Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
EspenK
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av EspenK »

Döden skrev: 2022-02-13 09:05:49 [quote=Buford post_id=495142 time=<a href="tel:1644737787">1644737787</a> user_id=5627]
[quote=Hepsnastian post_id=495140 time=<a href="tel:1644737555">1644737555</a> user_id=8169]
Asså..
Careys "förstärkning" till Disciplinnämnden. Vilka troll.
Är det domarna eller renskötarna som anmält?
[/quote]

Fast den var inte vacker, hade det varit Shinimin tex så hade man ju spytt galla på honom
[/quote]

Rödins två döende svan situationer räknas tydligen inte. Lovar att det är Luleå som anmält. Ett lag som själva saknar all moral.
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Säsongen 21/22

Inlägg av Jimmy Peterson »

5000 kr drabbar väl ingen fattig och jag gillar inte filmningar, även fast det finns situationer de missar helt. Så bra beslut säger jag.
Rolv

Säsongen 21/22

Inlägg av Rolv »

Har inte heller mycket till övers för filmning. Men är det verkligen en filmning, tycker inte direkt han spelar över. Men han kanske ser att handen åker upp på domaren och är då nöjd, vad vet jag?!
Jag tycker det ser ut som att slashingen träffar låret, men P.C reagerar först efter det, när Luleå-spelaren ”hämtar hem” klubban, vilket resulterar i en ny smäll. Som nästan blir en spearing rumt ljumsken. Tycker även det är ditåt P.C tar sig med handen.
Märklig situation. P.C skulle faktiskt kunnat ha rest för knuffen om inte Luleåspelaren hade hållit sig på fötterna.
Nu istället fick vi ett PP som dagen efter slutar med böter för vår spelare för diving. Till råga på allt videogranska dom hela situationen under matchen.
Skulle de kunnat ha friat utvisningen efter videogranskningen, eller är det försent eftersom de redan hade blåst för den?
Isf om de tyckte den var felaktig skulle de kunnat ta även för P.Cs knuff för å rättfärdiga situationen.
Användarvisningsbild
Buford

Säsongen 21/22

Inlägg av Buford »

EspenK skrev: 2022-02-13 12:28:56 Rödins två döende svan situationer räknas tydligen inte. Lovar att det är Luleå som anmält. Ett lag som själva saknar all moral.
Vi minns ju hur den vidriga föreningen för några år sedan hade som kännetecken att anmäla spelare till höger och vänster för att få dom avstängda i slutspelet.
Senast redigerad av Buford den 2022-02-13 13:24:40, redigerad totalt 1 gånger.
Praetori

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

Rolv skrev: 2022-02-13 12:53:22 Har inte heller mycket till övers för filmning. Men är det verkligen en filmning, tycker inte direkt han spelar över. Men han kanske ser att handen åker upp på domaren och är då nöjd, vad vet jag?!
Jag tycker det ser ut som att slashingen träffar låret, men P.C reagerar först efter det, när Luleå-spelaren ”hämtar hem” klubban, vilket resulterar i en ny smäll. Som nästan blir en spearing rumt ljumsken. Tycker även det är ditåt P.C tar sig med handen.
Märklig situation. P.C skulle faktiskt kunnat ha rest för knuffen om inte Luleåspelaren hade hållit sig på fötterna.
Nu istället fick vi ett PP som dagen efter slutar med böter för vår spelare för diving. Till råga på allt videogranska dom hela situationen under matchen.
Skulle de kunnat ha friat utvisningen efter videogranskningen, eller är det försent eftersom de redan hade blåst för den?
Isf om de tyckte den var felaktig skulle de kunnat ta även för P.Cs knuff för å rättfärdiga situationen.
Det är väl det att benen viker sig på honom som en fotbollsspelare som är själva "divingen". Det kan säkert ha varit nån smäll på klockspelet eller dylikt men han drar verkligen upp benen helt omotiverat.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Knickedick

Säsongen 21/22

Inlägg av Knickedick »

Jim Morrison skrev: 2022-02-13 08:45:06 Mina två cent;

William måste tillbaka till kanten. Allt hans spel har gått ned sedan han flyttades till mitten och det är av yttersta vikt att vi får in en ersättare där.

Jag gillar Dick. Men märks han har svårt med tempot just nu. Dra ned hans istid i 5 mot 5 och låt han spela mer PP istället. Då kanske han kan vara i mer form till kvalet när det verkligen gäller.

