GULD skrev: ↑2022-02-15 18:37:19
Fattar inte KG att ingenting av det han gjort betyder ett skit om vi åker ut !!!
Han kommer alltid att vara stämplad som snål gubbjävel
En första C. Som har skills kostar en jävla massa
Men är vard varenda krona om vi hänger kvar
Det där är ju otroligt lätt för oss att sitta och säga. Ponera att han skulle slänga iväg 10 millar på säg Spooner & Miele… Inga som helst garantier att vi vinner ett kval och helt beroende på deras mindset så är det ju inte ens en garanti för att vi skulle bli så jävla mycket bättre heller. Kan ju vara rätt soft att komma till Stockholm och förlänga säsongen lite medan cashen fortsatt rullar in. Det är ju en sida av myntet som väldigt många verkar blunda helt för.
Med det sagt så skulle ju givetvis en center varit på plats sedan länge men man får väl leva på hoppet några timmar till!!!
Manijock skrev: ↑2022-02-15 18:22:17
Skulle inte Dick ha tillfört något? Googla gruppdynamik.... Lägg till hans faktiska poängsnitt UTAN försäsong, och sen kan ni faktiskt avsluta hela kråksången med att lägga ner... Det dummaste jag läst! Dessutom har han plockat bort hans enda akilleshäl, nämligen dumma utvisningar.... Lägg fokus på verkliga problem istället för haka på Boorkens idiotiska fördomar!
Det ante mig att du bara skulle titta på statistiken och inte på spelet ute på banan.
Jag hade kunnat köpa honom MED en försäsong för just nu hänger han inte med. Han är bra i uppställt spel i offensiv zon, där poängen oftast görs. Men du inser väl att trots hans fantastiska pöängsnitt som du vill påvisa så så är han redan -4.
Vad vill du komma med +/- statistik?
Söderlund har -3
Som helhet har DIF spelat bättre sen Axelsson tillsammans med de andra nyförvärv som KG värvat. Samtidigt börjar vi se andra spelare tillföra något.
Axelsson tillför inte bara på isen utan glädje på bänken och i omklädningsrummet.
Sen är inte vägen spikrak utan det tar tid att komma i matchform. Det är i kvalet det gäller och fram till dess ska vi hitta pusselbitarna. Inte bara Axelsson utan även Warg också för att nämna få.
Vi pratar inte om Söderlund, vi pratar om Dick. Du vet vad +/- statistik innebär va?
Jag är beredd att hålla käften om Dick när han hjälper till att hålla tätt bakåt och gör ett jobb där han hänger med över hela banan.
Jag hoppas han tränar som fan så att han kan göra det snart. För just nu klarar han det inte han har inte tempot för böljande spel, han är inte där han ska vara i styrspel för han hinner inte med.
Men kom igen, ingen tittar på +/- längre då det är en förlegad statistik som inte ger någon rättvis bild alls. En spelare som gör 30 poäng i powerplay men råkar vara inne på ett baklängesmål i den spelformen har negativ +/-. Produktiva spelare i dåliga lag har i regel alltid dålig +/-, men ingen bryr sig om det längre. Missat corsi etc? Du kan ju jämföra Axelsson med Patrick Kane som snittar över en poäng per match den här säsongen i ett skitlag, men samtidigt har -15 i +/-. Ganska säker vem som är Chicagos MVP ändå.
Eklund har -11 på bara 16 matcher, så det var väl också en dålig värvning?
Skulle inte Dick ha tillfört något? Googla gruppdynamik.... Lägg till hans faktiska poängsnitt UTAN försäsong, och sen kan ni faktiskt avsluta hela kråksången med att lägga ner... Det dummaste jag läst! Dessutom har han plockat bort hans enda akilleshäl, nämligen dumma utvisningar.... Lägg fokus på verkliga problem istället för haka på Boorkens idiotiska fördomar!
Det ante mig att du bara skulle titta på statistiken och inte på spelet ute på banan.
