Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
Blir jobbigt på en skada på Rensfeldt lagom till kvalet..
JaduNattuggla_ skrev: ↑2022-02-15 18:54:28Vad är det han kollar på?Jim Morrison skrev: ↑2022-02-15 18:23:24 Djurgården har haft en rad spelare på bordet.
– Jag har tackat nej till en massa. Vi har ändå en grupp här som gör det bra. Det ska vara någon som tillför något, säger K-G Stoppel.
Högt spel av någon som aldrig varit sportchef förut. Skarpt hockeyöga får man anta. Har vi verkligen en grupp som har gjort det bra?
https://hockeynews.se/articles/23173/
Text bearbetas..
Senast redigerad av daaviid den 2022-02-15 19:46:04, redigerad totalt 1 gånger.
-
Han framstås som väldigt arrogant och naiv. Alldeles för kaxig med det läget vi befinner oss i. Gillar inte alls det uttalandet.gaspo skrev: ↑2022-02-15 19:40:44JaduNattuggla_ skrev: ↑2022-02-15 18:54:28Vad är det han kollar på?Jim Morrison skrev: ↑2022-02-15 18:23:24 Djurgården har haft en rad spelare på bordet.
– Jag har tackat nej till en massa. Vi har ändå en grupp här som gör det bra. Det ska vara någon som tillför något, säger K-G Stoppel.
Högt spel av någon som aldrig varit sportchef förut. Skarpt hockeyöga får man anta. Har vi verkligen en grupp som har gjort det bra?
https://hockeynews.se/articles/23173/
Tycker KG gjort det fantastiskt sedan han kom in, nu har vi ett lag som spelar för varandra vilket vi inte hade innan. Som sagts har vi ett poängsnitt på 1.6 under 2022 och känslan är att det här laget kommer fortsätt att utvecklas. KG har tätat till försvaret med den nya målvakten och nu senast Gelinas, helt rätt prio enligt mig. Vidare viktiga spelare just för att få ihop ett lag typ Dick och Lillchalle. Det värsta som kan hända nu är att vi tar in ngn som inte ställer upp för laget KG byggt. Han säger det ju själv att det funnits massor med spelare att välja bland men hellre ingen än en ny Holland.
Med det sagt så är vi ju väldigt känsliga på centersidan vid ev skador så vi får ju ändå hoppas KG landar ngn vettig.
Med det sagt så är vi ju väldigt känsliga på centersidan vid ev skador så vi får ju ändå hoppas KG landar ngn vettig.
Det är just ofoget att stuva om och värva huvudlöst som satte oss i knipan till att börja med!
Kolla hur vi spelade för precis ett år sedan.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Så om man inte hinner med sin gubbe i backcheck så att vi får ett mål i baken för att motståndaren blir övertalig i vår zon eller om du blir av med pucken för att du inte kan åka ifrån motståndaren för att du är för dåligt tränad så spelar det ingen roll bara du har poäng i 5v4Olon skrev: ↑2022-02-15 19:37:57Poäng är väl en ganska relevant statistik för en spelare som Dick? Han är ju knappast värvad för att forechecka eller dra upp tempot, men däremot är en av hans styrkor att kunna göra små matchavgörande saker som få andra i truppen är kapabla till. +/- är däremot helt irrelevant, då kan du lika gärna dra upp tekningsstatistik. Dessutom så bidrar han på hela banan, backcheckar, täcker skott, etc. Du kanske har missat det när du stirrar på +/-. Men vill du ha en mer skridskostark spelare så är det väl bara att ge fler minuter till Bjerselius. Om det är något han har så är det väl tempo.Knickedick skrev: ↑2022-02-15 19:21:45Olon skrev: ↑2022-02-15 18:58:45Men kom igen, ingen tittar på +/- längre då det är en förlegad statistik som inte ger någon rättvis bild alls. En spelare som gör 30 poäng i powerplay men råkar vara inne på ett baklängesmål i den spelformen har negativ +/-. Produktiva spelare i dåliga lag har i regel alltid dålig +/-, men ingen bryr sig om det längre. Missat corsi etc? Du kan ju jämföra Axelsson med Patrick Kane som snittar över en poäng per match den här säsongen i ett skitlag, men samtidigt har -15 i +/-. Ganska säker vem som är Chicagos MVP ändå.Knickedick skrev: ↑2022-02-15 18:43:39Vi pratar inte om Söderlund, vi pratar om Dick. Du vet vad +/- statistik innebär va?Harmageddon skrev: ↑2022-02-15 18:38:15
Vad vill du komma med +/- statistik?
