Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
En transatlantisk forward till, har de inte lärt sig efter alla dåliga den här säsongen. Den här har ju i alla fall lite erfarenhet av europeisk hockey. Hoppas det inte blir en ny Lorito, Holland och till viss del Carey.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det går rykten om att det är en övergång som inte läckt ut och att det ska vara just LHC det handlar om.Praetori skrev: ↑2022-02-16 00:22:22Jag fick intrycket att något var klart redan kring 22 men det saknas fortfarande en övergång där jag luskade. Trodde faktiskt att det var LHC som nappat på något men det lär vi ju se imorgon. Det tenderar att vara locket på från klubbarna och de flesta "läckor" tenderar att komma från agenturerna.Hepsnastian skrev: ↑2022-02-16 00:15:46 Haha. Jag sa 00.00 men det var nära![]()
Jag är nöjd ändå att vi har landat 2 helt ok spelare, tror båda kommer vara till stor hjälp i (gud förbjude!) ev kval.
Nu åker vi!
Jag är försiktigt positiv men först och främst skall man nog invänta det officiella beskedet. Sen får vi se framåt April/Maj om det var bra eller dåligt isf.
EDIT: Ok, där kom den också ut, Backen Roberts Mamcics till LHC
Okej, det kom in en spelare för att bredda en aning. Hade hellre sett Wandell här. Trist om han hamnar i Brynäs.
Trodde faktiskt att Wandell redan var uträknad för SHL denna säsong. Så känns jävla tråkigt om vi inte försökte ta in honom för att bredda centerpositionen även om vi värvar från KHL. Wandell bör inte vara dyr ens…
- Jim Morrison
Skönt att vi fick in en center till slut. Inte spets men stabil, bra spelare som av dom klippen jag sett ser snabb ut, hård i kroppen samt lite skills. Det bästa är väl att det blir en dominoeffekt där spelare får spela på sina rätta positioner framförallt.
Ceder - Rensfeldt - Sören
Eklund - Poirier - Lekkerimäki
Carey - Berglund - Rhett
Dick - Engsund - Tim
Så hade nog jag ställt upp. Ändra så lite som möjligt i kedjorna och få ut det bästa av spelarna. Jag hade lite fel om Berglund som tredjecenter - det har funkat rätt bra med honom mellan Carey och Rhett så den ser jag gärna som intakt och sen kan vi få riktigt bra fart och frenesi på andrakedjan. Den fjärde får spela mot motståndarnas sämsta kedjor samt powerplay.
Ceder - Rensfeldt - Sören
Eklund - Poirier - Lekkerimäki
Carey - Berglund - Rhett
Dick - Engsund - Tim
Så hade nog jag ställt upp. Ändra så lite som möjligt i kedjorna och få ut det bästa av spelarna. Jag hade lite fel om Berglund som tredjecenter - det har funkat rätt bra med honom mellan Carey och Rhett så den ser jag gärna som intakt och sen kan vi få riktigt bra fart och frenesi på andrakedjan. Den fjärde får spela mot motståndarnas sämsta kedjor samt powerplay.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Alltså vad i helvete? Här har man tjatat om billiga Wandell enda sedan Holland försvann... Innan, egentligen då jag tyckte att vi bör säkra upp centersidan då Basse är skörast i serien och Josef redan pensionerat sig. Sen går Basse och skadar sig(who could have known?) och jag tänker, nu måste vi väl ändå ringa Wandell? För att säkra upp ifall spets uteblir. Nej han är tydligen Book-fet och ligger i en hängmatta....
Så presenteras han av Brynäs??? Som är fan så mycket på en högre nivå än oss... Vi lirar för helvete med Rensfeldt vartannat byte!!!! Hur kan detta hända?
Så presenteras han av Brynäs??? Som är fan så mycket på en högre nivå än oss... Vi lirar för helvete med Rensfeldt vartannat byte!!!! Hur kan detta hända?
Om Wandell velat till DIF med ens ett halvt lillfinger tror du inte redan att det hade hänt för en halv evighet sedan? På riktigt alltså?Manijock skrev: ↑2022-02-16 07:34:00 Alltså vad i helvete? Här har man tjatat om billiga Wandell enda sedan Holland försvann... Innan, egentligen då jag tyckte att vi bör säkra upp centersidan då Basse är skörast i serien och Josef redan pensionerat sig. Sen går Basse och skadar sig(who could have known?) och jag tänker, nu måste vi väl ändå ringa Wandell? För att säkra upp ifall spets uteblir. Nej han är tydligen Book-fet och ligger i en hängmatta....
