Vi spelar ju inte riktigt i samma liga som Örebro. Såna spelare kan välja och vraka just nu. Vi får leta bland resten.
Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
- Jimmy Peterson
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Örebro hade ju så mycket pengar att dom knappt visste vad dom skulle göra av dom enligt hökenJimmy Peterson skrev: ↑2022-02-15 20:09:24Vi spelar ju inte riktigt i samma liga som Örebro. Såna spelare kan välja och vraka just nu. Vi får leta bland resten.
-
Vi borde ju dock ha mer pengar än HV i HockeyAllsvensksnJimmy Peterson skrev: ↑2022-02-15 20:09:24Vi spelar ju inte riktigt i samma liga som Örebro. Såna spelare kan välja och vraka just nu. Vi får leta bland resten.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
HV hoppas jag fördärvar sin gruppdynamik totalt. Dom har ju en stark grupp som dom har som förmodligen hade gått upp utan att ändra en massa. Ska be en bön att detta slår helt fel.
Spela fult
-
Skönt att alla andra SHL lag värvar trötta KHL spelare som inte har tempot. Slipper vi offra oss.
-
De gjorde till och med en förfrågan på Pontus Åberg. Så de har cash.DIF SJÖSTAN skrev: ↑2022-02-15 20:11:09Vi borde ju dock ha mer pengar än HV i HockeyAllsvensksnJimmy Peterson skrev: ↑2022-02-15 20:09:24Vi spelar ju inte riktigt i samma liga som Örebro. Såna spelare kan välja och vraka just nu. Vi får leta bland resten.
Och ändå så är det gräddhyllan eller så får det vara… hög svansföring och utlovades en toppcenter tidigt.Jimmy Peterson skrev: ↑2022-02-15 20:09:24Vi spelar ju inte riktigt i samma liga som Örebro. Såna spelare kan välja och vraka just nu. Vi får leta bland resten.
Kan inte begripa vad Bjerselius har för hållhake…. På 64 matcher har han 2 assist…. Måste vara en av de sämre i DIFs historia och folk är oroade över trötta KHL lirare.. ALLT ÄR BÄTTRE än han!!
Detta är givetvis en artikel från 2020, men tror knappast att vi har gått förbi i eget kapital. HV71 var SHL's näst rikaste klubb för två år sedan. Enbart FBK hade mer i eget kapital.DIF SJÖSTAN skrev: ↑2022-02-15 20:11:09Vi borde ju dock ha mer pengar än HV i HockeyAllsvensksnJimmy Peterson skrev: ↑2022-02-15 20:09:24Vi spelar ju inte riktigt i samma liga som Örebro. Såna spelare kan välja och vraka just nu. Vi får leta bland resten.
https://www.svenskafans.com/hockeyzon/l ... shl-616001
Vad är det i vår produktion efter nyår som är så uselt att man skall riskera miljoner och lagmoralen på ett potentiellt sänke?
Det låter mer som att folk är desperata i sin ångest och skriker efter en napp från KG, hur illa den än kanske smakar. Hade det funnits en hygglig center som passade och kunde stärka Lagbygget och, och här är det viktiga, som varit villig att spela för DIF så hade det redan hänt!
De senaste månaderna har alla skrikit sig hesa efter backar och hur usla alla backar var. Sen grinade folk över att vi tappade Ingman och LA (men först efter att den första börjat visa sig redig och den sistnämnda börjat stämpla in i Lyxfällan). In med Schilling och nu Gélinas och plötsligt är det panik och undergång för att vi inte värvar nån randomcenter från KHLs bottenträsk kosta vad det kosta vill.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Doyle
Hökeninfo
Status Djurgården, efter samtal med K-G Stoppel
Låter inte jättehoppfullt, men "Det finns spår", så hoppet lever. Men räkna inte med något, Djurgårdare. Blir nog mer bonus då.
Status Djurgården, efter samtal med K-G Stoppel
Låter inte jättehoppfullt, men "Det finns spår", så hoppet lever. Men räkna inte med något, Djurgårdare. Blir nog mer bonus då.
-
Jag håller med om att laget fungerar bättre nu. Och vikten att bygga ett lag.BigJ skrev: ↑2022-02-15 19:45:12 Tycker KG gjort det fantastiskt sedan han kom in, nu har vi ett lag som spelar för varandra vilket vi inte hade innan. Som sagts har vi ett poängsnitt på 1.6 under 2022 och känslan är att det här laget kommer fortsätt att utvecklas. KG har tätat till försvaret med den nya målvakten och nu senast Gelinas, helt rätt prio enligt mig. Vidare viktiga spelare just för att få ihop ett lag typ Dick och Lillchalle. Det värsta som kan hända nu är att vi tar in ngn som inte ställer upp för laget KG byggt. Han säger det ju själv att det funnits massor med spelare att välja bland men hellre ingen än en ny Holland.
