Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
Vet ni vem det är? Det vet jag. 

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Poirier enligt madhawk. Verkar tyvärr inte spela center?
Inte sett han spela, men baserat på stats känns det väl som en Lorito typ?
Senast redigerad av Glory1 den 2022-02-16 00:05:57, redigerad totalt 3 gång.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Knickedick skrev: ↑2022-02-16 00:00:39 Haha
Han gör en Bosse!!
Are you not entertained
Emile Poirier från Dinamo Riga
Emile Poirier blev det alltså
-
- Säsongskort: Ja
Jag ser rött efter som inkompetensen hos dåren och vår egen Kim IL Jung fick härja fritt utan att nån jävel satte ner foten - inte Bjerselius, Adam Falks etc. etc. fel att dom fått chansen men systemet som dåren lanserat som gett dom chansenPraetori skrev: ↑2022-02-15 23:24:10Hur många 20-åringar är fullfjädrade SHL-spelare och då särskilt på centerpositionen? Tom Wille som är en av de största talangerna vi sett sedan Zibanejad har ju sett blek ut som center.Donkels-3.0 skrev: ↑2022-02-15 22:40:31Han håller helt enkelt inte på SHL nivå...
Förutom Henriksson i Frölunda (som de dessutom bara har på lån på nåder) är det försvinnande få centrar i den åldersgruppen. Det är i praktiken en junior som inte fick handla på bolaget för ett år sedan men det är ändå något som får dig att se rött.
Tja. Bättre än inget. Men statsen är inget som skrämmer. Dock viktigt att vi fick in en spelare till.
Hade görna sett wandell hos oss. Bra tek. Gör jobbet.
Hade görna sett wandell hos oss. Bra tek. Gör jobbet.
Spännande. Går väl rimligtvis in som andracenter. Den som lever får se.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
-
- Säsongskort: Ja
Tack gode gud att KG fick loss en spelare förstås inget monsternamn men 100 ggr bättre än att stoppa in Bjerselius i ett kval
Han kan centra (men det är andrahandsinfo från en som kan transatlanterna i KHL bättre). Undrar om KG hörde sig för med Kylington och Owuya innan för övrigt. Franskkanadicker kan ju vara lite knepiga men nu blir iallafall gänget som får frossa över "40-kilos" säkert lite lugnade. Bredd snarare än spets.
Senast redigerad av Praetori den 2022-02-16 00:29:31, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Hepsnastian
Haha. Jag sa 00.00 men det var nära
Jag är nöjd ändå att vi har landat 2 helt ok spelare, tror båda kommer vara till stor hjälp i (gud förbjude!) ev kval.
Nu åker vi!

Jag är nöjd ändå att vi har landat 2 helt ok spelare, tror båda kommer vara till stor hjälp i (gud förbjude!) ev kval.
Nu åker vi!
Delägare
Hade varit kul med fler trades i ligan. Rycker lite i 'Be a GM'-tarmen från NHL-spelen 

Wikegårds järnkaminer
Jag fick intrycket att något var klart redan kring 22 men det saknas fortfarande en övergång där jag luskade. Trodde faktiskt att det var LHC som nappat på något men det lär vi ju se imorgon. Det tenderar att vara locket på från klubbarna och de flesta "läckor" tenderar att komma från agenturerna.Hepsnastian skrev: ↑2022-02-16 00:15:46 Haha. Jag sa 00.00 men det var nära![]()
Nu åker vi!
Jag är försiktigt positiv men först och främst skall man nog invänta det officiella beskedet. Sen får vi se framåt April/Maj om det var bra eller dåligt isf.
SHL är på tok för muppigt för det. Dessutom är det inte som i NHL där du har lönetak och draftval som inbjuder till fiffel och hästhandel utan även divisionssystemet som gör det lite sportsligt mindre vådligt med trades till icke-konkurrenter.
Men visst absolut. En aktiv och rörlig spelarmarknad skapar intresse och hype kring ligan på ett helt annat sätt än inavel.
Kikade uppställningen från en match i januari och då lirade han i en lina med Edgars Kulda och Martins Karsums som båda enligt eliteprospects är ytterforwards, så mycket möjligt faktiskt.Praetori skrev: ↑2022-02-16 00:14:03Han kan centra (men det är andrahandsinfo från en som kan transatlanterna i KHL bättre). Undrar om KG hörde sig för med Kylington och Owuya innan för övrigt. Franskkanadicker kan ju vara lite knepiga men nu blir iallafall gänget som får frossa över "40-kilos" säkert lite lugnade. Bredd snarare än spets.
Möjligt även att Grags hade en del i detta också då han är från Montreal, tänker på denna artikel om Gelinas: https://hockeynews.se/articles/23173/