Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

DIF SJÖSTAN skrev: 2022-02-15 20:11:09
Jimmy Peterson skrev: 2022-02-15 20:09:24
Who Valley skrev: 2022-02-15 20:07:47
Mvildma skrev: 2022-02-15 20:03:33 Och där plocka Örebro Audette… riktigt klass center.
HV HAR VÄRVAT 4 ST varav 2 KHL lirare idag….
Kan inte vara sant, K-G säger ju att marknaden är tunn
Vi spelar ju inte riktigt i samma liga som Örebro. Såna spelare kan välja och vraka just nu. Vi får leta bland resten.
Vi borde ju dock ha mer pengar än HV i HockeyAllsvensksn
:lol:
Den var bra. Under vilken sten har du befunnit dig senaste 20 åren?
Ursäkta, men Hv skulle väl typ kunna köpa Djurgården och lägga ned oss, bara för skoj skull.
Om vi nu ska överdriva. Och jag överdrev minst. :D
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
gaspo

Inlägg av gaspo »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-02-15 20:42:29
DIF SJÖSTAN skrev: 2022-02-15 20:11:09
Jimmy Peterson skrev: 2022-02-15 20:09:24
Who Valley skrev: 2022-02-15 20:07:47
Mvildma skrev: 2022-02-15 20:03:33 Och där plocka Örebro Audette… riktigt klass center.
HV HAR VÄRVAT 4 ST varav 2 KHL lirare idag….
Kan inte vara sant, K-G säger ju att marknaden är tunn
Vi spelar ju inte riktigt i samma liga som Örebro. Såna spelare kan välja och vraka just nu. Vi får leta bland resten.
Vi borde ju dock ha mer pengar än HV i HockeyAllsvensksn
:lol:
Den var bra. Under vilken sten har du befunnit dig senaste 20 åren?
Ursäkta, men Hv skulle väl typ kunna köpa Djurgården och lägga ned oss, bara för skoj skull.
Om vi nu ska överdriva. Och jag överdrev minst. :D
Ja deras egna kapital e väl 4-5 gånger vårat. Dom driver ju in kollekt varje söndag också.
//WiktorK

Inlägg av //WiktorK »

Praetori skrev: 2022-02-15 20:22:23
GULD skrev: 2022-02-15 20:08:15
Endå så är det ett måste att ge en ny KHL C chansen
Holland funkade inte. Anderson och Burqe funkade
I vårat läge är en chansning ett måste !!!!!!
Vad är det i vår produktion efter nyår som är så uselt att man skall riskera miljoner och lagmoralen på ett potentiellt sänke?

Det låter mer som att folk är desperata i sin ångest och skriker efter en napp från KG, hur illa den än kanske smakar. Hade det funnits en hygglig center som passade och kunde stärka Lagbygget och, och här är det viktiga, som varit villig att spela för DIF så hade det redan hänt!

De senaste månaderna har alla skrikit sig hesa efter backar och hur usla alla backar var. Sen grinade folk över att vi tappade Ingman och LA (men först efter att den första börjat visa sig redig och den sistnämnda börjat stämpla in i Lyxfällan). In med Schilling och nu Gélinas och plötsligt är det panik och undergång för att vi inte värvar nån randomcenter från KHLs bottenträsk kosta vad det kosta vill.
Det där var det klokaste jag läst här på länge.

Jag fattar inte att folk på riktigt tror att KG sitter och tjuvhåller på pengarna och är snål? Han har fått en summa att röra sig med från styrelsen, den summan pengar räcker kanske inte linan ut för att landa spelare som gör skillnad och tillför något i dagens lag. Varför skulle KG snåla och tjuvhålla på pengar i en förhandling med en spelare som är som klippt och skuren för oss, det är totalt ologiskt.

