Pennan har gjort det svårt att hata Kaffe. Förr var det enkelt men jag har blivit blödig för hyggliga eldsjälar som brinner för samma sport som mig på äldre dar.Donkels-3.0 skrev: ↑2022-02-13 21:06:14Funkar för mig oxå och i det här kniviga läget som uppstått så har jag temporärt slutat hoppas på förluster för vidrigheternas från Karlstad och jag har gett dom tillfällig dispens att spöa Timrå och Malmö
Säsongen 21/22
Säsongen 21/22
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 21/22
Nja det är hela konceptet Hammarömaffian med familjen Glenning i spetsen, ett antal onämnbara spelare som inte ens går att nämna med namn etc. etc, som gör att man ALLTID drömmer om att dom ska åka utPraetori skrev: ↑2022-02-13 21:13:41Pennan har gjort det svårt att hata Kaffe. Förr var det enkelt men jag har blivit blödig för hyggliga eldsjälar som brinner för samma sport som mig på äldre dar.Donkels-3.0 skrev: ↑2022-02-13 21:06:14Funkar för mig oxå och i det här kniviga läget som uppstått så har jag temporärt slutat hoppas på förluster för vidrigheternas från Karlstad och jag har gett dom tillfällig dispens att spöa Timrå och Malmö
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongen 21/22
Pennan usch
Sektledare
Tycker faktiskt vi kan ge hela Värmland till Norge
Byt skiten mot Tore.
Sektledare
Tycker faktiskt vi kan ge hela Värmland till Norge
Byt skiten mot Tore.
The DIF ONE
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongen 21/22
Mott Nya hatobjekt i Fucking boll klubben
Linus fjollan från lönneberga !
Vill inte ens prata om att spelat hos Dif !?
Linus fjollan från lönneberga !
Vill inte ens prata om att spelat hos Dif !?
The DIF ONE
-
Säsongen 21/22
I min bok går Liam Öhgren före både Forsberg och Bjerselius.
Nu är ju Bjerselius center och om Eklund inte spelar ikväll så lär det väl bli honom. Men jag förstår inte varför man plockade bort Öhgren. Fick ju ganska bra med speltid i början på säsongen.
Gått skapligt i J20. 48 poäng (27+21) på 23 matcher. Sinnes.
Nu är ju Bjerselius center och om Eklund inte spelar ikväll så lär det väl bli honom. Men jag förstår inte varför man plockade bort Öhgren. Fick ju ganska bra med speltid i början på säsongen.
Säsongen 21/22
Vi har ju Östlund att plocka in på centern om det verkligen skulle knipa. Det är synd att vi är i det läget vi är för annars skulle vi verkligen kunnat lufta våra juniorer i större utsträckning denna säsong istället för alla galna värvningar.Nattuggla_ skrev: ↑2022-02-17 10:09:50 I min bok går Liam Öhgren före både Forsberg och Bjerselius.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Säsongen 21/22
För oss som står helt utanför laget verkar en del saker märkliga. Men man får komma ihåg att det kan finnas ett flertal anledningar till varför han flyttats ned igen.Nattuggla_ skrev: ↑2022-02-17 10:09:50 I min bok går Liam Öhgren före både Forsberg och Bjerselius.
- Nuvarande tränare kan ju ha en annan syn på honom än vad du och jag har.
- Han kan ha haft dålig attityd.
- Lekkerimäki har utvecklats enormt och konkurrerade ut honom.
mm
Men jag gillade det jag såg av Öhgren.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Säsongen 21/22
Gallerlirare som fortfarande går i skolan skall ju helst inte spela SHL-hockey på heltid. Det är fullt förståeligt att man lirar vuxna i första hand.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-02-17 11:05:56För oss som står helt utanför laget verkar en del saker märkliga. Men man får komma ihåg att det kan finnas ett flertal anledningar till varför han flyttats ned igen.Nattuggla_ skrev: ↑2022-02-17 10:09:50 I min bok går Liam Öhgren före både Forsberg och Bjerselius.
