Till Säcken, Micke och Montén - Operation Spara Linkan!
Till Säcken, Micke och Montén - Operation Spara Linkan!
Fråga;
I slutet av täta, fula och hårda matcher, som den mot Luleå, måste väl inte lagets viktigaste spelare spela de sista skälvande minutrarna?
Mot Luleå var det stor fight i slutet både en och två gånger och när sedan matchen skall spelas av så är Linkan på isen för att göra det? Jag tror att alla såg det frustrationsrapp han fick över armarna, precis framför båset i slutet av matchen. Vi på läktaren sa när det var 10 kvar att nu kan Linkan gå och duscha. Sluta riskera slutspelet nu. Spara Linkan!
Kommentarer på detta?
I slutet av täta, fula och hårda matcher, som den mot Luleå, måste väl inte lagets viktigaste spelare spela de sista skälvande minutrarna?
Mot Luleå var det stor fight i slutet både en och två gånger och när sedan matchen skall spelas av så är Linkan på isen för att göra det? Jag tror att alla såg det frustrationsrapp han fick över armarna, precis framför båset i slutet av matchen. Vi på läktaren sa när det var 10 kvar att nu kan Linkan gå och duscha. Sluta riskera slutspelet nu. Spara Linkan!
Kommentarer på detta?
-
håller med om att spara honom sista minuterna i en sån match som tex Luleå...vi leder och det är jäkligt griningt på plan...kan lätt bli nån skada eller dylikt då...
ang BP och så så är det rätt ofta att stora lirare behöver mycket istid...är det en match som rycks sönder av mycket utvisningar så blir det lätt att om en sådan spelare inte får spela även BP blir kall och inte kommer in i matchen alls även sen när det blir 5 mot 5....Linkan behvöer mcyket istid
tror nog Linkan och säcken & co har diskuterat detta pre season hur man har tänkt att använda hans egenskaper på bästa sätt....men håller helt med att slutminuterna i en "luleå-match" så borde han få vila
ang BP och så så är det rätt ofta att stora lirare behöver mycket istid...är det en match som rycks sönder av mycket utvisningar så blir det lätt att om en sådan spelare inte får spela även BP blir kall och inte kommer in i matchen alls även sen när det blir 5 mot 5....Linkan behvöer mcyket istid
tror nog Linkan och säcken & co har diskuterat detta pre season hur man har tänkt att använda hans egenskaper på bästa sätt....men håller helt med att slutminuterna i en "luleå-match" så borde han få vila
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Fel, ja. Helt idiotiskt, njae. För att ta matchen igår som exempel så gjorde Linkan även ett bra jobb i forecheckingen, då kan han lira box play. Hans kvaliteter i denna spelform är ju dock mest offensiva, t.ex. så var "Bengan" nära att göra sitt fjärde mål, i BP frispelad av Linkan, igår och huvudpersonen själv var i samma spelform nära att göra mål senare.Kall-El skrev:Änbättre om killen fick vila från spel i BP. Helt idiotiskt i min mening att slita på Bremberg i denna spelform.
Helt feil
Tvert imot. Så lenge Linkan er på isen, må motstanderen være på vakt. Glen Sather-taktikken fungerer glimrende. Å bruke de beste spillerne i BP er en styrke, ikke en svakhet! Jeg er langt mer bekymret når Linkan er på isen i bråk enn når han spiller BP. I BP er også skaderisken minimal.Kall-El skrev:Änbättre om killen fick vila från spel i BP. Helt idiotiskt i min mening att slita på Bremberg i denna spelform.
Det er langt fra
Bergen til Hovet
Bergen til Hovet
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Linkan var grym i BP. Han jobbade hårt, forcheckade och satte tom in något som kan liknas vid en tackling.
Det är lätt att tappa matcher i slutminuterna och det har vi inte råd med. Det kommer att bli ruskigt jämt i år igen.
Att spara linkan till slutspelet även om det står 5-2 på tavlan kan mycket väl innebära att det inte blir något slutspel...
Det är lätt att tappa matcher i slutminuterna och det har vi inte råd med. Det kommer att bli ruskigt jämt i år igen.
Att spara linkan till slutspelet även om det står 5-2 på tavlan kan mycket väl innebära att det inte blir något slutspel...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Tycker personligen det är bättre att låta Bremberg spela konsekvent i PP och vila han helt i BP istället. Visst kan man få en eller annan kontring med han på isen i spel 4-5, men detta kan knappast uppväga en fräsch Bremberg i ett PP.Diffe89 skrev:Fel, ja. Helt idiotiskt, njae. För att ta matchen igår som exempel så gjorde Linkan även ett bra jobb i forecheckingen, då kan han lira box play. Hans kvaliteter i denna spelform är ju dock mest offensiva, t.ex. så var "Bengan" nära att göra sitt fjärde mål, i BP frispelad av Linkan, igår och huvudpersonen själv var i samma spelform nära att göra mål senare.Kall-El skrev:Änbättre om killen fick vila från spel i BP. Helt idiotiskt i min mening att slita på Bremberg i denna spelform.
Linkan gör dock ett mycket bra jobb i BP, han läser spelet föredömligt, forecheckar helt okej och när han suger åt sig puckar får han tiden att gå. Självklart är det bra med speciella femmor för olika situationer, dock så anser jag att man ska ta det lite lugnt med det under seriespelet. Det är 55 matcher och då ska man inte slita på spelarna. Dock så börjar det bli läge att skaka ihop några vassa PP-formationer. I boxplay har vi redan ett flertal fungerande formationer.jjonas skrev:Håller helt med om att Linkan inte borde få spela i BP. DIf borde egentligen göra upp speciella femmor för olika situationer, så att dom får träna in det som dom gör bra.
Visst är det bra att vi kan måla i BP och att Linkan har bra spelförståelse ser man ju på hans poängstatistik.Highwind skrev:Vi har väl gjort flest mål i BP av alla lag i Elitserien? 6 om jag inte minns fel. Anledningen är att linkan spelar BP
Sen har linkan bäst kondition i hela DIF. Iaf enligt fystränarna.. Är det någon som orkar är det han. Dessutom är han inte skadebenägen heller.
Men att han inte är skadebenägen är ju inte helt sant. Han fick ju hela lockout-säsongen förstörd pga ljumskproblem om jag inte minns helt fel. Det var ju först förra säsongen han fick vara skadefri och då började han producera på allvar.
Så jag ser nog hellre att man är sparsam med Linkan i BP, vi har andra som kan sköta det och som inte är lika viktiga i spel 5 mot 5 samt PP
Lycka är att vara djurgårdare
-