Med det sagt så är vi ju väldigt känsliga på centersidan vid ev skador så vi får ju ändå hoppas KG landar ngn vettig.
Men vi kan inte förvänta oss många vinster eller kval seger när Berglund centrar en tredje kedja och Engsund en fjärde. Man måste vara så pass ärlig att se att dom inte håller måttet. Iskalla framåt och har fullt upp med att inte gå bort sig i egen zon.
Det vore helt riskfritt att ta in en ny Center. Chanserna att lyfta laget = mycket stor.
Jag köper inte att det inte finns en center därute som skulle göra det bättre än Berglund, Engsund eller Bjerselius.
KG menar att de gjort det så bra, att ingen utifrån kan göra det bättre. Vet knappt vad man ska säga om det. Tror han på det själv ?
- Jimmy Peterson
- Kontakt:
Håller med om att vi behöver ha en till center i truppen. Men en till Peter Holland tror jag gör mer skada än nytta. Hellre någon allsvensk lirare i så fall som är fullt motiverad.Jesus Kristus skrev: ↑2022-02-15 20:27:48Jag håller med om att laget fungerar bättre nu. Och vikten att bygga ett lag.BigJ skrev: ↑2022-02-15 19:45:12 Tycker KG gjort det fantastiskt sedan han kom in, nu har vi ett lag som spelar för varandra vilket vi inte hade innan. Som sagts har vi ett poängsnitt på 1.6 under 2022 och känslan är att det här laget kommer fortsätt att utvecklas. KG har tätat till försvaret med den nya målvakten och nu senast Gelinas, helt rätt prio enligt mig. Vidare viktiga spelare just för att få ihop ett lag typ Dick och Lillchalle. Det värsta som kan hända nu är att vi tar in ngn som inte ställer upp för laget KG byggt. Han säger det ju själv att det funnits massor med spelare att välja bland men hellre ingen än en ny Holland.
Med det sagt så är vi ju väldigt känsliga på centersidan vid ev skador så vi får ju ändå hoppas KG landar ngn vettig.
Men vi kan inte förvänta oss många vinster eller kval seger när Berglund centrar en tredje kedja och Engsund en fjärde. Man måste vara så pass ärlig att se att dom inte håller måttet. Iskalla framåt och har fullt upp med att inte gå bort sig i egen zon.
Det vore helt riskfritt att ta in en ny Center. Chanserna att lyfta laget = mycket stor.
Jag köper inte att det inte finns en center därute som skulle göra det bättre än Berglund, Engsund eller Bjerselius.
KG menar att de gjort det så bra, att ingen utifrån kan göra det bättre. Vet knappt vad man ska säga om det. Tror han på det själv ?
I ett kval tar jag mycket hellre Berglund än nån randomspelare från KHLs strykgäng alla dagar i veckan. Han kommer kriga till sista blodsdroppen för skölden och inte glida till båset med funderingar på vad han ska göra på sommarlovet som hyrsvärden.Jesus Kristus skrev: ↑2022-02-15 20:27:48
Jag håller med om att laget fungerar bättre nu. Och vikten att bygga ett lag.
Sen kan man ju värva för värvandets skull och låta vederbörande sitta på läktaren men då skjuter man ju ner föreningen bland de oseriösa och framtida spelare och agenter kommer sky DIF som pesten.
Senast redigerad av Praetori den 2022-02-15 20:39:01, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Tycker Berglund och hela hans kedja steppat upp rejält senaste 4-5 matcherna, ngn match vår bästa enhet. Gissar att om det är ngn de ska byta ut om en ny center kommer in så är det Lillfimpen, som får flytta ut på vingen igen och inte våra centrar i 3:e och 4:eJesus Kristus skrev: ↑2022-02-15 20:27:48Jag håller med om att laget fungerar bättre nu. Och vikten att bygga ett lag.BigJ skrev: ↑2022-02-15 19:45:12 Tycker KG gjort det fantastiskt sedan han kom in, nu har vi ett lag som spelar för varandra vilket vi inte hade innan. Som sagts har vi ett poängsnitt på 1.6 under 2022 och känslan är att det här laget kommer fortsätt att utvecklas. KG har tätat till försvaret med den nya målvakten och nu senast Gelinas, helt rätt prio enligt mig. Vidare viktiga spelare just för att få ihop ett lag typ Dick och Lillchalle. Det värsta som kan hända nu är att vi tar in ngn som inte ställer upp för laget KG byggt. Han säger det ju själv att det funnits massor med spelare att välja bland men hellre ingen än en ny Holland.
- Philly Flu
Klockan går, klockan går, Djurgår’n gjorde …