Och tre på Bif i samma byte i andra som de vägrar ta... Min poäng är att de kan inte fortsätta att hitta på utvisningar mot oss!Ärlighetvararlängst skrev: ↑2022-02-09 21:20:19Var en solklar 2:a i första perioden som domarna lät passera.
SHL 21/22: Djurgårdens IF - Brynäs 9/2
SHL 21/22: Djurgårdens IF - Brynäs
It's the hope that kills you.
Verkligen. En jävla mardröm. Det här laget åker tyvärr ur. Att vinna play-out ser jag som omöjligtMagnutz skrev: ↑2022-02-09 21:48:02 "Hade vi tagit fler trepoängare inledningsvis så hade säsongen sett annorlunda ut..." sånt skit står att läsa emellanåt. Men, de som har den underliga tankesträngen i hjärnan verkar ha missförstått: Laget är ju kass. Det kunde inte ta poäng inledningsvis för det sög. Och det är fortfarande ett sargat lapptäcke till lag där spelare som inte ens väger 80 kg ska spela försvarsspel mot vuxna män och spelare som inte ens får gå på krogen än ska göra våra mål, mot försvar där de flesta de måste tävla mot har både krökat på krogen och rakat sig minst en gång. Så, varför skulle laget ha kunnat ha tagit en massa poäng inledningsvis? För att de som tänker så VILL att det skulle kunna ha varit så? Kognitiv dissonans?
"Vi hade hoppats att Holtz skulle vända hem" - Okej.. men den gubben gick inte...
"Vi hade inte kunnat förutspå att Jacob skulle bli skadad igen" - Okej men det måste ju ändå varit en 50/50 på den gubben va?
"Vi hoppades på en rejäl utveckling av våra - på pappret svaga spelare" - Okej, men Robban drog ju. Vilken ledare skulle utveckla de outvecklade?
Det vi sett sedan säsongen började är det vi ser nu.
Jag tänker att vi kommer befinna oss i Hockeyallsvenskan i höst. Där befinner jag mig i tanke och känsla och det är inte för att jag gett upp eller så utan för att jag inte ser att vi har ett lag som kan spela hockey på en bra nivå 3x20 i en match och absolut inte i en matchserie i bäst av 7.
Vilken fruktansvärd situation vi är i.
Fattar inte hur man kan se det som omöjligtDjurgårn skrev: ↑2022-02-09 21:56:00Verkligen. En jävla mardröm. Det här laget åker tyvärr ur. Att vinna play-out ser jag som omöjligtMagnutz skrev: ↑2022-02-09 21:48:02 "Hade vi tagit fler trepoängare inledningsvis så hade säsongen sett annorlunda ut..." sånt skit står att läsa emellanåt. Men, de som har den underliga tankesträngen i hjärnan verkar ha missförstått: Laget är ju kass. Det kunde inte ta poäng inledningsvis för det sög. Och det är fortfarande ett sargat lapptäcke till lag där spelare som inte ens väger 80 kg ska spela försvarsspel mot vuxna män och spelare som inte ens får gå på krogen än ska göra våra mål, mot försvar där de flesta de måste tävla mot har både krökat på krogen och rakat sig minst en gång. Så, varför skulle laget ha kunnat ha tagit en massa poäng inledningsvis? För att de som tänker så VILL att det skulle kunna ha varit så? Kognitiv dissonans?
"Vi hade hoppats att Holtz skulle vända hem" - Okej.. men den gubben gick inte...
"Vi hade inte kunnat förutspå att Jacob skulle bli skadad igen" - Okej men det måste ju ändå varit en 50/50 på den gubben va?
"Vi hoppades på en rejäl utveckling av våra - på pappret svaga spelare" - Okej, men Robban drog ju. Vilken ledare skulle utveckla de outvecklade?
Jag tänker att vi kommer befinna oss i Hockeyallsvenskan i höst. Där befinner jag mig i tanke och känsla och det är inte för att jag gett upp eller så utan för att jag inte ser att vi har ett lag som kan spela hockey på en bra nivå 3x20 i en match och absolut inte i en matchserie i bäst av 7.
- Lee Harvey Oswald
Klart det inte är omöjligt, rent teoretiskt, först till 4.
Men DIF är så jävla sämst i precis alla spelmoment denna säsong (undantaget målvaktsspelet) och vi gör typ inga framsteg.
TIK har vassare offensiv, MIF klart bättre defensiv än oss.
Svårt att hitta ljus i detta
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Ett kval är nåt helt annat än det här, finns mer potential i vårat lag än det finns i TimråLee Harvey Oswald skrev: ↑2022-02-09 22:11:05Klart det inte är omöjligt, rent teoretiskt, först till 4.
Men DIF är så jävla sämst i precis alla spelmoment denna säsong (undantaget målvaktsspelet) och vi gör typ inga framsteg.
Blir Dick avstängd för sin misconduct?