Arnesson - Warg. Det är ett ruskigt dåligt backpar som någonstans fått stämpeln av att vara ett ”safe” backpar vilket typ alla som ser matcherna kan se inte stämmer. Otroligt långsamma, dåliga med pucken och klumpiga som in i. Att dom får spela i alla svåra situationer måste ändras. Helst vill jag splittra deras backpar men annars ge dom så låg istid som möjligt när Gelinas kommer in.

Ceder - Rensfeldt - Sören
William - Ny - Lekkerimäki
Carey - Berglund - Rhett
Dick - Engsund - Söderlund

Vet att folk vill att Söderlund ska spela högre upp men jag ser det snarare som väldigt positivt att ha en vass fjärdekedja som kan spela mot motståndarnas sämsta kedjor och bidra ordentligt.
Jag håller med här om det mesta. Men samtidigt som du vill dra ned Dickens minuter i 5 v5 så vill du ha en vass fjärdekedja som kan bidra ordentligt. Det går ju lixom att matcha kedjor mot varandra och vi kommer ju alltid med det ha en svag kedja som andra lag kan lira sin vassaste kedja mot.
Jag vill också dra ned Dickens minuter i 5v5 samtidigt som jag vill dra upp Söderlunds i 5v5 så att spela de två tillsammans känns fel för mig.
Jag kan sätt Dicken i tredje tillsammans med Carey som Center. Sen tyckte jag att Eklunds och Söderlunds mål igår hade mycket lir i sig. Jag skulle så gärna vilja se dem tillsammans.

Ceders form har jag lite frågetecken för, så en tanke är att behålla William som center mellan Söderlund och Sören, men helst vill jag också ha William på kanten.

Ceder- NY- Sören (Mest speltid mot sämre lag)

Rhett- Rensfeldt- Lekkerimäki (Tredje mest speltid)

Forsberg- Carey- Dick (Minst speltid)

Eklund- Berglund- Söderlund (Mest speltid mot bättre lag)

Egentligen skulle jag vilja ha in en ny sniper-forward också utöver en center. Men man får ju inse begränsningarna.
AlltidoavsettDIF

Säsongen 21/22

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Knickedick skrev: 2022-02-13 13:43:27

William måste tillbaka till kanten. Allt hans spel har gått ned sedan han flyttades till mitten och det är av yttersta vikt att vi får in en ersättare där.

Jag gillar Dick. Men märks han har svårt med tempot just nu. Dra ned hans istid i 5 mot 5 och låt han spela mer PP istället. Då kanske han kan vara i mer form till kvalet när det verkligen gäller.

Arnesson - Warg. Det är ett ruskigt dåligt backpar som någonstans fått stämpeln av att vara ett ”safe” backpar vilket typ alla som ser matcherna kan se inte stämmer. Otroligt långsamma, dåliga med pucken och klumpiga som in i. Att dom får spela i alla svåra situationer måste ändras. Helst vill jag splittra deras backpar men annars ge dom så låg istid som möjligt när Gelinas kommer in.

Carey - Berglund - Rhett

Vet att folk vill att Söderlund ska spela högre upp men jag ser det snarare som väldigt positivt att ha en vass fjärdekedja som kan spela mot motståndarnas sämsta kedjor och bidra ordentligt.
Jag håller med här om det mesta. Men samtidigt som du vill dra ned Dickens minuter i 5 v5 så vill du ha en vass fjärdekedja som kan bidra ordentligt. Det går ju lixom att matcha kedjor mot varandra och vi kommer ju alltid med det ha en svag kedja som andra lag kan lira sin vassaste kedja mot.
Jag vill också dra ned Dickens minuter i 5v5 samtidigt som jag vill dra upp Söderlunds i 5v5 så att spela de två tillsammans känns fel för mig.
Jag kan sätt Dicken i tredje tillsammans med Carey som Center. Sen tyckte jag att Eklunds och Söderlunds mål igår hade mycket lir i sig. Jag skulle så gärna vilja se dem tillsammans.

Ceders form har jag lite frågetecken för, så en tanke är att behålla William som center mellan Söderlund och Sören, men helst vill jag också ha William på kanten.