Jag hade kunnat köpa honom MED en försäsong för just nu hänger han inte med. Han är bra i uppställt spel i offensiv zon, där poängen oftast görs. Men du inser väl att trots hans fantastiska pöängsnitt som du vill påvisa så så är han redan -4.
Skulle jag stirra på statistik Du är ny här eller?
Dick har bidragit med precis det han ska. Det vill säga matchavgörande ingripanden med puck, tagit fokus från övriga samt med sin extremt glädjespridande persona. Dessutom täcker han skott(trots att vissa konstigt nog alltid råkar blunda varje gång han gör det?) och är jobbig! Han har aldrig varit en furie i hemjobb, men knappast dålig där heller. Det är precis likadant som när folk kallade Linkan för långsam, när han det facto vanligtvis spöade sina kollegor i fortåkning på träningarna. Kroppsspråket ser inte hundra ut, men kan åstadkomma MINST lika mycket som spelare likt typ Ölvestad som sprintade som en dåre.
Du och ditt jävla statistikrunk. Kolla på matcherna istället!
Flertalet här inne som då och då skriker om -Inkompetens-Avgå och -Hur jävla svårt kan det vara?!! har säkerligen själva aldrig haft en anställning inom strategisk ledning.
Det är alltid människor med 0 insyn i verksamheten som skriker mest och alltid har enkla lösningarna på ganska komplexa problem
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Söderlund har -3
Som helhet har DIF spelat bättre sen Axelsson tillsammans med de andra nyförvärv som KG värvat. Samtidigt börjar vi se andra spelare tillföra något.
Axelsson tillför inte bara på isen utan glädje på bänken och i omklädningsrummet.
Sen är inte vägen spikrak utan det tar tid att komma i matchform. Det är i kvalet det gäller och fram till dess ska vi hitta pusselbitarna. Inte bara Axelsson utan även Warg också för att nämna få.
Vi pratar inte om Söderlund, vi pratar om Dick. Du vet vad +/- statistik innebär va?
Jag är beredd att hålla käften om Dick när han hjälper till att hålla tätt bakåt och gör ett jobb där han hänger med över hela banan.
Jag hoppas han tränar som fan så att han kan göra det snart. För just nu klarar han det inte han har inte tempot för böljande spel, han är inte där han ska vara i styrspel för han hinner inte med.
Men kom igen, ingen tittar på +/- längre då det är en förlegad statistik som inte ger någon rättvis bild alls. En spelare som gör 30 poäng i powerplay men råkar vara inne på ett baklängesmål i den spelformen har negativ +/-. Produktiva spelare i dåliga lag har i regel alltid dålig +/-, men ingen bryr sig om det längre. Missat corsi etc? Du kan ju jämföra Axelsson med Patrick Kane som snittar över en poäng per match den här säsongen i ett skitlag, men samtidigt har -15 i +/-. Ganska säker vem som är Chicagos MVP ändå.
Herregud, du fattar inte att jag drog upp +/- för att det var poängsnittet som togs upp som ett argument till att Dicken var bra. Han är som sagt bra på uppställt spel i offensiv Zon. Men jag tycker inte han bidrar över resten av banan. Han har inte tempot utan är bra när han kan stå stilla med pucken. Läs hela argumenten och vem som argumenterar för vad innan du hugger.
Vad har Dicken för Corsi statistik. William Nylander har väl bäst Corsi i typ hela NHL och där pratar vi tempo i skridskoåkningen och frekvens på benen. Är han inte orsak till flest puckvinster och minst tappade puckar också. Den dagen Dicken är där. Då ger jag er rätt... Nu syns han knappt i 5v5
Senast redigerad av Knickedick den 2022-02-15 19:33:38, redigerad totalt 1 gånger.
Skulle jag stirra på statistik Du är ny här eller?