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Vi sajnade ju just en kille som kan gå Center och Vinge. Stor kille också 189 cm och 89 kg kommer smälla.Manijock skrev: ↑2022-02-16 07:34:00 Alltså vad i helvete? Här har man tjatat om billiga Wandell enda sedan Holland försvann... Innan, egentligen då jag tyckte att vi bör säkra upp centersidan då Basse är skörast i serien och Josef redan pensionerat sig. Sen går Basse och skadar sig(who could have known?) och jag tänker, nu måste vi väl ändå ringa Wandell? För att säkra upp ifall spets uteblir. Nej han är tydligen Book-fet och ligger i en hängmatta....
Bra KG inga fler smurfar
Kanske, kanske inte. Hoppas du har rätt. Men misstänker att vi medvetet inte frågat honom…Praetori skrev: ↑2022-02-16 07:38:25Om Wandell velat till DIF med ens ett halvt lillfinger tror du inte redan att det hade hänt för en halv evighet sedan? På riktigt alltså?Manijock skrev: ↑2022-02-16 07:34:00 Alltså vad i helvete? Här har man tjatat om billiga Wandell enda sedan Holland försvann... Innan, egentligen då jag tyckte att vi bör säkra upp centersidan då Basse är skörast i serien och Josef redan pensionerat sig. Sen går Basse och skadar sig(who could have known?) och jag tänker, nu måste vi väl ändå ringa Wandell? För att säkra upp ifall spets uteblir. Nej han är tydligen Book-fet och ligger i en hängmatta....
- Jim Morrison
Ska vi verkligen ha två spelare som inte spelat hockey på hela säsongen?Dusinator skrev: ↑2022-02-16 07:41:23Kanske, kanske inte. Hoppas du har rätt. Men misstänker att vi medvetet inte frågat honom…Praetori skrev: ↑2022-02-16 07:38:25Om Wandell velat till DIF med ens ett halvt lillfinger tror du inte redan att det hade hänt för en halv evighet sedan? På riktigt alltså?Manijock skrev: ↑2022-02-16 07:34:00 Alltså vad i helvete? Här har man tjatat om billiga Wandell enda sedan Holland försvann... Innan, egentligen då jag tyckte att vi bör säkra upp centersidan då Basse är skörast i serien och Josef redan pensionerat sig. Sen går Basse och skadar sig(who could have known?) och jag tänker, nu måste vi väl ändå ringa Wandell? För att säkra upp ifall spets uteblir. Nej han är tydligen Book-fet och ligger i en hängmatta....
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Killen har inte lirat på hela säsongen, skulle bli en lång inkörsperiod i det läget vi är. Sen behöver vi fysik och det står inte Wandell för.Dusinator skrev: ↑2022-02-16 07:41:23Kanske, kanske inte. Hoppas du har rätt. Men misstänker att vi medvetet inte frågat honom…Praetori skrev: ↑2022-02-16 07:38:25Om Wandell velat till DIF med ens ett halvt lillfinger tror du inte redan att det hade hänt för en halv evighet sedan? På riktigt alltså?Manijock skrev: ↑2022-02-16 07:34:00 Alltså vad i helvete? Här har man tjatat om billiga Wandell enda sedan Holland försvann... Innan, egentligen då jag tyckte att vi bör säkra upp centersidan då Basse är skörast i serien och Josef redan pensionerat sig. Sen går Basse och skadar sig(who could have known?) och jag tänker, nu måste vi väl ändå ringa Wandell? För att säkra upp ifall spets uteblir. Nej han är tydligen Book-fet och ligger i en hängmatta....
- Jimmy Peterson
- Kontakt:
Då får vi det officiellt strax också.
- -daniel-
Så starkt jobbat av KG. Vi landar en trots allt KHL-center, även om det är lite av en chansning så är det betydligt bättre än ingenting alls. Hoppas han snabbt kommer in i gruppen.
Fint att vi lyckades landa en center. Låter som att de letat efter rätt spelarkvaliteer den här gången och i bra ålder.
- diftobbe89