Egentligen skulle jag vilja ha in en ny sniper-forward också utöver en center. Men man får ju inse begränsningarna.
Varför splitta på förstakedjan? Carey skall inte vara center. Att vi får in en förstacenter ser jag som en omöjlighet, man verkar behöva bli nöjd med en habil gosse om ens någon.
Knickedick

Säsongen 21/22

Inlägg av Knickedick »

AlltidoavsettDIF skrev: 2022-02-13 14:13:56
Knickedick skrev: 2022-02-13 13:43:27

Carey - Berglund - Rhett

Varför splitta på förstakedjan? Carey skall inte vara center. Att vi får in en förstacenter ser jag som en omöjlighet, man verkar behöva bli nöjd med en habil gosse om ens någon.
För att Rensfeldt inte har tempot att hänga med Sören och Ceder. Vi Behöver en bättre Center där och jag ser det inte som Omöjligt att få in en, dock kostsamt.
Jag tycker absolut Carey kan spela Center, men om du hellre vill kan du stoppa Engsund där och Carey på bänken. De ska ändå ha minimal istid i 5v5.

Jag tror fortfarande vi kommer få in en namnkunnig Center
J_J
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av J_J »

Oj så annorlunda man kan se på saker från soffan jämfört med läktaren på hovet. När P C situationen uppspelades va ju trots allt domarna ute o granskade händelsen i speakerbåset. Varför dömde han inte utvisning på P C redan då ? Jag med flera var helt övertygad om att domaren va ute för att granska om det skulle bli matchstraff för spearing i den situationen men här sitter folk och tycker det är diving. Det är ju känt sedan tidigare hur anti domarkåren och disciplinnämnden är mot huvudstadslaget DIF för blev det något straff på den Oskarshamn spelaren som medvetet gick in för att skada Sörensen 23/1 ? Nä och vart va alla kritiska röster då ?

DifAlltidOavsett
HCCL

Säsongen 21/22

Inlägg av HCCL »

Buford skrev: 2022-02-13 13:20:36Vi minns ju hur den vidriga föreningen för några år sedan hade som kännetecken att anmäla spelare till höger och vänster för att få dom avstängda i slutspelet.
Det är ju ingenting dom har slutat med, utan det gör dom ju så fort dom håller på och tappar greppet om en matchserie, så ser det ju ut i nästan vartenda slutspel. En riktigt vidrig klubb, dom och fullunda är i stort samma klubb, bortsett från att dom håller till i varsin ände av landet...
Användarvisningsbild
sauron

Säsongen 21/22

Inlägg av sauron »

J_J skrev: 2022-02-13 15:36:47 Oj så annorlunda man kan se på saker från soffan jämfört med läktaren på hovet. När P C situationen uppspelades va ju trots allt domarna ute o granskade händelsen i speakerbåset. Varför dömde han inte utvisning på P C redan då ? Jag med flera var helt övertygad om att domaren va ute för att granska om det skulle bli matchstraff för spearing i den situationen men här sitter folk och tycker det är diving. Det är ju känt sedan tidigare hur anti domarkåren och disciplinnämnden är mot huvudstadslaget DIF för blev det något straff på den Oskarshamn spelaren som medvetet gick in för att skada Sörensen 23/1 ? Nä och vart va alla kritiska röster då ?

DifAlltidOavsett
De (kritiska rösterna) var här. Däremot så var det en förstärkning, men i vanlig ordning så är det DIF som fälls för det och inte t ex Rödin eller Omark.
It's the hope that kills you.
Dusinator

Säsongen 21/22

Inlägg av Dusinator »

Skelle gjorde sitt jobb idag!! Alltid något! Behöver all hjälp vi kan få.
Donkels-3.0

Säsongen 21/22

Inlägg av Donkels-3.0 »

Dusinator skrev: 2022-02-13 20:31:14 Skelle gjorde sitt jobb idag!! Alltid något! Behöver all hjälp vi kan få.
Ja det tackar man för från Robban och co.
Praetori

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

Donkels-3.0 skrev: 2022-02-13 20:51:04
Dusinator skrev: 2022-02-13 20:31:14 Skelle gjorde sitt jobb idag!! Alltid något! Behöver all hjälp vi kan få.
Robban och möööjligen Möller kan jag sträcka mig till.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels-3.0

Säsongen 21/22

Inlägg av Donkels-3.0 »

Praetori skrev: 2022-02-13 20:56:23
Donkels-3.0 skrev: 2022-02-13 20:51:04
Robban och möööjligen Möller kan jag sträcka mig till.
Funkar för mig oxå och i det här kniviga läget som uppstått så har jag temporärt slutat hoppas på förluster för vidrigheternas från Karlstad och jag har gett dom tillfällig dispens att spöa Timrå och Malmö
Skriv svar