mm
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Säsongen 21/22
Säg det till Foppa.Praetori skrev: ↑2022-02-17 12:05:24Gallerlirare som fortfarande går i skolan skall ju helst inte spela SHL-hockey på heltid. Det är fullt förståeligt att man lirar vuxna i första hand.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-02-17 11:05:56För oss som står helt utanför laget verkar en del saker märkliga. Men man får komma ihåg att det kan finnas ett flertal anledningar till varför han flyttats ned igen.Nattuggla_ skrev: ↑2022-02-17 10:09:50 I min bok går Liam Öhgren före både Forsberg och Bjerselius.
mm

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Säsongen 21/22
I höstas så producerade Lekkerimäki bättre än Öhgren i J20 ändå så var det Öhgren som fick spela med a-laget då. Han gjorde det väl godkänt i A-laget men Lekkerimäki har varit bättre i a-laget. Men ser gärna att man ger Öhgren lite speltid i a-laget också. Sen om han ska spela några enstaka byten så är det kanske bättre att spela upp mot 20 min/match i J20 istället. Men ser gärna Öhgren före Bjerselius idag nu när vi har Wille(och kanske Dick) borta.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-02-17 11:05:56För oss som står helt utanför laget verkar en del saker märkliga. Men man får komma ihåg att det kan finnas ett flertal anledningar till varför han flyttats ned igen.Nattuggla_ skrev: ↑2022-02-17 10:09:50 I min bok går Liam Öhgren före både Forsberg och Bjerselius.
mm
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Säsongen 21/22
Öhgren känns som mer "skägg" än Lekkerimäki, kanske därför han fick chansen före i a-laget?mb81 skrev: ↑2022-02-17 13:23:32I höstas så producerade Lekkerimäki bättre än Öhgren i J20 ändå så var det Öhgren som fick spela med a-laget då. Han gjorde det väl godkänt i A-laget men Lekkerimäki har varit bättre i a-laget. Men ser gärna att man ger Öhgren lite speltid i a-laget också. Sen om han ska spela några enstaka byten så är det kanske bättre att spela upp mot 20 min/match i J20 istället. Men ser gärna Öhgren före Bjerselius idag nu när vi har Wille(och kanske Dick) borta.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-02-17 11:05:56För oss som står helt utanför laget verkar en del saker märkliga. Men man får komma ihåg att det kan finnas ett flertal anledningar till varför han flyttats ned igen.Nattuggla_ skrev: ↑2022-02-17 10:09:50 I min bok går Liam Öhgren före både Forsberg och Bjerselius.
mm
Säsongen 21/22
Det finns en rad faktorer som avgör om du passar på vuxennivå i hockey.mb81 skrev: ↑2022-02-17 13:23:32I höstas så producerade Lekkerimäki bättre än Öhgren i J20 ändå så var det Öhgren som fick spela med a-laget då. Han gjorde det väl godkänt i A-laget men Lekkerimäki har varit bättre i a-laget. Men ser gärna att man ger Öhgren lite speltid i a-laget också. Sen om han ska spela några enstaka byten så är det kanske bättre att spela upp mot 20 min/match i J20 istället. Men ser gärna Öhgren före Bjerselius idag nu när vi har Wille(och kanske Dick) borta.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-02-17 11:05:56För oss som står helt utanför laget verkar en del saker märkliga. Men man får komma ihåg att det kan finnas ett flertal anledningar till varför han flyttats ned igen.Nattuggla_ skrev: ↑2022-02-17 10:09:50 I min bok går Liam Öhgren före både Forsberg och Bjerselius.
mm
Du kan jämföra det med vilken arbetsplats som helst. Bara för att nån snorvalp råkar vara väldigt bra på en grej under PRAO så betyder ju inte det att han är redo att axla ansvaret som en vuxen. Barn och Juniorer skall få vara just det.