Men jag antar att ni som kallar KG snål är samma typ av människa som kallar er partner snål, när denne inte vill lägga ett bud på 1 MKR över er budget vid bostadsköp. :roll:
Jesus Kristus
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jesus Kristus »

Praetori skrev: 2022-02-15 20:36:36
Jesus Kristus skrev: 2022-02-15 20:27:48
Jag håller med om att laget fungerar bättre nu. Och vikten att bygga ett lag.
Men vi kan inte förvänta oss många vinster eller kval seger när Berglund centrar en tredje kedja och Engsund en fjärde. Man måste vara så pass ärlig att se att dom inte håller måttet. Iskalla framåt och har fullt upp med att inte gå bort sig i egen zon.
Det vore helt riskfritt att ta in en ny Center. Chanserna att lyfta laget = mycket stor.
Jag köper inte att det inte finns en center därute som skulle göra det bättre än Berglund, Engsund eller Bjerselius.
KG menar att de gjort det så bra, att ingen utifrån kan göra det bättre. Vet knappt vad man ska säga om det. Tror han på det själv ?
I ett kval tar jag mycket hellre Berglund än nån randomspelare från KHLs strykgäng alla dagar i veckan. Han kommer kriga till sista blodsdroppen för skölden och inte glida till båset med funderingar på vad han ska göra på sommarlovet som hyrsvärden.
Ok. Där är vi inte eniga.
Jag hör vad du säger men anser avsaknaden av talang och smartness inte gör Berglund, eller Engsund, mer lämplig att centra en tredje än någon ny center. Som förmodligen kostar lite, men som oxå har spelat på hög nivå i mer än i ett par månader och har en mycket högre högsta nivå.
Offensivt och defensivt tycker jag vi har allt att vinna på att hitta en ny center som tar bort mycket istid av spelare som är helt ofarliga framåt, och som ofta blir tillbaka tryckta i egen zon och har svårt att styra spelet framåt.
Tycker krigandet inte väger tyngre än att ha en skicklig center.
Men, lets agree too disagree i den frågan.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Eftersom det inte verkar bli någon center så är jag ännu mer orolig om vi får en skada på någon av de nuvarande. Vi vet ju dessutom hur skadedrabbade vi är, en till center borta och det ser jävligt mörkt ut.
Användarvisningsbild
TheForsa

Inlägg av TheForsa »

Jakob Forsbacka-Karlsson vart kontraktslös länge. Har säkert inte ens fått frågan, otroligt mycket mer potential och spelsinne än Bjerselius, Engsundh och Berglund.
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

TheForsa skrev: 2022-02-15 21:08:30 Jakob Forsbacka-Karlsson vart kontraktslös länge. Har säkert inte ens fått frågan, otroligt mycket mer potential och spelsinne än Bjerselius, Engsundh och Berglund.
Kanske finns en anledning till det?
Olon

Inlägg av Olon »

Knickedick skrev: 2022-02-15 19:52:53
Olon skrev: 2022-02-15 19:37:57
Knickedick skrev: 2022-02-15 19:21:45
Olon skrev: 2022-02-15 18:58:45
Knickedick skrev: 2022-02-15 18:43:39

Vi pratar inte om Söderlund, vi pratar om Dick. Du vet vad +/- statistik innebär va?
Jag är beredd att hålla käften om Dick när han hjälper till att hålla tätt bakåt och gör ett jobb där han hänger med över hela banan.
Jag hoppas han tränar som fan så att han kan göra det snart. För just nu klarar han det inte han har inte tempot för böljande spel, han är inte där han ska vara i styrspel för han hinner inte med.
Men kom igen, ingen tittar på +/- längre då det är en förlegad statistik som inte ger någon rättvis bild alls. En spelare som gör 30 poäng i powerplay men råkar vara inne på ett baklängesmål i den spelformen har negativ +/-. Produktiva spelare i dåliga lag har i regel alltid dålig +/-, men ingen bryr sig om det längre. Missat corsi etc? Du kan ju jämföra Axelsson med Patrick Kane som snittar över en poäng per match den här säsongen i ett skitlag, men samtidigt har -15 i +/-. Ganska säker vem som är Chicagos MVP ändå.

Eklund har -11 på bara 16 matcher, så det var väl också en dålig värvning?