Söderlund har -3
Som helhet har DIF spelat bättre sen Axelsson tillsammans med de andra nyförvärv som KG värvat. Samtidigt börjar vi se andra spelare tillföra något.
Axelsson tillför inte bara på isen utan glädje på bänken och i omklädningsrummet.
Sen är inte vägen spikrak utan det tar tid att komma i matchform. Det är i kvalet det gäller och fram till dess ska vi hitta pusselbitarna. Inte bara Axelsson utan även Warg också för att nämna få.
Jag är beredd att hålla käften om Dick när han hjälper till att hålla tätt bakåt och gör ett jobb där han hänger med över hela banan.
Jag hoppas han tränar som fan så att han kan göra det snart. För just nu klarar han det inte han har inte tempot för böljande spel, han är inte där han ska vara i styrspel för han hinner inte med.
Eklund har -11 på bara 16 matcher, så det var väl också en dålig värvning?
Herregud, du fattar inte att jag drog upp +/- för att det var poängsnittet som togs upp som ett argument till att Dicken var bra. Han är som sagt bra på uppställt spel i offensiv som. Men jag tycker inte han bidrar över resten av banan. Han har inte tempot utan är bra när han kan stå stilla med pucken. Läs hela argumenten och vem som argumenterar för vad innan du hugger.
Vad har Dicken för Corsi statistik. William Nylander har väl bäst Corsi i typ hela NHL och där pratar vi tempo i skridskoåkningen och frekvens på benen. Den dagen Dicken är där. Då ger jag er rätt... Nu syns han knappt i 5v5
William Nylander har förresten också negativ +/-.
Spela Dick i powerplay absolut.... Har jag sagt, vet inte om du läser det. Men inte i 5v5 då kan vi hellre spela Liam Öhgren i en def roll och Rhett på Dickens plats.
Varför drar du upp Nylanders +/- .... ingen har pratat om hans +/-
- diftobbe89
Ge mig en trade nu. Ljunggren och Grewe mot Bjerran, Noah och Strandberg. Paketpris. Ta 3 betala för 2. Ljunggren spelskicklig smart center, Grewe järnkamin. Jag har nämligen gett upp hoppet om några större news.
Spela fult
En liten fördel är väl typ att varken Timrå eller Malmö heller har supervärvat innan fönstret stänger..
Senast redigerad av jsson den 2022-02-15 20:29:24, redigerad totalt 1 gånger.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
-
Undra om man hört med Wandell?
Haha kung är dumb81 skrev: ↑2022-02-15 19:03:36Du och ditt jävla statistikrunk. Kolla på matcherna istället!Manijock skrev: ↑2022-02-15 18:40:18Skulle jag stirra på statistikKnickedick skrev: ↑2022-02-15 18:31:25Det ante mig att du bara skulle titta på statistiken och inte på spelet ute på banan.Manijock skrev: ↑2022-02-15 18:22:17 Skulle inte Dick ha tillfört något? Googla gruppdynamik.... Lägg till hans faktiska poängsnitt UTAN försäsong, och sen kan ni faktiskt avsluta hela kråksången med att lägga ner... Det dummaste jag läst! Dessutom har han plockat bort hans enda akilleshäl, nämligen dumma utvisningar.... Lägg fokus på verkliga problem istället för haka på Boorkens idiotiska fördomar!
Jag hade kunnat köpa honom MED en försäsong för just nu hänger han inte med. Han är bra i uppställt spel i offensiv zon, där poängen oftast görs. Men du inser väl att trots hans fantastiska pöängsnitt som du vill påvisa så så är han redan -4.Du är ny här eller?
Dick har bidragit med precis det han ska. Det vill säga matchavgörande ingripanden med puck, tagit fokus från övriga samt med sin extremt glädjespridande persona. Dessutom täcker han skott(trots att vissa konstigt nog alltid råkar blunda varje gång han gör det?) och är jobbig! Han har aldrig varit en furie i hemjobb, men knappast dålig där heller. Det är precis likadant som när folk kallade Linkan för långsam, när han det facto vanligtvis spöade sina kollegor i fortåkning på träningarna. Kroppsspråket ser inte hundra ut, men kan åstadkomma MINST lika mycket som spelare likt typ Ölvestad som sprintade som en dåre.

Och där plocka Örebro Audette… riktigt klass center.
HV HAR VÄRVAT 4 ST varav 2 KHL lirare idag….
HV HAR VÄRVAT 4 ST varav 2 KHL lirare idag….
-
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Endå så är det ett måste att ge en ny KHL C chansen
Holland funkade inte. Anderson och Burqe funkade
I vårat läge är en chansning ett måste !!!!!!
The DIF ONE