Säsongen 21/22
Antagligen. Ser gärna båda två ikväll. Öhgrens produktion i J20 är helt insane. Högst poängsnitt någonsin(med fler än 6 matcher)i J20 av U18 spelare.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-02-17 13:27:16Öhgren känns som mer "skägg" än Lekkerimäki, kanske därför han fick chansen före i a-laget?mb81 skrev: ↑2022-02-17 13:23:32I höstas så producerade Lekkerimäki bättre än Öhgren i J20 ändå så var det Öhgren som fick spela med a-laget då. Han gjorde det väl godkänt i A-laget men Lekkerimäki har varit bättre i a-laget. Men ser gärna att man ger Öhgren lite speltid i a-laget också. Sen om han ska spela några enstaka byten så är det kanske bättre att spela upp mot 20 min/match i J20 istället. Men ser gärna Öhgren före Bjerselius idag nu när vi har Wille(och kanske Dick) borta.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-02-17 11:05:56För oss som står helt utanför laget verkar en del saker märkliga. Men man får komma ihåg att det kan finnas ett flertal anledningar till varför han flyttats ned igen.Nattuggla_ skrev: ↑2022-02-17 10:09:50 I min bok går Liam Öhgren före både Forsberg och Bjerselius.
mm
Säsongen 21/22
Men finns ingen anledning heller att bromsa supertalanger som faktiskt är tillräckligt bra. Men som jag skrev innan så tycker jag inte det tjänar nåt till att få några minuter. Men se på Lekkerimäki hur bra han gör det så fort han får lite förtroende.Praetori skrev: ↑2022-02-17 13:37:06Det finns en rad faktorer som avgör om du passar på vuxennivå i hockey.mb81 skrev: ↑2022-02-17 13:23:32I höstas så producerade Lekkerimäki bättre än Öhgren i J20 ändå så var det Öhgren som fick spela med a-laget då. Han gjorde det väl godkänt i A-laget men Lekkerimäki har varit bättre i a-laget. Men ser gärna att man ger Öhgren lite speltid i a-laget också. Sen om han ska spela några enstaka byten så är det kanske bättre att spela upp mot 20 min/match i J20 istället. Men ser gärna Öhgren före Bjerselius idag nu när vi har Wille(och kanske Dick) borta.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-02-17 11:05:56För oss som står helt utanför laget verkar en del saker märkliga. Men man får komma ihåg att det kan finnas ett flertal anledningar till varför han flyttats ned igen.Nattuggla_ skrev: ↑2022-02-17 10:09:50 I min bok går Liam Öhgren före både Forsberg och Bjerselius.
mm
Du kan jämföra det med vilken arbetsplats som helst. Bara för att nån snorvalp råkar vara väldigt bra på en grej under PRAO så betyder ju inte det att han är redo att axla ansvaret som en vuxen. Barn och Juniorer skall få vara just det.
Säsongen 21/22
Jag tycker mig sett dom senaste åren (med några undantag) att man sätter för mycket press på unga talanger när dom lyfts upp, inte med vilje, men går det bra i början så kommer press från fans och media som dom då känner att dom måste leva upp till, vilket jag tror får motsatt effekt i utveckling och självförtroende. Det är ju bara att läsa här när någon junior gör misstag. Måste finnas någon sorts mellanväg, klart vi ska lyfta upp talanger men det är ju för att lära och växa, inte prestera shl-mässigt direkt. Learning by doing och lära sig av misstag. typ...mb81 skrev: ↑2022-02-17 13:42:46Men finns ingen anledning heller att bromsa supertalanger som faktiskt är tillräckligt bra. Men som jag skrev innan så tycker jag inte det tjänar nåt till att få några minuter. Men se på Lekkerimäki hur bra han gör det så fort han får lite förtroende.Praetori skrev: ↑2022-02-17 13:37:06Det finns en rad faktorer som avgör om du passar på vuxennivå i hockey.mb81 skrev: ↑2022-02-17 13:23:32I höstas så producerade Lekkerimäki bättre än Öhgren i J20 ändå så var det Öhgren som fick spela med a-laget då. Han gjorde det väl godkänt i A-laget men Lekkerimäki har varit bättre i a-laget. Men ser gärna att man ger Öhgren lite speltid i a-laget också. Sen om han ska spela några enstaka byten så är det kanske bättre att spela upp mot 20 min/match i J20 istället. Men ser gärna Öhgren före Bjerselius idag nu när vi har Wille(och kanske Dick) borta.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-02-17 11:05:56För oss som står helt utanför laget verkar en del saker märkliga. Men man får komma ihåg att det kan finnas ett flertal anledningar till varför han flyttats ned igen.Nattuggla_ skrev: ↑2022-02-17 10:09:50 I min bok går Liam Öhgren före både Forsberg och Bjerselius.
mm