Herregud, du fattar inte att jag drog upp +/- för att det var poängsnittet som togs upp som ett argument till att Dicken var bra. Han är som sagt bra på uppställt spel i offensiv som. Men jag tycker inte han bidrar över resten av banan. Han har inte tempot utan är bra när han kan stå stilla med pucken. Läs hela argumenten och vem som argumenterar för vad innan du hugger.
Vad har Dicken för Corsi statistik. William Nylander har väl bäst Corsi i typ hela NHL och där pratar vi tempo i skridskoåkningen och frekvens på benen. Den dagen Dicken är där. Då ger jag er rätt... Nu syns han knappt i 5v5
Poäng är väl en ganska relevant statistik för en spelare som Dick? Han är ju knappast värvad för att forechecka eller dra upp tempot, men däremot är en av hans styrkor att kunna göra små matchavgörande saker som få andra i truppen är kapabla till. +/- är däremot helt irrelevant, då kan du lika gärna dra upp tekningsstatistik. Dessutom så bidrar han på hela banan, backcheckar, täcker skott, etc. Du kanske har missat det när du stirrar på +/-. Men vill du ha en mer skridskostark spelare så är det väl bara att ge fler minuter till Bjerselius. Om det är något han har så är det väl tempo.

William Nylander har förresten också negativ +/-.
Så om man inte hinner med sin gubbe i backcheck så att vi får ett mål i baken för att motståndaren blir övertalig i vår zon eller om du blir av med pucken för att du inte kan åka ifrån motståndaren för att du är för dåligt tränad så spelar det ingen roll bara du har poäng i 5v4
Spela Dick i powerplay absolut.... Har jag sagt, vet inte om du läser det. Men inte i 5v5 då kan vi hellre spela Liam Öhgren i en def roll och Rhett på Dickens plats.

Varför drar du upp Nylanders +/- .... ingen har pratat om hans +/-
Ja för så funkar ju hockey. Smart, vi bänkar de fåtal spelare som kan bryta mönstret och producera framåt förutom just vid något enstaka tillfälle då vi känner att det behövs, och så låter vi Bjerselius och Öhgren åka skridskor i egen zon resterande tid. Kommer göra underverk för Dicks +/-. Du på borde bli coach, kolla med K-G om det finns en öppning innan midnatt.
Användarvisningsbild
TheForsa

Inlägg av TheForsa »

AlltidoavsettDIF skrev: 2022-02-15 21:12:26
TheForsa skrev: 2022-02-15 21:08:30 Jakob Forsbacka-Karlsson vart kontraktslös länge. Har säkert inte ens fått frågan, otroligt mycket mer potential och spelsinne än Bjerselius, Engsundh och Berglund.
Kanske finns en anledning till det?
Det kan det säkert vara men så länge vi inte vet om det finns någon speciell anledning så ter det sig märkligt Stockholmskille med rejäl uppsida.
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

Får man värva efter deadline för att ersätta en skada? Varför har jag något vagt minne av att Frölunda gjort detta och ersätt en back med en forward eller något liknande.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Derby om några månader då hörni. Tagga Ljungby.
Eller ja, dem kanske åker ur. Men tagga Tingsryd då.
Användarvisningsbild
ken1968

Inlägg av ken1968 »

Har haft följt Forsbacka sedan 7 år ålder ända till han försvann till Linköping och gymnasiet. Grymt smart spelare och en stabil center, men varför han inte spelar nu är en gåta för mig, skadad, självförtroende?, men en frisk motiverad forsbacka skulle va en tillgång.
//WiktorK

Inlägg av //WiktorK »

Nattuggla_ skrev: 2022-02-15 21:18:39 Derby om några månader då hörni. Tagga Ljungby.
Vinge, är det du? 🙄😂
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Grabben från Söder skrev: 2022-02-15 21:17:54 Får man värva efter deadline för att ersätta en skada? Varför har jag något vagt minne av att Frölunda gjort detta och ersätt en back med en forward eller något liknande.
Man får ersätta med "Likvärdig" spelare. Delvis inget KHL proffs eller liknande.
Avskaffa tre mot tre.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

//WiktorK skrev: 2022-02-15 21:22:29
Nattuggla_ skrev: 2022-02-15 21:18:39 Derby om några månader då hörni. Tagga Ljungby.
Vinge, är det du? 🙄😂
Haha skulle först skriva gnaget därav derby.
Låst