Dick har bidragit med precis det han ska. Det vill säga matchavgörande ingripanden med puck, tagit fokus från övriga samt med sin extremt glädjespridande persona. Dessutom täcker han skott(trots att vissa konstigt nog alltid råkar blunda varje gång han gör det?) och är jobbig! Han har aldrig varit en furie i hemjobb, men knappast dålig där heller. Det är precis likadant som när folk kallade Linkan för långsam, när han det facto vanligtvis spöade sina kollegor i fortåkning på träningarna. Kroppsspråket ser inte hundra ut, men kan åstadkomma MINST lika mycket som spelare likt typ Ölvestad som sprintade som en dåre.
Du och ditt jävla statistikrunk. Kolla på matcherna istället!
matlagarn skrev: ↑2022-02-15 18:43:22
Har Carey lirat center något hos oss? Läser man runt lite så får iaf jag uppfattningen att han är mer center än forward.
Givet att vi nu inte får in någon ny center tycker jag vi ska köra
Känns fel med Lekkerimäki i fjärde, men han bör spela oavsett tycker jag. Han hade gjort det bra i andra istället för Söderlund, men Tim är jävligt het just nu och bör inte spela längre ner enligt mig.
Carey gick center i början av säsongen några matcher.
Gick sådär, men Berrys spelidé var ju heller inget att ha.
Tror Carey kan spela en viktig roll som tredje center om han bara ges chansen. Han kan leda en tredje kedja bättre än både Berglund och Engsund. Framförallt offensivt. Tror jag.
matlagarn skrev: ↑2022-02-15 18:43:22
Har Carey lirat center något hos oss? Läser man runt lite så får iaf jag uppfattningen att han är mer center än forward.
Givet att vi nu inte får in någon ny center tycker jag vi ska köra
Känns fel med Lekkerimäki i fjärde, men han bör spela oavsett tycker jag. Han hade gjort det bra i andra istället för Söderlund, men Tim är jävligt het just nu och bör inte spela längre ner enligt mig.
Carey gick center i början av säsongen några matcher.
Gick sådär, men Berrys spelidé var ju heller inget att ha.
Tror Carey kan spela en viktig roll som tredje center om han bara ges chansen. Han kan leda en tredje kedja bättre än både Berglund och Engsund. Framförallt offensivt. Tror jag.
*Jockes spelidé.
Tycker också Carey borde få chansen som center.
En ny andrecenter in, Rensfeldt kvar som första, Carey tredje och Berglund/Engsund om fjärde.
Är väl en realistisk "dröm".
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Söderlund har -3
Herregud, du fattar inte att jag drog upp +/- för att det var poängsnittet som togs upp som ett argument till att Dicken var bra. Han är som sagt bra på uppställt spel i offensiv som. Men jag tycker inte han bidrar över resten av banan. Han har inte tempot utan är bra när han kan stå stilla med pucken. Läs hela argumenten och vem som argumenterar för vad innan du hugger.
Vad har Dicken för Corsi statistik. William Nylander har väl bäst Corsi i typ hela NHL och där pratar vi tempo i skridskoåkningen och frekvens på benen. Den dagen Dicken är där. Då ger jag er rätt... Nu syns han knappt i 5v5
Poäng är väl en ganska relevant statistik för en spelare som Dick? Han är ju knappast värvad för att forechecka eller dra upp tempot, men däremot är en av hans styrkor att kunna göra små matchavgörande saker som få andra i truppen är kapabla till. +/- är däremot helt irrelevant, då kan du lika gärna dra upp tekningsstatistik. Dessutom så bidrar han på hela banan, backcheckar, täcker skott, etc. Du kanske har missat det när du stirrar på +/-. Men vill du ha en mer skridskostark spelare så är det väl bara att ge fler minuter till Bjerselius. Om det är något han har så är det väl tempo.
Kul att folk tycker vi ska vräka iväg typ 5-10millar på chanscenters för 3månaders spel.
Nja har nog häldre de 10 millarna i allsvenska truppen nästa säsong om de far åt helvete, våra budgetar låg väll på typ 7-10millar per säsong när vi var där..