid sitter är ju en annan sak...
My five cents...
Djurgår'n tills jag dör!
Det är nog så underskattat att ge en spelare med spelsinne BP-tid. Man ser det så tydligt när Linkan spelar att han ser situationer inte bara en pass i förväg utan flera. Sen är det som du säger, motspelarna blir nervösa när han är inne, precis som när Ossi hoppar in på isen, dock av helt olika anledningar. Effekten är trots detta densamman, man vågar inte spela ut.Bladman skrev:Det finns en anledning till att Linkan spelar boxplay och det är som någon sa just för att han är livsfarlig framåt och motståndarna håller sig då lite på sin vakt. Sen att han är bra på att läsa spelet osv hjälper såklart till!
My five cents...
Tar inte alla spelare en risk när dom spelar?Zamora skrev:Åter till tråden; jag syftade på matcher där det finns en uppenbar risk att irriterade ärthjärnor slashar, spöar, tacklar Linkan. De sista minuterna i DIF-Luleå hade jag skickat Linkan till duschen. Givetvis ska ha spela BP när det krävs men inte med livet som insats.