Jag tror inte att du har försökt. Dessutom läser du inte vad som står eller så fattar du inte vad jag menar.#10 skrev: ↑2022-02-09 22:05:17Fattar inte hur man kan se det som omöjligtDjurgårn skrev: ↑2022-02-09 21:56:00Verkligen. En jävla mardröm. Det här laget åker tyvärr ur. Att vinna play-out ser jag som omöjligtMagnutz skrev: ↑2022-02-09 21:48:02 "Hade vi tagit fler trepoängare inledningsvis så hade säsongen sett annorlunda ut..." sånt skit står att läsa emellanåt. Men, de som har den underliga tankesträngen i hjärnan verkar ha missförstått: Laget är ju kass. Det kunde inte ta poäng inledningsvis för det sög. Och det är fortfarande ett sargat lapptäcke till lag där spelare som inte ens väger 80 kg ska spela försvarsspel mot vuxna män och spelare som inte ens får gå på krogen än ska göra våra mål, mot försvar där de flesta de måste tävla mot har både krökat på krogen och rakat sig minst en gång. Så, varför skulle laget ha kunnat ha tagit en massa poäng inledningsvis? För att de som tänker så VILL att det skulle kunna ha varit så? Kognitiv dissonans?
Jag har inte sett oss spela bra en hel match denna säsong. Jag har inte sett oss spela bra i fyra matcher i rad. Jag har inte sett oss vinna komfortabelt överhuvudtaget. Det gör att jag nu inte tror att vi kommer att klara av ett kval. Det är min känsla.
Du får gärna hoppas och jag hoppas också, men känslan är att det är kört. Vi är inte tillräckligt konsekventa. Vi håller inte i 3x20 till att börja med.
Sen kan det ju lösa sig på de matcher vi har kvar och vi kanske blir bra på att spela klart fajterna och DÅ kommer jag att omvärdera mina tankar. Men nu. Ikväll. Så. Är. Det. Svart.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Lee Harvey Oswald
Mmh, men sovande potential har sällan räddat någon i ett kval.#10 skrev: ↑2022-02-09 22:14:04Ett kval är nåt helt annat än det här, finns mer potential i vårat lag än det finns i TimråLee Harvey Oswald skrev: ↑2022-02-09 22:11:05Klart det inte är omöjligt, rent teoretiskt, först till 4.
Minns 2012, då hade vi ett ganska bra lag, som aldrig började fungera....inte ens då det behövdes
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Game misconduct är inte automatisk avstängning.
Kan bli det ändå, men inte garanterad.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Det är så djäkla mycket talk i blöjan på vissa backar, varför i hvete vara å kladda med klubban på handskarna då det bara är få min kvar och vi leder.
Bänka skiten, kan knappast bli värre,
Bänka skiten, kan knappast bli värre,
Bara lämn WO på en gångLee Harvey Oswald skrev: ↑2022-02-09 22:19:03Mmh, men sovande potential har sällan räddat någon i ett kval.#10 skrev: ↑2022-02-09 22:14:04Ett kval är nåt helt annat än det här, finns mer potential i vårat lag än det finns i TimråLee Harvey Oswald skrev: ↑2022-02-09 22:11:05Klart det inte är omöjligt, rent teoretiskt, först till 4.
Minns 2012, då hade vi ett ganska bra lag, som aldrig började fungera....inte ens då det behövdes
- Lee Harvey Oswald
Ääh, du tror det kommer gå bra...och det är bra. Jag är mer orolig för det omvända scenariot, så kan det vara.#10 skrev: ↑2022-02-09 22:22:49Bara lämn WO på en gångLee Harvey Oswald skrev: ↑2022-02-09 22:19:03Mmh, men sovande potential har sällan räddat någon i ett kval.#10 skrev: ↑2022-02-09 22:14:04Ett kval är nåt helt annat än det här, finns mer potential i vårat lag än det finns i TimråLee Harvey Oswald skrev: ↑2022-02-09 22:11:05Klart det inte är omöjligt, rent teoretiskt, först till 4.
Minns 2012, då hade vi ett ganska bra lag, som aldrig började fungera....inte ens då det behövdes![]()
Men det enda viktiga är vad Fagervall lyckas klämma ur denna samling rädda individer
"Lee Harvey Oswald skrev: ↑2022-02-09 22:32:34Ääh, du tror det kommer gå bra...och det är bra. Jag är mer orolig för det omvända scenariot, så kan det vara.#10 skrev: ↑2022-02-09 22:22:49Bara lämn WO på en gångLee Harvey Oswald skrev: ↑2022-02-09 22:19:03Mmh, men sovande potential har sällan räddat någon i ett kval.#10 skrev: ↑2022-02-09 22:14:04Ett kval är nåt helt annat än det här, finns mer potential i vårat lag än det finns i TimråLee Harvey Oswald skrev: ↑2022-02-09 22:11:05
Minns 2012, då hade vi ett ganska bra lag, som aldrig började fungera....inte ens då det behövdes![]()
Men det enda viktiga är vad Fagervall lyckas klämma ur denna samling rädda individer
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jag tror ingenting.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2022-02-09 22:32:34Ääh, du tror det kommer gå bra...och det är bra. Jag är mer orolig för det omvända scenariot, så kan det vara.#10 skrev: ↑2022-02-09 22:22:49Bara lämn WO på en gångLee Harvey Oswald skrev: ↑2022-02-09 22:19:03Mmh, men sovande potential har sällan räddat någon i ett kval.#10 skrev: ↑2022-02-09 22:14:04Ett kval är nåt helt annat än det här, finns mer potential i vårat lag än det finns i TimråLee Harvey Oswald skrev: ↑2022-02-09 22:11:05
Det bästa för oss alla är ju om vi kan släppa den här tanken på att vi ska klara oss undan kvalet. Tänk om vi har hugg på Malmö men tappar det i sista omgångarna, det här laget reser sig aldrig från det och det har förmodligen även spelarna insett. Nej, ge mig Timrå och den där jävla syltryggen Åberg, allt som händer innan det är totalt ointressant.