Jim Morrison skrev: ↑2022-02-13 08:45:06
Mina två cent;
William måste tillbaka till kanten. Allt hans spel har gått ned sedan han flyttades till mitten och det är av yttersta vikt att vi får in en ersättare där.
Jag gillar Dick. Men märks han har svårt med tempot just nu. Dra ned hans istid i 5 mot 5 och låt han spela mer PP istället. Då kanske han kan vara i mer form till kvalet när det verkligen gäller.
Arnesson - Warg. Det är ett ruskigt dåligt backpar som någonstans fått stämpeln av att vara ett ”safe” backpar vilket typ alla som ser matcherna kan se inte stämmer. Otroligt långsamma, dåliga med pucken och klumpiga som in i. Att dom får spela i alla svåra situationer måste ändras. Helst vill jag splittra deras backpar men annars ge dom så låg istid som möjligt när Gelinas kommer in.
Ceder - Rensfeldt - Sören
William - Ny - Lekkerimäki
Carey - Berglund - Rhett
Dick - Engsund - Söderlund
Vet att folk vill att Söderlund ska spela högre upp men jag ser det snarare som väldigt positivt att ha en vass fjärdekedja som kan spela mot motståndarnas sämsta kedjor och bidra ordentligt.
Jag håller med här om det mesta. Men samtidigt som du vill dra ned Dickens minuter i 5 v5 så vill du ha en vass fjärdekedja som kan bidra ordentligt. Det går ju lixom att matcha kedjor mot varandra och vi kommer ju alltid med det ha en svag kedja som andra lag kan lira sin vassaste kedja mot.
Jag vill också dra ned Dickens minuter i 5v5 samtidigt som jag vill dra upp Söderlunds i 5v5 så att spela de två tillsammans känns fel för mig.
Jag kan sätt Dicken i tredje tillsammans med Carey som Center. Sen tyckte jag att Eklunds och Söderlunds mål igår hade mycket lir i sig. Jag skulle så gärna vilja se dem tillsammans.
Ceders form har jag lite frågetecken för, så en tanke är att behålla William som center mellan Söderlund och Sören, men helst vill jag också ha William på kanten.
Ceder- NY- Sören (Mest speltid mot sämre lag)
Rhett- Rensfeldt- Lekkerimäki (Tredje mest speltid)
Forsberg- Carey- Dick (Minst speltid)
Eklund- Berglund- Söderlund (Mest speltid mot bättre lag)
Egentligen skulle jag vilja ha in en ny sniper-forward också utöver en center. Men man får ju inse begränsningarna.